Keresés

Részletes keresés

TaNbEaRo Creative Commons License 1 napja 0 0 361

Szia! Esetleg te is meg tudnád írni, hogy az évek során hogy vált be a Hakr Trip szállító? Mennyi bringát vittél vele, milyen távokra, volt-e vele probléma?

Előzmény: StarMate (337)
TaNbEaRo Creative Commons License 1 napja 0 0 360

Szia! Nem tudom, hogy így 7 év távlatából olvasod-e még vagy sem :) De ha igen, érdekelne, hogy végül mire esett a választás? Jelenleg én is a Peruzzo Pure Instinct 4 és a Hakr Trip 3 Top +1 adapter változaton gondolkodom leginkább.

A Peruzzonak jobb az ára, és előnyös lehet, hogy eléggé összehajtogatható. Ami kicsit bizonytalanító nála, az az, hogy 4 kerékpár szállításánál már azt írják a csomagtérajtóhoz kell spaniferezni. Más szállítóknál nem láttam ilyet, szóval nem tudom, hogy a Peruzzonál ez csak extra biztonság, vagy bizonytalanabb a felfogatása, és ezért ez a megoldás.

A Hakr az kicsit könnyebb, jobban tetszik a döntési mechanizmusa.

Még esetleg a Cruz Pivot 4 amit fél szemmel lesek, de inkább az előbb említett típusok közt gondolkodom.

 

Előzmény: e_ates (171)
NeomatiK Creative Commons License 4 napja 0 0 359

Nem is a vonóhorogra jelenthet veszélyt a függőleges terhelés, mert az baromi erős szerkezet. Hanem ahova rögzítik a karosszérián, az deformálódhat el esetleg nagyobb terhelésnél. A vontatást és tolást ott bírja a szerkezet, amihez rögztik. De az arra merőleges erőt, azaz a függőleges erőt már jóval kevésbé.

Előzmény: nycs71 (356)
nycs71 Creative Commons License 4 napja 0 0 358

Közben rájöttem, hogy a Spinder nem a Pro-User altípusa, hanem önálló márka.

Előzmény: nycs71 (357)
nycs71 Creative Commons License 4 napja 0 0 357

Sziasztok!

 

Pro-User kerékpár szállítókról van valakinek valamilyen tapasztalata?

 

Korábban nem sokat hallottam róla. Viszont vannak olyan modelljei, amik liftesek (13 pólusú csati esetén működik csak); aminél nem ledönteni kell a bringákat, ha a csomagtartót nyitni akarjuk, hanem sínen elhúzni onnét (Pru-User Spinder SL3); van rajtuk tolató és ködlámpa (13 pólusú csati esetén működik). Viszont némelyik modellje még a Thule-t is veri árban.

 

 

nycs71 Creative Commons License 2024.04.17 0 0 356

Beszéltem azzal a karosszériással, aki a vonóhorgunkat csinálta (ő szerezte be és rakta fel) és azt mondta, hogy ezek a vonóhorgok oriási túlbiztosítással készülnek. Ídézem: "Semmi baja nem lesz hiszen nagyon túl van biztosítva. A rendőrök meg nem foglalkoznak a fejterhelésel csak a vontatmány össztömegével.Egyébként 2 db 12 es acél csavar fogja a fejet aminek a szakítószilárdsága darabonként jóval 1.000 kg felett van.Max az autó rugója lesz terhelve,de ülj bele a csomagtartóba és meglátod hogy meg sem fog lottyanni neki."

nycs71 Creative Commons License 2024.03.25 0 0 355

A mi autónkon (Ford Focus Kombi MK1) (és még héhány hasonlón) jellemzően 75 kg a vonóhorog függőleges terhelhetősége. Ha ebből lejön a bringa-szállító súlya (ami egy 4 bringás szállítónál 20 kg körül van), akkor marad 55 kg. Egy 4 bringás szállító átlagos teherbírása 60 kg, ami mezei (csomagtartóval, sárvédőkkel, kitámasztóval felszerelt trekking) 15 kg-os kerékpárokat feltéltelezve 4 bringát bír el (4*15=60), viszont ezzel enyhén túlterheli a vonóhorgot (60+20=80 kg). Viszont egy masszívabb/nagyobb autón (például SUV-on) a vonóhorog függőleges terhelhetősége már bőven 100 kg felett lehet, ott a 80 kg az semmi. Másrészt egy eletromos, vagy össz-teleszkópos monti bringa 20 kg-tól indul, ott 4 kerékpár már minimum 80 kg, ami egy átlagos bringa szállítónak már bőven sok, ilyenkor már jogos az ha a szállító lehajlik. Ezért is írtam, hogy nem tudom, hogy az Árukeresőre író emberke miféle bringákat pakolt fel.

 

Nekünk 4 kerékpárunk van, amiből kettő felnőtt, kettő meg gyerek, (egy 22"-os, meg egy még kisebb).

Egyrészt nem tudom, hogy a vonóhorgot, illetve annak a rögzítését mennyire viselné meg később (5-6 év múlva), ha egy-egy napon 6-7%-al túlterhelik (4 felszerelt kerékpár miatt 75 helyett 80 kg van rajta), másrészt azt sem, hogy mely bringaszállítókra lehet mondjuk egy 16-18"-os kerékpárt felrakni (ezeknél közelebb vannak egymáshoz a kerekek és alacsonyabban lehet a vázat a szállítóval megfogatni).

 

Egyelőre még nézelődök, hátha találok valamit, ami segít dönteni.

Előzmény: NeomatiK (354)
NeomatiK Creative Commons License 2024.03.23 0 0 354

Érdemes a vonóhorog függőleges irányú terhelését is számításba venni.

 

Egy 60kg teherbírású bringaszállító tömege nem kevés. Ráadásul 4 bringa simán több lehet 60kg-nál.

Szállítóval együtt a 4 bringa 80kg is lehet. Ezek eredendően húzásra vannak méretezve. Ez a vonó (gömb)fejen történő terhelés meg csavaró igénybevételt jelent. Nem biztos, hogy a vonóhorog vagy annak a felfogató helye a karosszérián zokszó nélkül elbírja ezt a terhet.

Előzmény: nycs71 (353)
nycs71 Creative Commons License 2024.03.19 0 0 353

Az árukeresőn valaki a Peruzzo Pure Instinct 4-re azt írta, hogy "4 bicikli esetén lehajlik a tartó, óvatosan kell vele közlekedni."

Nem tudom, miféle bringákat rakott fel, de ezek szerint érdemes ezt is ellenőrizni.

 

Előzmény: tomi524 (352)
tomi524 Creative Commons License 2024.03.18 0 0 352

Szia,

Én is most nézegetem a vonóhorgos 3-as kerékpártartókat már 1 hete.
Nekem ez a 4 volt a listámon eddig:
Menabo Alcor 3 (150e) nem összecsukható, max 60kg
Menabo Antares 3 (160e) összecsukható, max 60kg
Peruzzo Zephyr 3 (152e) nem összecsukható, max 60kg
Peruzzo Pure Instinct 3 (140e) összecsukható, max 60kg

Ezek jó kiindulópontok lehet a 4-es változatokhoz szerintem.
Én a Peruzzo Pure Instinct 3 felé húzok most.
A THULE 100e-el drágább kb.
A COMPASS-nál szerintem jobb a PERUZZO.

Előzmény: nycs71 (351)
nycs71 Creative Commons License 2024.03.18 0 0 351

Szervusztok!

 

Vomóhorgos kerékpár szállító beszerzését tervezem.

Négy kerékpárt szeretnék szállítani, (jelenleg talán csak hármat, de egy-két év múlva már biztosan négyet) egy olyan szállítón, amit a feleségem is könnyen tud kezelni (tetős szállítók pont emiatt eleve kiesnek, mert ő egy bringát nem bírj a tetőre felrakni) és ami rázárható a vonóhorogra, illetve a kerékpárok a szállítóra.

 

Hosszú távra tervezek, és ha úgy látom megéri, akkor ki tudom fizretni a Thule-t is (ha arra jutok, hogy az van annyival jobb minőségben tartóságban, megbízhatóságban), de eddig nem találtam olyan tesztet, vagy véleményt, ami alapján dönteni tudnék.

 

Most jött szembe velem például a Compass DOLPHIN 4 TÜV (amit a testado.hu oldalán láttam az idei év legjobb vonóhorgos kerékpárszállítójaként). Ahol ezt árulják, ott többnyire más kerékpérszállítókat nem láttam, illetve annyit tudtam kideríteni róla, hogy valamilyen cseh cég gyártja ezt. Van valakinek tapasztalata erről?

Vagy ott van a PERUZZO PURE INSTINCT 4, ami szintén jónak tűnik, csak ott azt nem látom, hogy például egy gyerekek kerékpár kerekei elérik-e két oldalt a kerék-tartó "papucsokat".

 

Illetve hol találok valamilyen összehasonlító tesztet, véleményeket a különböző cégek hasonló tudású kerékpárszállítóiról?

 

NeomatiK Creative Commons License 2023.05.27 0 0 349

Szia!

Az elsőnél meg kell venni azt a 12ezer forintos vázadaptert a nőivázas bringához.

Ez a fajta bringaszállító számomra kérdőjeles, a bringák kerekét mi rögzíti? Főleg az első kereket, ami el tud fordulni, mintha kormányoznád.

Előzmény: Fishor (348)
Fishor Creative Commons License 2023.05.25 0 0 348

Sziasztok! 

 

Szeretnék venni egy kerékpár szállítót. 1db első kosaras női vázas 26-os Csepel Ranger és 1db hátsó kosaras férfi vázas 28-as Mongoose Crosway 250 bicajt kéne rá felraknom amikor szükség van rá. Egyszerűségéből és kedvező árból kifolyólag ezt ajánlották ismerősök :

https://www.pro-user.hu/pro-user-briljant.html

Boltban meg ezt:

https://www.pro-user.hu/pro-user-amber-ii-kerekparszallito-vonohorogra.html

 

Az elsőre elfér vajon a két bicikli? Vagy tudtok ajánlani olyat, ami jó lenne és viszonylag kicsi a hely igénye? Jó lenne ha csomagtartóba be tudnám rakni amikor nincs rá szükség. Suzuki Ignisen használnám. 

 

Üdv: Fishor 

henngergely Creative Commons License 2023.05.20 0 0 347

A gyártónak írj angolul, ha az jobban megy! Az obi csak árulja.

Előzmény: monik4 (346)
monik4 Creative Commons License 2023.05.19 0 0 346

Ausztriában vettük az OBI-ban, annyira nem tudok németül, írtam nekik, amit a Google fordított le, sajnos nem a kérdésre válaszoltak :) 

Előzmény: Re:barbara (345)
Re:barbara Creative Commons License 2023.05.19 0 0 345

A webáruház (v. bolt) nem elérhető? Új termék esetén szerintem illendő lenne, hogy a vevőszolgálat ilyesmi témákban rendelkezésre álljon. 

 

 

Előzmény: monik4 (344)
monik4 Creative Commons License 2023.05.19 0 0 344

újonnan vettük

 

köszi, az lesz... mert sehogy sem boldogulunk :( 

Előzmény: Re:barbara (343)
Re:barbara Creative Commons License 2023.05.19 0 0 343

újonnan vettétek, vagy használtan?

Egyáltalán nincs ez a csavar a ti modelleteken, vagy csak hiányos (ha használtan vásároltátok)? 

 

Esetleg ettől az itthoni Thule forgalmazótól érdemes lenne megkérdezni:

https://herbalyauto.hu/thule-uzletek-boltok/

 

Én ugyan egy termék elérhetősége iránt érdeklődtem nemrég e-mailben,  készségesen válaszoltak. 

 

Előzmény: monik4 (342)
monik4 Creative Commons License 2023.05.18 0 0 342

Igen, ilyen könyv van hozzá és reméltem, hogy a 339-es hozzászólásban szereplő csavar nálunk is megvan, de nincs :( 

Előzmény: Re:barbara (341)
Re:barbara Creative Commons License 2023.05.18 0 0 341

Csak ilyen képes haszn.ut-t adtak hozzá? 

https://manuall.hu/thule-europower-915-kerekparos-ules/

 

Előzmény: monik4 (340)
monik4 Creative Commons License 2023.05.18 0 0 340

Sziasztok! 

 

Tudnátok nekem abban segíteni, hogy egy Thule 915 Europower biciklitartónál állítható-e és ha igen, akkor hogyan a vonóhorog nyílás. Egyelőre nem tudjuk feltenni a vonóhorogra, olyan mintha vastag lenne a horog nyaka. 

Köszönöm! 

Akosauto Creative Commons License 2022.05.24 0 0 339

Ott a belső oldalon a kar alatt...

Előzmény: finco (338)
finco Creative Commons License 2022.05.22 0 0 338

Szia!

Tuti én vagyok a vak de én nem találom. Lefotóznád kérlek?

Nekem sem megy rá a vonóhorogra

Köszönöm!!

Előzmény: Akosauto (312)
StarMate Creative Commons License 2021.05.01 0 2 337

Sziasztok!

 

Márciusban vásároltam és azóta használom: HAKR TRIP PREMIUM 3+1 DARABOS KERÉKPÁRTARTÓ VONÓHOROGRA

 

150-200ezer forintot szántam egy 3 kerékpár szállítására alkalmas vonóhorogra szerelhető szállítóra.

+ feltételek: legyen könnyen és gyorsan vonóhorogra rögzíthető, dönthető, City-crash szabványnak megfelelő, könnyű és összecsukva férjen be a csomagtartóba.

 

Cruz, Peruzzo, Pro-User, Thule kerékpár szállítókat nézegettem és próbáltam ki, majd véletlenül került a látókörbe a HAKR (cseh gyártó), ami ár/érték-minőség arányban a legjobb volt nekem (az Autofelszerelesek.hu-hoz mentem be egy Thule Velocompact 927-ért (210ezer), de már a Hakr Trip Premiummal + egy 13-7 pólusú átalakítóval (összesen 155ezer) jöttem ki, amire ráadásul 4 kerékpár tehető fel  :))

 

Autófelszerelések.hu: kellemes meglepetés volt a sok rossz (más helyeken szerzett) tapasztalat után, hogy itt kedves és hozzáértő szakemberek foglalkoztak velem - azt hiszem ráadásul a "Főnök" volt az, aki a Hakr-ot ajánlotta!

 

Az összeszerelése egyszerű, de van hozzá a YouTube-n videós segítség is (Hakr készítette), ha kellene.

 

Nagyon jó minőségű, stabil kerékpárszállító, könnyen és gyorsan szerelhető, valamint rázárható a vonóhorogra és a kerékpárok is a fogókarmokra.


Autóm, egy Citroen C4 Grand Picasso levehető ORIS vonóhoroggal szerelve, melyre nagyon jól illeszkedik és stabil a tartó, sőt lebillentve a hátsó ajtó is kinyílik - ami más hasonló kerékpárszállítók közül nem sokra jellemző. Ha a kerékpárszállítót egy nagy hátsó ajtós autóra és vonóhorogra szerelik nem mindegyik nyitható, még ha billenthető is a kerékpártartó, sokba beleütközik az ajtó nyitáskor.

 

Így néz ki felszerelve:

Így pedig döntve, a hátsó ajtó nyitása közben (volt egy "kettes" Thulem, de attól nem volt nyitható a hátsó ajtó!):

ÁsítóSárkány Creative Commons License 2020.09.07 0 0 336

Eltévedt, bocs

Előzmény: ÁsítóSárkány (335)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2020.09.07 0 0 335

Tanulságos a civil kamerás rendőrautós videó-sorozat kerékpáros epizódja:

https://www.facebook.com/balesetmegelozes/videos/441765146723278/

 

a magam részéről két következtetést vonok le, az elcsípett szabálytalanságok jelentős része két csoportba sorolható.

a) futár (aki foglalkozásszerűen teker)

    na velük tényleg jó lenne kezdeni valamit, nekik akár rendszámot is elő lehetne írni, a betartatásra, hatékony szankcionálásra kellene valamit kitalálni.

b) zebrát védő piros lámpa kereszteződés nélkül, gyalogos jól láthatóan nincs a közelben.
    persze, szabálytalan, de nem balesetveszélyes, amíg a zebra környezete jól belátható.

 

persze van még maradék is, de ha ezt a két csoportot leszámítjuk, jóval kevesebb.

smelo Creative Commons License 2020.08.26 0 0 334

Egy Thlule Ride On 9503-at használok alkalmanként. Elégedett vagyok vele, annyi megjegyzésem lenne hozzá, hogy hiába dönthető, attól még a kombi hátsó ajtaját nem tudom nyitni, ha 3 kerékpárral fel van szerelve.

Előzmény: ghmiccs (333)
ghmiccs Creative Commons License 2020.08.15 0 0 333

Sziasztok!

 

Vonóhorogra szerelhető 3 biciklis tartó vásárlásán gondolkodom. Mivel úgy tűnik, beleférek a 45 kilóba, a THULE Euroride 943 és a THULE Rideon 9503 között vacilálok. Utóbbi rögzítési rendszere talán kicsit szimpatikusabb is, mert férfi, női és gyerekvázat is fel szeretnék rá rakni. Van valakinek tapasztalata ezzel a két típussal? Esetleg más, kipróbált típus ebben az árkategóriában?

ms.toideus Creative Commons License 2020.07.27 0 0 332

Sziasztok!

Manapság hol lehet BuzzRack quattro tartót venni Magyarországon? 

A webáruházakból eltűnt.

Artid Creative Commons License 2020.05.24 0 0 331

Sziasztok,

 

tudom, itt a vonóhorgos szállítás a téma, de nem találok csomagtérajtós topikot.

Szóval emelt csomagtérajtóra szerelhető megbízható tartót keresek 3 biciklihez. VW Golf 7 kombihoz kellene, hogy ne takarjon ki se lápómpát, s rendszámot.

Ez mennyire megvbízható?

https://www.testbike.hu/velemeny/kerekpartarto/peruzzo-venezia

 

Köszi.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!