Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2019.01.06 0 0 291

Ez PB gázpalackról üzemelő áramfejlesztő,nem nagy durranás.

Ma már magyarországon is léteznek olyan cégek akik vállalják  négyütemű aggregátorok átalakitását  benzin/gáz üzeműre .   https://www.amazon.com/Century-Garretson-Pressure-Regulator-Converter/dp/B00EP1N1X8

 

https://pumpbiz.com/propane-conversion-kit-2-for-gas-engine-af2-pck2-lpg-kit-altfuel

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=SHA6C5-HG60

Előzmény: Yocoooka (276)
Törölt nick Creative Commons License 2018.12.23 0 0 290
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2016.07.17 0 2 289

A legelonyosebb a talajfelszin alatt elni.Melegben huvosebb, hidegben melegebb.

Elonyosebb az egesz epulet helyett csak az ulohelyet, fekvohelyet,es magat az ember ruhazatat futeni.

Vizet futeni.Tarolja a hot. Levegot futeni logikatlan, mert ajtonyitasra elillan.

Előzmény: aposzám (286)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2016.07.17 0 0 288

Uzemanyag 100: aram 25, ho 75.

Hoszivattyuval aram 25 bol ho 100.

Osszesen uzemanyag 100bol ho 175.

Előzmény: aposzám (286)
aposzám Creative Commons License 2016.06.30 0 0 287

Azt hiszem nem, legalábbis értékelhető hasznos teljesítménnyel. Ezek a kissebbek kb. 7.10 ezerrel pörögnek, a 150cm3 kapálógép is kb. 5000/percből állítják elő a kellő erőt!

Előzmény: Maketheworldabetterplace (285)
aposzám Creative Commons License 2016.06.30 0 0 286

Véletlenül belenéztem, és ideális teljesítmény/fordulatszám  méretezésnél az áram generátor hatásfoka lehet 90% táján, egy ideálisan kiépült stabil robbanó motor adott teljesítmény/fordulatszámnál lehet 30% hatásfokú. Tehát jol-tervezett motor-generátor kb 27% hatásfokkal adhat áramot, 
Ha ezt 3,7-3,8=COP hatásfokú levegő hőcserélő fűtéssel hasznosítjuk, akkor a kapott hő aligha több 100%-nál,
Azaz nem látom mire jó egy ilyen hőből-hő előállítás!
A hőenergiát az erőművek több fokozatú hasznosítással vihetik fel elvben 90%-ra, amikor a hulladékhőt is többszörösen hasznosíthatóvá teszik.
Elvben lehetséges 2 fokozatú hőhasznosítás belső égésű motor és gőzgép kombinációjával,

mégsem terjedt el. Ekkor a maximális kivehető elvben 50% az 1. lépcsőben, és a maradék 50%-os hasznosításával 75%
Ekkor a stabil üzemű robbanó motor 30%-ot tud, 
ennek mintájára a gőzgép okosan is 30%-ot tud, azaz egy forgatott tengelyre szerelve ideális tervezéssel 45% hőből lenne áramunk, akkor a hulladékhő kb. 55%
30% + 0,5x30%= 45% eredő mechanikai energia adhat 90% áramgenerátorral 40% áramot,
ezt 3,7-es COP-vel lehetne hővé alakítani = 40%/27% = 150% hőmennyiségre számíthatnánk.

Akkor az így keltett áram eredeti hőigénye  lesz 1,5-el szorozható, 40%x1,5=60%
de az ehhez és így felhasznált hőt többnyire elveszítjük, hacsak nem fulladunk meg a kipufogó gázok-gőzöktől!
De fulladásig mindent hasznosítva = 55+60 = 115% hőmennyiségünk lehet.
Ha a hulladékhő mindenhol bezárva maradna, akkor talán 120% hőhöz jutnánk.

Azonban az üzemanyag cella hírből hallva tud 60% áramot adni  és a hője megmaradhat kb. 40%-ként,
0,6x3,7COP = 2,2 =220% hő 

40% + 220% = 260% hőmennyiség! Csakhogy a hőerőművek 30% hatásfoka és a hálózat 50%-os vesztesége
az áramot kb. 15% hőből szállítja hozzánk! Azaz 15%x3,7=55% az eredeti hőforráshoz arányítva!
Azaz a nyereség országosan nézve talán 3,7-szer jobb.
A gázra nincs hasonló adatom, de ott a legjobb kondenzációs kazán 107%-a is átverés, mert mihez képest is???
Imádom a reklámok elfelejtett viszonyítási adatait!
Mert a teljes bennfoglalt hőenergia égéskor is kisebb, mint 100% lesz, és ehhez képest mit javít a kondenzáció,

kb. a 100Cfokos víz és a 40 fokig lehűtött füstgázokból visszanyert 7-8-10% is mindig kisebb az eredeti energia tartalomhoz képest!

Ez a tisztán hálózati áramot zabáló hőcserélővel ha jól gondolom 370 % hőt hasznsít, 
csak mindkét esetben 
az eredeti energia forrás hőenergia igényét is figyelembe kell venni!+
Ezzel érthető, hogy miért nem készül gázos hőcserélő. Én ezt sokáig nem értettem.

Végül a gázkazán csaknem 100%-os hatásfokához képest az áram-hőcserélő akkor lenne országosan nullszaldós,
ha általános lehetne a 6,7-es COP...

Vagy napelemes áramforrás (előállítási hőigény) többet termelne, mint az előállítás hője volt, és
ezt éppen a leghidegebb időben tudná kiadni (amikor sötét szokott lenni), és a hatásfoka meghaladná a 27%-ot.

 

Bocsi, ha tévednék,
de a hőszigetelés nettó megtakarítása sokkalta jobb, és valós CO2 javulást ad. DE
DE a mezőgazdasági hulladékokból készíthető hőszigetelők is CO2 növelők, mert a humuszképződést vesszük el a talajból, azaz humusz-hiány = CO2 növekedés...
Ennyit a fenntartható életvitelről!

A gáz/áram költség aránya pedig állami erőszak kérdése, ami országonként változó lehet bármikor!

Előzmény: durkonorbi (62)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2016.05.30 0 0 285

1hengeres 50-150 cm3 letezik 1500/min uzemi fordulatszammal?

ötfelezős Creative Commons License 2016.01.04 0 0 284

Bocs, a  szakirodalom szerint nem kell külső tápról felgerjeszteni.

Előzmény: H3x (133)
Törölt nick Creative Commons License 2014.07.07 0 0 283

Teljesítményre mindenképpen az, de a klubtagoknak inkább az igyekezete a dícséretes.

Előzmény: Maketheworldabetterplace (282)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2014.04.30 0 0 282

Nem lesz nagy? 1hengeres 250-400cm3 lehet jobb lenne.

Előzmény: zWatt (281)
zWatt Creative Commons License 2013.11.19 0 0 281

Egyébként van itthon elfekvőben egy 1,5-ös lada motor, úgy érzem jövőre előszedem :)

 

Üdv. a klubban. :DD

Előzmény: Yocoooka (280)
Yocoooka Creative Commons License 2013.11.19 0 0 280

Na ma volt időm és átolvastam az Index Biogáz topikját. Elő lehet állítani a biogázt kicsiben is, nagyban is nem itt van a nagyobb baj. A legtöbben annyit tesznek (és házi viszonylatban ez is a célszerű), hogy az így összegyűlt gázt egyszerűen elégetik egy gázmotorban és ebből nyerik az energiát. Viszont rájöttem, hogy az álltalam oly szépen kitalált "kerek"-be az autó üzemeltetés nem fér bele. Az ami nagyon nehéz és "drága" hogy a keletkezett gázról leválasszák a co2-t és a kénhidrogént. Mert ha ez könnyen menne akkor már a nagy tisztaságú metánt lehetne tartályba sűríteni és ezt már át lehetne fejteni a gépkocsiba is. Egyébként nem tudom mennyi illik egy topikban másikat reklámozni, de érdemes átolvasni mindenkinek akit érdekel a téma :) Egyébként van itthon elfekvőben egy 1,5-ös lada motor, úgy érzem jövőre előszedem :)

Előzmény: zWatt (279)
zWatt Creative Commons License 2013.11.19 0 0 279

Szép, kerek elképzelés. :)

 

Van egy bökkenője.

A biogáz előállítása eddig kicsiben még senkinek nem jött össze.

 

 

 

 

Előzmény: Yocoooka (278)
Yocoooka Creative Commons License 2013.11.19 0 0 278

Nos, az elképzelésem a következő lenne: Építenék egy vegyestüzelésű kazános-napkollektoros rendszert amiben lenne egy kb. 3000 L-es puffertartály. A melegvízhez az eredeti villanybojler megmarad, viszont kerülne bele egy nagy csőkígyó, amiben a pufferből kerinetné a vizet egy szivattyú amit vezérel a hőkapcsoló, egyszerű. Viszont így a puffer egész évben meleg lenne. Egyébként falun élek egy régi parasztházban, melyet jövőre újítok fel. Elég nagy telken, közvetlen szomszéd nincs (hála..), Déli tájolás, igazi kincs :) Gondoltam tartok pár sertést és tenyésztek nyulakat is, aztán jött ez a biogázos ötlet. Állati trágya, növényi maradványok lennének. Írta valaki egy régebbi hsz.-ban, hogy 10 KW-ig ingyenesen lehet igényelni visszatáplálós mérőt, na akkor ezt ki kellene használni. Két gondolatom van. Olyan szerkezetet kellene építeni ami a legtöbb elektromos áramot képes előállítani, mert nyáron a puffert felfűti a napkollektor így a hőre nem sok szükség van, viszont az áramot el lehetne adni az e-onnak. (olyat hallottam, hogy féláron veszik, még nem jártam utána) A tél közeledtével amikor már a kollektor nem tudná egyedül kiszolgálni a rendszert a gázmotor is rásegítene. Amikor már ez is kevés, akkor jönne jól a nyáron eladott áram, ugyanis a pufferbe kerülne egy kb. 10 Kw-os fűtőbetét. Namost az e-on az áramot kevesebbért veszi mint amennyiért adja, legalábbis a nappalit. Viszont a fűtőbetétnek a vezérelt áram is jó, ami forintban ott körül van mint amennyiért megvette tőlünk. Elég ha figyelemmel kísérjük az éves ki és betáplálásunkat és ha úgy látjuk, hogy átesnénk a mérleg másik oldalára be lehet gyújtani a vegyestüzelésű kazánba is. Persze, ha jól van méretezve a rendszer akkor ilyen nem nagyon fordulna elő. A másik, lehet jobb módszer a gáz tárolása. Láttam régen tanyákra-telepekre való nemtudom hány literes tartályt (Prímagáz) Ha jól méretez az ember, télire be tud speizolni rendesen, na meg akkor már lecserélném a dízeles négykerekűt egy benzin-gázosra. :)

Előzmény: zWatt (277)
zWatt Creative Commons License 2013.11.19 0 0 277

Még most kezdtem el foglakozni a biogáz otthoni előállításával és hasznosításának lehetőségeivel és nekem is eszembe jutott a háromhengeres suzuki motor+generátor+inverter koncepció.

Ez eddig rendben is van, mert erre sokan rámozdultak már.

Viszont ha a motoron generátor van, akkor minek az inverter?

Hálózatra táplálni a villanyt?

 

Előzmény: Yocoooka (275)
Yocoooka Creative Commons License 2013.11.19 0 0 276
Yocoooka Creative Commons License 2013.11.19 0 0 275

Sziasztok!
Még most kezdtem el foglakozni a biogáz otthoni előállításával és hasznosításának lehetőségeivel és nekem is eszembe jutott a háromhengeres suzuki motor+generátor+inverter koncepció. Engem viszont az érdekelne, hogy a házilag előállított biogáz bevezethető-e egy ilyen átalakított gázos motorba vagy sem.

A következőre bukkantam a neten. Mit szótok hozzá? :)

Lem1 Creative Commons License 2013.05.28 0 0 271

oké :-)

Akkor segítesz te :-)

 

Előzmény: zWatt (270)
zWatt Creative Commons License 2013.05.28 0 0 270

Tévedsz.

Ezeknek a motoroknak a hatásfokmaximuma 2500-as fordulaton van.

A 3000-es fordulat teljesen elfogadott üzemi fordulatszám, ami nem véletlen.

 

A gyengébb hatásfokuk a méretükből adódik.

Előzmény: Lem1 (269)
Lem1 Creative Commons License 2013.05.27 0 0 269

Sziasztok.

 

Bocs hogy beleugafonozok, de olvasgattalak benneteket, és tudnék néhány dologban segíteni, leginkább információval.

Egy 2 Kw os generátort azért hajtanak meg 3.5-4 kw os motorral, mert az olcsó, tömeggyártott motorok, (honda, brigs, güde, mitsubishi...) a maximális teljesítményüket 4500-6200 as fordulaton adják le. Egy 4,5 kw os motor 3000 fordulaton kb pont 2-2,2 kw ot ad le.

A 3000 fordulat adja az 50 hz hálózati frekvenciát.

Mivel ezek a motorok nem a 3000 fordulatra vannak optimalizálva, ezért a hatásfokuk is hagy magaután némi kívánnivalót.

Nem beszélve a kompresszióviszonyukról, ami a magas oktánszámu gázokhoz (pb:100 földgáz:120) elég alacsony.

 

mWatt Creative Commons License 2013.04.01 0 0 268

Ennyiért agregátot is lehet kapni...

 

Hááát, azok nem igazán alkalmasak energiatermelésre. 

Inkább az egyszerhasználatos kategória.

 

Előzmény: artman999 (267)
artman999 Creative Commons License 2013.01.25 0 0 267

Köszke!

 

Mondjuk... Kár, hogy valami eszelős áron van...

Ennyiért agregátot is lehet kapni....vagy egy 1500-as alatti autóra valót.

 

Franc beléjük...

Előzmény: durkonorbi (266)
durkonorbi Creative Commons License 2013.01.16 0 0 266
Előzmény: artman999 (265)
artman999 Creative Commons License 2013.01.09 0 0 265

Sziasztok!

 

Van valakinek ötlete egy 175 ccm-es négyütemű motor PB gázról üzemeltetésre?

Törölt nick Creative Commons License 2012.11.24 0 0 264

Nincsen ilyen jellegű gond, a négyütemű motoroknál ez megoldott.

A szelepek kenésében lehet változás, a gáz nem keni a szívószelepet, a benzin igen.

A régi motoroknál ezért is ólmozták a benzint, majd ólompótló adalékot raktak bele, de úgy tudom, már ennek a kornak is vége.

Mi sem vettük észre, hogy valamiképpen befolyásolta volna a tartós gázüzem a motor futását.

Előzmény: Reggie0 (263)
Reggie0 Creative Commons License 2012.11.24 0 0 263

Foleg arra gondoltam, hogy a motor kenese megfelelo marad-e, vagy ahhoz kell-e valamit atalakitani. De koszi, igy mar vilagos.

Előzmény: Törölt nick (262)
Törölt nick Creative Commons License 2012.11.24 0 0 262

A szívótorokba be kell vezetni a házt, gondoskodni kell a kettős ellátás kizárásáról, és az előírások szerinti biztonságos működésről. (ENSZ EGB 67-es direktíva, miszerint a távműködtetésű szelepet úgy kell kialakítani, hogy a tüzelőanyag csakis akkor jusson a motortérbe, ha a motor jár)

Ha más fajta szerkezeti átalakításra gondolsz, akkor olyat nem kell végezni, a motor kifejezetten szereti a gáz üzemanyagot alapból.

Előzmény: Reggie0 (261)
Reggie0 Creative Commons License 2012.11.23 0 0 261

A motoron mit kellett átalakítani, hogy gázról menjen?

Előzmény: Törölt nick (246)
Koncsy Creative Commons License 2012.10.02 0 0 260

Sziasztok! Valaki még nem tett véletlenül a kipufogóra közvetlen fűtéseknél használt lemezes hőcserélőt?

Én is építettem egy évvel ezelőtt egy suzuki 3 hengeres 1000cm3 motorból gázmotort. Nagyon szépen működött. A kipufogógázt egy 70KW kondenzációs kazánba vezettem próba képpen. Sokkal jobbntűnik a lemezes hőcserélő közvetlen a motorblokkra szerelése. A motorra rátenni egy teherautó generátort, utána pedig egy hálózatra tápláló invertert.

durkonorbi Creative Commons License 2012.03.13 0 0 259

Szia,

 

"Illetve amim van, hogy tudok vásárolni már a magyar hidrogénakkuból, amiben kb 25x10x5cm-ben tárolható 80l hidrogén."

 

Erről írnál esetleg többet, mi is ez, elég furán hangzik a térfogat vs. tárolt gáz mennyiség, de lehet csak félreértem!?

 

Illetve a kazánt illetően: ez azért elég komoly teljesítményigény növekedés... nem lehet, hogy érdemes volna azt a kazánt megnézni alaposan - ill. akár a fűtési rendszer többi elemét is?!

Előzmény: kameleon2 (257)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!