Még szeretném kiegészíteni annyival hogy a LPG s gázüzemű autók azért sárgák mert nem tisztán gázzal hanem benzinnel is üzemelnek beindításkor... Ha viszont csak gázzal megy elméletileg behajthatna... A jogalkotók szerint a gáz is szennyez annyira,vagyis nem hajthat be gázüzemmel sem. Vagyis a földgáz is szennyez ezért majd azt is elzárják... Mindenki vásárolhat majd személyi légzőkészüléket ami a saját kilégzett levegőjét megtisztítva visszajutatja és lélegezhet kedvére... Ez viszont van már és létezik 20éve: IP-5 By CCCP ...
Én sem vagyok milliomos, nem tudnék új (újabb)autót venni ha akarnék sem!A jelenlegi "sárga"fenntartása is gondot okoz kissé anyagilag.Ezzel nem vagyok egyedül azt tudom de éppen ezért ne akarjanak pénzkidobásra ösztönözni "hivatalosan"! Milyen jogon tiltanak ki egy városból azért mert öreg az autóm??Fizettem érte,az enyém,fizetem a költségeit és az már legyen az én dolgom hogy mikor hova megyek vele.Elavult? A gőzmozdony is elavult jármű de van belőle használatban és szén helyett pakurával üzemel.Füstöl is csak éppen nem annyira mint annó... A személyautóknál a szabályozatlan katalizátornak sincs értelme de ha a teljes motorcserét és kipufogócserét is engedélyeznék akkor hatalmas összeg jön ki amit nem az állam fog állni ugye? Oké hogy kitiltanak legyen az akaratuk szerint de akkor MINDEN benzines és dízel gépjárművet állítsanak le! Maradnak a trolik,villamosok,a metró,meg a lovas és kerékpáros(gördeszkás) rendőrök,emberek és az elektromos hajtányok a belvárosban.Ezzel kész a tiszta Budapestért program megoldása és nincs megkülönböztetés sem! A mentőszolgálat és a tűzoltóság estleg lehet kivétel de nem feltétlenül fontos... A gazdag réteg nem a belvárosban lesz rosszul,baleset nem lehet mert nincs autó,tűz esetén meg úgyis szennyezi a levegőt az égő ház de nem sokáig... A következő "harci pont" a kutyakaki elleni kemény fellépés lesz,kedvezményes áron darálthús kapható...A repülőgépekre nem kell katalizátor egyébként?? Egy le és felszállás az autóm majdnem egy évi károsanyagtermelése... Vagy a dunán száguldozó hajókra sem kell? Azok is a belvárosban vannak... Sokan hülyének titulálnak alapból de ugye igazam van?
Majd akkor megyek veszek egy 2t Wartburgot (autószalonban), aztán fasza gyerek leszek (a te szemedben) a rendeleteket mások hozzák, nem vagy tisztába a helyzetemmel, ne irogass hülyeségeket, egyébként drukkolok nagyon azért hogy megváltoztassák ezt a meggondolatlan és elhibázott rendeletet amivel sok emberrel kiszúrnak, köztük sok hozzám közel állóval is. Üdv.: A Fasza gyerek
A 2T-nél is egy pénzbehajtás volt a katalizátor pláne, mert pusztán jobb olajjal és jól karbantartott motorral lazán teljesíthető volt a határérték. Tudom, mert nekem 2db 2ü Wartburgom 2x vizsgázott szigorítottból katalizátor nélkül hivatalosan és mind 4 alkalommal befért a szigorítottba. Igaz, első alkalommal verni kelett az asztalt, mert nem voltak hajlandóak megmérni, de utána meg pislogtak, mint pók a lucernásba.
Az alapjáraton mért CH érték 2T-nél mindíg magasabb, mint terhelésen, mert működéséből adódóan alapjáraton nagyon nagy a résvesztesége a motornak. Üzemi fordulaton viszont alig tizede csupán.
Hogy értem el a szigorítottba beférést?!
-elektronikus gyújtás (5000HUF) -jó minőségű japán denso gyertyák 20e km-enként (2000HUF/20ekm) -jó minőségű olaj, ám szegényebb keverésben is elég, mint a gyári előírás. 1:60-1:70-be (1500HUF/kg/70l benzin) -rezonátor dob beszerzése, mellyel csökkenthető a motor résvesztesége (12000HUF)
http://www.youtube.com/watch?v=mp-yqnSV4co
Ezekkel az átalakításokkal elértem, hogy tartósan tudja az autó a szigorított értékeket, erre most kitalálnak egy új rendeletet, hogy tovább szo**ssanak? Nah neeem! Nem állok be a sorba!
Az autómmal napi 140km-t járok be Miskolcra dolgozni, jelenleg a legroszabb átlagfogyasztásom 7,5l/100km, mondjuk ez betudható annak is, hogy mindíg késve indulok itthonról és taposni kell neki 110-120-al :D 2007.04-ben "vettem" az autót 0 azaz nulla HUF-ért 45e km-el, most 120e km van benne 2év alatt. Ezidő alatt a fenti árakat költöttem rá, meg uram'bocsá fémig csiszoltam a padlólemezt és lefestettem. Minek vegyek új autót? Nem fogyasztana látványosan kevesebbet, ám vihetem kötelező szervizekre, ahol kötelezően lefejtik a fizetésem 2/3-át! A mostani Wareszomba, 2 óra alatt főtengelyt cserélek, ha kell.
Szerintem azt senki em vitatja, hogy a benzin/gázos autók környezetkímélőek. De, mivel a gázos autóknak is sárga matricájuk van, ugyanúgy szívnak! "Jól átgondolt" rendelet ugye....
Nah pontosan beállás a birkasorba, mert ERRE megy ki a játék! A sok kereskedésben rohadó szarból TE is megvettél egyet, innentől fasza gyerek vagy a jogalkotók szemében! "Fasza fiam, ülj le kettes!"
Igaziból itt nem is az a kérdés, hogy mikor gyártották az autót, hanem az, hogy ha egyszer ez még egy régebbi konstrukció és sárga matricája van, attól még nem kell roncstelepre vinni! A rendelettel sem lenne semmi probléma, ha hagynának a sárga matricás autó tulajoknak lehetőséget arra, hogy egy katalizátor beszerelésével javítsanak a környezetvéelmi besoroláson és zöld matricát kaphassanak. És itt nem arra gondolok, hogy adjanak állami támogatást a katalizátor beszerzéséhez mint ahogy régebben a kétüteműek kaptak - sőt a motorcseréjüket is támogatták - hanem arra, hogy ne büntessenek azért mert szeretem a régi autómat. Ha szeretem eléggé, akkor áldozok is rá, és biztosan megveszem a katalizátort.
De itt sajnos nem erreől van szó. Megpróbáják ellehetetleníteni a sárga matricásokat, nem hagyva más kiutat, minthogy új autót vegyen az ember. Na ez az amiből nem kérünk!
"Az hogy mikor helyezték forgalomba a t3 ast nem lényeg a gyártás számít. 90 körül a Vw kapacításánek kis részét képezte a t3 TRansporter."
azon én nem vitatkozok, hogy a VW gyártásának hány %-a volt 90-ben a Transporter T3 (T3 mert ugye itt nem csak az áruszállító autóról beszélünk, hanem volt még a dobozoson kívül komolyabb felszereltség mint a Carat vagy a Multivan), de még 92-ben is készült jópár darab.
Igazából elég nehéz összegyűjteni egy pár milliót egy jobb kocsira.Az a baj,hogy az embereknek minden azonnal kell,ezért vesznek hitelre autót.Mondjuk engem ez a veszély nem fenyeget,mert nem sokat ér a kocsim.Mondjuk mikor vettem akkor 750 ezer volt.Az is igaz,hogy részletre vettem,de a kolleganőmtől,és nem kért rá kamatot.Így bőven megérte nem gyüjtögetni rá.
Igazából ez lenne a normális: Összegyüjtöm az árát ,megveszem és az enyém. Nincs benne rizikó ,és ha gyüjögetés közbe elveszik a munkahely ,akkor sem buktam az egészet ,sőt a megspórolt pénzt vésztartaléknak használhatóm ,és -igaz ,hogy autó neincs- de nem kopik fel a család álla.
Ezt az egész szánalmas dolgot a zsidók találták ki.Nem fogy az új autó,és így akarják a népet ösztönözni a vásárlásra.Akinek nincs pénze új autóra,az úgysem vesz.Amúgy a Ford szalonos ismerősöm mondta,hogy sokan kp-re veszik meg az új kocsit.Nem vesznek fel hiteleket.Szóval van itt lóvé,csak nem mindenkinél:)Nekem hála istennek zöld matricás az autóm,pedig mindjárt 20 éves lesz.
Hogy az Audinál mi a helyzet, azt nem tudom - mivel egy csoport így valszeg nincs másképp mint a VW-nél - de a VW-nél nincs így. Tudok T3-as buszt 2.1-es vizesboxer (benzines) motorral amin nemhogy szabályzott, de még szabályozatlan katalizátor sincs és még nincs 20 éves.
egyelőre úgy néz ki büntetésre számíthatsz, hiszen a bentlakók sem használhatják az autójukat. minél többen tiltakozunk, annál nagyobb az esélye, hogy lesz változás a rendeletben. Olvasd el a 8-as hsz-t és írj Gerzsonnak :)
Én havonta egyszer-kétszer megyek a belvárosba a sárga warbimmal,akkor is csak a Teréz körútig.Értelmetlen dolog ez a rendelet hiszen ha októbertől márciusig a téli fűtési szezonra meghaladná a "veszélyes értéket" a szálló por az nem a sárga matricás autók miatt történne!Télen sokan leteszik az autójukat nem is használják ebben az időszakban,vagy csak akkor ha nem csúszik.Ezen járművek nem szennyezik a levegőt,tehát eleve csökkentik a szennyező hatást.Az első forgalomkorlátozás (páros-páratlan rendszámú autók)óta nem haladta meg a küszöbértéket pedig jártunk azaz JÁRUNK az autóinkkal! Éveken,évtizedeken keresztül megfelelt a levegőminőség(annó a szén és fatüzelésnél és a HTO-nál is),akkor most miért nem?Azért romlott ennyire mert van Budapesten kb 2-3000db sárgamatricás autó?Szándékos megkülönböztetés esete forog fennt,illetve gazdasági érdek hogy eladjanak és vásároljunk,vagyis politika.Elismerem és jogosnak is tartom hogy tisztább levegőt szeretnének a belvárosban csak rosszul kezdik el a megoldás keresését.A kétüteműeket vádolták ezelőtt,most a sárgák jönnek sorba de azt elfelejtik hogy a koromszemcsék amik a dízel kipufogón át távoznak sokkal ártalmasabbak.A tömegközlekedés elavult buszai,a kamionok,teherautók sokasága sokkal több károsanyagot bocsátanak ki mint az a 3-4% személyautó.Sokkal több zöldterület kellene(a növények,fák megkötik a port és oxigént termelnek) és nem kellene minden helyet beépíteni épületekkel,aszfalttal... Sétálóutcák(forgalomtól elzárt utak) létesítése is csökkentené a forgalmat az adott területen kismértékben,viszont akkor kevesebb hely maradna parkolásra.Készíthetnének egy szél azaz levegőáramlási modellt is amivel kiderülne a szennyezés kiindulási pontja és a további útja a belvárosban és az átlag légmozgást alapulvéve lehetne tervezni is a közlekedési útvonalakat egy kis átszervezéssel...Természetes elszívót lehetne készíteni... A por sem biztosan Budapesten "termelődik"a levegőbe hanem akár sivatagi por is lehet hiszen volt néhány "sároseső" és savaseső is ami ezt bizonyítja... Nem vagyok szakember csak logikusan szeretek gondolkodni.