A légmotor (a Szilin) egy négy hengeres, sűrített levegővel működő motor, ami fél fordulatonként pontosan meg tud állni. A mozdony fokozatkapcsolóját hajtja, fél fordulat = egy fokozat...
Az elektromos autónak is van futóműve, fékrendszere, világítása, akkumulátorai...
Vannak olyan dolgok, amiket a futásteljesítmény függvényében kell cserélni, és vannak olyanok, amiket az idő múlásával.
Ha nem megy sokat, akkor a szerviz gyakorlatilag csak olaj- és szűrőcsere, meg ha esetleg felmerül valami. Meg a fékfolyadék kétévente - az azt hiszem, azért, mert a lötyi higroszkopikus, és "megromlik".
Ok, jó tudni. De az eljárás nem ok. Kereskedés tulaj meg szerviz adminisztrátor mondja 2024. augusztus 1 előtt mindenképp jelentkezzenek egy grátisz szervizre. Ha nem teszik meg elvesztenek valamit...
Ok el is vitte pár napja. Erre felhívja a szervízvezető, hogy ingyen szervizre vitte, de nem az lesz. Csak azt mondta mennyi lesz és már kész van.
Nem elmondta amit utólag a számlában kinyomtattak. Nálam a szerviz szól előre, hogy ezek vannak. Mehet-e a javítást?!
Sajnos a szervizkönyvben csak pecsét és km van dátummal és aláírással. Tehát nem lehet tudni 2023-ban mi történt? Az én verziómban ami igaz egy Ford, be van írva részletesen mit cseréltek.
Kérdés az auto gurukhoz. Egy ismerős vett a feleségének egy Fiat 500 hybridet napi 14 km-re. Ingázás a vasútra meg haza. A kocsi 2 éves, 1 éves korába vette 3.925 km-el. Hétfőn volt benne 7.365 km. Azaz kevesebb mint egy év alatt 3.440 km-t ment vele. A kereskedő beígért neki egy grátisz szervizt, arra vitte el. Szervizkönyv szerint 2023 augusztusban volt olajcsere. Erre felhívja a szervízvezető, hogy ingyen szervizre vitte, de nem az lesz. Mert kell olajcsere, olajszűrő, fékfolyadék, gyertya.
Én nem tartom normálisnak, hogy kevesebb mint 1 év alatt és átlagon aluli km használatnál ilyen javításokat el kellett végezni.
A többiek már írtak példákat, nagyon jó a beszerezhetetlen programkapcsoló kiváltására az amúgy elpusztíthatatlan Energomat mosógépben. Az eredeti programtábla szerint is működik, de kapott pár pluszt.
18 kW a villamos teljesítményfelvétel 3×400 V-on. Kéne még egy 24 V=/3×400 V~ inverter, a maga η<1 hatásfokával. A tankönyvi számtanpélda szerint ez ilyen telepkapacitással kb. félórát mehetne. De kérdés, hogy a cellák összekötősínjei, a telepek összekötővezetékei, illetve a telepfőkábelek (95-120 mm2) meddig örülnének a kb. 750 A áramnak. Ez szerintem KPH-telepekkel se menne, nemhogy a szokványos KPM-ekkel. Idestova negyedszázada volt, amikor egy nálam húsz évvel idősebb kollégának kellett levezetnem, hogy miért kell legalább 30-35 kVA teljesítményű statikus energiaellátó ahhoz, hogyha az UIC 553 (vagy később az EN 13129-1) szerinti teljesítménykövetelményeket kielégítő klímaberendezést akarunk egy vasúti személykocsiba beépíteni, és miért nem elég egy 5 kW-os forgógépről töltött 18×420 Ah-s telep ehhez.
Megjegyzem, korszerű statikus energiaellátókban van egy 5 kW-os kis inverter, hogy a fedélzeti 230 V~ hálózat is szünetmentes legyen, hogy a t. utasoknak a tiktok-videók ne álljanak le egy-egy fázishatárnál.
Én pl. azt vettem legutóbb a fejembe, hogy az Ikarus buszomhoz csinálok hangvezérlőt. (Van a De Agostininek egy Ikarus-sorozata, azt megvettem.)
Adtak hozzá hangvezérlőt, de igencsak butáska: ha elindítod a motorhangot, szépen jár, de ha pl. a dudát megnyomod, akkor leáll a motorhang is, azaz elfelejti, hogy amikor a duda elhallgat, be kellene kapcsolnia a motorhangot. Azonkívül egyfajta világítást tud: vagy megy minden, vagy semmi. Ja, van a féklámpa külön.
És akkor az ember lánya nekiül, elkezdi felprogramozni a kütyüt, keres rá valami hangfájlt, feltölti és az egész kis vezérlőt elrejti az alváz alá.