Az angol gender kifejezés egy új fogalmat, a társadalmi nemet takarja, szemben a biológiai nemmel (szex). A mozgalom fokozatosan arra szorítja a nyugati országok oktatáspolitikáját, hogy ne erőltessenek nemi irányultságot, karaktert a gyerekekre, fiatalokra, hiszen majd ők eldöntik, ha nagykorúak lesznek, hogy férfi- vagy női szerepet szánnak maguknak.
Például nem felelnek meg a hagyományos nemi szerepeknek, LMBTQ-emberek, nem fehér bőrűek, nem keresztények, menekültek, mélyszegénységben élők, testi fogyatékossággal vagy mentális zavarral élnek, idősek, határon túliak, alkoholbeteg, börtönviselt szülők gyerekei, és még folytathatnánk a sort: döntse el a pályázó érzékenysége, miként értelmezi a fogalmat.
Lássuk, hogy alakul akkor egy ilyen mese:
"És akkor Ahmed, a mentális problémákkal küzdő iszlamista menekült, akinek a szülei a keresztény, szír diktátor börtönében sínylődtek, megivott egy felest, majd 'Allah akbar' felkiáltással felrobbantotta a keresztény kisiskolásokat szállító buszt, hogy bosszút álljon édesapja igazságtalan bebörtönzése ellen. Jó éjszakát gyerekek, álmodjatok szépeket!"
„Szereted a klasszikus meséket? Fontosnak tartod az emberi jogok védelmét? Akkor itt a lehetőség, hogy megmutasd magad, ugyanis kezdő meseírókat keresünk »Meseország mindenkié« című projektünkhöz!
Olyan, óvodásoknak és kisiskolásoknak szánt mesekönyvet tervezünk, amire véleményünk szerint nagyon nagy szükség van ma Magyarországon. A világ sokszínűségét ünneplő és a kisebbségi léttel járó nehézségeket, alternatív mesei utakat bemutató kötetünkben kortárs magyar szerzők új mese-átiratai mellett néhány pályakezdő, kevésbé ismert szerző történetét is bemutatnánk. A jól ismert mesék mai közegben játszódó, újraírt változatait várjuk olyan szereplőkkel, akik valamilyen stigmatizált vagy kisebbségi csoporthoz tartoznak. Például nem felelnek meg a hagyományos nemi szerepeknek, LMBTQ-emberek, nem fehér bőrűek, nem keresztények, menekültek, mélyszegénységben élők, testi fogyatékossággal vagy mentális zavarral élnek, idősek, határon túliak, alkoholbeteg, börtönviselt szülők gyerekei, és még folytathatnánk a sort: döntse el a pályázó érzékenysége, miként értelmezi a fogalmat.
A pályázathoz első körben nem kész szöveget, hanem mindössze egy (vagy több) vázlatot kérünk elküldeni 2019. november 20-ig a labrisz@labrisz.hu címre. Második körben a szerkesztők által kiválasztott vázlatok szerzőitől 2020. január 31-ig várjuk majd a maximum 15.000 karakteres, kész meséket. A díjnyertes pályaművek szerzői egyszeri 40.000 forint honoráriumban részesülnek.”
A cikkben - https://royalsocietypublishing.org/doi/full/10.1098/rspb.2019.2025 -, elég hosszú, hol van az, hogy vizsgálták az állatokhoz hasonlatosan ehhez az igazgatók, vezetők nemi jellegeit, orientációját is, továbbá hogy ok-okozati összefüggés van a kettő között (az, hogy esetleg korrelál, még nem jelent összefüggést is!!)?
Bátorkodom megjegyezni továbbá, hogy a genderkorban semmit sem jelent amúgy, hogy valaki ciszhetero fehér férfinak néz ki, mert simán lehet, hogy magát eközben magát hol meleg pingvinként, hol férfitestű fluid nonbináris pánszexuálisként határozza meg!!! Vagyis a szerzők maguk szimplán szexisták.
"a fő ok a kutatók szerint mégis az, hogy a múzeumokat vezető fehér férfiak elfogultak a hím élőlényekkel kapcsolatban."
Csakis ez lehet az oka. Még véletlenül sem az, hogy a hím állatok általában sokkal látványosabb szőrzettel vagy tollazattal bírnak.
Persze, ha nőstényekből lenne több a múzeumokban, akkor meg azon hőzöngenének, hogy a nőgyűlölő férfi tudósok a nőstény állatokat gyilkolják és a hímeket kímélik. Sehogy sem jöhetnének ki jól ebből.
Túlreprezentáltak a hím állatok a világ nagy természettudományi gyűjteményeiben, ami részben a szexista előítéletekkel magyarázható, véli egy kutatás, amelyet szerdán publikáltak egy rangos brit tudományos folyóiratban, a Proceedings of the Royal Society B-ben. Igaz, hogy sok esetben a hímek tollazata színesebb, az emlősök szarva, agancsa látványosabb, de a fő ok a kutatók szerint mégis az, hogy a múzeumokat vezető fehér férfiak elfogultak a hím élőlényekkel kapcsolatban.
...
Natalie Cooper, a Londoni Természettudományi Múzeum kutatója, a tanulmány vezető szerzője szerint arra voltak kíváncsiak, hogy tükröződik-e a gyűjtemények nemi összetételében az, hogy
a múzeumok vezető tisztségeiben túlreprezentáltak a fehér férfiak.
....
A kutatók egyelőre szerencsére nem javasoltak a bundázat vagy a tollazat színe alapján meghatározandó kvótákat az állatokra vonatkozóan a múzeumigazgató fehér férfiaknak."
Nos ... Nos, nem tudom, de ilyen pillanatokban kisebbségi (keresztény) voltom ellenére elgyengülök és rábólintok már-már: hát akkor jöjjön csak az az iszlám, mert akkor a tanulmányt publikáló szerző - https://www.nhm.ac.uk/our-science/departments-and-staff/staff-directory/natalie-cooper.html - , aki disszertációjárt a 'Filogenetikus megközelítések az emlösők versengésének tanulmányozására' c. tézéskötetével doktorált, is javíthatná az múzeumok kitömött nőstényi ivararányát. Bár nem tudom, a lelőtt, csapdázott stb. állatok nyilatkoztak-e arról, hogy hímek, nőstények vagy esetleg a 72 gender valamelyikének érzik magukat és amúgy a helyi LMBQT+ közösség tagjai.
Arról szólt már egyébként neki valaki, hogy a fehér rassz az egyik, ha nem legkisebb, így a fehér férfiak is kisebbségiek, hiszen alulreprezentáltak?
Egyébként gondolom, bizonyára kevés férdi tiltatkozik a kérés ellen, hogy tömjék ki a nőstényeket is.
Különböző felmérések szerint a transzneműek az Európai Unióban a lakosság 0,3, az Egyesült Államokban felméréstől függően 0,3-0,6 százalékát teszik ki: szám szerint az 512 milliós EU-ban 1,5 millióan, a 326 milliós USA-ban 1,4 millióan lehetnek.
Egy svéd tanulmány szerint, amely az 1973 és 2003 között Svédországban átoperált személyekről készült, jelentősen magasabb körükben a halálozási arány, ijesztően magas az öngyilkosságot elkövetők száma, és a pszichológiai problémáik is megmaradnak, még a műtét után is. Nem a társadalmi előítéletek okozzák tehát mindezeket a mentális problémákat.
Az amerikai Johns Hopkins Kórház nemiidentitás-klinikájának (Gender Identity Clinic) egyik volt vezetője, John Hoopes, aki eredetileg támogatta a nemváltó operációkat, hormonkezeléseket, később kijelentette: sosem látott sikerrel végződő operációt, a legtöbb páciens problémái nem oldódtak meg. Megerősítette ezt utódja, Jon Meyer is, aki leszögezte, hogy a transzneműek pszichés problémái nem oldódnak meg a műtéttel.
Ráadásul a valódi nemi átalakulás lehetetlen: a műtét csak a felszínen változtatja át másik neművé a pácienst.
Mint Ryan T. Anderson írja: „Miközben a transzaktivisták kompromisszumképtelenek, álláspontjuk tele van ellentmondásokkal. Azt állítják, hogy a valódi én független a testtől, mégis azt hirdetik, hogy a test átalakítása szükséges a kiteljesüléshez. A nemi identitás fogalmát sztereotipikus tevékenységekhez és állításokhoz kötik, miközben filozófiájuk szerint a nemi identitás szerintük mesterséges társadalmi konstrukció. Radikálisan szubjektív álláspontjuk szerint az egyéneknek bármi meg szabadna engedni, amit tenni óhajtanak és hagyni, hogy úgy definiálják az igazságot, ahogy szeretnék, mégis rákényszerítenék mindenkire a transzneműség ideológiájának dogmáit.”
Jó pár kérdés felmerül tehát: „Ha a gender identitás konstrukció, akkor hogy lehet benső és megváltoztathatatlan? Hogy lehet, hogy valakinek az identitása, tekintettel a társadalmi konstrukciókra, már az anyaméhben eldől, a biológiának köszönhetően? Hogy lehet, hogy ez identitás megváltoztathatlan és örök, tekintettel az állandóan változó társadalmi konstrukciókra? És ha a gender identitás benső, akkor hogy lehet fluid is egyben?”
A megdöbbentő kijelentés Dr. David Mackereth brit keresztény orvos ügyében hangzott el, akit 26 éves szolgálat után bocsátottak el, saját bevallása szerint azért, mert nem volt hajlandó egy biológiai férfit nőnek nevezni — írja a the Daily Wire. A férfi ezt követően indított pert.
A bírósági ítélet leszögezi: „A Genezis 1:27-ben (azaz hogy Isten férfivá és nővé teremtette az embert, szerk.) való hit és a transzgenderizmusba vetett hit hiánya, illetve annak tudatos elutasítása összeegyeztethetetlen az emberi méltósággal és sérti mások alapvető jogait, ebben az esetben a transzgender egyénekét.”