nem tudom hogy az a fény forrás mennyire tud beleszólni, de meglehet. A "fényszennyezés" rendesen bele tud szólni főleg ha nem teljesen tiszta a levegő (szmog, pára...)
akkor csak a leállás okára kell rájönni, hogy mitől van.
Lehet hogy a hétvégén ha nem lesz felhős az ég én is kipróbálom. :)
melegedésben azért nem akarok hinni, mert a szabadban volt a gép végig, esélye nem lett volna felmelegedni.
De tudod mit vettem észre?
Mikor elkezd vibrálni a második távoli kémény lábánál valami reflektor beindul ami az ég fele forog és képváltás előtt, már nem vibrál és a csóvát sem látom.
Azt nem tudom eldönteni, hogy hosszú záridős fotónál egy ilyen reflektor fénye ilyen távolságból tud e ilyen változást okozni, mert a holdas résznél nem vibrál, akkor ott is kellet volna.
Töröltem a videót, mert picit másképp szeretném feltölteni, de valamiért nem engedi.
Háát szegény gép inkább fázott mint melegedett, de szobában, kint, neki mind1 leáll állandóan.
Ha sikerül feltöltenem akkor ha nézed, közepe fele elkezd vibrálni picit.
Eleinte azt hittem, hogy mikor a képhez nyultam, vagy tömörítés miatt történt, de átnéztem az eredeti képeket és már azokon is jelen volt ez a változás, hogy az egyik kép picivel világosabb volt a másiknál.
Kamera ugyan azon a ponton, ugyan olyan beállításokkal fotozozz végig.
Nem tudom, hogy ez mennyire terheli meg az érzékelőt vagy ilyesmi.
Csak azért gondoltam erre mert egy ismerősöm D90-el volt esküvői fényképezésen és azt mondta, hogy a sok expo miatt felmelegedett az érzékelő és letiltotta a gép :S (ezt nem tudom se igazolni se cáfolni) kb 2000 képet sikerült csinálnia aznap.
Én meg közben megvettem a Rexton 130-as táskát. Tényleg kényelmesen belefér a gép 18-55-ös obival és mellé az 55-200-as obi. Nagyobb tatyóban csak lötyögne. Igaz nem úgy fért bele, ahogy én elsőre akartam (a gép nem felfele, hanem oldalt nézne), bár szűken úgy is beleférne, csak úgy az obit kéne kivenni először és utána a gépet.
mem kartya 15mb/s es gondoltam en is ra, így kipróbáltam jpegben 6megas kepekkel, amit már bőven kellett volna birnia, de sajnos akkor is leállt.
Témát inkább feltőltőm és belinkelem, mert arról is volna kérdésem, hátha találkozott már valaki ilyen problémával, mert ott is belefutotta egy elég idegesítőbe.
Képkészítést úgy képzeld el, hogy gép álványon manuál módban beállítva 30sec expora 6.5 rekesz fókusz, képstabilizátor kikapcsolva.
Zajszűrés, torzitás javítás és minden egyéb off.
Gép néz egy irányba es 30sec expo után 15sec pihi és ujra 30sec expo és ezt ismételnie kéne kb3-4 órán keresztül.
Szóval feltöltöm mit is fotóztam és linkelem, utana jön a köv kérdéd.
Ha nem elég gyors a memoria kártya és raw-ban fotózol (~10Mb/kép) nem beszélve a raw+jpeg fine (~16Mb/kép) akkor 1 kép megírása akár 5-10mp-ig is eltarthat, és szerintem ezért is leállhat a sorozat. :s
Ezek csak tippek és remélem nem írtam le hülyeségeket :)
Ha manuál módban van a gép akkor nem tud változni se az idő se a rekesz :(
Nem írtad, hogy mik voltak a beállítások, de szerintem az a lényeg, hogy az ismétlési idő minden képen hosszabb legyen mind az expoziciós idő.
Csak kiváncsiságból kérdezem, hogy milyen témát fotózol, hogy éjszakai képet csinálsz 999-darabot 5mp-ként?
Az én elgondolásom az, hogy mozgó téma nem lehet mivel a hosszú expo miatt elmosódna az egész. Statikus témát meg felesleges majdnem 1,5 óráig fényképezni folyamatosan :)
Még nem használtam ezt a funkciót, de a kezelési útmutatót olvasva én erre gondolok:
- Éjszakai felvétel miatt a záridő meghosszabodhat.
"4 Válassza ki az időközt. A 4 vagy 2 gomb megnyomásával jelölje ki az órát, perceket vagy másodperceket, az 1 vagy 3 gomb megnyomásával változtathat rajta. Válasszon a becsült zársebességnél hosszabb időközt. A folytatáshoz nyomja le a 2 gombot."
- A 6. pontban : "Ügyeljen arra, hogy fényképről fényképre változhat a záridő és a kép memóriakártyára rögzítésének ideje, ezért az időköz a rögzített kép és az új kép rögzítésének megkezdése között változhat."
Gondolom ez azt jelenti hogy mindig újra fénytmér és ehhez állítja az aktuális expohoz a záridőt.
Próbáld meg szerintem hosszabb időközt beállítani. Remélem jól tippeltem :)
D5000es tulajok segítségét kérném egy probléma megoldásában.
Az interval timer funkcióját szeretném használni éjszakai fotózásra.
Próbálkoztam vele pár alkalommal és minden esetben mikor beállítom, hogy azonnal kezdes 5mpkénti fotózás 999 képig, vátozó ídőközönként minden visszajelzés nelkül leallt.
Értlek mostmár. Akkor idális lenne számomra a két objektív összeillesztése, és megfelelő lenne a kapott érték. Most már csak meg kéne venni egy 55-200-as objektívet.
Az ISO értékeket meg én is most tesztelgetem. Ez számomra újdonság!
Vannak objaktívek 500 mm felett is,ezek már komolyabb természetfotós obik, remek képeket lehet velük készíteni. Tehát az hogy minél távolabbi témát fotózól annál rosszabb a kép így nem igaz. egy komoly természetfotós szerelés több millió ft.pl:-Sigma Nikon 200-500/2.8 EX DG APO objektív
Merem alánlani ezt Nikkor 70-300mm f/4.5-5.6 G AF-S IF ED VR az objektívet,ha távolabbi témákat is akarsz fotózni. Nekem megvan már egy éve,és nem válnék meg tőle,ebben az árban nagyon jó objektív. Itt van néhány kép,ezek mind 200 mm feletti tartományban készültek.
Nem maga az 55-200-as tud 8x zoom-ot, hanem, ha a kettőt összeveted.
Zoom tartományt így számolsz 18-55-os obinál 55/18=3,0555
55-200-as obinál 200/55=3,636
Ha összességében nézed lesz egy 18-200-as tartományú obid, ami két darabból áll!:)
200/18=11,111
Ennyi mondjuk szerintem nincsen, összemérve a régi bridge gépem 10x-es zoomjával.
Nem csak az ISO értéken múlik a szép kép. De a zajosság főleg rajta. Én kint max 200-asra állítom, még éjjel is. Inább használok hosszabb záridőt. De ha kisebb záridővel akarsz dolgozni, akkor nagyobbra kell állítanod az iso értéket. Ebben a gépben van zajszűrő, ezt a részét nagyon még nem teszteltem, mert éjszaka nem fotóztam vele még. Nem olyan régi nekem sem a D5000.
ISO értéken a fényérzékenységet tudod állítani amúgy. Minél kisebb, annál kevesebb fényt enged be. Minél nagyobb, annál többet. Magas ISO értéknél olyan helyeken is tudsz fotózni, ahol nem szabad vakuzni. Pl. tropikárium. Vagy olyan helyen, ahol sötét van, de ha hosszú záridővel fotóznál, akkor a mozgó tárgyból semmi nem látszódna a képen, csak egy masza.
Értelek! Végülis elég az a zoom szerintem amit produkál egy 55-200-as objektív, nem? Te meg vagy elégedve vele? A szebb kép érdekében hajlandó az ember lemondani az ultra távolra elvívő zoomról. Értem. Akkor minél kisebb ISO és nem lesz zajos a kép. Az ISO- mit is takar magában? Ha kevesebb akkor tisztább a kép? Hogy működik ez? És akkor lehet, hogy beruházok erre az objektívra...
50 az az alja, igen. De kb. annyiért már kapsz obit.
Kompromisszum kötés. Nekem is ezt mondták. Ha tükörreflexeset akarsz, akkor kompromisszumot kell kötnöd, kevesebb zoom, viszont szebb kép.
Az hogy zajos lesz e a kép, az nem attól függ, hanem, hogy milyen beállításokat használsz. Nagyobb iso, nagyobb zajosság.
itt van egy teszt videó Nikon D5000 55-200-as obival. Amiről írtam, hogy szépen el tudod homályosítani a hátteret, vagy akár az előteret. Ezt nagylátóval 18-55 nem tudod megtenni, vagy én vagyok hozzá béna!:)