Nemrégiben pont olyan hónapban (ősszel talán) utaztam Budapestre Szombathelyről, amikor Győrt elhagyva még éppen csak kelt fel a nap. Mivel nem egyenesen kelet fele, hanem enyhén észak fele is haladtunk, és eléggé gyorsan, ez meggyorsította a napkeltét. (repülővel utolérhető, sőt meg is előzhető a nap, főleg az északabbra eső szélességi körökön) Így látványos volt a nap emelkedése.
Persze nyáron már jóval magasabban van ilyenkor a nap, így ez kissé másképp zajlik, valószínűleg nem ennyire látványosan. Árnyékos oldal az északi, de ez csak konkrét ülésszámok ismeretében, és csakis a railjeten határolható be, mert az IC-k esetén nem fix a kocsi típusa és helyzete.
Ha Győrben sétáltok és fagylaltoztok, akkor fagylaltozásra javasolom a Baross utat (sétáló utca) Bemenve az utcába kb 50 méterre az utca elején bal oldakt van egy remek fagylaltozó az üzlet (pult) előtt vannak székek, le lehet ülni, de ha sokan vannak, akkor bent az üzletben is le lehet ülni a fagylaltot elfogyasztani. Egy egy adaGOT ÉRDEMES KÉRNI mert több mint kétszeres adagot adnak. (Olaszok vagy bolgárok)
Bocsi ha ez a szöveg nem idevaló, de ha már utazással összefügg, akkor elnézhető
Köszönöm a választ, mint az előző hozzászólásomban írtam, reggel (7.55) megyünk. A kisfiam hatalmas Railjet rajongó, ezért utazunk azzal, az ő kívánsága volt az első osztály.
Győrben sétálunk, fagyizunk és jövünk is haza, ezért akartam tudni, hova foglaljak. Neki a vonatozás a program, nem a végcél.
Múlt héten Desirozni voltunk, két hete pedig szuperhévezni🚂
A Nap az égbolton egy látszólagos pályát jár be, kb. Kelet-Nyugat irányban az idő előrehaladtával (ti. nagyjából Keleten kel, Nyugaton nyugszik).
Az utazás időpontjának ismerete nélkül így nem tudunk a kérdésedre válaszolni.
Jó hír viszont számotokra, hogy a Budapest (gyanítom innen terveztek indulni) - Győr útvonal is (bár erős kurflikkal) Kelet-Nyugat irányban van, azaz elvileg és nagy vonalakban a Nap a vonat tetejét (elejét-hátulját) világítja innen/onnan, azaz nincs deklarált napsütötte oldal, sem délelőtt, sem délután (masinisztaszempontból ugye ez másként fest, mert reggel nyugatnak jó menni, este meg Keletnek, de ez számotokra lényegtelen).
Szintén örömötökre szolgálhat, hogy a szerelvény fényvédő üvegezéssel, naprolókkal és légkondícionáló berendezéssel felszerelt, így arra a felére ülhettek, amelyiken a számotokra szimpatikus látnivaló helyezkedik el.
Ha pl. a a tatabálnai turulmadarat kívánjátok megtekinteni, akkor a menetirány szerinti jobb oldalt javaslom. :)
Azt hittem, hogy változott valami attól, hogy büfé helyett étkezőkocsinak hívják. Mert a büfében csak szendvics van, amit mikróznak meg grilleznek, míg egy étkezőkocsiban mirelitet is kisüthetnek rezsón.
Kösz, értem. Így már lehet rendesen enni. Na de ételt készíteni? Ahhoz a konyhán is kell változtatni, még akkor is, ha minden félkész, és nem ott klopfolják a bécsi szeletet.
Közben rákerestem. Tényleg eltérőek. De ezekbe szerintem a Business rész és az infópont is felesleges!
Na de valamit nem értek! Azt olvastam, hogy a railjetek eredetileg bisztrókocsival rendelkeztek, és ezekből lett később étkezőkocsi. Na, de hogyan? Egy étkezőkocsi konyhatere, ca. kétszer akkora, mint egy bisztróé, és asztal is több kell bele, akkor hogy oldották meg az átalakÍtást?
Nem értem sógorékat, minek pazarolnak? Mivel most már a Salzburgi lassú IC-kből is railjet lett, így eléggé pazarló lett a vonatok használata. Ugyanis ez egy rövidebb távú, felcímkézett gyorsvonat. Így nem kéne bele Business Class, infóstand, és étkezőkocsi, csak sima büfékocsi, meg több kerékpáros rész, és kevesebb 1. osztály. A cseh railethez hasonlóan 5 osztály lenne, és emiatt eggyel kevesebb 1./Business osztályú kocsi.
Miért pazarolnak sógorék? Elég sok vonat van ebben a viszonylatban is, hogy a némileg eltérő kialakítású járműparkot megérje fenntartani, cserébe kevesebb személyzet kell csak bele!
A leghosszabb Pest-Prága EC is csak 9 kocsi, tehát valószínűleg az lesz, hogy tesznek még rá étkezőt, meg pár fülkés kocsit. Ha meg ilyen vagy olyan okból máshová állítják be - például Cheb felé - akkor meg nem kell felesleges kocsikapacitást meg kihasználatlan szolgáltatást mozgatni, illetve tartós lekötés esetén átépíteni.
Ez okés, de ha a mindennapokban 8-10 kocsi lesz egy szerelvényben, akkor miért így tervezik a kocsimennyiséget? Amúgy meg sógoréknál is csak elvi lehetőség a 10 kocsi, gyakorlatilag minden railjet 7 kocsis.