Gondolom,nem csak én emlékszem még azokra az időkre,mikor a fílmes világ,még mellőzte,vagy nem is ismerte a digitális trükkök tárházát!
Még is születtek igazi remekművek,melyek a maguk,néha szürreálisan komor,sötét képeivel,néha élénk szineivel,fantáziadús bábjaival,maszkjaival,örök nyomot hagytak fantáziavilágunkban!
Nem tudtam igazán jó címet kitalálni,de remélem amit választottam,talán segít abban,hogy ide kattints,s hozzá járulj,hogy ezt a talán feledésbe merűlő képi világot,kissé kiélesíthessük a múlt homályából!Köszönöm!
Helló. Én nem is a komjutergrafikát hibáztatnám, hisz az is csak egy eszköz. Számtalan nem SF filmben is alkalmazzák, ha jól csinálják, nem is vesszük észre. Inkább a mindenen eluralkodó silányság + CG, ami szemet szúr nekem. Azér nagy szégyen az SF filmiparra, hogy 30 éves filmekhez kell mérni a mai alkotásokat...
Hát szerintem a mai cg űrjelenetek is rosszabbak mint pl. egy régi Star Wars. Tipikus hiba hogy túlzásba viszik, mert ügye cg-vel "mindent lehet". Őszintén szólva az legutóbbi SW részekből 1-2 űrhajóra vagy járműre emlékszem...
Pongyolán fogalmaztam, mert a jelenséget ketté lehet választani. A festett hátterek esetében valóban ordít, hogy nem valós térbeli képet látunk. Azonban a karaktereknél én másként látom. A CG karakteranimációt mai napig nehezen viselem, mert bár fejlődik, de még mindíg fényévekre van attól, hogy ne érezzem idegesítően műanyagnak.
Természetesn a CG-nek is van számos olyan alkalmazási területe, ahol nagyszerűen működik. A sci-fi műfaján belül pl. az űrjeleneteknél nagyon hasznos ez a technika.
Nekem semmi bajom a mostani technikai irányzattal. Csak ezeknek a régi megoldásoknak is volt egy varázsuk! Hiszen messziről ordított ,szinte minden esetben,hogy nem valódi a kép amit látunk,de általában nem is ez volt szerintem vele a cél! Ha emlékeztek az első Batman epizódra! Ezekkel a megoldásokkal,egészen jól visszaadták a képregények kontrasztos,sötét szinű,képi világát!
A mai digitális trükökk,lehetővé teszik,hogy egy fílm iszonyatosan pörgős,és akció jelenetekben gazdag legyen! Ami természetesen felettébb látványos! Persze ezáltal,nagyon el tud veszni a mondanivaló,vagy elcsépelté változnak a dialógusok,a kis párbeszédes jelenetekre,szinte oda sem bagózunk! Pár napja néztem meg a nemrégen újjított tv-en,a Transformerst(ezzel az ujjítással kb 1000 évet léptem előre technológiai szinten magamhoz képest):-)) Már a közepén a fílmnek,nem tudtam,hogy miről is szólt az eleje!:-) Igaz,erre a személyes ellenpéldám:a legenda vagyok című film. Amiben talán a mondanivaló az,ami előtérbe kerűlt,s a technika csak az ehez szükséges hátteret biztosítja.
Ami azt illeti, magam részéről ezeket a régi megoldásokat bizonyos szempontból máig jobban tudom értékelni. A CG-vel az a bajom, hogy műanyag. Bármilyen fejlett legyen is, még manapság is azonnal látni egy jeleneten, hogy az CG. Nem csak a karakterek esetében, hanem az egyéb renderelt képek/animációk esetében is. Például egy báb -ha nem is élő-, materiális értelemben valós, a róla készült felvételek szintén a valós világban, valós környezeti hatások között készülnek, emiatt sokkal életszerűbb és hitelesebb, hiszen bármilyen fejlett a CG, a környezetszimuláció (pl. részecskék, fénytörések ész szóródások, stb.) mai napig nem képes visszaadni a valós világot. Legjobb példa erre Jabba, vagy Yoda a Star Wars-ból, ezeknél számomra máig hitelesebb az eredeti báb verzió, mint az új CG.
Ugyanakkor a fejlődés nem állhat meg, és bizonyosan eljön majd az idő, amikor már a CG-t is el lehet hinni. Az átmeneti időszak viszont, az arra érzékenyek részére kicsit most szenvedés.