Sok weboldalon sok flash reklám együtt komoly erőforrásigényt támaszt. Ha összeadjuk a letöltésekkel összesen mennyi energiát emészt fel a reklám, az könnyen lehet már környezetvédelmi szempontból is érdekes eredmény. Mit lehet tenni?
a sunbelt kerio personal firewall-nak van adblock funkciója, ha rettenetesen ragaszkodsz az iexp-hez, bár nem tudom, kényelmes-e annyira mint a firefox-os változatok...
A hosts file-ban saját gépedre irányíthatod egyes oldalak névfeloldását. Ez mondjuk nem korrekt, ugyanakkor működő megoldás. Én amúgy nem Mac-re gondoltam, hanem Linuxra, de valóban ne flame-eljünk. :) Viszont a Firefox működik Windows-on. Amúgy a szabványosság úgy gondolom, elég jó műszaki érv.
Természetesen nem rendszergazdaként netezek. Sőt igyekeztem minden egyéb hasznos tanácsot is megfogadni, amit a csatabárdos topicban és a Wigwamon olvastam. Nem is szoktak gyakorta ilyen problémáim lenni (hála és köszönet érte mindenkinek, aki ebben segített a jó tanácsokkal).
Szerintem nem érdemes a Windowsról folytatott vitába belemennünk, :-) annál is inkább, mert én nem értek hozzá. :-))) Viszont gyanúm szerint az életemet (munkailag) erősen megbonyolítaná a Mac. :-) De nem szeretnék ebbe belemászni. :-) A fő kérdés az, hogy kiiktathatók-e így a reklámok, vagy nem. Régebben egy olvtárs leírta itt az egyik topicban, hogy hová milyen parancsot kell beírni a gépbe, hogy ne jelenjenek meg ezek, és hosszasan remekül működött a dolog. De ha nincs ilyen lehetőség, akkor tudomásul veszem... :-(
Ez egyfelől nem igaz, másfelől a védelemnek az is erőst része kellene legyen, hogy nem admin joggal belépve használod a Windows-t, így a bejövő kártevő nem tud adminisztrátori jogokat örökölni, s nem tud hozzáférni a rendszerfile-okhoz. Továbbá a Firefox "kicsit" szabványosabb böngésző a szánalmas Internet Explorernél.
További lehetőség védelemre, hogy nem Windows-t használsz, hanem valami operációs rendszerre hasonlító dolgot. ;)
Értem, és köszönöm szépen a választ! Akkor lehet, hogy fontolóra kellene vennem mégis a Firefoxot. Azért ódzkodom tőle, mert amikor egyszer próbaképpen feltettem és használtam, egy nap alatt több trójai is bejött, máskor több hónap alatt jön be (vagy akkor sem) ennyi. Nekem úgy tűnt, mintha a vírusvédelmi programok nem működnének rá, de lehet, hogy ez nem igaz, nem tudom...
nincs, ez nem külön program, ez egy böngészőbe való beépülő. Az explorerben egyáltalán a lehetősége sincs meg ilyen beépítésének, tehát nem arról van szó, hogy ahhoz nincs, hanem hogy ahhoz nem is lehet csinálni - kizárólag akkor lehet benne ilyen szolgáltatás, ha a microsoft beleteszi, amire nem látok sok esélyt.
megéri váltani. Minden könyvjelzőt, ilyesmit át tud hozni explorerből, próbáld ki nyugodtan, nem veszítesz semmit. Explorerben ilyen tudtommal nincs, és azt tippelem, hogy soha nem is lesz.
Sziasztok! :-) Először is előre szeretném bocsátani, hogy laikus vagyok, a azámítógéphez pusztán felhasználói szinten konyítok. De gyanúm szerint ezek a mozgó reklámok (legyen akármi is a nevük) "kikészítik" a (nem épp ifjú, ámde a munkámhoz és a netezéshez is még megfelelő) gépemet. Mióta ezek feltűntek, nemegyszer ír ki olyat a gépem, hogy kevés a virtuális memória, s megnöveli a lapozófájl méretét. Nem lehetne valahogy kiiktatni ezeket a reklámokat? Egy időben egy olvtársnak köszönhetően, aki leírta a kiiktatást az indexes reklámokra vonatkozóan, remek nyugalom és béke volt, semmi reklám. :-) Iszonyúan lassan is töltődnek be az indexes oldalak (kábelnettel), gyanítom, az is ezek miatt lehet.
Le tudná valaki írni a tuti módszert, ami a gépben nem okozhat gondot, de eltüntetné ezek a károkozó sz.rokat a monitorokról? (Laikus számára követhetően.) Előre is nagyon köszi! :-)
Azért meredeknek érzem. Mert ki mondta, hogy mindig lesz például billentyűzete egy számítógépnek? Azt akarom mondani, hogy ugyanahhoz a dologhoz másképp is hozzá lehet állni, ami borítja a szokásokat, több energiát igényel, de sokkal több előnyös hozadéka is van. És persze akkor már nem is az eredeti funkcióról beszélünk. IBM XT-k korában gondolkodtunk PDA-kban? A PDA az számítógép? Nem felépítésében, hanem funkcionálisan. Vagy ha a rezsóra kitalálnak valamilyen teljesítménykorlátot, s valaki feltalálja az indukciós hevítést, akkor mi van? Vagy a mikrohullámú sütőt? Ha meghatározod a teljesítményt a fém marására, s valaki megálmodja, hogy infravörös lézerrel is lehet vágmi? Lehet, hogy rosszabb hatásfokkal, de lényegesen precízebben. Akkor most ez egy másik funkció, vagy még mindig ugyanaz? Szerintem ez így hülyeség. Az energia ára az, amin keresztül cél a takarékosság, nem mindenféle korlátozó szabályok, amelyek vagy megölik az innovációt, vagy szokás szerint a nagy cégeknek kedveznek, akik az ügyvédeikkel kitaláltatják, hogy ugyanaz a technológia mitől mégsem ugyanaz.
Az IEA szerint szigorú előírásokkal kellene szabályozni, hogy melyik funkció mennyi áramot fogyaszthat.
Nem lehet minden funkciót beskatulyázni, ráadásul megölné a kreativitást. Mondjuk lenne olyan, hogy telefonálásra akárhány watt, de ugye kérdés, milyen minőségben. Jobb minőséghez nagyobb számítási teljesítményre van szükség a DSP-ben. És ha a meghatározáskor nem létezett az a feature, akkor az már soha nem is létezhet? Látszik, hogy valami irodista aktakukac ámokfutása az elképzelés, fogalma sincs az eszközök fejlesztéséről.
De egy ilyen világméretű kampány csak akkor ér valamit, hogyha ténylegesen be lehet mutatni, hogy jelentős energiafogyasztás növekedést generálnak a reklámok. Ha ezt tartósan, széreskörűen be lehet mutatni/bizonyítani, akkor innentől kezdve már érdekes lehet a szakblogoknak, fórumoknak, majd a népszerű weboldalaknak mint téma, felkapja az offline média is, és ekkor már működik a kampány és érdekelheti az embereket is - bár ez utóbbi még ekkor sem biztos.
De ehhez be kell tudni mutatni, hogy jelentős energiafogyasztás többletet generálnak a reklámok. Ez az első lépés.
akkor be kell mondani a tévében, közhasznúba: "figyelje számítógépe fogyasztását! Csak a Zöld Egér Emblémával ellátott portálokon lehet nyugodt! Ne maga fizessen a reklámért!"
Bár én szívem szerint azt is kiplakátolnám, hogy "99.99999%, hogy nem te fogsz nyerni a lottón", de ez offtopik :D
Az ilyen jellegű törekvések akkor sikeresek, ha az embereket érdekli. Az embereket az érdekli, amit megtapasztalnak közvetlenül, a saját bőrükön... Óriás, "országnyi" jégdarabok szakadnak le a sarkvídékeken, de le se szarják az emberek. Ha viszont 5 centet emelkedik a benzinár usában, rohannak hibridet venni...
De a lényeg még mindig az, hogy jelent-e érzékelhető pénzbeli veszteséget a flash a webnézőnek és hogy akar-e spórolni...
A lényeg még mindig nem ez, hanem az, hogy globalice az országnak és a gazdaságnak jó-e az, hogy egy rosszul megírt flash reklám 200-400 ezer példányban okoz 50W többletterhelést szerte az országban úgy, hogy kb plusz 10 perc programozói munkával ez elkerülhető lenne.
Szerinted van ember aki egy oldalt aszerint választ, hogy mekkora teljesítményt emésztenek fel a flash-ei?
Hallottam már embert, aki egy ilyen weboldalra azt mondta, hogy nem nézi, mert belassul tőle a gépe. Ebben az értelemben van ilyen ember. Nyilván nem szaki, aki feltelepítene blockert.
Az persze, hogy 10% vagy 50% a procikihasználtság, általában nem érdekel senkit. Sajnos.
Szerinted van ember aki egy oldalt aszerint választ, hogy mekkora teljesítményt emésztenek fel a flash-ei? Ha keresek valamit, nem hagyom ott a nagynehezen megtalált driverguide oldalt, csak mert fut rajta egy processzor zabáló flash? ( a flashblockeremtől most tekintsünk el). Vagy itt az index: nem hiszem, hogy eltántorít valakit a megszokott társaságtól a flashek energiafogyasztása. Blocker és kész, de ez is inkább az idegesítősége miatt mint az energetikai szempontok miatt. Ráadásul egy átlag windows felhasználónak tele van a gépe mindig valami jófajta féreggyűjteménnyel, amik a többszörösét elfogyasztják energiában és sávszélben mint a flashek....
Nos, pont így menne a weben is. Ha van két-három konkurens oldal, akkor szempont lehet a környezetterhelés, illetve a saját gépem fogyasztására figyelés is akkor, amikor választok közülük, és (ami a legfontosabb) hol mennyi időt töltök, hány aloldalt nézek meg. A reklámfelületek ára ugyanis így kalkulálódik.
Nos, amikor az ember a polcon nézi a szép színes dobozokat, inkább azok közül választ, amin sok "díj nyertes" plecsni van... a plecsnik az átlagos, kevés információval rendelkező, informatikai ismeretekkel nem rendelkező átlagos vevő miatt vannak... Marketing...