Keresés

Részletes keresés

Qqberci Creative Commons License 19 órája 0 0 218410

Előzmény: Atis57 (218409)
Atis57 Creative Commons License 20 órája -1 0 218409

Sziasztok!

 Napok óta senki nem jár erre felé?

Előzmény: Mlle. Grenelle (218390)
Qqberci Creative Commons License 6 napja 0 3 218408

A túlfeszültségvédelem kizárólag hozzáértés és némi aprópénz (!!!) kérdése. Kedvenc szkópom, az EMG-1555 bemeneti védelme így néz ki:

 

A golyóálló védelem a pirossal jelzett alkatrész, ami egy filléres glimmlámpa! Ugyanilyen védelme van a solti Kossuth-adónak is (igaz, ott egy "kicsit" nagyobb, öklömnyi a glimm), de nem tehetek fel fényképet róla...

Előzmény: Atis57 (218407)
Atis57 Creative Commons License 6 napja -1 0 218407

Szia!

 

Az Angolok már elég korán tudták azonositani a saját hajóikat--Tengeralattjáróikat.

Ezt csak az Orosz sereg követte ....

Ez is érdekes témakör.

 

 

Egy másik,  teljesen más;

A mostani elektronikai eszközöket , hogyan lehet egy hálózati túlfeszültségtől megvédeni ?Mert a T3.régi D -is csak 800V....1600Vra képes.

A" lapos tv" meg 300V nál ill az antenna felől 50..60Vtól tönkre megy.               Köszi.

Előzmény: Qqberci (218406)
Qqberci Creative Commons License 6 napja 0 1 218406

Természetesen IFF eszközök is voltak, de az még nem annyira múzeumi téma, itthon is meg lehet nézni. A két kapcsolódó, sysplexben futó mainframe-et persze nem annyira :-)))...

Előzmény: Atis57 (218405)
Atis57 Creative Commons License 6 napja -1 0 218405

Szia!

 

 köszi!  Esetleg még a saját gép felismerés is  be van mutatva? 

Előzmény: Qqberci (218402)
Qqberci Creative Commons License 6 napja 0 0 218404

Persze élőben volt az igazi. Nagyon tetszett például, hogy a műszeregyüttesből hogy kiugrott a Tektronix a letisztult (40 éves) formájával...

Előzmény: Töck Jenő (218403)
Töck Jenő Creative Commons License 6 napja 0 0 218403

Köszönöm.

Előzmény: Qqberci (218402)
Qqberci Creative Commons License 2025.05.27 0 4 218402

 

Előzmény: Qqberci (218401)
Qqberci Creative Commons License 2025.05.26 0 1 218401

Majd válogatok belőle néhány érdekesebbet...

Előzmény: Töck Jenő (218400)
Töck Jenő Creative Commons License 2025.05.26 0 1 218400

Esetleg láthatnánk belőle néhányat?

Előzmény: Qqberci (218399)
Qqberci Creative Commons License 2025.05.26 0 0 218399

150+ darab...

Előzmény: Töck Jenő (218398)
Töck Jenő Creative Commons License 2025.05.26 0 0 218398

Vannak róla képeid?

Előzmény: Qqberci (218397)
Qqberci Creative Commons License 2025.05.26 0 0 218397

Mi meg nemrég ide szabadultunk be:

 

Előzmény: Töck Jenő (218396)
Töck Jenő Creative Commons License 2025.05.26 0 0 218396

Nagyon jó képek.

Előzmény: Qqberci (218395)
Qqberci Creative Commons License 2025.05.26 0 2 218395

A Vasúttörténeti Park szervez egy kiállítást a vasúti vontatás történetéről. A muzeológus srác felhívott, hogy tudnék-e szerezni képeket Japánból?

 

Egy volt katonatársam - évfolyamtársam még a '70-es években kiment egy ösztöndíjjal Japánba, aztán a japán lányok elkapták a tökét ott meg is nősült, Kyotoban él. Van ott egy vasúttörténeti múzeum, elzavartam, hogy csináljon pár képet. Csinált is 100+ fotót, néhányat most - lekicsinyítve - közreadok (azért kellett kicsinyíteni, mert mondtam neki, hogy olyan felbontású képeket csináljon, amik A2-es méretben nyomtathatók)...

 

Gőzösök

 

 

 

Japán HÉV:

 

 

 

Első osztály:

 

 

Egy korai Diesel:

 

 

És a fejlődés:

 

 

 

Higiénia...

 

 

Jegykezelés:

 

Előzmény: endrebá (218394)
endrebá Creative Commons License 2025.05.26 0 1 218394

Sziasztok barátaim.

Remélem felétek is szépen tavaszodik ma, mert (holnapra már rekkenő nyár várható).. mert holnapra talán nem lesz olyan hűvös ősz mint tegnap reggel volt.

Én gyűröm a motorvonati típusismeretet, mert a nyári szezonban azokkal akarják a légkondis ÍCé szolgáltatást biztosítani itt a déliparton.

Tetszeni nem tetszik, mert nem mozdony - de talán el fogom majd tudni kezelgetni. Tegnap volt az első tanulóvezetői szolgálatom, még van vissza kettő.

A "nagy pénz" nem várható, kis pénzekből kell megint összerakosgatni a közepes szintet.. de az is fog menni.

  ..idővel..

Qqberci Creative Commons License 2025.05.20 -1 1 218393

Ezzel viszik a résztvevőket ide?...

 

Előzmény: Mlle. Grenelle (218390)
Töck Jenő Creative Commons License 2025.05.20 0 3 218392

Meg még egy jó ideig.

Előzmény: scsabi (218391)
scsabi Creative Commons License 2025.05.20 0 5 218391

Szerintem még mindig nem kell félni, hogy a mesterséges intelligencia átveszi a világuralmat.

Előzmény: Mlle. Grenelle (218390)
Mlle. Grenelle Creative Commons License 2025.05.19 -3 3 218390

Utini...!

endrebá Creative Commons License 2025.05.17 0 2 218389

Szia Krisztina, itt szépen süt a nap -  most kívánj magadnak egy lottónyereményt.  :-)

 

A képet köszönöm, továbbra is szép ez a leány..  ez a látvány megérdemli hogy szeressék.

 

 

Nekem megint rendeznem kellett a soraimat, mert a reményeim és a valóvilág megint szíjjelcsúsztak.

..és a valóságot sokkal nehezebb megváltoztatni..

   Mindegy, mert a fizikai munka a lelket is gyógyítja.  Kedvem van, egészségem van..  úgyhogy gyógyítgatom.

Újra föltaláltam a kézikaszát, mert ahhoz nem kell semmi.  Kaszáltam, villáztam és komposztkupacokra hurcoltam..  Jól elfáradtam és korán feküdtem.  Kevesebbet ettem és próbálok ebből rendszert csinálni.  Mérnökferitől hallottam egyszer régen, hogy mikor lefogyott akkor megszűnt a savtúltengése.  Remélem hogy én is megerősíthetem majd ezt a tapasztalatát, mert rám férne az is.

 

Tegnap elkirándultunk a kisfiammal ahhoz a céghez amiről azt képzeltem hogy krómoznak - de csak horganyoznak. Úgyhogy Pécsre kell mennem krómoztatni..  de visz arra vasút, úgyhogy megyek is.

Előzmény: Mlle. Grenelle (218388)
Mlle. Grenelle Creative Commons License 2025.05.17 -5 5 218388

Napos reggelt!

Előzmény: endrebá (218386)
endrebá Creative Commons License 2025.05.13 0 4 218387

Azt hiszem az is sokat emel a szememben az értékén, hogy nem pózol.

Végre nézegethetek egy jó nőt olyannak amilyen - nem kell hazugságokat keresgélnem a megvezetett szemeimmel.

 

Ez jó.

:-))

Előzmény: Mlle. Grenelle (218384)
endrebá Creative Commons License 2025.05.13 0 1 218386

Szia Krisztina, ő az a szép arcú leány..  örülök hogy azt képet tetted fel róla legelsőnek, mert így kíváncsiskodhatom róla - ha csak ennyit is.

Előzmény: Mlle. Grenelle (218384)
Atis57 Creative Commons License 2025.05.12 -1 0 218385

Szia!

 A hölgy is festésre vár?  vál...........

Előzmény: Mlle. Grenelle (218384)
Mlle. Grenelle Creative Commons License 2025.05.12 -4 5 218384

Jó estét!

endrebá Creative Commons License 2025.05.12 0 0 218383

..megkérdeztem :  volt bizony.

 

:-)))

Előzmény: endrebá (218382)
endrebá Creative Commons License 2025.05.12 0 2 218382

Köszönöm scsabi.

Én csak a mi M62 -eseinket ismertem, talán a csehektől bérelt gépek közül láttam kettőt..  de azoknak akkoriban még csak a színezése fogta meg a fantáziámat. Amúgy is halott gépek voltak, talán bontásra vártak Dombóváron. Amikor beléjük leskelődtem, csak a mieinktől eltérő légsűrítőit vettem észre.  Azt hiszem hogy a T679 lehetett rájuk festve.. de már nagyon elkoptak az emlékeim.

 

A "legmagasabb pályaszámú alacsony pályaszámú" nálunk Kanizsán öregedett meg.. azon ülhettem legelőször vonattovábbítás közben. (M62-139, Zachár Attila, 856..  Déli - Kanizsa között)

..szóval ismertem a különbséget a berendezéseik között is, és a fékezéseik között is.

Az alacsony pályaszámúak jancsifékesek voltak és ki lehetett taposni belőlük az oldószeleppel a fékhengernyomást, a magas pályaszámúak Zbr -esek voltak, és azokat mikor az átmenő fékkel voltak fékezve, csak a fiktív fékhenger oldókarjával lehetett oldani.. azok a Dü 23 -asaikkal (meg a Zbr-jeikkel is) utántáplálták a fékhengernyomást, mindegy hogyan tapostam a fékhenger-oldószelep pedálját.

 

..azanyját, még átépített Szergejen is talán ha tavalyelőtt lehettem, eredetin meg öt éve.. nem emlékszem már hogy a magas pályaszámúakon volt-e közvetlen fékhenger-oldópedál..  de azt hiszem hogy volt.

Előzmény: scsabi (218381)
scsabi Creative Commons License 2025.05.10 0 1 218381

Nem. A kétfékhengeres forgóváz a széles (illetve a szélesből átalakított) Szergejek forgóváza. A gyárilag Európába szállított M62-esek (M62, T679.1, ST44, V200) forgóvázán négy 8"-os fékhenger van, ami egy-egy forgóváz-negyed három féktuskóját működteti. A széleseken 2 db 10"-os fékhenger van, szintén három féktuskóra dolgozik, de ott a kerekek egyoldalról fékezettek.

 

kép: (felül a normál, alul a széles forgóváz)

 

 

A magyar alacsony- és magaspályaszámú gépek különbsége a fék levegős kapcsolásában van. 139-ig forgóvázanként egy-egy egyszerűműködésű (Fe115) kormányszelep dolgozik közvetlenül a fékhengerekre. A magas pályaszámúakon mozdonyonként egy elővezérlő kormányszelep van, ami forgóvázanként egy-egy Dü23b nyomásmódosítót vezérel.

Előzmény: endrebá (218379)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!