"Egyébként olyan fontos sosem volt,és nem is lesz,mint Csaba-Oh ill. Hmvhely-Szeged."
Én úgy gondolom, hogy a fontosság fogalma relatív, attól függ, honnan nézzük.
Persze teherforgalom valóban inkább a szélső szakaszokon erősebb, (a személyforgalom is) de van egy ütemes menetrendünk, melyre lényegileg az egész környék vasúti közlekedése épül, ezért nem mindegy, hogy a keresztek hol vannak, hova jönnek ki.
Ha a karbantartási/felújítási ráfordításokat kell elosztani, én azt az elvet vallom, hogy ezek az összegek úgy legyenek csoportosítva, hogy a mindenkori menetrend-szerkezet a lehetőségekhez képest tartható legyen. Tehát ilyen esetekben nem tartom elfogadhatónak, hogy a kevés forrásból egy komplett állomásközt teljesen átépítsünk, miközben egy másik állomásközben a lassújelek már esetlegesen a menetrend-szerkezet tarthatóságát befolyásolják. Nekem ez a problémám. És szerintem emellett belefér az is, hogy esetlegesen hosszabb-rövidebb szakaszokon legyen rosszabb minőségű a pálya, ahol ez a menetrend-szerkezet tarthatóságát nem gátolja, függetlenül attól, hogy a csörgő mennyire pattog rajta.
Persze gyanítom, hogy az sem segíti elő a források optimális elosztását, hogy a teljes vonal két különböző pályamérnökséghez tartozik.
Mindenki beleesik abba a hibába, hogy mindíg ott kell felújítani a pályát, ahol a relatíve legrosszabb állapotban van. Arra kell(ene) fordítani a pénzt, ami a menetrend-szerkezet tartásához a legjobban kellene...
"Milyen jó is lenne például, ha a Csorvás-Orosháza közti felújítés helyett most itt erre a szakaszra költenék azt a pénzt..."
Milyen jó nagy hülyeség lenne. Kellett már ott az a felújítás nagyon. Mióta Orosházi tanyák egyszerű megállóhely lett, eléggé leromlot az Orosháza-Csorvás szakasz áteresztőképessége. Főleg, hogy a pálya állapota eléggé rossz, ahol még a régi, illesztett pályarész volt. Ott mozdonyos vonatokkal csak 60-nal lehetett közlekedni, miközben majd elharapta a nyelvét az ember... Persze, hamarosan a Székkutas-Orosháza résszel is kezdeni kellene valamit, mert az idén előjöttek rajta a 40-es és 60-as lassújelek is...
Vitathatatlanul itt az ősz: Nem csak a vasút menti fák és bokrok lobja sárgul, hanem a pálya menti fémtáblák is... Kopáncs kitérő 40, Székkutas kitérő 40, Székkutas-Oh teljes állomásköz 60/80, egy mozdonyos vonat 3 percet kap.
Na, ez mocsok jó... Visszahozzák azokat a vackokat, kirázza az ember lelkét Orosháza és Rókus között 55 perc alatt, nyáron meg középfülgyulladást lehet kapni az izmozó légkonditól, az ülések kényelmi szintjéről nem is beszélve.