"A MÁV a hetvenes években egységesítette a szolgálati helyek kódolhatóságára bevezetett rendszereit és szinte egyeduralkodóan a tárgyi rendszert hagyta meg (mind az önálló számadástételre kötelezett személypénztárak, mind a mozdonyvezetők Menetigazolványa tekintetében, mind egyéb rendszerek vonatkozásában).
Képzési szabálya az alábbi:
Az eredeti öt jegyből az első négy jegy értékes jegy, az ötödik jegy az ún. önellenőrző szám. Képzési szabálya hasonlít a vasúti járműveknél alkalmazott 12-jegyű UIC kódszámok 12., önellenőrző jegyének képzéséhez:
Az első számjegyet 1-gyel, a másodikat 2-vel, a harmadikat szintén 1-gyel, a negyediket szintén 2-vel megszorozzuk. Az így kapott számokat összeadjuk, de számjegyenként. Azaz ha pl. a 2. helyen 7 volt, akkor a szorzás 2×7, aminek az eredménye 14, de azt …+1+4+… alakban kell összeadni. Az így kapott szám (ami érthető okokból 2 és 36 között van) már a célegyenes: azt kell megnézni, hogy mennyit kell hozzáadni a következő 10-eshez, azaz pl. 16 esetén 4-et, így az önellenőrző szám 4. Ez kerül az ötödik helyiértékre. (Vasúti járműveknél is így számítódik, de ott a szorzó nem 1-2-1-2-…, hanem 2-1-2-1-2-1-…)
Az eredetileg ötjegyű statisztikai kódszám az újabb időkben kiegészül a vasútvállalat UIC kódszámával (ez a MÁV esetén 55), ez eléírandó. Így kapjuk pl. Budapest-Déli állomásra az 5501016 kódszámot.
A http://www.vpe.hu/takt/szh_lista.php oldalon található szolgálati helyekre az ellenőrzést elvégeztem. Érdekes vol tészrevenni, hogy a legújabb szolgálati helyeknél (Gönyű, Őrhegy, Millér stb.) a fenti elvektől eltérnek, Őrhegy A és B elág. között esetén az utolsó, ötödik jegy tesz különbséget (számomra teljesen felfoghatatlan módon), tehát kijelenthető, hogy értékes jegy az is. Felmerül a kérdés, hogy a MÁV az üzemelő rendszereinél miért nem használta ki az önellenőrző szám vizsgálatával megvalósítható adatbeviteli ellenőrzéseket (ahogy a TAJ, adóazonosító jegy stb. is rendelkezik önellenőrző számmal; hiszen ha ezt megtette volna, a sorból kilógó szolgálati helyek fennakadtak volna a szűrőn)."
Látom pont a lényeget nem skerült megértened, továbbra is vonatszámból akarsz pályaszámot generálni, ami eleve kudarca ítélt vállalkozás. Bár az unortodox megoldásoknak nagy keletje van manapság...
Ezen a linken nem látok ilyen mozdony pályaszámokat,viszont van olyan oldal esetleg ahol elegendő csak az első 4 számot megadni és kiadja a többi 8-at? Egyébként mindegyik különböző? Tehát amit az előbb is írtam a 9453-hoz más 8 jegyű kombináció is tartozhat vagy csak az az egy és mindegyik más?
Kicsit kevered a dolgokat, amiket az Elvirán megtalálsz, az a vonatszám. Ami a mozdonyra, motorkocsira van feliratozva, az a pályaszám. Tehát az előbbi az adott járatnak a száma, (9453 a Hegyesből Győrbe 14:36-kor induló személyvonaté, ugyebár), utóbbi a jármű azonosítója, ha úgy tetszik egyfajta rendszáma. A kettőnek semmi köze egymáshoz. Ráadásul MÁVéknál igen ritka, hogy ugyanaz a gép minden nap ugyanazt a vonatot vigye. Innentől gondolom sejted, hogy a kérdésed megválaszolhatatlan.
9453-5341051-1
9455 5341051-1 volt az inkább, az 53 román járművet jelentene.
Sziasztok! Hol tudnék itt a neten mozdony pályaszámokat keresni? Sehol nem találok ilyen oldalt...Már néztem itt az előzményeket is de nem segített...
Itt egy példa amit tudok: 9453 (ezek a számok az elvira.hu oldalon is fent vannak de a további 8 számjegyre lenne szükségem ami sajnos nincs fent és ami ehhez a 4 számjegyhez a következő :53410511(ezt a vonat elején is és oldalán is láttam) tehát a szám ebben az esetben ami a vonaton található: 9453-5341051-1
Segítsetek kérlek,borzasztóan sürgős és fontos lenne!
Figyelemre méltó a 6. számú melléklet II.23. óta hatályos 1.2. pontja:
1.2.Az üzembentartó a 12 jegyű pályaszámtól eltérő, a szabványosnál nagyobb betűket és saját számjelzést is alkalmazhat, ha az hasznos az üzembentartó működése szempontjából. A saját számot az üzembentartó bárhol szabadon elhelyezheti, annak figyelembevételével, hogy a 12 jegyű pályaszám körüli 50 cm-es tartományban semmilyen egyéb szám, egyedi azonosító nem helyezhető el, illetve az hatósági jelzést nem takarhat el, és annak 20 cm-es tartományába nem helyezhető el.