Keresés

Részletes keresés

szivats Creative Commons License 2019.08.09 0 0 4908

Miért, Salzburgon túl mennek 160 felett?

Előzmény: segélyvonókészülék (4907)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2019.08.09 0 0 4907

Oké, de aztán szétszedik, és akkor elöl lesz... :) 

Előzmény: szivats (4906)
szivats Creative Commons License 2019.08.09 0 0 4906

ETCS / LZB-re én is gondoltam, de azt is gondoltam, hogy ha "középen" van, akkor nem számít.

Előzmény: segélyvonókészülék (4905)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2019.08.09 0 0 4905

MÁV-os gépen szerintem nem passzol a szoftver (rj funkciók), illetve nincs rajta se ETCS se LZB, így erősen korlátozott a 160 feletti közlekedést illetően.

Előzmény: szivats (4904)
szivats Creative Commons License 2019.08.09 0 0 4904

Ha már múlt szombaton (augusztus 03.) a 008-as MÁV(-START)-os Taurus vitte Hegyesig a RJ60-at, és a RJ66-ot, akkor mi lehetett az oka, hogy ott lecserélték osztrák gépre?

Nem nézett volna jól ki az Alpokban a középre sorozott nem bordó gép?

 

Tegnap meg a RJ63-on Münchentől Hegyesig valami osztrák vágányzár szerinti menetrend ment a kocsikban a kijelzőn, volt is futkosás amikor egy-egy állomáson a kiírthoz képest 10-25 perccel hamarabb állt meg.

 

A magyar részen a jegyvizsgálóknak Vértesszőlősre sikerült orvosolniuk a problémát.

Előzmény: gjovar (4856)
v_peti Creative Commons License 2018.08.06 0 0 4903

Kösz, így már értem, akkor végül is csak a kényelem növekedett, de más változás nem volt.

Előzmény: defcon (4902)
defcon Creative Commons License 2018.08.06 0 0 4902

igen

Előzmény: v_peti (4901)
v_peti Creative Commons License 2018.08.05 0 0 4901

Lehet, csak a kérdés az, hogy a kezdetekkor is ilyen volt-e a kínálat?

Előzmény: defcon (4893)
v_peti Creative Commons License 2018.08.05 0 0 4900

Nemrégiben pont olyan hónapban (ősszel talán) utaztam Budapestre Szombathelyről, amikor Győrt elhagyva még éppen csak kelt fel a nap. Mivel nem egyenesen kelet fele, hanem enyhén észak fele is haladtunk, és eléggé gyorsan, ez meggyorsította a napkeltét. (repülővel utolérhető, sőt meg is előzhető a nap, főleg az északabbra eső szélességi körökön) Így látványos volt a nap emelkedése.

Persze nyáron már jóval magasabban van ilyenkor a nap, így ez kissé másképp zajlik, valószínűleg nem ennyire látványosan.
Árnyékos oldal az északi, de ez csak konkrét ülésszámok ismeretében, és csakis a railjeten határolható be, mert az IC-k esetén nem fix a kocsi típusa és helyzete.

Előzmény: Vilmus09 (4894)
umea... Creative Commons License 2018.08.05 0 1 4899

Ha Győrben sétáltok és fagylaltoztok, akkor fagylaltozásra javasolom a Baross utat (sétáló utca) Bemenve az utcába  kb 50 méterre az utca elején bal oldakt van egy remek fagylaltozó  az üzlet (pult) előtt vannak székek, le lehet ülni, de ha sokan vannak, akkor bent az üzletben is le lehet ülni a fagylaltot elfogyasztani. Egy egy adaGOT ÉRDEMES KÉRNI mert több mint kétszeres adagot adnak. (Olaszok vagy bolgárok)

Bocsi ha ez a szöveg nem idevaló, de ha már utazással összefügg, akkor elnézhető

Előzmény: Vilmus09 (4896)
Vilmus09 Creative Commons License 2018.08.05 0 0 4898

Köszönöm

Előzmény: haha 1970 (4897)
haha 1970 Creative Commons License 2018.08.05 0 1 4897

Igazából az első osztály olyan 50%-os kihasználtságú szokott lenni ezért tudtok oda ülni ahova szeretnétek!

Előzmény: Vilmus09 (4896)
Vilmus09 Creative Commons License 2018.08.05 0 0 4896

Köszönöm a választ, mint az előző hozzászólásomban írtam, reggel (7.55) megyünk. A kisfiam hatalmas Railjet rajongó, ezért utazunk azzal, az ő kívánsága volt az első osztály.

Győrben sétálunk, fagyizunk és jövünk is haza, ezért akartam tudni, hova foglaljak. Neki a vonatozás a program, nem a végcél.

Múlt héten Desirozni voltunk, két hete pedig szuperhévezni🚂

segélyvonókészülék Creative Commons License 2018.08.05 0 0 4895

A Nap az égbolton egy látszólagos pályát jár be, kb. Kelet-Nyugat irányban az idő előrehaladtával (ti. nagyjából Keleten kel, Nyugaton nyugszik).

Az utazás időpontjának ismerete nélkül így nem tudunk a kérdésedre válaszolni.

 

Jó hír viszont számotokra, hogy a Budapest (gyanítom innen terveztek indulni) - Győr útvonal is (bár erős kurflikkal) Kelet-Nyugat irányban van, azaz elvileg és nagy vonalakban a Nap a vonat tetejét (elejét-hátulját) világítja innen/onnan, azaz nincs deklarált napsütötte oldal, sem délelőtt, sem délután (masinisztaszempontból ugye ez másként fest, mert reggel nyugatnak jó menni, este meg Keletnek, de ez számotokra lényegtelen).

 

Szintén örömötökre szolgálhat, hogy a szerelvény fényvédő üvegezéssel, naprolókkal és légkondícionáló berendezéssel felszerelt, így arra a felére ülhettek, amelyiken a számotokra szimpatikus látnivaló helyezkedik el.

Ha pl. a a tatabálnai turulmadarat kívánjátok megtekinteni, akkor a menetirány szerinti jobb oldalt javaslom. :) 

Előzmény: Vilmus09 (4894)
Vilmus09 Creative Commons License 2018.08.05 0 0 4894

Sziasztok, 

Jövő héten reggel megyek első osztályon Győrbe a fiammal.

Melyik oldalra foglaljak, hányás számú jegyet vegyek, hogy az árnyékos oldalra üljünk. Mindenképpen egymás mellé szeretnénk ülni. Köszi a választ.

defcon Creative Commons License 2018.08.04 0 0 4893
Előzmény: v_peti (4892)
v_peti Creative Commons License 2018.08.02 0 0 4892

Azt hittem, hogy változott valami attól, hogy büfé helyett étkezőkocsinak hívják. Mert a büfében csak szendvics van, amit mikróznak meg grilleznek, míg egy étkezőkocsiban mirelitet is kisüthetnek rezsón.

Előzmény: defcon (4891)
defcon Creative Commons License 2018.08.02 0 0 4891

Miért kellett volna bármit is változtatni a konyhán?

Nagyjából hasonló volt a kínálat a kezdetektől fogva, mindhárom cégnél, teljesen függetlenül hogy még bistro vagy étkezőkocsi volt-e...

Minden convinience és cook&chill... De másnak nem is lenne értelme. Ilyen helyeken hagyjuk már a "frissen készült" dolgokat. Nehezen kivitelezhető.

Előzmény: v_peti (4890)
v_peti Creative Commons License 2018.08.01 0 0 4890

Kösz, értem. Így már lehet rendesen enni. Na de ételt készíteni? Ahhoz a konyhán is kell változtatni, még akkor is, ha minden félkész, és nem ott klopfolják a bécsi szeletet.

 

Előzmény: defcon (4889)
defcon Creative Commons License 2018.08.01 0 0 4889

Ebből

 

 

lett ez

 

 

ennyi változott, semmi más...

Előzmény: v_peti (4888)
v_peti Creative Commons License 2018.07.31 0 0 4888

Közben rákerestem. Tényleg eltérőek. De ezekbe szerintem a Business rész és az infópont is felesleges!

 

Na de valamit nem értek! Azt olvastam, hogy a railjetek eredetileg bisztrókocsival rendelkeztek, és ezekből lett később étkezőkocsi. Na, de hogyan? Egy étkezőkocsi konyhatere, ca. kétszer akkora, mint egy bisztróé, és asztal is több kell bele, akkor hogy oldották meg az átalakÍtást?

 

Előzmény: defcon (4887)
defcon Creative Commons License 2018.07.25 0 0 4887

Na az 52-estől olyan kialakítással rendelte az ÖBB is a vonatokat mint a CD...

Előzmény: v_peti (4886)
v_peti Creative Commons License 2018.07.23 0 0 4886

Nem! Azt hittem, hogy a railjet az railjet, mind egyforma, mert egységes márkanév, egységes arculat.

 

Mi a különbség?

Előzmény: defcon (4885)
defcon Creative Commons License 2018.07.23 0 0 4885

Te láttad már az 52-estől az ÖBB vonatait?

Előzmény: v_peti (4884)
v_peti Creative Commons License 2018.07.23 0 0 4884

Nem értem sógorékat, minek pazarolnak?
Mivel most már a Salzburgi lassú IC-kből is railjet lett, így eléggé pazarló lett a vonatok használata. Ugyanis ez egy rövidebb távú, felcímkézett gyorsvonat. Így nem kéne bele Business Class, infóstand, és étkezőkocsi, csak sima büfékocsi, meg több kerékpáros rész, és kevesebb 1. osztály. A cseh railethez hasonlóan 5 osztály lenne, és emiatt eggyel kevesebb 1./Business osztályú kocsi.

Miért pazarolnak sógorék? Elég sok vonat van ebben a viszonylatban is, hogy a némileg eltérő kialakítású járműparkot megérje fenntartani, cserébe kevesebb személyzet kell csak bele!

 

BahnScorper Creative Commons License 2018.07.07 0 0 4883

A leghosszabb Pest-Prága EC is csak 9 kocsi, tehát valószínűleg az lesz, hogy tesznek még rá étkezőt, meg pár fülkés kocsit. Ha meg ilyen vagy olyan okból máshová állítják be - például Cheb felé - akkor meg nem kell felesleges kocsikapacitást meg kihasználatlan szolgáltatást mozgatni, illetve tartós lekötés esetén átépíteni.

Előzmény: v_peti (4881)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2018.07.06 0 0 4882
v_peti Creative Commons License 2018.07.05 0 0 4881

Ez okés, de ha a mindennapokban 8-10 kocsi lesz egy szerelvényben, akkor miért így tervezik a kocsimennyiséget? Amúgy meg sógoréknál is csak elvi lehetőség a 10 kocsi, gyakorlatilag minden railjet 7 kocsis.

Előzmény: segélyvonókészülék (4880)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2018.07.05 0 0 4880

Nem olvasol.

Ezek a dolgok mindkét oldalról szabványos átjáróval, kapcsolóberendezésekkel rendelkeznek, tetszőlegesen bővíthetők. A többit rád bízom.

Előzmény: v_peti (4879)
v_peti Creative Commons License 2018.07.04 0 0 4879

Ez most mire volt jó?

Előzmény: segélyvonókészülék (4878)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!