"Csaknem ötven százalékkal csökkenhet az önkormányzati képviselők száma, ha a parlament támogatja a kormány javaslatát. Az önkormányzati rendszer megújítását szorgalmazó csomag szerint jelenlegi 25 941 fős képviselői létszám 14 077 főre csökkenne. Az ötszáz fő alatti településeken nem lenne szükség fizetett polgármesterre – ingyen láthatná el a feladatot –, a képviselők száma kettőre csökkenne. Az 1800 fő alatti településen nem lehetne önálló polgármesteri hivatalt működtetni. És így tovább. Az illetékes minisztérium szerint a változások összességében 20 milliárd forintos megtakarítást jelentenének."
http://www.dunantulinaplo.hu/index.php?apps=cikk&d=2009-03-19&r=2243&c=729484
A Gyurcsány-kormány négypontos csomagot hagy az új kabinetre, a Népszabadság [1] szerint ebben a 3-3,5 százalékos recesszió helyett 5 százalékot becsülnek, így a kiadáscsökkentés mértéke megduplázódhat a korábbi becslésekhez képest. A lap úgy tudja, az államigazgatáson kezdik a spórolást, így azt ajánlják majd az új kormánynak, hogy a közigazgatásban vezessék be a négynapos munkahetet.
Szoval akkor 3 nap alatt is meg lehet azt csinalni amin most 5 napig szarakodnak ...
1./ Nyugdíjasként igen nagy valószínűsége lehet a benfentességemnek, így gondolod?
Nem vagyok tűzközeli, egészen egyszerűen csak van egy tanult képesítésem.
2./ Gyanítom, azt, hogy annak az elemzésnek mit kéne feltárna, azt talán a rendszerszervezés elméletével tisztában lévő, és a gyakorlatot ismerő szakszemélyzetre kéne inkább rábízni, mintsem egy pl. magyar-szakos tanárból vicepolgármesterré avanzsált valakire.
Egy ilyen vizsgálat akkor igazán jó, ha nem a szervezetben érintettek szabják meg a vizsgálat lefolyását, mert akkor megette a fene az egészet!
3./ Most azt mondod, hogy nem tudod, az előzményben meg elég határozottan állítottál valamit. (Mármint, hogy alapkutatás kell.) Akkor hogy is van ez?
Valószínű kell, ha van egy-két-három olyan kutatónak olyan témája, ...
De nem hiszem, hogy a kecskebékák bőrének mintázata és a vartyogásuk hangzása közötti összefüggést feltétlenül magyar kutatónak kell felfedeznie, állami pénz felhasználásával. Maradjon csak ez, és az ilyen jellegű alapkutatási feladat a tudományos érdeklődésű angol főrendeknél!
2,Annak a szervezési, vezetés -szakmai elemzésnek azt kellene felttárni, hogy az illető szervezet milyen hatékonysággal működik, a közpénzek felhasználása során mennyi hasznosul.
3,Nem mondom meg, mert nem tudom, de vannak nálam okasabbak, akik meg tudják vonni ezt a határt.
Nyilván itt sem a kecskére kell a káposztát bízni.
1./ Arra esetleg nem gondolsz, hogy amit mondok, az netán több, mint kapisgálás?
2./ Ha lenne egy alapos, nem politikai, hanem szervezés- és vezetés-szakmai elemzés az országról, az biztos azt állapítaná meg, hogy nemcsak a szociális-, hanem az összes területen túlköltés van az ország bevételeihez képest.
Ne akarj felmentést adni egyik szegmensnek sem, mert mindegyik kimarkolta a lehetőségekhez képest indokoltnál nagyobb részarányát a közösből. A különbség csak annyi, hogy az egyiket az egyik, a másikat meg a másik politikai bagázs preferálta.
Beleértve ebbe a kis-polgármesterséget, meg a kis-képviselőséget is!
3./ Ja, persze!
Csak egy dolgot felejtettek el a tudós körök meghatározni, hogy a gyakorlatban alkalmazható legyen a megállapításod:
Hol van az alapkutatás és az alkalmazott kutatás határa? És az alapkutatáson belül hol van az indokolt és szükséges, és hol a nálunk felesleges közötti határ?
Jó helyen kapisgálsz, mert a lényegre tapintottál.
Való igaz az össze bukott képviselőnek, pártszínű polgármesternek kreáltak pozíciót.
Itt meg azon rágódunk, hogy szükség van-e falukban egy tiszteletdíjas polgármesterre.
Az okmányirodán éppen a napokban jártam, azt mondom ez még elmegy, régebben is volt illetékelési kötelezettség az okmányok cseréjénél.
Ennél a földhivatal abrutálisabb, ahova ha betérsz elég ha beköszönsz, máris 4000 Ft a viszontválasz!!
Nemzetközi összehasonlításban is többet költünk a szociális területen, mint amit megengedhetünk magunknak.
Ezt elsősorban annak is köszönhetjük, hogy a szociális törvényünk olyan szervezetek megalakítását írja elő, hogy amelyek enyhén szólva is alacsony hatékonységgal működnek, de roppant sokba kerülnek.
De az általad hozott más példák is ülnek.
A Tudományos Akadémia esetében vitáznék veled.
Minden kultúrállam az alapkutatásokat elemi érdekból finanszírozza, Ha csak nem akar örökös bérmunkára berendezkedni.
Te legfeljebb abban tévedsz, hogy ezt egy akár kicsi, akár nagy település nyakába varrod, holott biztos vagyok benne, hogy egy alapos szervezet-elemzés simán kiderítené, mindez abból fakad, hogy egy szegény állam olyan feladatokat vállal magára, - és aztán a végrehajtását és finanszírozását áttestálja a településeire - amelyek végrhajtására nincs elég pénze.
Keresd csak elő az előző parlamentek névsorát, aztán nézd végig, hogy a választás után levitézlett politikusok hány %-a ment vissza a korábbi, tisztes polgári foglalkozását gyakorolni? Azt hiszem, mindenki meglepődne, hogy hány olyan, intézet, intézmény, bizottság, ... van, amelynek még a nevét sem hallottad, amelyek élén ott ücsörögnek ezek az urak, hölgyek.
Hangzatos indokokat persze lehet találni e hivatalok, bizottságok szükségességéhez, csak utána ne csodálkozzunk, hogy az állam meg csődbe megy.
Ezeket a marhaságokat persze fizeti az állam a saját zsebéből, közben meg az igazán közfeladatok finanszírozásához a Te zsebedből húzza ki a pénzt.
Nem tudom, mikor cserélted pl. a személyes okmányaidat mostanában? Észrevetted-e, hogy mennyit kell érte fizetni? Pedig ez közfeladat lenne- gondolom én!
De feltétlenül közfeladat-e például egy olyan intézet fenntartása, - természetesen közpénzből - akinek a névadójáról Mo. népességéből legfeljebb csak az értelmiségnek is csak egy nagyon szűk szelete hallott, olvasott.
Ha egy vállalatot ilyen szellemben vezetnek, hogy nem az alapfolyamat működtetése az elsődleges, hanem mindenféle más, az a cég biztos, hogy rövidesen tönkremenne!
Ne csodálkozzunk akkor, ha az államunk is szép folyamatosan araszolt a csőd felé, a Horn-Bokros féle gatyábarázási kísérlet előtt is, és azóta is folyamatosan.
Az elmúlt 20 évből 2 év volt az, amkor a gazdaságpolitikának volt némi gazdasági racionalitása. A többi az mind csak elbaxás volt, fényezheti magát akármelyik bagázs is az úgymond "eredményeivel".
Most nehogy a konkrét példáimba, hasonlataimba kapaszkodj bele, mert azokat tényleg csak példaként említettem. A lényeg azon van, hogy meg kéne kurtítani az állami szerepvállalást, és a nem feltétlenül fontos feladatokat oldja meg az, akinek az az érdeke, vagy az érdeklődési körébe vág. Ez utóbbi persze a saját zsebéből, és ne az állam pénzén.
(A csrebogarak párzási szokásainak vizsgálata, és feltárása biztosan nagyon fontos hozzájárulás az emberiség tudásmennyiségének növeléséhez, de gyanítom, ezt a problémát Angliában a Lord Archibald végzi és finaszírozza a saját zsebébél, az úri passziójába illő tudományos tevékenysége kiteljesítéséhez, és nem az angolt kincstár.
Nálunk meg ezt finanszírozza a Tudományos Akadémia az állami zsebből.
Maximálisan igazad van. Ami Skanidináviában, vagyik mondjuk a svédeket működik, az koránt sem biztos hogy náluk is működőképes. Más kutúra, és az emberek hozzáállása is alapvetően más. Ez persze nem zárja azt ki, hogy ami itt is használható azt nem lenne érdemes árvenni. (elsősorban a lóvét!) :-))))
Mondjuk egy szoba kevés, mert a hivatali ügyintézés soxor bizalmas jellegű, nem történhet a nyilvánosság elött.
Az adókivetéseket, ami helyi adó, azt nyilván nem lehet központosítani, mert a kivetés alapja csak az önkormányzatnál van meg! A gk. súlyadó, mint olyan megszünt, teljesítményalapú adózás van! Ennek a kivetése elvileg lehetne központosított, csak sokkal több bonyodalmat okozna, mint hasznot. Ennek az oka az, hogy a központi nyilvántartás soxor köszönő viszonyban sincs!!! a valósággal! Márpedig azeket a malőröket csak a helyszínen egyeztetéssel lehet orvosolni, és még egy érv. A helyi behajtás egy klasszissal eredményesebb, mint a központi. Még a rendőrség által kirótt és behajthatatlan sarcokat is az jegyzői havatalok kapják meg végrehajtásra. De mondok cifrábbat is. A kissebb súlyú rendőrségi bűneseteket is addig értékelik le, hogy beférjen a 20000 Ft-os szabálysértési kategóriába és máris a jegyző hatásköre!!!
Azt is embere és hivatala válogatja, hogy mekkora apparátussal dolgozik. Amit felhoztál az adóügyeket nálunk a körjegyzőségen 2000 körüli létszámra 1 azaz egy adóügyi ügyéntéző lerendezi, akinek csupán a határnapok környékén van segítsége!!!
Miért nem hiszed el nekem, minél nagyobb egy hivatal, annál nagyobb a bürokrácia!!! :-)))
Látod itt derül ki, hogy nem értesz hozzá, mert nem látod belülről a közogazgatást
:-)))
Én nem azt állítottam, hogy a falusi hivatalokban informatikusoknak kellene lebzselni, mert arra tényleg nincs szükség, hanem azok a szoftware-k amit aközigazgatásban használnak egy rakást nem érnek.
Nem mindegy!!
És ez az oka hogy igazán integrált informatikai rendszerek nem is állnak össze.
Hogy mire képes egy helpdesk, ha el nem mondod, soha nem jövök rá!
De ugye Nem kevered a köztisztviselőt a közalkalmazottal?? Mert soksok kategoriával más a bérezésük....kb.5-10szerese a közalkalmazotténak... Közalkalmazottaké már most is a béka segge alatt van... diplomával+nyelvizsgával netto 100...az azt hiszem baromira nem egy nagy összeg:-( tapasztalat:-(
Köztisztviselőké ennek a sokszorosa... De a polgármesterek se köztisztviselők...
Azt meg kell ertenie vagy meg kellene ertenie a köztisztviselőknek hogy a bereiket mi adófizetők dobjuk össze. Csunya igy leiirni de mi mondjuk meg hogy hogyan kell vagy kellene dolgozniuk. Persze ők a viszonylagos jolétükhöz kapaszkodnak de nehezen akarjak elfogadni azt hogy mi mar többet nem birunk vagy nem akarunk bírni.
Ok...ezekkel a dolgokkal részben egyet is értek:-) Csak azt hittem te is csak kirugni akarnál sok embert:-))
Mondjuk pécsen is itt olyan vizfejű a rendszer...hogy az hihetetlen... Mennek is a milliok a zsebekbe:-(( Eddig csak 31milliárd adósságot csinált a városi önkormányzat... De hogy miből??? Na ezt nem tudjuk:-(
Hát sajnos azért nem jó-sztem-mert ez az ország...nem egy skandináv tipusu ország... sokmindent másképp kellene csinálni...DE nem csak vakon beollozni valamit...pl.települések önkormányzatát....na ezt nem biztos hogy lehetne...
Mindenesetre lehetne sokmindent példának venni...
Bár ehez olyan emberek is kellene..egy olyan társadalom... Na ettől meg fényévekre vagyunk:(((
A kedves kolléga skandináv mennyiségű onkormányzatot szeretne. szerintem ez független a fizetésektől. Még nem kertük számon a hozzáértést es a rugalmasságot.
Az informatika meg informatikus dolog ebben az esetben nem összefüggő dolog ... :)
Informatikus nem kell mert miert is kellene .... Ha egy PC be van állítva nem a felhasznaló a rendszergazda rajta minden le van tiltva egy csak arra jó hogy az ügyviteli szoftver fusson rajta akkor nincs gond a szamítógépekkel. A gépeket mindig a magukat hozzáértőnek gondoló kedves felhasznalók basszák szét. :)
Céges gépeink mind ilyenek. Ha valami gondom van akkor felhívom a helpdesket az belép a gépembe (persze az enedélyem után) latja monitoromat mozgatni tudja az egeremet es akar még a billentyüzetemen is tud gépelni. Megbeszéljük hogy mi a gondom az belővi es kész. Nem kell egy kis szar faluba - olyanban mint en lakok - informatikust tartani.
Az internetről nem tehetek vagy pontosan közvetve igen de ha nem űzlet egy szolgaltatónak sem akkor nincs mit tenni... :)
Nincs ertelme olyan vehemensen ellenkezni a dologgal mert szamtalan másországbeli tapasztalat biztokában vannak döntéshozók .... Jaj de szép mondat volt .... :) Van vagy pontosan lehet fogalmam a helyzetetekről mert nejem egy rokonja ilyen helyen lakik. Nincs posta, nincs bolt, nincs kocsma sem, semmi nincs .... A szórakozás a fiataloknak a hetvegi helyi labdarugó torna..... A település lélekszáméhoz képest ez a csökkentett létszámú közigazgatás biztos kényelmes a helyi lakosságnak/egy részének de valójában nagy teher a falunak ....
A "hivatal", egy szoba kell. Legyen ott 1-2 ember meg egy falugazda oszt jónapot. Már mindent tavolról lehet vezérelni, meg a humán erőforrást is ... :)
Itt jön egy bicajos és hozza a csekket. Mondjuk a kommunális adóról. Majd egy masik a gk sulyadóról. Miert nem lehet központosítani a GK sulyadó kivetést. Központilag kivetni ellenőrizni PCkkel majd a nevezett önkormi szamlajara tenni. Ehhez sem kell 5 embert a hivatalban alkalmazni. De ha csak 2 ember akkor rögtön 7200 human erőforrás. Lassan szabadalmaztatni fogom ... :)
A iskolai ovodai befizetést csak személyesen nem lehet ám egyban hanem külön-külön es szigorúan csak papiron lehet. Csoportos beszedést vagy a durvább inkasszót a pénzre igényttartó szolgáltató jelzi a banknak erteknappal majd a bank leveszi a pénzt es küldi a szolgaltatónak. Nekem CIB-es szamlam van es ott minden kitűnően látszik es ingyenes.
Lehetne egész intézményeket megszüntetni tokkal-vonóval, legfeljebb az ott dolgozók vennék észre a megszüntetést.
Hiába volt minisztériumi létszámcsökkentés, egy fészkes fenét csökkent a létszámuk, csak kiszervezék egy részüket és most ú.n. "háttérintézményként" kavarják a xart továbbra is.
Van nekem egy 0,3 hektáros gyümölcsöskertem. Jelenleg 6 szervezet van, amelyik előírja, hogy én hogyan és mit tehetek a saját tulajdonú kertemben.
Sorolom:
1./ A település önkormányzata, ahova a földterület területileg tartozik.
2./ A városi építési hatóság, ahova a település tartozik.
3./ A területileg illetékes környezet és természetvédelmi felügyelőség (A kert beleesett a Natura term. védelmi projektbe. Pardon! Egy frászt esett bele! Belerakták! Az előzetes megkérdezésem nélkül!)
4./ A területileg illetékes Nemzeti Park.
5./ A vízügyi szervezet, amely a Dunára illetékes.
6./ A vízügyi szervezet, amely az ú.n. távlati ivóvízbázisokra illetékes.
(Volt még egy hetedik is, amelyik szintén a hatáskörébe akart vonni, csak megnéztem a jogszabályt, és kiderült, hogy rám nem terjed ki az illetékességük. Ezt megpróbáltam nekik elmagyarázni, sikertelenül. Végülis Pestre kellett utaznom az országos központjukba, ahol a főnök hajlandó volt megérteni, miről is van szó, és intézkedett lefelé. Ez az eset egy különleges kakukktojás volt, ilyen még az életemben nem fordult elő velem, és valószínű, nem is fog megismétlődni mégegyszer.)
Ennyiről tudok én. És hány lehet olyan, amiről nem tudok, pl. a mezőgazdasági szférából, mert miután nem iparszerűen termesztem a gyümölcsöt, így velük nincs kapcsolatom.
Kérdeztem már: Tud valaki konkrétan mondani valamit arról, mi hasznom van nekem a gépkocsi kötelező eredetiségvizsgálatával összefüggésben? Tudom, hogy ezt a rendszert nem elsősorban, csak részben állami alkalmazottak működtetik, de ez utóbbiak találták ki!
Na, ilyenekre gondoltam én, amikor azt mondtam: Nyugodtan mehetne a levesbe az a 200ezer.
Hát igen...a halálom mikor példaképp emlitenek fejlett-elöttünk fényévekre járó-államokat..ahol más a rendszer--más a társadalmi rendszer..és semmiképp nem hasonlitható MO-hoz.. mégis innen-onnan akarnak beollozni dolgokat... Ami nálunk egyáltalán nem biztos hogy raciónálisan müködhető dolog lenne..