Keresés

Részletes keresés

DJ. Bakter Creative Commons License 2019.12.04 0 0 13693

Nem arra gondoltam, hogy a német nyelv gond. Arra, hogy a német vasútra vonatkozik.

Előzmény: oldmumus_v.2 (13692)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2019.12.04 -1 0 13692

Köszönöm a dokumentumot, német nyelv nem gond. Küldöm tovább annak akinek anno a kérdésed tovább küldtem.

Előzmény: DJ. Bakter (13690)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2019.12.04 -1 0 13691

Csak a korrektség kedvéért:

"Az nem tudom, hogy jön ide, hogy egy fenntartási mérethatárt meghaladó létesítményen milyen korlátozások vannak..."

Úgy, hogy ha megadott normákat túllépi, akkor az ÖBB Infra megfelelő részlege korlátozásokat vagy tiltásokat vezethet be.
A fő kérdés az volt, hogy miért nincs tiltás? Azért, mert igyekeznek EU-s normáknak megfelelni.


"A biztosítóberendezést meg pláne nem tudom, hogy keverted ide."

Csak azért, mert ez is a Gutachten gemäß §31a Eisenbahngesetz része Ausztriában. Amennyiben itt valami rendellenesség lép fel
akkor megint az ÖBB Infra megfelelő részlege korlátozásokat vagy tiltásokat vezethet be.


"És hogy építik át? Kiveszik az átszelési kitérőt? És ha nem fér el máshogy a vágánykapcsolat?"

De átépítenek vagy hiányosságokat pótolnak. -->

gemäß Anlage E der Verordnung (EU) Nr. 1299/2014 erfüllen
Nachrüstung oder Umbau

Itt már voltak javasolt korlátozások: DKW 1:9 Umbau Vmax=60, Nachrüstung Vmax=100.
Ezeket dokumentumban írták le. Végrehajtásának/alkalmazásának valóságát nem tudom bizonyítani.

Végére egy fontos félreértést kellene tisztázni:
"Az pedig ugye nem gondolod komolyan, hogy leírom, hogy milyen gyártmánytervet kaptam, miért és mikor, és főleg hogy kitől? Hidd el, jogosult voltam rá."

Az általam közvetítve feltett kérdés nem arról szólt, hogy Gipsz Jakab adta neked xxxx év, yy hó és zz nap ilyen meg olyan alkalmából és azt, hogy jogosult voltál-e rá?


Hanem, hogy ki készítette ezt a tervet (cég), milyen dátummal és egyedi számmal látták el.

Előzmény: DJ. Bakter (13689)
DJ. Bakter Creative Commons License 2019.12.04 0 0 13690

Ajánlott olvasmány a problémára. Meg a 45 mm-es vezetősín magasságra. Igaz német, de ha ott (meg itthon a 60-XIV rendszerű) is ilyen, akkor vélhetően az osztrákoknál sem más.

 

https://books.google.hu/books?id=t2odBgAAQBAJ&pg=PA230&lpg=PA230&dq=doppelherzst%C3%BCck+45&source=bl&ots=6OTiiNXYgY&sig=ACfU3U24RPPEMD_dhf25mVYwG2JhQAUZ9g&hl=hu&sa=X&ved=2ahUKEwjxoYrJgZzmAhXCyKYKHXffDccQ6AEwC3oECAgQAQ#v=onepage&q=doppelherzst%C3%BCck%2045&f=false

 

 

Előzmény: oldmumus_v.2 (13688)
DJ. Bakter Creative Commons License 2019.12.04 0 1 13689

Én nem háborodtam fel, de még mindig másról beszélünk

 

Amiről én beszélek, az az, hogy ha én - teszem azt - Cipruson (csak azért, mert ott nincs vasút) építek egy 1299/2014/EU-nak megfelelő pályát, és építek bele 1:9 hajlású átszelési kitérőt (nem mozgatható kettős keresztezési résszel), és azon a pályán 330 mm kerékátmérőjű RO-LA járművet közlekedtetek, akkor az 1299/2014/EU TSI  J. függelék 9. ábrájának nem felel meg.

 

Ausztriában nyilván a J.4. pont szerint jártak el. "Egyéb esetekre külön számításokat kell végezni."

 

 

Az nem tudom, hogy jön ide, hogy egy fenntartási mérethatárt meghaladó létesítményen milyen korlátozások vannak. Azon persze hogy vannak, logikus is.

A biztosítóberendezést meg pláne nem tudom, hogy keverted ide.

 

"egységes európai szabályzás értelmében végre kellett hajtani ellenőrzést és átépítést minden olyan helyen ahol ilyen kocsik közlekednek."

 

És hogy építik át? Kiveszik az átszelési kitérőt? És ha nem fér el máshogy a vágánykapcsolat? Valószínűleg nem építenek át semmit, legfeljebb az új pályáikba nem tesznek hagyományos átszelési kitérőt.

 

------------------------------

Szerintem részemről befejeztem, nem ér ez ennyit.

 

Az pedig ugye nem gondolod komolyan, hogy leírom, hogy milyen gyártmánytervet kaptam, miért és mikor, és főleg hogy kitől? Hidd el, jogosult voltam rá.

Előzmény: oldmumus_v.2 (13688)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2019.12.04 -1 0 13688

Bocs, de nem értem a "felháborodásod". Miután a 13682. számú hozzászólásodban 1299/2014/EU hivatkoztál,
majd kérdésed egy az építési osztályon dolgozónak továbbadva és válaszát megvárva írtam le ide.

Az általad leírtak egyeznek azzal amit én is írtam, kivéve ezt:
"A maximális és minimális távolságokat pedig alacsony padlóstól függetlenül minden vasúton (még a BKV-nál is ) folyamatosan mérni és monitorozni kell."

Auszriában a Gutachten gemäß §31a Eisenbahngesetz alfejezeteiben külön foglalkozik az alacsony padlós kocsikkal.
Weitere Grundlagen für die eisenbahntechnische Begutachtung. Anmerkung: ÖNORMen, RVS, RVE etc.

Azt is meg kell jegyezni, hogy mindkettőnk által leírt egységes európai szabályzás értelmében végre kellett hajtani ellenőrzést
és átépítést minden olyan helyen ahol ilyen kocsik közlekednek. Hiszen ez biztosítja az akadálymentes átjárhatóságot

Ha elolvasol egy Gutachten gemäß §31a Eisenbahngesetz alapján készült dokumentumot akkor abban bent kell lennie pl.
sín típusa, váltó száma, annak geometriája, járható sebessége, iránya, kapcsolódó vágány releváns adatai, stb.
Az építési osztály szabványok, mérések és normák alapján ír meg dokumentumokat, de annak végrehajtását nem gyakorolhatja.*

Az, hogy a kis kerekű kocsik áthaladhatnak azt egy fórumtárs igazolja is. Bár kaptam mintának olyan dokumentumot ahol sebességkorlátozás
van bent relatív friss mérések alapján. De ez nem csak 1:9 esetében fordul elő.

*Nem gyakorolhatja - emiatt nincs dokumentumaiba ilyen jellegű kitétel -, más osztályok gyakorolhatják a releváns dokumentumok alapján.
Hiszen történhet olyan esemény ami megköveteli mindenféle mérés és szakvélemény nélkül akár azonnal adott kitérőn a sebesség csökkentését, adott irány vagy akár teljes közlekedést is betilthatják.

Egy példa arra, hogy Gutachten gemäß §31a Eisenbahngeset az alábbi szekcióban: Leit-und Sicherungstechnik, Telekommunikation
meghatározza a biztosító berendezés és vonatbefolyásolást. Felépíti a szükséges, logikus és előírt kapcsolatokat. Egy adott szakaszon pl. teljes digitális áttérést jelent és megindokolja a régi cseréjét. Ez valóságban megtörtént és indul az előírt üzem. Majd egyszer csak bekövetkezik egy esemény és a régi még megvan és működő képes és kompatibilis is még pl. SAHARA SZS
A hiba elhárításáig korlátozva engedi/engedheti a régi komponenssel való üzemeltetést. De ezt nem a Gutachten gemäß §31a Eisenbahngeset
alapján az építési fogja ezt az egészet szabályozni az eredeti rend helyreállításáig.


Ezt írtad a végén:
"A 45mm-es vezetősín értéket a gyártmányterven találtam meg."

Szeretné tudni a kollega, hogy milyen (ki a gyártó) tervben találtad ezt, ki adta ki és mikor?

Pl. Voestalpine Weichensysteme GmbH? Terv száma, dátuma?

Előzmény: DJ. Bakter (13685)
DJ. Bakter Creative Commons License 2019.12.04 0 2 13687

:-)

Előzmény: Panzerbear (13686)
Panzerbear Creative Commons License 2019.12.04 0 3 13686

Ezt találta a Googleval...az nem jelenti azt, hogy érti is :-)

Előzmény: DJ. Bakter (13685)
DJ. Bakter Creative Commons License 2019.12.04 0 3 13685

A folyamatot végigkövetve, a szezont kevered a fazonnal.

Az 1299/2014/EU a pálya tervezésére vonatkozik (hogy az új pálya és a korszerűsítésen átesett pálya hogyan teljesítse az átjárhatóság kritériumait), az EN 13848 szabványsorozat pedig a tűrésekre (hazai szakszóval: mérethatárokra). A tárgyi szabvány (MSZ EN 13848-5 Vasúti alkalmazások. Vasúti pálya. A vágánygeometria minősége. 5. rész: Geometriai minőségszintek. Vágányok, váltók és kereszteződések ) Magyarországon is érvényes.

 

A maximális és minimális távolságokat pedig alacsonypadlótól függetlenül minden vasúton (még a BKV-nál is ) folyamatosan mérni és monitorozni kell. Magyarországon ez a D.5. Pályafelügyeleti utasítás és az MSZ EN 13848 j. európai szabvánnyal harmonizált D54. utasítás 51. sz. melléklete határozza meg.

 

 

A 45mm-es vezetősín értéket a gyártmányterven találtam meg.

 

Az általad leírtakból nem következik sem az, hogy a kiskerekű kocsi áthaladhat az átszelési kitérőn, sem az ellenkezője.

Előzmény: oldmumus_v.2 (13684)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2019.12.03 -3 0 13684

A folyamatot végigkövetve: 1299/2014/EU után az osztrák parlament megfelelő bizottsága meghozza a döntést amit megfelelő jogszabályba foglal. Majd belekerülnek az adatokat a megfelelő adatbázisba: ÖNORM EN 13848-5

Megjegyzem, hogy EU-s döntés értelmében az elfogadott és megadott adatoknak minden országban azonosnak kell lennie.

Gutachten gemäß §31a Eisenbahngesetz alapján így terveznek és engedélyetetnek vasúti pályák átépítését v. új nyomvonalak esetében is szükséges ezt az eljárást lefolytatni. Ez nem csak az al- és felépítményre vonatkozik, hanem mindenre pl. áramellátás, vonatbefolyásolás, biztosító berendezés, stb. stb.

Vissza a kitérőkhöz:
4.2.x.y fejezetek alapján az átadás előtti, majd azt követő folyamatos mérésekkel lehet nem csak RoLa hanem minden alacsony padlós (Niederflugwagen) kocsik esetén folyamatosan vizsgálni kell és figyelembe venni a normákban előírt minimális/maximális távolságokat.

Kérdés az, hogy 45mm-re emelt vezetősín, ezt az értéket hol találtad meg?

Előzmény: DJ. Bakter (13682)
Panzerbear Creative Commons License 2019.12.03 0 0 13683

Pedig Ausztriában semmilyen korlát nincs a váltókon...

Előzmény: DJ. Bakter (13682)
DJ. Bakter Creative Commons License 2019.12.03 0 0 13682

Tisztelt Fórumtársak,

Köszönöm a válaszokat.

A kérdésem alapja A Bizottság 1299/2014/EU rendelete ( 2014. november 18. ) az Európai Unió vasúti rendszerének infrastruktúra alrendszerére vonatkozó átjárhatósági műszaki előírásokról (INF TSI) J. függeléke volt: annak megfelelően 1:9 hajlásszögű kettős keresztezésen csak >500mm kerékátmérőjű kerék haladhat át, a RO-LA kereke pedig ~330mm. 45mm-re emelt vezetősínnél (ami az osztrákoknál van) ez esetleg lemehet ~450mm-re ha extrapolálom a lila vonalat. De ez még mindig nem 330mm.

oldmumus_v.2 Creative Commons License 2019.12.01 -2 0 13681

Tisztelt Fórumtársak,

 

akiket érdekel az, hogy most miért nincs az járjon utána: Gutachten gemäß §31a Eisenbahngesetz

Radius  > X mi az a minimum. Új pálya építése vagy meglévő korábbi/jövőbeni átalakítása annak engedélyezése bizonyos értékek betartása mellett mehet végbe.

Előzmény: DJ. Bakter (13677)
keszekusza76 Creative Commons License 2019.12.01 0 0 13680

Persze Magyarországra gondoltam...

 

Előzmény: keszekusza76 (13679)
keszekusza76 Creative Commons License 2019.12.01 0 0 13679

Sajnos pedig voltak korlátozások,

ki voltak jelölve állomásonként rola fogadó vágányok illetve használható váltókapcsolatok.

 

 

Előzmény: DJ. Bakter (13677)
Panzerbear Creative Commons License 2019.12.01 0 0 13678

Nincs korlátozás, meg nem is volt, meg nem is szükséges...

Előzmény: DJ. Bakter (13677)
DJ. Bakter Creative Commons License 2019.12.01 0 0 13677

Sziasztok!

Lenne egy érdeklődő kérdésem Ausztriában dolgozókhoz: Magyarországon a RO-LA közlekedés idején voltak korlátozások a RO-LA vonatokra vonatkozóan: átszelési kitérőkben nem vagy csak lassabban haladhattak a is kerékátmérő miatt.

Ausztriában még mindig közlekedik RO-LA, ahogyan láttam ugyanolyan kiskerekű kocsikkal, mint hajdanában itthon. Ott az nem okoz gondot? Nincs korlátozás az átszelési kitérőkön?

Panzerbear Creative Commons License 2019.12.01 0 0 13676

Ja, látom, az valami 2013-as kiadás. Az enyém régebbi, 2007-es

 

Előzmény: Panzerbear (13675)
Panzerbear Creative Commons License 2019.12.01 0 0 13675

 Ez van nekem

Előzmény: Panzerbear (13674)
Panzerbear Creative Commons License 2019.12.01 0 0 13674

Nem látszik, hogy hogy néz ki ez a könyv. Mert lehet hogy nekem megvan, de így nem tudom.

Előzmény: HBweb hu (13673)
HBweb hu Creative Commons License 2019.12.01 0 0 13673

T. Szakemberek!

 

Feltételezem, hogy többetek jól ismeri ezt a kiadványt:

https://www.prospero.hu/hu/konyv_seo/triebfahrzeug-obb-isbn-9781158866014

 

Érdeklődöm, hogy ez tartalmaz-e olyan információkat, mint pl: állományba vételi, törlési, átalakítási dátumok, pályaszámváltozások, tulajdonosváltások, gyári számok, stb...?

Megéri-e beszerezni, felkutatni valahol, illetve digitális formátumban (pl. pdf) meglelhető-e valahol, akár fizetősen is?

 

Köszönöm segedelmeteket előre is!

benbe Creative Commons License 2019.11.25 -1 1 13672

Egy kis Dél-Német fényképalbum:

http://www.benbe.hu/gallery/bayern-munchen/story.php

 

oldmumus_v.2 Creative Commons License 2019.11.22 0 0 13671

elektronikus média riportja kapcsolva a nyomtatott újságcikkhez:

 

https://schautv.at/warum-eigentlich/westbahn-vorwuerfe-155-stunden-schichten-fuer-lokfuehrer/400682033

Előzmény: oldmumus_v.2 (13670)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2019.11.22 0 0 13670

Mai nyomtatott sajtószemle eredménye a korábbi napok témájához kapcsolva:

 

nazareth Creative Commons License 2019.11.21 0 0 13669

Na jó, hát a románoknál azért Gruia végül kapott 7 évet... bár nem a nevezett sztori miatt... De Graţian elftárs azóta is vígan elvan a TH élén.

Előzmény: Panzerbear (13668)
Panzerbear Creative Commons License 2019.11.21 0 0 13668

A főkolomposoknak haja szála sem fog görbülni, nem ök állnak a tűzvonalba...majd valami rosszul fizetett, jelentéktelen középvezetöre rákenik az egészet...

 

Előzmény: nazareth (13667)
nazareth Creative Commons License 2019.11.21 0 0 13667

Na, mondom én, hogy tiszta Románia :) Csak itt a főkolompos nem Magyarországra, hanem Franciaországba fog szökni :)

Előzmény: Panzerbear (13666)
Panzerbear Creative Commons License 2019.11.21 0 0 13666

Az elejétől tudtuk, hogy valami ilyesmi lesz a vége....

Ha a teherszállításban érdekelt EVU-ket vizsgálnák át, ott még cifrább dolgok is lennének...

Előzmény: nazareth (13665)
nazareth Creative Commons License 2019.11.21 0 0 13665

Alakul a RegioTrans-sztori, csak nyugati módra :-/

Előzmény: Panzerbear (13664)
Panzerbear Creative Commons License 2019.11.21 0 0 13664

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!