A MÁV megveszi a BKV-tól a HÉV eszközeit. http://www.mfor.hu/cikkek/Cargo_penzbol_kerul_a_MAV_hoz_a_HEV.html
Bár van már egy HÉV-es topic ,de ezt azért hoztam létre mivel azt a topicot inkább csak a városi tömegközlekedő imádók látogatják .Itt lehetne megbeszélni ,hogy mennyire jó vagy rossz döntés volt megvenni a HÉV-et. Valamint jöhetnek új infók ,hogy lesznek-e majd új járművek stb...
Tavaly júniusban, (ha jól emlékszem) ,,örömmel" tájékoztatták a T. utazóközönséget, hogy mivel a MÁV átvette a HÉV üzemeltetését, ezért Gödöllőn a vonatokhoz igazították a HÉV-ek indulását. Nos, az új szeptember 9.-i menetrend módosítás miatt ez az egész felborult, újra a vonatokhoz kellene igazítani a HÉV-ek indulását. Főleg azért, mert reggel már nincs félóránkénti Gödöllő-i vonat. A Fiam Gödöllőre jár iskolába, fél órával korábbra tették (és óránkéntire) módosították a reggeli vonatokat. 2 (azaz: kettő) perccel korábban indul el a HÉV, mint ahogy vonat beérkezik Gödöllőre, az egyel későbbi HÉV-vel már elkésne, ezért egy órával korábbi vonattal kell mennie, és így minden nap reggel hét óra előtt az iskolában van, várva a nyolc órai becsöngetést. MINDEZ CSUPÁN: 2 percen múlik!!! Tehát időszerű lenne a HÉV menetrendjét az illetékeseknek felülvizsgálni..
"Az Index megkereste a fejlesztési minisztériumot, ahol megerősítették: Budapest tömegközlekedési beruházásokra nem, csak a vasútvonalak fejlesztésére számíthat. Ezeket a MÁV fogja kezelni, és a HÉV-vonalak is a MÁV kezelésébe kerülhetnek – ebben az esetben a BKV és a főváros nem sok uniós forrást fog kapni a következő hét éves időszakban. A hármas metró kocsijainak felújítására így is lesz pénz, mivel a kormány garanciát vállalt arra a 60-65 milliárdos hitelre, melyből ezt a projektet meg lehet valósítani.
A MÁV és a BKV - egymástól függetlenül - vagyonfelmérést készít a HÉV üzletágról. Idejük van az elemzésre, ugyanis hónapokba is beletelik, amíg a BKV-tól átkerülhet a MÁV-hoz a Helyiérdekű Vasút - ismerteti a csütörtöki Napi Gazdaság.
Meg van még egy nagy probléma. A szukôs ívek. Ha nagyvasúti vonatokkal oldanák meg a szolgáltatást (pl. flirt jellegu vonat), az nem biztos, hogy elmegy a pesterzsébeti feluljáró alatt....vagy Hôsôk és szent István kôtôtt...vagy a Duna-híd elôtti ívben. A szerkesztési szelvényrôl nem is beszélve. Vagy megfelelô szerelvény kellene, vagy drasztikus nyomvonal-korrekció...a belsô szakaszon el nem tudnám képzelni, hogy oldják meg a soroksári út mellett. Ott pont az a lényeg, hogy viszonylag suru a megállótávolság. Vagy kiviszik a 150-es vonalra, mondván, az is arra megy?
Akkor én most megfordítom a dolgot. Jelenleg, amit én a közös kasszába fizetek be a Budapest közigazgatási határán belül történő utazásaim során a BKV kasszájába, abból a pénzből kell a HÉV-re is költenie a BKV-nek. Mert költ rá, csak nem látványos a dolog, hiszen az üzemben tartás a cél.
Másrészről csak közös kassza van a BKV-nál, és a különböző üzemegységek között részarányosan és igazságosan próbálják elosztani a pénzt. Bár ez nem látszik, mert pl. az utóbbi években a villamosra sokkal több pénzt költöttek, és itt most nem a Combinokra gondolok, hanem arra, hogy rengeteg ICS felújítás volt, és a különböző telephelyek (Hungária, Kelenföld ksz.) teljesen megújultak. Ugyanakkor az autóbusz járműpark illetve a kiszolgáló infrastruktúra sokkal rosszabb helyzetben van, mint a HÉV, és azt tudni kell, hogy a közösségi közlekedés legnagyobb százalékát a BKV-nál a buszok adják, azaz a részaránya a legnagyobb. Jelenleg ott tartunk, hogy pár éven belül, ha nem szereznek be gyorsan évente 4-500 autóbuszt, akkor nagyon súlyos problémák állnak elő. Na ennyit az OFF témáról.
A HÉV mint olyan már rég elavult mármint a Budapestire gondolok. Mivel valamilyen más infrastruktúrába kellene beleintegrálni, csak az nagyon nagyon sok pénz, és erre egyik fél sem tud és/vagy akar áldozni. Ezért van az, hogy van amit a metró és van amit a csak papíron létező S-bahn hálózatba kellene integrálni, illetve van ahol lehetséges lenne mindkettőbe, és egy vegyes üzemet megvalósítani.
A BKV által felvett hitelekre a saját eszköz és járműállománya biztosítja (részben) a fedezetet. Ha a HÉV átkerülne a MÁV tulajdonába akkor a hitelszerződések jelentős részét módosítani kellene. Figyelembe véve a mai világgazdasági helyzetet ezzel a "pénzügyi manőverrel" újabb milliárdokat sikerülne kilapátolni az államkincstárból.
Nyilván igazad van, ebben nem kételkedem. De a Te általad leírtakból is következik, hogy a törvények a rosszak. Valaki(k)nek így éri meg? Csak félő, ha a környéki települések - a jogosan "megítélt" - hozzáéjárulást fizetnék, akkor az a nagy közös BKV kasszába vándorolna, abból sem a HÉV-et, S-bahn-t fejlesztenék. Ettől még a környező településeknek fizetni kéne a hozzájárulást.
Itt egyáltalán nem a spanyol viasz feltalálásáról van szó. Való igaz, volt a MÁV kezelésében. A dolog lányege, hogy mára egy púp lett a BKV hátán ez az üzemág, ami tudjuk, hogy honnan és hogyan indult. Mármint a Helyi Érdekű Vasutak. Mint a nevében is benne foglaltatik. Ugyanakkor azóta minden teljesen átalakult. A jelenlegi HÉV vonalaknak ebben a formában már nem is szabadna meglenniük, hanem a metró és a már létező S-bahn hálózatban lenne a helye. De mivel mindig van valami kifogás, ezért csak az egymásnak passzolgatás van meg elvben. A jelenlegi MÁV-nál ugyanolyan rossz sorsa lenne ezeknek az üzemeknek, mint most van a BKV-nál, az egyetlen dolog ami ott pluszként jelenik meg, az a többletpénz, amit az állam adna a MÁV-nak törvényi kötelezettsége jogán, amit a BKV csak azért nem kap meg, mert úgy tekintik, hogy csak Budapesten belüli forgalmat bonyolítanak le, nem pedig helyközit, ezért az azzal járó pénzt sem kapják meg. A környező települések pedig úgy gondolják, hogy ez a szolgáltatás nekik alanyi jogon jár, és egy fillért sem fizetnek érte. Ebben a helyzetben jogos, hogy a BKV szabadulni próbál tőle, hiszen neki így csak hatalmas veszteséget jelent az üzemeltetése. Abban a pillanatban, hogy a települési önkormányzatok adnának szerződésben foglalt pénzt a szolgáltatásért (ahogy pl. Budaörs, Törökbálint, Gyál, stb mind fizetnek, hogy a BKV busz kimenjen hozzájuk), illetve állam bácsi pedig belátná, hogy a HÉV üzemeltetéséért ugyanúgy jár a BKV-nak az a pénz, ami a MÁV-nak és a VOLÁN társaságoknak a helyközi közlekedési szolgáltatásért, máris nem lenne ez téma, és a BKV-nál nem lenne téma az el(át)adása.
Akár hogy is alakul a HÉV sorsa, nem találták fel a spanyol viaszt. Ugyanis a HÉV már volt MÁV kezelésben!
A HÉV-et a Népgazdasági Tanács határozatával 1952.01.01-től a Magyar Államvasútakba olvasztották be. Közvetlen irányítását a MÁV Budapesti Igazgatósága látta el.
A kormány a minisztérium és a főváros javaslatára 1958.07.01-vel a céget kivették a MÁV kezelésből és létrehozták a Budapesti Helyi Érdekű Vasútat.
A fenti időszakban valamennyi mozdony, motorkocsi és vasúti kocsi megkapta a MÁV pályaszám rendszerbe illő számozását, amiket '58-tól ismét a HÉV jelölésekre módosítottak.
Oda maximum Bz-k mennének ha megvalósul a dolog. Ahogy elhagyja a HÉV pályája a vasúti pályát, nem lenne ott 25kV-os felsővezeték, sőt a régi 1000V-os is eltűnne, egyszerűen nem érné meg azt a vonalat villamosítva használ addig, amíg Ráckevén nem megy túl a vonal, valamilyen értelmes irányba.
A Csepeli HÉV nem kerülne MÁV tulajdonba. Ráckevei HÉV-nél például teljesen kézenfekvő lenne a dolog. A MÁV-nak meglenne a kétvágányos vonala, amire azért ott lenne szükség. Másrészről ez a leghosszabb HÉV vonal, és igazi távolsági feladatot lát el, sokkal inkább illik a MÁV profilba, ráadásul a belsővégállomás lehet a Keleti pályaudvar is. Gödöllői HÉV-et csak azért nem adnám a MÁV-nak, mert ez a HÉV vonal az, ahol adja magát a legésszerűbb megoldás, összekötés a 2-es metróval. Szentendrei HÉV jó kérdés, hiszen egyrészről a tervezett 5-ös metróvonal részét képezné, ugyanakkor szerintem más lehetőség is lehetőségként kellene felmerüljön. Ez pedig nem más, mint az alagútban a Kelenföldi pályaudvarig vezetése, és ott a vasútba csatlakoztatni. Ha esetleg AliGút megvalósulna, akkor amúgy is a fő irány a Nyugati pályaudvar alatt létrehozandó vasúti megállóhely lenne a Kelenföld felől érkező vonatoknak. Igazából szerintem csak akkor van igazán értelme az összes HÉV vonal átadásának, ha az egybeesik a budapesti S-bahn hálózat kiépítésével, ahol a különböző HÉV vonalak a teljes rendszerbe integrálódnak.
A BKV nem foglalkozott úgy a HÉVvel mint kellett volna, a vasút lehet jobban fogja csinálni, a meglévő háttér miatt, nem fog akkora gondot okozni a fenntartás.
Én személy szerint jó 5letnek tartom, ha jól állnak neki. A hév üzem sokkal inkább vasút üzem, mint villamos. Hosszú távon 25KV-os rendszerben, Talent/Flirt jelleggel tudnám elképzelni. Mindenesetre növelni kéne a kompatibilitást a vonalak közt, bizber, tápfesz tekintetében, összeillesztett menetrenddel. Későbbiekben a 80-asból megpróbálnám 17. ker. kötöttpályás közlekedését kiépíteni...
Ebben is igazad van. De talán itt lesz motiváció, hogy normálisan üzemeltessék. Hosszú évek, évtizedek után ismét lesz HÉV a kezük alatt, lehet majd bizonyítani.
Én azt mondom hogy, ez az egész egy halott ügy! A Startnak (MÁV-nak) a saját portáján kéne elsőnek rendet tenni, nem pedig vásárolgatni meg csatolgatni más kötöttpályás cuccokat magához.