Ma van az első nap. Okt. 25, vasárnap, felhős, esős idő. Délután kinéztem Újpalota megállóba. Virágokkal díszítve, valaki kirakott egy "Pestújhely" táblát is. Jön a vonat Óbuda felől, 3 leszálló, kb. ugyanennyien mennek tovább Rákos felé. Néhányan fotóznak, filmeznek. Aztán jön még egy hernyó is, üresen.
Aztán jön a flirt Rákosról, felszállnak úgy 15-en, leszálló nincs, irány Óbuda.
Vitézy most jelentette be, hogy indul október 25-től a Piliscsaba-Rákos S76, napközben félóránként. A gödöllői vonal (S80) fele ~20p átszállási idő van (ez elég sok), Sülysáp felé (S60) 5p (ez meg lehet kevés), úgyhogy kell még finomhangolás majd ide.
Én csak azt nem értem, ha most azzal érvel a BFK vezetője, hogy azért van szükség a városi alagútra, mert a fejpályaudvarok nem terhelhetőek tovább, és az átmenő vonatoké a jövő, - akkor a fehérváriak egy része miért ér véget a Kökinél, ill. ez a tervezett pedig Rákosnál?
Újpalota lényegében elkészült, már csak a rámpán és a lépcsőn dolgoznak serényen. Vonat meg ki tudja, mikor lesz...
Nem látszik a képen, de végre sikerült legyőzni a "csak egy helyről lehet megközelíteni egy megállóhelyet" elvet, ugyanis a jobb peronra a felüljáró felől is egy szép lépcsőn lehet érkezni :)
A Kerepesi útnál gond, hogy töltésen megy a vasút. Persze nyilván megoldható, de nem olyan egyszerű, mint Újpalotán, ahol szinte csak le kell rakni a peront. Egyébként a Kerepesi útnál is kb. 400 m a HÉV megállója (ez hosszútávon változhat).
Ha már a körvasútról nem akarják sokkal tovább küldeni a vonatot, Kőfelső jobb lenne végállomásnak. Az mégis csak Kőbánya, akad 1-2 villamos is a közelben, Rákos meg a semmi közepe.
No meg ott van a Kerepesi út, a HÉV -el, ezt hogy lehetett kihagyni már az első körben??
Pont a leggyengébb pontot tesztelik, ahol 400m a buszmegálló....
A tervek szerint idén tavasztól a Piliscsaba és Angyalföld között félóránként közlekedő vonatok munkanapokon a balparti körvasúton át tovább közlekednek Rákosig.
Ha lenne megálló Rákosfalván is, vagy legalább megállna Szentmihályon, akkor a párom ezzel járhatna munkába. Ha meg a másik irányban Ferencváros felé menne (akár átszállással is), akkor még én is. Régebben olvastam ilyen elképzelésről is, de ahogy a cikk is írja, egész jó kihasználtsága volt a 80a felől érkező vonatoknak, akkor célszerűnek tűnik ez az irány.
Köszi! Ez jobb, mint amiket eddig találtam. De pontosítanék: olyat keresek, amin definiálva van, hogy mettől-meddig kör a vasút. (pl színnel jelölve) A Wpedián találtam egyet, de az meg kiterített(egyenes vonalba rajzolt, nincs környezete).
Terve minden politikusnak, közlekedési szakembernek van, hogyan használhatnák ki jobban a balparti körvasutat, azonban a megvalósítás még nagyon messzinek tűnik. Megállóként a két megállóhely (Sashalom és Pestújhely) és az egy állomás (Rákosszentmihály) szerintem megfelelő lenne.
Jó látni, hogy a Körvasútnak is van külön topic-ja :)
Arról érdeklődnék, hogy van-e valamilyen terv és/vagy elképzelés arra, hogy a Körvasút nagyobb szerepet kapjon a városi (esetleg elővárosi) forgalomban, ill. hogy megállókat hol lehetne (újra) létesíteni?
Fölhozom a topicot. :-) Szeretem a Körvasutat gyerekkorom óta.
Ritka pillanat Rákosszentmihály állomás történetében. Utasok szállnak le egy vonatról. A Metropol EN vesztegel az állomáson a Kelet befagyott váltói miatt.