Nyílt topic azok részére, akik még nem nyertek bebocsájtást a hasonló nevű klub ajtaján. Ha valaki itt tanúbizonyságot tesz arról, hogy nem fikanick, tud normálisan fórumozni, azaz értelmes, építő hozzászólásokat tesz közzé, azzal már félig megváltotta a tagságiját a klubba...
A "zárt" topikba a felvételi kérelmeket innentől kezdve itt lehet elővezetni:
Hja és csak ezen a vonalon a teljes vasútra terelés 100 vonatpárt jelentene (a meglevő forgalom felett), mellette rendes, gyakori , különböző sebességű személyforgalommal...Railjet, ICE, EC, Nightjet, Regionális gyors és személyforgalom....Kíváncsi lennék hány vágányos es milyen kiépítettségű pálya rendelkezne ezzel a kapacitással...
És a lényeget lehagytam. Ha már hosszú távon, akkor én lehet hogy a személyforgalomra szavaznék, ha váltani szeretnék országot. Vagy az ÖBB vagy más személyszállítási szolgáltatóhoz váltanék...
En eleve a tehervonatozást kicsit zsákutcának tartom. Minden infrastrukturális beruházás a személyforgalom igényeit szolgálja. Állomás épületek, parkolóházak, nagysebességü vonalak, stb. A teherforgalom vasútra terelése régóta egy hangzatos politikai ígéret, de a tettek szintjén az ellenkezője történik. A közúti szállítás csak csak nem csökken, ahogy a vasúti sem növekszik. De egész őszintén, nem is lenne lehetséges, még papíron sem...A fö vonalakon egymást érik a különböző személyszállító vonatok, köztük már most is alig alig lehet átverni egy tehervonatot és már az sem igaz hogy éjszaka nyugodtabb, mert egyre több régióban éjfélig vagy utána csillapodik a személyforgalom, majd reggel ötkor már élénkül is, már ha nem egész éjszaka tart. De nincsenek állomások sem ahol a hosszú tehervonatok kivárhatják a forgalomszegényebb időszakokat, ahogy járművek és személyzet sincs rá...
A németek már most eljutottak oda, hogy dönteniük kell róla, hogy megpróbálják a személyforgalmat megmenteni és a tehert teljesen elhanyagolni, vagy felhagynak a személyszállítási célokkal. A kettő egyben nem nagyon megy nekik. De Ausztriában sem sokkal jobb a helyzet. És nem látom a politikai akaratot hogy ez változzon. Nem látok teher-pályaudvari terveket, olyan átépítéseket amik a teherforgalom igényeit veszik figyelembe. Nem látom hol tudna számottevően sokkal több tehervonat keresztülmenni. Mind a pálya, mind az állomási tárolóvágány kapacitások sokszorozásával lehetne csak az álmodott teherszállítás sínre terelését létrehozni.
A közúton olyan dimenzióban mozognak a kamionok, aminek 10%-át sem lennének képesek átvenni, pedig még az is csak a közúti szállítás pár év alatti növekedését venné csak le az utakról. Nálunk pár éve érte el a Brenner hágó az évenkénti 2 millió kamion forgalmat, mostanra 2,3 milliónál tart. Egy tehervonattal el tudnunk vinni 30 félpótkocsit. Napi 10 vonatpár elvisz így 600-at, ha 100%-os a kihasználtsága. Ez 219.000kamion évente...Nem tudom hogy plusz 10 vonatpár beleférne e, már így is egymásra várunk hogy beférjünk az állomásokra...szóval ez nem a jövö, hanem mazsolakicsipkedés...Amiért sokat fizetnek (támogatás?) azt elviszi a vasút, a többi megy közúton...
Én is ebben gondolkoztam, először MEV, szerzek egy pár év gyakorlatot, aztán lehet váltani. Tudtommal náluk lehet a legkevesebbet keresni a privátszférában?
TX Logistik-os hirdetést láttam, ott 3.142 brutto+zulagen etc. jelöltek meg keresetként, engem kifejezetten az MEV érdekelne, mivel az átképzést is ott végezném, szerinted a havi brutto 3.700-4.000 euroval lehet számolni kötelező órákkal?
Jelenleg Magyarországon vagyok mv., viszont Ausztriában szeretném folytatni karrierem, esetleg van itt kint dolgozó kolléga, aki tudna infot adni arról, hogy egy Privát EVU-nál mennyi az átlagkereset?
Sziasztok! Érdeklődni szeretnék, hogy az 512-es sorszámú vonalon (Pottendorfer Linie), milyen típusú motorvonatok közlekednek S60-as vonatokként? ÖBB szerelvényfordulók egyébként fellelhetők valahol az interneten? Előre is köszönöm a segítséget.
Igen, azt nagyon eltalálták. Erösebb, kényelmesebb, nagyon gyors és jók a fékjei. Nem is olyan nagyon régen volt szerencsém hozzá, gépmenetben mentem vele vagy 200 km-t.
Gyenge, előnytelen a keréktárcsa fék, nagyon lassan is reagál és kevés is. A vezető állás kényelmetlen, kicsi, a kilátás átlagos. Karbantartás igényes, mostanra már megkoptak,.eszik az olajat, fogy a víz belőlük, a segédüzemi diesel össze vissza dolgozik bennük