Keresés

Részletes keresés

Daniel's Creative Commons License 2019.05.20 0 0 2922

Köszönöm a tanácsod, nem tervezem feladni, de jobb lenne ha Debrecenben is lennének vizsgák, sajnos sokba van a felutazás, stb stb. ez az utolsó pótvizsgám, ha nem sikerül mehet az egész elölről...

 

Előzmény: -HA7WDH (2920)
HA5OPI Creative Commons License 2019.05.20 0 0 2921

Küldöm, ha nem jött át sebaj, közben felteszem tárhelyre is.

Előzmény: Daniel's (2916)
-HA7WDH Creative Commons License 2019.05.20 0 0 2920

A legfontosabb   , ne  add  fel,   utólag nem számit  hanyadszorrra  sikerül,  vond le a tanulságot mindegyikből,  de ne add  fel.

Előzmény: Daniel's (2914)
Törölt nick Creative Commons License 2019.05.20 0 0 2919

Auuuu. Az túl messze van. Így marad a távsegítség. Jegyzeted már úgy tűnik lesz, ha kérdéseid lesznek,

akár itt, akár valami beszélgetős távsegítséggel válaszolunk, ha tudunk.

Előzmény: Daniel's (2918)
Daniel's Creative Commons License 2019.05.20 0 0 2918

Magyarország második legnépesebb településén, Debrecenben :)

Előzmény: Törölt nick (2917)
Törölt nick Creative Commons License 2019.05.20 0 0 2917

Melyik részén élsz gyönyörű országunknak?

Előzmény: Daniel's (2914)
Daniel's Creative Commons License 2019.05.20 0 0 2916

Már publikus is, nagyon szépen köszönöm a segítséget! ;)

Előzmény: HA5OPI (2915)
HA5OPI Creative Commons License 2019.05.20 0 0 2915

Tedd publikussá az email címedet vagy adj egyet, küldök anyagokat emailben.

Előzmény: Daniel's (2914)
Daniel's Creative Commons License 2019.05.20 0 0 2914

Kedves leendő amatőr társak! Június 20.-án immár hatodik alkalommal próbálom meg megugrani a CEPT Novice műszaki pótvizsgát. Tudtok e nekem bármilyen tanácsot, segítséget, útmutatást adni, hogyan-honnan, mit érdemes még megtanulnom, hogy könnyebben vegyem e nemes akadályt.

0.hatvány Creative Commons License 2019.05.15 0 0 2913

Akár, ha ez szikraköz. Őszintén szólva ilyent még nem láttam, biztos, jó drága. De pl. használható az OBO szikraköz is, amit kimondottan villámcsapás elleni védelemre találtak ki.

Előzmény: Veterán kezdő (2912)
Veterán kezdő Creative Commons License 2019.05.15 0 0 2912
Előzmény: 0.hatvány (2909)
Veterán kezdő Creative Commons License 2019.05.15 0 0 2911

Egyszer. :)

Előzmény: HA5OPI (2910)
HA5OPI Creative Commons License 2019.05.15 0 0 2910

Szikraköz. Bizonyos villany fölött ugyanis a varisztorból is az lesz. :-)

Előzmény: 0.hatvány (2909)
0.hatvány Creative Commons License 2019.05.15 0 0 2909

Szikraköz vagy varisztor?

Előzmény: 0.hatvány (2905)
0.hatvány Creative Commons License 2019.05.15 0 2 2908

A jelen tájékozottságot figyelembe véve, nem árt néhány fogalmat tisztázni. Most hallom a rádióban - hogy kiket engednek a rádió mikrofon közelébe? -, "átadták a világ legszélesebb hídját Kairóban, aminek az átmérője 67 m..."

0.hatvány Creative Commons License 2019.05.15 0 0 2907

Szeretettel ajánljuk majomidomár olvtársnak. :-))

Előzmény: schlumberger (2906)
schlumberger Creative Commons License 2019.05.15 0 1 2906

Egy 301-es gőzmozdonyt beásunk lambda negyed mélyen a földbe. Egy kapacitív szonda segítségével egy NATO-kompatibilis Siemens PLC segítségével mérjük a villamos tér változását, és ha baj van egy DIL-00-val elvesszük a RIG-től az antennát, és a gőzmozdonyra kapcsoljuk.

Előzmény: 0.hatvány (2905)
0.hatvány Creative Commons License 2019.05.15 0 0 2905

Milyen védelmi berendezést kell az antennára kapcsolni villámcsapás ellen?

Ezt célszerű a lakóházakra is felszerelni a túlfeszültség elleni védelem céljából, amelynek kialakulásában szintén a villámcsapás az okozója a távvezeték bármelyik szakaszán.

Előzmény: 0.hatvány (2904)
0.hatvány Creative Commons License 2019.05.15 0 0 2904

Vizsgaszünetre.

Mert induljunk ki abból, hogy aki a vizsgára felkészült, az a hullámterjedést kisujjból kirázza. Persze tegnap biztonságtechnikát is írhattam volna, a zivatarok apropóján. Mi is ilyenkor a teendő?

Törölt nick Creative Commons License 2019.05.15 0 0 2903

Pedig egy rádióamatőr számára ezek a fontos tudnivalók:

- vasúti vontatás

- gépi forgácsolás

- ipari folyamatvezérlés

- hegesztés

- relék

- elektroncsövek

- régi katonai történetek

 

Az összes többi, úgymint hullámterjedés, antennák, RF áramkörök, terjedés, forgalmazási ismeretek stb. stb.

a teljesen felesleges és említésre sem méltó kategóriába tartoznak..... ;) :)

 

Előzmény: Magányzoó (2901)
HA7AJ Creative Commons License 2019.05.15 0 1 2902

Végül is ez a "készüljünk a rádíóamatőr vizsgára"topic...hi Az egész HA5OPI vizsgabizonyítványának kézbesítése ürügyén indult...

A végén még nosztalgia klub lessz amatőrtársak...

73'

Magányzoó Creative Commons License 2019.05.15 0 0 2901

Én már el sem megyek vizsgázni ha ilyenek is szóba kerülnek. :-))

0.hatvány Creative Commons License 2019.05.15 0 0 2900

Nem 411-es, 301-es.

 

Előzmény: 0.hatvány (2893)
0.hatvány Creative Commons License 2019.05.15 0 0 2899

Az! :-))

Előzmény: Törölt nick (2897)
0.hatvány Creative Commons License 2019.05.15 0 0 2898

Ja, A Vasút! Különben Deutsche Bahn.

Előzmény: HA5OPI (2896)
Törölt nick Creative Commons License 2019.05.15 0 0 2897

Hja. A muszlim felsőbbrendűség.... :)

Előzmény: 0.hatvány (2895)
HA5OPI Creative Commons License 2019.05.15 0 0 2896

Igen, a rövidítés a németek szerint Die Bahn.:-)

Előzmény: 0.hatvány (2894)
0.hatvány Creative Commons License 2019.05.15 0 0 2895

És még! A német dízelmozdonyok nem füstöltek, még gázadáskor sem. Csak a meleg levegő rezgett fölöttük. A pályaudvarokon mindenhol meghagyták a fatalpakat, persze kint a gyors szakaszon betonból voltak. Münchentől Düsszeldorfig azt hittem, hogy egész Németország egy pályaudvar, mindenhol kb. hat sínpár. Az ár csak hab volt a tortán, amikor aszittem, be vagyok rúgva, pedig nem is ittam. Basszus, hajó a felüljárón! Mondták, hogy ez a Duna-Majna-Rajna-csatorna része. Na de miért nem a vonat megy a hídon?

Előzmény: 0.hatvány (2894)
0.hatvány Creative Commons License 2019.05.15 0 0 2894

Bocs, de ezt még meg kell említenem. DB, düsszeldorfi főpályaudvar, nekem az infrastruktúra csúcsa volt az az élmény. Leszállunk a vonatról. Egy szinttel lejjebb valami HÉV-szerű állomás, valami gyors vasút. Már a vonaton bemondták, hogy a jegyeiket ne dobják el, akik a helyi közlekedéssel akarnak bemenni a városba. Mi van? A vonatjegy érvényes volt arra a városi vasútra. Nem a metró volt az, de minden helyi közlekedési eszközt el lehetett vele érni. Gyerekkorom óta megint tátottam a számat.

Előzmény: 0.hatvány (2893)
0.hatvány Creative Commons License 2019.05.15 0 0 2893

Nekem különösen néhány területről vannak szép emlékeim. Az első a vasút és a falu volt. Sztálinvárosi apró gyerekként a falu mindig csodás élményt jelentett számomra a népies elmaradottságával, akár télen, akár nyáron. Egy kis kemenesháti faluban, Telekesen töltöttem a szünidőket. Később ott ért az első szerelem is. Odáig eljutni akkoriban egy fél nap volt, de telis-tele csuda élményekkel, az pedig a vasút volt, maga! Gőzgépek, mindenütt. A gőzös kereke nagyobb volt, mint én. Tili-toli Pusztaszabolcson, amikor a gép a szerelvény másik végére állt, mert irányt kellett váltani Fehérvárig. Aztán becsühögött Fehérvárra a Déliből a szombathelyi gyors. Persze az elején egy irtózatos 424-es, vagy valami más, talán 411-es? Húztak vontak a szüleim, mert lestoppoltam a mozdonynál. Persze a vicces vezér topon volt, mert látta a megilletődöttséget a pofámon, és kieresztett egy kis gőzt, valahol alul. Pattantam is egyet. Aztán jött maga a nagy utazás, át a Bakonyon. Mindig az ablakban lógtam, a szemem tele szénporral, a pofám meg napsütötte lett tőle. :-)) Fapadoson, na az volt ám az igazi asztalos remekmű! Ha hiszitek, ha nem ez egy gyorsvonat fapados:

Aztán Szombathely. Út közben a vonaton két kaller volt, mindig jöttek, hogy milyen állomás következik. Na, meg Sárvár után jöttek a belügyesek is, igazoltatás, hová mennek, ugye a nyugati határkörzet...

Szóval Szombathely egy nagy elosztó volt. Semmi kiemelt peron, a vágányok közt csak az űrszelvény, de ott tátottam a számat, mert mindenütt gépek, szerettem őket. Átszállás a kanizsai személyre. Kisebb gőzös, kisebb kocsik. Később ez a motorkocsi, néhány utánfutóval:

 

Aztán a fővonalon jöttek a legendás Nohabok, a hangjuk méltóságos volt. (Most a Dunaferr bérel egyet a Kárpátvasúttól, az M62-esünknek valami gondja van.) Akkor még nem tudtam, minek van olyan felpörgőd hangja, hát a generátornak. Persze a dízel dübörgése se volt semmihez se fogható. A vonatról hallani lehetett, amikor hegymenetben felpörgött, völgymenetben meg "lepörgött" a gép.

Később minden hétvégén Balaton! Fehérvártól sosem volt jegyünk. Nem is volt rá szükség, minden állomáson és megállóhelyen... Volt, ahol hosszan várakozott, hát leugrottunk egy sörre a restibe. Meg vettünk egy üveg bort, mert a kallert - még, ha nő is volt - meg kellett kenni valamivel. Úgy ismertek minket, mint a rossz pénzt. Persze rend szerint a lépcsőn utaztunk. Ha meg gáz volt - tán valami ismeretlen kalauz -, a következő állomáson egyszerűen leugrottunk a vonatról. Volt másik.

 

Sokkal később, a '90-es években néhány út Németországba, szintén vonattal. Eleinte még tetszett a szédítő tempó, de valahogy nejlonná vált az egész, mert az Alpokban szívesen lehúztam volna az ablakot. Viszont a nagy korszerűség mellett - másodperc pontosság -, meghagyták a lyukasztós kallereket is, legalább néhány emberi szót lehetett váltani velük és igen barátságosak voltak. De DB igazi meglepetésekkel szolgált a MÁV-hoz képest. Hazafelé minden állomásra másodperc pontossággal érkezett a vonat. Aztán a MÁV vezére üdvözölt minket a kihangosítón. Tudtam, hogy Győrtől aludhatok még másfél órát, mert sajnos a MÁV vonalán mindenütt lassújel.

Majd jött a rádió, csajok, számítógépek, ilyen is, olyan is. De ezek már más történetek.

Előzmény: 0.hatvány (2892)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!