Keresés

Részletes keresés

9255 0638 003-7 Creative Commons License 2023.12.27 -1 0 135

Metró UIC pályaszámok:
https://kimittud.hu/request/15012/response/21695/attach/3/Metr%20j%20rm%20vek%2012%20j%20psz.xlsx

Néha csodálkoztam azon, hogy az iker Bz miért 136-os. Úgy tűnik, a 2116 és 1126 középszámok már a Metropolis metrók által használtak voltak átszámozáskor. (Még ha 90-esek is és nem 95-ösök.)

Godolloi HEV Creative Commons License 2023.11.24 -1 0 134

A Combino esetében egységenként van egy pályaszám, ezért kellett a legózás után új pályaszám. A FLIRT esetében maradhatott volna minden résznek a saját pályaszáma (cserébe több a pályaszám). Szóval mindkét rendszernek van előnye és hátránya is.

Persze lehetnek egyéb megkötések is, hogy mikor melyik rendszert kell használni.

Előzmény: Ashi Valkoinen (133)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2023.11.24 0 0 133

A svájci vonatoknál ez nem áll fenn?

 

A Combino villamosok darabonként 6 db 12 jegyű pályaszámon futnak? Mert az öszvér 2041 lett...

Előzmény: Godolloi HEV (132)
Godolloi HEV Creative Commons License 2023.11.23 0 1 132

Attól, hogy csak műhelyben bontható, még bontható, és így lehetséges eredetileg különböző egységekhez tartozó darabokat összerakni (lásd 2041-es Combino).

Előzmény: Ashi Valkoinen (130)
1047 005-2 Creative Commons License 2023.11.23 0 0 131

http://hbweb.hu/jarmu/mav_5341_full.htm

 

 

A szerbeknél is a műhelyi körülmények között bontható Diesel motorkocsi 2 különböző pályaszámon (sorszám) fut.

Előzmény: Ashi Valkoinen (130)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2023.11.23 0 0 130

Pályaszámokat nézegettem.

 

Nálunk egy négyrészes FLIRT motorvonatnak a _teljes pályaszáma_ az a négy járműszekrény pályaszámainak összessége. 1415-XXX, 3415-XXX, 4415-XXXX, 2415-XXX, és mindegyik kocsiszekrénynek van saját önellenőrző száma is.

 

Létezik-e ezeknek egy, a jármű egészére vonatkozó 12 jegyű pályaszáma? Az egyeske esetén pl. 94 55 0415 001-8, vagy eképpen nem azonosítjuk? Sehol nem láttam még, hogy így hivatkoznának rá, hanem egyszerűen 415-001-ként, szóval gyanítom, az általam írsz pályaszám fiktív, nem létezik.

 

A svájci RaBe 526 (Traverso sorozat) járművei viszont csak két pályaszámból állnak össze,  94 85 7526 101-1, 94 85 7526 201-9, ahol az egyik a motorvonat egyik felét (4 kocsiszekrényt) jelöl, a másik pedig a másik felén (a másik négy kocsiszekrényen) díszeleg.

 

De ugyanezen sorozatszámmal (RaBe 526) mennek az ezüstszínű, csak 4 kocsiszekrényből összeálló járművek is, pl. 94 85 526 005-4, és itt az egész járműnek ez az egy pályaszáma van, nincs minden kocsiszekrénynek külön sajátja, hanem ugyanaz a psz. van feltüntetve minden kocsiszekrény mindkét oldalán.

 

Mi bonyolítottuk túl, vagy a svájciak egyszerűsítettek okosan?

 

Nekem nem tiszta, hogy egy csak műhelyi körülmények között megbontható, önálló betétkocsiként vonatba nem sorozható kocsiszekrényű KISS-betétkocsinak, pláne egy közös forgóvázon támaszkodó FLIRT-modulnak miért van saját, önálló pályaszáma, a svájci példa alapján nem lenne kötelező.

Zolcsi67 Creative Commons License 2023.10.30 0 2 129

Köszönöm, így már tisztább a kép :)

Előzmény: rm40 (128)
rm40 Creative Commons License 2023.10.30 -1 3 128

Ez csak 2007-ig volt igaz. Addig a 12 jegyű pályaszám 2. számjegye egy segédszám volt annak érdekében, hogy a 6 (DB) vagy 7 (ÖBB) jegyű rövid pályaszám utáni ellenőrző szám megegyezhessen a 12 jegyű pályaszáméval. 2008-tól a 12 jegyű pályaszám második számjegye a vontatójárműveknél is "értelmet nyert", vontatójármű jármű fajtáját jelöli innnentől kezdve. Ez együtt járt azzal is, hogy a rövid pályaszámmal már "nem jön ki" az ellenőrző jegy. Így amely mozdony megkapta ezt az új 12 jegyű pályaszámot, annál a járműhomlokon lévő rövid pályaszám mögül el is hagyták a rövid pályaszám vonatkozásában értelmét vesztő ellenőrző jegyet.

 

Előzmény: Zolcsi67 (127)
Zolcsi67 Creative Commons License 2023.10.30 0 0 127

Ez a lényege a hatjegyű mozdonyszámoknak. Ugyanannak az ellenőrző számnak kell kijönnie 6 illetve 11 számjegy alapján is.

Előzmény: 9255 0638 003-7 (126)
9255 0638 003-7 Creative Commons License 2023.10.28 -1 0 126

A német vontatójármű pályaszámokról mintha olvastam volna valamikor valamit, de keresővel se találom sehogy.
Mintha olyasmi lett volna, hogy az ötödik számjegyet úgy választották meg, hogy az ellenőrző számjegy ne változzon. De lehet, valami más volt.
De ha erről volt szó, akkor ez alapján pl. a 101-es sorozat úgy kezdődött régen, hogy "95 80 9 101"? Erről se találok semmit. De logikusnak tűnik, hogy eredetileg 9 lehetett az ötödik számjegy, ha a dízelmozdonyoké 1-gyé, a villanymozdonyoké 6-tá vált.

Zolcsi67 Creative Commons License 2023.10.26 0 0 125

Szerintem pont erre :-)

Előzmény: 1047 005-2 (124)
1047 005-2 Creative Commons License 2023.10.26 0 0 124

Melyik 6 számjegyre gondolsz?

 

 

Lásd 480 007!

Előzmény: 9255 0638 003-7 (121)
Zolcsi67 Creative Commons License 2023.10.26 0 0 123

Mármint azt, hogy pl. ha az ominózus hat számjegyének első száma 4-es, az 4 hajtott tengelyt jelent (lásd még a Kárpát Vasút Nohabjai: 459, mert ugyan hattengelyes, de abból 4 hajtott).

Előzmény: Zolcsi67 (122)
Zolcsi67 Creative Commons License 2023.10.25 0 0 122

UIC döntvény, de mi vettük át úgy istenigazából betű szerint.

Előzmény: 9255 0638 003-7 (121)
9255 0638 003-7 Creative Commons License 2023.10.21 -1 0 121

Az, hogy hat számjegy alapján beazonosítható kell legyen egy vontatójármű, magyar vagy nemzetközi dolog?

adkpasfm Creative Commons License 2023.10.14 0 1 120

A keskenynyomtávú vontatójárművek számozása máshogy működik, a 6. számjegyben a 2 dízelmozdonyt jelent, a 7-8. számjegy a tengelyterheléstől függ, az Mk49 2006-ból is így lett 98 55 8269 206-9.

(https://njt.hu/jogszabaly/2010-31-20-2W.14 6. melléklet, 4.1)

Előzmény: RhB (119)
RhB Creative Commons License 2023.09.20 0 1 119

Ez hagyján, de csak a 2002, 2003, 2004 és 2005 esetén igaz a 8276... Mintha a motortól is függne, tudtommal ezekben van az eredeti román motor.

 

 

Előzmény: 9255 0638 003-7 (118)
9255 0638 003-7 Creative Commons License 2023.09.20 -1 0 118

EMIG-bn az Mk45-ösöknek 98 55 8276 xxx-x a száma.
Nem egészen értem, ez hogyan jöhetett ki. Nekem 8276 helyett 8458 tűnne logikusnak a számozási rendszer alapján.

A korábbi számozási rendszerben mintha 2945-ösök lettek volna, ott stimmeltek.

Prct Creative Commons License 2023.05.09 0 0 117

De akkor már a 2-est is áthúzhatnák. Ez így egy nem létező szám.

Meg amúgy se annyira nehéz fejben elvégezni egy 2-es hozzáadását, szóval nem értem, mi értelme lehet. Így szerintem pont inkább összezavaró lehet.

Előzmény: Godolloi HEV (116)
Godolloi HEV Creative Commons License 2023.05.09 -1 1 116

Mivel a jármű pályaszámának beírásakor az A végi pályaszámot várják, így praktikus, ha annak az ellenőrző számjegye megtalálható a B végi vezetőállásnál is.

Előzmény: Prct (115)
Prct Creative Commons License 2023.05.09 0 0 115

Ez valakinek a szórakozása?

A 7 lenne itt jó ellenőrző jegy tudtommal.

A 9-es a jármű másik végére való. (1416 032-9)

Vagy van valami szabály, ami szerint az ellenőrző számjegyet mindig az A véghez igazítják?

hnorbi Creative Commons License 2018.11.08 0 0 114

Köszi!

Előzmény: _Nyuszi (113)
_Nyuszi Creative Commons License 2018.11.08 0 0 113

Csak most olvastam:

"A MÁV a hetvenes években egységesítette a szolgálati helyek kódolhatóságára bevezetett rendszereit és szinte egyeduralkodóan a tárgyi rendszert hagyta meg (mind az önálló számadástételre kötelezett személypénztárak, mind a mozdonyvezetők Menetigazolványa tekintetében, mind egyéb rendszerek vonatkozásában).

Képzési szabálya az alábbi:

Az eredeti öt jegyből az első négy jegy értékes jegy, az ötödik jegy az ún. önellenőrző szám. Képzési szabálya hasonlít a vasúti járműveknél alkalmazott 12-jegyű UIC kódszámok 12., önellenőrző jegyének képzéséhez:

Az első számjegyet 1-gyel, a másodikat 2-vel, a harmadikat szintén 1-gyel, a negyediket szintén 2-vel megszorozzuk. Az így kapott számokat összeadjuk, de számjegyenként. Azaz ha pl.  a 2. helyen 7 volt, akkor a szorzás 2×7, aminek az eredménye 14, de azt …+1+4+… alakban kell összeadni. Az így kapott szám (ami érthető okokból 2 és 36 között van) már a célegyenes: azt kell megnézni, hogy mennyit kell hozzáadni a következő 10-eshez, azaz pl. 16 esetén 4-et, így az önellenőrző szám 4. Ez kerül az ötödik helyiértékre. (Vasúti járműveknél is így számítódik, de ott a szorzó nem 1-2-1-2-…, hanem 2-1-2-1-2-1-…)

Az eredetileg ötjegyű statisztikai kódszám az újabb időkben kiegészül a vasútvállalat UIC kódszámával (ez a MÁV esetén 55), ez eléírandó. Így kapjuk pl. Budapest-Déli állomásra az 5501016 kódszámot.

 

A http://www.vpe.hu/takt/szh_lista.php oldalon található szolgálati helyekre az ellenőrzést elvégeztem. Érdekes vol tészrevenni, hogy a legújabb szolgálati helyeknél (Gönyű, Őrhegy, Millér stb.) a fenti elvektől eltérnek, Őrhegy A és B elág. között esetén az utolsó, ötödik jegy tesz különbséget (számomra teljesen felfoghatatlan módon), tehát kijelenthető, hogy értékes jegy az is. Felmerül a kérdés, hogy a MÁV az üzemelő rendszereinél miért nem használta ki az önellenőrző szám vizsgálatával megvalósítható adatbeviteli ellenőrzéseket (ahogy a TAJ, adóazonosító jegy stb. is rendelkezik önellenőrző számmal; hiszen ha ezt megtette volna, a sorból kilógó szolgálati helyek fennakadtak volna a szűrőn)."

Előzmény: hnorbi (112)
hnorbi Creative Commons License 2014.02.26 0 0 112

Sziasztok!

 

Bár nem psz. de UIC!

 

Engem az állomási statszámok utolsó ellenőrző jegye érdekelne, hogy hogyan számolódik.

 

A pályaszámos számolós nem nyert

 

Köszi

Norbi

D.Akos Creative Commons License 2013.01.15 0 0 111

Köszi

Előzmény: padorjan (110)
padorjan Creative Commons License 2013.01.14 0 0 110
Előzmény: D.Akos (109)
D.Akos Creative Commons License 2013.01.14 0 0 109

Sziasztok!

 

Ez mi lehet? 50 55 2105 013-6

Törölt nick Creative Commons License 2012.11.18 0 0 108

Közúti hasonlattal élve: A busz járatszámából akarod megtudni a rendszámot :-)

Előzmény: ellasale (107)
ellasale Creative Commons License 2012.11.18 0 0 107

Áh,köszönöm! NE haragudj,hogy itt értetlenkedtem,abszolut nem értek hozzá!

Előzmény: Se18 (106)
Se18 Creative Commons License 2012.11.18 0 0 106

Látom pont a lényeget nem skerült megértened, továbbra is vonatszámból akarsz pályaszámot generálni, ami eleve kudarca ítélt vállalkozás. Bár az unortodox megoldásoknak nagy keletje van manapság... 

Ezt tudom még ajánlani:

http://szogliget.com/generator.htm

Ha 8 jegyűt akarsz, akkor beírod például hogy: 94539999, és már ki is dobja.

Előzmény: ellasale (104)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!