Keresés

Részletes keresés

ezustgolyo Creative Commons License 2010.08.31 0 0 286

Vettem egy sárga matricást, úgy döntöttem, hogy leszarom és bízom benne rájönnek a faszságukra(úgy mint a luxusadóra).

Ha mégsem akkor séta.

Előzmény: Ati73 (285)
Ati73 Creative Commons License 2010.08.26 0 0 285
Valószínű... De kérdés, hogy mi a kicsi pénz, mire használnád az autót. Párszáz ezerért kapsz Suzukit, az már kap kék matricát.
Előzmény: ezustgolyo (284)
ezustgolyo Creative Commons License 2010.08.26 0 0 284

Sziasztok!

 

Nekem most kell vennem kicsipénzből autót és Bp-en élek, most akkor kiba..tak velem?

corsa wrc Creative Commons License 2010.04.03 0 0 283
köszi
Ati73 Creative Commons License 2010.03.22 0 0 282
Szia. Persze, gyere nyugodtan, még semmi sem változott.
Előzmény: corsa wrc (281)
corsa wrc Creative Commons License 2010.03.22 0 0 281
helló! hamarosan felkellene menjünk a fővárosba. Kérdésem a következő sárga matricás autóval be lehet menni vagy nem?
narancsszem Creative Commons License 2009.03.07 0 0 280
Ez az egész rendelet csak azért született, hogy a főváros fel tudjon mutatni valamit.Ami ütősnek tűnik de valójában nem segíti a levegőtisztaságot.Hiszen a forgalomban lévő autók alig 15% a sárga címkés,és ezeknek talán 25% a közlekedik állandóan.Ez kevés.Többet segítene a régebbi filter nélküli dízelautók korlátozása .Ez csökkentené érzékelhetően a levegő szálló porterhelését.Kérem javaslatom megfontolását és bevezetését.Itt az egészségünkről van szó!
karesz2 Creative Commons License 2009.03.07 0 0 279
és az nincs = ész az nincs.
karesz2 Creative Commons License 2009.03.07 0 0 278
Olyan ez mint a 2ütemű: nem sok van belőlük és ezek is nagyon keveset mennek.
Akkor miért szórakoznak?

Igazi magyar mentalitás: nem jobb lenne meggondolni, mi mivel jár (és mekkora szívatással)? - sokmindent úgy rendeznek hogy drágább is legyen, meg sokkal körülményesebb. Lenne drágább akkor ha muszáj (?), de egyszerű, gyors, frappáns.

Most eszelnek megint a műszaki vizsga-zöldkártya-eredetvizsgálat és integrált vizsgálat megkeveréséről -auto2 vagy új nevén Azautó. Minek?
Sok zöldkártyással mi lesz?-befecceltek a megkövetelt műszerekbe milliókat.

És ha valamit kitalálnak, legyen ésszerű, előre látható, pl 2000-ben közölték volna sárga matrica 2015, emelkedő gjműadó+kedvezményekkel új-újabb támogatása. Mert nem mennek nálunk 9 évesen bontóba. Most a gépjárműadó: minél újabb, minél erősebb(korszerűbb)annál több az adó, a KV felülvizsgálat... és az nincs.

Vagy tavaly ugye lejárt a 2ütemű rendelet haladéka, hónapokkal később mégis maradhat. Közben nem egy becsületes 2 ütemű tulaj élete utolsó autóját VÉGLEG kivonta a forgalomból. Ők úgy éltek és szokták meg, betartják a szabályokat, nem mertek orvoshoz sem menni KViglap nélkül. Azért a közlminisztériumban megnézném alszanak-e nyugodtan - szüleikkel kitolva - merő balf@szságuk miatt. Ilen emberek alkotják a rendeleteket.

Katasztrófa.
Ati73 Creative Commons License 2009.03.07 0 0 277
igen, de csak azért, mert kintről hozott autó. Németországban engedélyezik a katalizátor utólagos beszerelését, és természetesen így a környezetvédelmi besorolása is változik. A magyar hatóságok pedig nem tudnak mit csinálni, kénytelen átvezetni a magyar forgalmiba, hogy Euro2.
Viszont ha már itthon akarta volna katalizátorral felszerelni és ezután akarta volna kérvényezni, hogy legyen zöld matricás, akkor beintettek volna a tulajnak. Hogy miért, azt ne tőlem kérdezd. Mi is többször feltettük már a kérdést az NKH-nak is, és a KTI-nek is, de konkrét váaszt még senkitől sem kaptunk, valahogy senki sem illetékes ezügyben...
Előzmény: Törölt nick (276)
Törölt nick Creative Commons License 2009.03.07 0 0 276
Előzmény: Gerzson_T3 (273)
kertesz.ferenc7 Creative Commons License 2009.03.04 0 0 275

A sok gyökérnek akik egyetértenek a Sárga plakettes autók kitiltásával figyelmébe ajánlanám a következő cikket:

 

 

http://totalcar.hu/magazin/velemeny/plakettharc!1

 

S hogy idézzek is belöle.

 

A cikk írója  csinált egy rögtönzött felmérést.

A tiltott zónában járt és fotózott 331 autót fényképezett le és ebből a plakettek így oszlottak meg:

 

 

 

 

 

Kérdem én tőletek ha ezt a 3,8% kitiltják Budapest bizonyos részeiről megoldodik a szmoghelyzet.

 

NAGYON OSTOBÁK VAGYTOK HA ESZT ELHISZITEK!!!

 

 

Gerzson_T3 Creative Commons License 2009.02.27 0 0 274
Egyébiránt senki nem kér kedvezményt, csak nem szeretnénk, ha diszkriminálnák azokat, akik egyébként betartják az előírásokat és az együttélés íratlan szabályait.
Az öreg autó pedig nem egyenlő a döcögő, lerobbanó és főleg nem a füstölő jelzőkkel. Nem láttál még 2-3 éves dieselautót füstölni? Én már igen! No és láttam én már új autót is háromszöggel az út szélén. A kollégám meg kénytelen volt szervízbe vinni a 1/2éves autóját a fényszóró-izzó csere miatt - le kellett bontani a fél autót miatta. Annyit fizetett érte, amiből plusz két hónapig autózhatott volna. Egy "félszemű" autó meg pl. a téli ködös 6-s úton nem éppen életbiztosítás.
Minden esetre nem vagyunk egyformák és biztos van olyan része az életednek, amire azt mondod, itt ez a régi jó ...
De hajrá fogyasztási társadalom! Nincs pénzed új autóra: itt a nulla önerős hitel. Most meg már nem vesznek új autót az emberek, mert itt a válság és nincs hitel. És ezért még mélyül is a válság. És persze rághatjuk miatta a kefét. De ez nem tartozik ide.
Gerzson_T3
Előzmény: fejenagykoma (272)
Gerzson_T3 Creative Commons License 2009.02.27 0 0 273
1: nem vagyok öcsi.
2: az élet természetes velejárója a megújulás és a fejlődés. Ezzel nincs semmi baj. Én nem akarok senkit meggyőzni, hogy ne üljön új autóba. Azt is hagyom, hogy engem meggyőzzenek, hogy üljek új autóba. De az nem meggyőzés, hogy egyszerűen nem használhatom azt, ami ma Magyarországon, a jelenlegi jogszabályok alapján szabályosan használható. Ráadásul senki nem mutatott még egyetlen tanulmányt sem arról, mennyivel csökken a forgalom és a légszennyezettség, ha a sárga matricás autók kimaradnak a forgalomból. Ha valaki egy kicsit veszi a fáradságot és elkezdi nézni a közlekedő autók rendszámát, akkor be fogja látni, hogy nem jelentős tényező az ősztől kitiltott autók száma.
Ilyen logika alapján - mivel mostmár a lakóépületeknek is kell "zöldkártya" - jövőre nem lehet lakni olyan épületben, aminek nem 1,1 K-s ablaka van, ami nincs kívül-belül hőszigetelve, amiben 10 évesnél öregebb gázkazán van, amiben vegyestüzelésű kazán van, stb., stb. Azt hiszem, igen kényesen érintené az embereket - talán köztük bátyót is.
Meg az is érdekes, hogy éppen egybeesik az ilyen jogszabály-alkotás az újautó-eladások csökkenésének időszakával. Hmmm... Persze lehet, hogy semmi köze hozzá. Lehet!
Továbbá: a 7/2002 GKM-BMKvVM (VI. 29.) közös rendeletben meghatározottak szerint jogosan forgalomban tartott jármű üzemeltetését korlátozza egy közgyűlési rendelet? Ez egész egyszerűen jogilag visszás. Budapest nem magánterület, ahol azt vezetnek be, amit akarnak.
Persze az önkormányzat adóosztálya mégcsak nem is tudott az ominózus (69/2008 (XII. 10.) Főv. Közgy. rend.) rendeletről, és meglepődött, mikor kérdeztem, hogy mi lesz a tiltás idejére eső tejlesítmény-adó résszel. Természetesen be kell fizetni. És milyen jogon korlátozza pl. a főváros az én mozgásomat Budapest határán kívül. A bentlakó nem mozdulhat a "sárga" autójával az adott időtartamban sehova, még zónán kívülre sem. Azt meg ugye nem kell magyarázni, mi történik egy - akár vadiúj - autóval is, ami magára van hagyva (pl. a zóna határán), vagy nem mozdul több hónapig.
Mellesleg ha mindenki 2-3 évente cserélné az autóját, lehet, hogy tisztább lenne a levegő, de hova lenne a sok kidobott autó, tele műanyag, szintetikus, és elektromos veszélyes hulladékkal. Egy mai középkategóriás autó kb.300- 500 kg-l nehezebb egy 15 évvel ezelőttinél, és nem azért, mert annyival több benne a fém. Az újrahasznosítás meg a jelenlegi gazdasági helyzet-elemzők szerint lényegesen drágább eljárás az új nyersanyagból előállításnál. Nem éri meg újrahasznosítani. Így tehát nem a kertben mérgezzük a levegőt, hanem beledobjuk a szemetet a kert mögött csörgedező patakba.
fejenagykoma Creative Commons License 2009.02.27 0 0 272
van egy rossz hírem...nem a bíróság, az élet fogja kitiltani a régi autókat...nekem is voltak régi, de nagyon jó autóim...ma már bánom, hogy olyanokkal kínlódtam...az emberek zöme nem véletlenül vesz új, E4-es autót...és nem fogják támogatni az előtte döcögő, füstölő, lerobbanó, utcán rohadó autók kedvezményét...
; Creative Commons License 2009.02.27 0 0 271
"Az ilyenek ne akarják az én városi levegőm szennyezését szabályozni."

Nem akarják, öcsi!
Szabályozzák!
Előzmény: Gerzson_T3 (270)
Gerzson_T3 Creative Commons License 2009.02.27 0 0 270
Nos én vagyok az a szemtelen, aki kéri a támogatást a lentebb belinkelt topikban.
Van két sárga matricás autóm és bent lakom a "tiltott városban". Van BKV bérletem és használom is, mert a hét legalább 5 napján BKV-l megyek dolgozni. A család többi tagja is tömegközlekedik. Mégis ki vagyok/leszek tiltva a saját lakóhelyemről. Mióta az eszemet tudom ugyan abban az utcában lakom és 14 éve van meg az autóm - ami alkalmas a napi közlekedésre, a másik felújításra vár egy garázsban.
Tutira rendben van a gép, simán kapja a zöldkártyát (meg is mérik), de amit a miniszteri rendelet elfogad, az a fővárosnak kevés. Más meg simán nem foglalkozik a szmoghelyzet kihirdetésével és beteszi a seggét a "zöld" autójába, mert neki úgy kényelmes. És mondjuk jön be a city-be a nyugis kertesházi övezetből, olyan utcából, ahonnan minden más földi halandót kitiltana, aki nem ott lakik, mert nehogy zavarja őméltóságát. Az ilyenek ne akarják az én városi levegőm szennyezését szabályozni.
BKV: kb. 15 perccel tart tovább, mintha kocsival mennék. És igenis nyomorog az ember buszon, villamoson, mertrón, vannak hajléktalanok és van hátizsák a tini hátán, amit le nem venne semmi pénzért és benne van a te hátadban egész úton, és persze az ajtóban áll a gyerek, mert majd a végállomáson leszáll.
Bringa: jártam azzal is. Kb egy órát kellett kerekeznem a melóba. Beértem: zuhany, öltözés. Hazafelé: otthon zuhany, tiszta ruha. Szóval háromszor annyit zuhanyoztam, kétszer annyit mostam és terheltem a környezetet szennyvízzel, szappannal, mosóporral, a mosógép hajtásához, a melegvíz előállításához szükséges energiák hulladékával (gázkazán, villamos-erőmű fűtőanyaga), és a gönceim is hamarabb mentek olajos rongynak. De erről senki nem tesz említést. És arról nem is beszéltem, ha valami csomagot akartam vinni, vagy elkapott egy eső.
Szóval lehet védeni a környezetet, de nem ész nélkül. Én is védem. Szelektálok a szemétben, nem járok a wc-re is kocsival, de ha már az adót beszedik tőlem - mert azt be fogják hajtani, erről beszéltem az önkormányzattal - akkor ne lehetetlenítsék el az fél életemet. Ha szmoghelyzet van, akkor OK, akkor nem ülök bele. De ha nincs, akkor mire fel? Csak úgy? Ez miben különbözik a rasszizmustól (ahol semmi nem számít, csak az, hogy valaki ilyen, vagy olyan, mindegy, hogy mit tesz, hogyan él). Ez igenis diszkrimináció.
Sokan a páros/páratlant sem tudják elfogadni. Ők mit szólnának, ha így szankcionálnák őket. Ráadásul kíváncsi lennék, hogy akik ezt a rendeletet meghozták, mivel járnak be az V. kerületben lévő Főv. Közgyűlésbe mondjuk a II. ker-ből. Hát nem BKV-l.
Gerzson-T3
Ati73 Creative Commons License 2009.02.26 0 0 269
Sziasztok!

Felhozm a topicot, és egyben megkérek mindenkit akinek sárga matricás autója van, hogy nézzen át ide, és olvassa el főleg a 8-a hsz-t, és egy levéllel segítsen a rendelet megváltoztatásában.
Köszi!
GYURMA 944 Creative Commons License 2009.02.07 0 0 268
Azt kifelejtettem,hogy régebben ösztönözték az embereket a környezet kímélésre. Pl. az önkormányzat kedvezményt adott a kétüteműeknek a katalizátor beszerelésébe. Az igaz,hogy műszakilag,ha a trabi köpött egyet,vagy a szívató nem megfelelő használata miatt,vagy bármi miatt beköpte a gyertyát,akkor annyi lett a katalizátornak,de legalább volt valami törekvés. vagy becserélhetted a romos trabidat egy éves bérletre. de most csak köteleznek mindenre,mert az autó az luxus cikk. Fejlődés? Mi az iránya? A korszerű gépjármű ipar termékeinek használata. Vagy a tömegközlekedés. menne szerinted holnaptól,egy varázsütésre?
Előzmény: GYURMA 944 (267)
GYURMA 944 Creative Commons License 2009.02.07 0 0 267
Nem a Te igazadat nem osztom!!!,hanem a jelenlegi jelenlegi színvonalat kritizáltam.
És azt például,hogy jó a fejlődés,meg fejlődjünk,meg járjunk jó autókkal,meg esetleg villamossal is,de igazából egyik vonalnak sincs megteremtve a lehetősége teljesen. A jó autóhoz olyan minőségű élet vitel szükséges. (arrébb a szmogok nagy országában egy kukás autón dolgozó is ki tudja termelni ezt) A tömeg közlekedés is olyan téma,hogy vannak akik mellette vannak,és vannak akik ellene. Én nem tartozom sehová,mert ha nagyon kell,utazom. De a topic témájára a véleményem az,hogy igazságtalan kategórizálni. Pl. sárga,meg nem sárga,meg zöld és akkor tiltsuk ki.
Igen nagy meglepetések születnek,mikor az út szélén mérnek és lehet menni Zkártyázni újra,meg fizetni. Zöld matricás autóval is. remélem átment a mondani valóm.
Előzmény: Törölt nick (266)
Törölt nick Creative Commons License 2009.02.07 0 0 266

Időt nem hiszem, hogy sokat spórolsz, főleg ha kötöttpályásokon utazol, a buszok és trolik az autók miatt késlekednek:)

Akadnak hajléktalanok, igaz, láttam autóst aki nagy kedvvel kereste a fikáját, vagy dobálta ki a szemetet a kocsijából. Biztos finganak is. Ilyennel sem szeretnék tömegközlekedni :)

És hát, sokkal több híres, érdekes ember megfordult már a villamoson is, olyanok, akiknek nevük is van :)

Előzmény: GYURMA 944 (265)
GYURMA 944 Creative Commons License 2009.02.07 0 0 265
Ezt még: sok esetben hajléktalan alszik az ülésen,mert joga van és kifordul a .... a szagtól. Szegényt ,őt is ez a rendszer kreálta. De joga van utazni,nekem viszont nem kötelességem ezt elfogadni. Amúgy meg ha csak 20 munkanapra számolod a 9E forintot benzinre és a parkolásod megoldott és kényelmesen rengeteg időt spórolsz az utazással,akkor már helyben is vagyunk. Vagy nem? :-)A kocsi ára említésre sem méltó és lehet hogy magam szerelem. Hol itt a probléma?
Előzmény: Törölt nick (263)
GYURMA 944 Creative Commons License 2009.02.07 0 0 264
:-)
Előzmény: Törölt nick (263)
Törölt nick Creative Commons License 2009.02.07 0 0 263

Ne hazudj már :)

Milyen zsebtolvajokról beszélsz? Hol??

A BKV járműparkjának jelentős része modernebb, a kigyulladó buszok pedig Ikarusz gyártmányok.

Az autód árát pedig elegánsan kihagytad a számításból, ha bérletet veszel, az 30 napra 300 Ft naponként, és annyit mész amennyit akarsz.

A parkolásod többe kerül. 

Előzmény: GYURMA 944 (260)
GYURMA 944 Creative Commons License 2009.02.07 0 0 262
:-) Sztem' azért,mert nem volt. De mindegy is. Én csak arra akartam a figyelmet felhívni,hogy vannak "okos" és"mindent tudó" emberek. És ez a hatalmas zöldelés már nevetséges,amin sajnos inkább sírni lehetne.
Első példa. Okos rendelet ez a sárga cucc kitiltása,de ezt olyan emberek hozták,akik napi 100ezer forint rezsit is megengedhetnek maguknak. Ha ezzel kiirtják a régi autókat,akkor már kapnak is levegőt,de némely régi sárgás autó nem szennyez úgy ,mint azok az új,de már széthajtott zöldek,amik plusz 5-10-ért vannak úgy zkártyázva,hogy egy másik autót mértek helyette. Akkor most nem sz..tunk a kútba,tessék mondani? És soha nem lehet ezt kivédeni,csak ha már nem belsőégésű lesz a hajtás. De ettől függetlenül bármilyen témában vissza lehet élni és meg is teszik.
Másik példa: sok,illetve nem is,hanem rengeteg ember,akiket ismerek,két autó van a tulajdonában. Asszony,gyerek,stb. tulajdona. Általában nem használják egyszerre,de mindegyik dicsekszik,hogy az egyik páros,a másik meg páratlan rendszámú. Na akkor kik nem fognak autóval közlekedni? :-) És még sorolhatnám,hogy mennyivel nem lesz kevesebb a füstokádás. Megint ki járt "jól". De igaz is. Szegény embert ne csak az ág húzza,hanem "dögöljön meg". Semmilyen vitába nem akarok belemenni ez ügyben,mert ezer szennyező ok is van a szmogon kívül és ezt mindenki tudja. Ez a kocsi kitiltás is üzletre megy,mielőtt teljesen tönkremegy a BKV például. De ilyen az eredet vizsga is,ahol a lopott kocsi simán átmegy (nem én találtam ki) TV,újság,mindenhol megjelent. Zkártya és minden. A hatszoros átíratási költség,ami sehol nincs a világon csak itt. Élhetetlen nép vagyunk és csak kizárólag egymást tudjuk nyomorítani! A sok bevétel meg a füstbe megy! Az már milyen környezet védelem,ahol a nagy szennyező cégeket nem zárják be,hanem hagyják,hadd szennyezzen és büntetést fizettetnek? Attól még füstös,meg habos marad minden. Ki lehet tiltani a sárga matricás autókat,de a szmog marad akkora,amekkora volt és ennyi. Szerintem. Nem ezek a kritikus szennyezők!
Előzmény: evil1023 (261)
evil1023 Creative Commons License 2009.02.07 0 0 261
Kérdés hogy azért nem volt szmog, mert nem mérték, vagy mert... az kizárt mert nem tudom.
Előzmény: GYURMA 944 (260)
GYURMA 944 Creative Commons License 2009.02.07 0 0 260
Jó duma ez a szoci hulladékos,csak ne felejtsük el,hogy sok évtizedig csak azok közlekedtek és szmog csak nyugatabbra volt ösmert!  Határozottan kitünő volt amikor a nisa mentőautó beért anyukánkkal a kórházba,hogy odaérjen a szülés időpontjára például. Most meg olyanok szidják azokat a járműveket,akik még akkor sem éltek,amikor már kiment a divatból és csak néhány működik,azok meg azért ,mert jó kézben vannak talán! (nem a "zőcségeszsigára gondoltam"! ) Sztem most sem ezek a "szoci hulladékok" csinálják a szmogot. Viszont senki nem járna ezekkel,ha a mai helyzetben megteremthené a nagy autógyárak zöld autóját magának.  És akkor ilyenkor jön,hogy tömegközlekedés.  Minek? Napi öt átszállás és ugyanott vagyok pénzben,csak két órával késöbb esek be az ajtón dög fáradtan a s.ggszagtól,meg a zsebtolvajok támadásaitól.  Tömeg közlekedés kulturánk sincs,csak füstölő,szmog csináló,felgyulladó buszaink.  Azokra nem kell sárga matrica?  :-(
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.31 0 0 259
Na igen Angliában egy 8-10 éves G Astra 500 font ( ennyit is ér ), 150000 forint, itthon ez 1.5 milla. Ami itthon 150000 azt máshol már bezúzták.
Előzmény: pizo (130)
Antisystem Creative Commons License 2009.01.30 0 0 258

???

 

ÜdV

Előzmény: Illetékes úr (257)
Illetékes úr Creative Commons License 2009.01.30 0 0 257

208.

 

Előzmény: Antisystem (256)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!