A videó érdekes volt, a hegyesi oldalba mostanában használták a piros és a zöld módszert is. Itt nyilván a saját terméküket írják a jobbnak, de hát azthiszem a megelőzésen van a hangsúly. (Meg azon hogy mennyire kell komolyan venni ezt a HC pánikot.)
Sajnos a szoveget meg nem értettem, kb. annyira tudok németül mint egy osztrák...
Furcsálltam a véleményed elsőre. Mert azért az alkalmazott lekötés nem sínszeges. Vossloh 800 névvel ismertem meg, de a gyártó honlapján más névvel találtam hasonlót sínlekötést.
A mondat sarkított volt, természetessen egy jó technológia sok-sok év alatt avul csak el.
Az általam csak nagyon érintőlegessen ismert tényleges építést nem szándékozom bírálni, inkább a politikai, gazdasági (esetleg környezetvédelmi) háttere a gond.
A tényleges munkák "csak" 8 éve kezdődtek el, de a köztudatban már sokkal régebb óta ott van.
Az hogy nem látod dolgozni, az nem azt jelenti, hogy nem is szokott. Igaz, most a Kőérben van a gép, de eljön az ő ideje. A HÉV vágányokon fog majd sokat dolgozni, az előző évekhez hasonlóan. Ezek a munkák többségében éjszaka szoktak zajlani, amikor az egyszerű utas nem láthatja.
Azért a Kőér utcában álló és a hétvégi vágányzárban részt vevő aláverőgépek között technikai oldalról legalább két-három generációnyi különbség van. Ez megmutatkozik a velük elvégzett munka minőségében is. Szerintem.
Lásd: Közbeszerzés Nem gondolom, hogy ezt jobban el kellene magyaráznom.
Abban már nem vagyok biztos, hogy minden feltétele meglenne a BKV-nak egy ilyen munkához. Évekkel ezelőtt még lehet, hogy megvolt, de a mai helyzetre nem mernék mérget venni.
A meglévő gépeket is használja a BKV. Csak azokat nem az építő munkálatoknál, hanem a fenntartásnál alkalmazzák többnyire.
Biztos vagy benne, hogy a BKV a kivitelező? Szerintem valamelyik vasútépítő cég dolgozott (talán ők, vagy ők). Azoknak meg nem kötelező a BKV gépeit használni. Viszont ha nagyon akarod, akkor kiderítem, hogy kik dolgoztak a HÉV-en a hétvégén.