Keresés

Részletes keresés

Hehe164 Creative Commons License 2025.05.08 0 0 2138

Ha először az akkut, azután a tápot kötöd rá, akkor működnie kell.

Feltéve hogy az akku a BAT +- kapcsokra, a táp pedig a DC+ GND kapcsokra van kötve.

És a külső tápot a sziréna bekötése, és a doboz összerakása/lezárása után adod rá.

Előzmény: Kov Zoltán (2137)
Kov Zoltán Creative Commons License 2025.05.08 0 0 2137

A táp 13.6 V kimértem. Csak a W lehetne tobb. Az akkumulátornak a feszültsége se több mint 12.6 V ha áramszünet van. De az akkumulátor a csatlakozáskor jelzi a készülék hang fény formájában hogy áram alatt van, de ha a betáp szegmensre kötöm, ott már nem jelez. Valamint ha az akkumulator a helyére van csatlakoztatva, akkor a betáp ponton nem jelenik meg áram. Igy nem is működik a rendszer.

Előzmény: Hehe164 (2135)
Hehe164 Creative Commons License 2025.05.08 0 0 2136

Ha a sziréna az önteszten hibásnak érzékel valamit, nem fog működni.

Előzmény: Hehe164 (2135)
Hehe164 Creative Commons License 2025.05.08 0 0 2135

Nem jó tápot vettél.

Nem 12V kell a szirénának, hanem 13,5-13,8V közötti egyenfeszültség.

Azaz riasztóhoz való tápegység.

Előzmény: Kov Zoltán (2134)
Kov Zoltán Creative Commons License 2025.05.08 0 0 2134

Gondok most kezdődnek!  Mindent a leírás alapján csináltam. Egyik probléma, hogy egy másik üzletbe kellett hálózati tápot venni, 500 ma adtak, de ahogy nézem a minimális rendszer igény 750 ma. De nem ez a gond. Ha az akkumulatort a megfelelő helyre csatolom, akkor a leírás szerint villan a lámpa és a hangszóró egy hangos kattanásal jelzi, hogy a rendszer renddben van. Viszont ha a halozati szegmensre adok áramot, akkor teljesen mindegy hogy az akkumulátorral vagy a hálózati táppal,  semmit nem csinal. Akkumulatoros üzemmód esetén is csak az emlitett visszajelzést adja, de riasztó funkció nem működik. Már arra gondoltam, hogy úgyis kell egy másik rendszer nemsokára, ezért veszek mégegy szirenát, ezt meg kicsereltetem ha meggyőződtem hogy nem bennem van a hiba.

Előzmény: Hehe164 (2132)
Kov Zoltán Creative Commons License 2025.05.01 0 0 2133

Köszi, majd jelentkezem 

Előzmény: Hehe164 (2132)
Hehe164 Creative Commons License 2025.04.30 0 0 2132

Ahhoz már kell riasztó.

Egy egyszerű, vezetékelést nem igénylő, és nem távfelügyelhető riasztó érzékelőkkel együtt 50 000 forinttól kezdődik.

 

Egy normál távfelügyeletre köthető 4 érzékelős vezetékes központ 30 000 forintról indul.

 

Egy normál távfelügyeletre köthető 4 érzékelős rádiós központ 60 000 forintról indul.

 

Távfelügyeletre köthető központ + érzékelők + kezelő 120-180 000 forinttól kezdődik.

 

Saját szereléssel/programozással kihozható egy távfelügyeletre köthető vezetékes riasztó mindennel együtt 100 000 forintból.

 

 

 

Előzmény: Kov Zoltán (2131)
Kov Zoltán Creative Commons License 2025.04.30 0 0 2131

Ha egyszer gondolok egyet es bővíteni szeretném a rendszert, és két helységben mozgás érzékelőt szerelnék, akkor az mibe fájna? 

laca151 Creative Commons License 2025.04.30 0 0 2130

'Vagy 50 évvel ezelőtt olvastam...'

 

Tudod, 50 éve még az volt az autónak is a kézikönyvében, hogy hogyan kell szelephézagot állítani. Ma meg az, hogy ne idd meg a hűtőfolyadékot. 50 év alatt a gyártók is rájöttek, hogy 20-30 évet kibíró akkukból nem lehet annyit eladni...

Előzmény: Kov Zoltán (2128)
Hehe164 Creative Commons License 2025.04.30 0 0 2129

A riasztó akkumulátorok savas, zárt, gondozásmentes akkumulátorok.

Állandó töltésen vannak, mindig feltöltve kell lenniük, soha nem szabad ezeket teljesen kisütni. (A "mélymerülés" azonnal tönkre is teszi őket.)

A régi megnevezés szerinti "stabil" akkumulátorok nem teljesen ilyenek, (sokkal rosszabb például a teljesítmény súly arányuk a masszívabb belső felépítés miatt) de azokat sem szabadott "negyed évente kisütni". Rendszeres időszakonként regenerálni kellett őket, valamint folyadékot/savat utántölteni, és pár évente kitisztítani (átmosni) a celláikat. 

A nikkel magnéziumhidrid akkuk pedig teljesen más kémiával rendelkeznek, teljesen lemeríthetők, és nagyságrenddel nagyobb a ciklusszámuk.

Viszont riasztóba nem alkalmasak, mert a cellafeszültségük kisebb.

Előzmény: Kov Zoltán (2128)
Kov Zoltán Creative Commons License 2025.04.30 0 0 2128

https://drive.google.com/file/d/1YGJQRUJiTnOgTTb7KotkjtiTL7aRRjqt/view?usp=drivesdk

Ezt nem teljesen értem. Vagy 50 évvel ezelőtt olvastam egy anyagot, hogy a stabil akkumulatort negyed évente ki kell sütni. Itt meg azt írja,  hogy nem lehet tölteni,  és mint egy elem úgy működik. Lepcsőházi vész világítás akkumulátor birja vagy 20 évet, bár NMH aksi

Előzmény: laca151 (2127)
laca151 Creative Commons License 2025.04.30 0 0 2127

Az általad becsatolt leírásban ott van az infó, hogy DC+ és GND-ra kell kötni a tápot, 13,8V, min. 750mA, onnantól megoldja az akku töltését.

Arra készülj fel, hogy az akku kb. 3-4 évet bír, utána cserélni kell

Előzmény: Kov Zoltán (2122)
Kov Zoltán Creative Commons License 2025.04.29 0 0 2126

Koszonom a segítséget 

Előzmény: Hehe164 (2125)
Hehe164 Creative Commons License 2025.04.29 0 0 2125

Csak az ohm.

Ugyanis ekkora ellenálláson teljesítmény nem tud átmenni 12 volton.

1000 ohmos ellenállás 12 volton 12 milliampert enged át, azaz az ellenállásnak 0,144 wattot kell kibírnia. 

Előzmény: Kov Zoltán (2124)
Kov Zoltán Creative Commons License 2025.04.29 0 0 2124

Eddigi ertem. A csomag nem tartalmaz ellenálást, abból csak az ohm számít vagy a W is érdekel ?

Előzmény: Hehe164 (2123)
Hehe164 Creative Commons License 2025.04.29 0 0 2123

Kösd a DC+ és a GND csatlakozókra a külső tápot.

Köss a TAMP csatlakozók közé egy rövidzárat.

Köss egy 1Kohmos ellenállást a külső táp mínusza, és az ST csatlakozó közé.

A relével a külső táp mínuszát kapcsold az ST csatlakozóra ha jelzést szeretnél. 

Előzmény: Kov Zoltán (2121)
Kov Zoltán Creative Commons License 2025.04.29 0 0 2122

A vastag piros végén is van sarú.  Csak például azt nem értem, az aku + az DC+ van a sorkapcsolon jelölve, bár gondoltam, hogy az aksi a vastag kábel. A töltő feszültséget hova kell kötni?  A sorkapocsra, és szabalyozza az elektronika a töltés szakaszos működését, vagy az akkura és olyan töltő kell ami a 13.8 V esetén nem tölt tovább? Az az igazság, hogy a hálózati Konnektort nem keverem össze a lapos elemmel, de többre nem tellik.

Előzmény: laca151 (2120)
Kov Zoltán Creative Commons License 2025.04.29 0 0 2121

Van egy ajtó amin nyitás esetén a relé jeléz. Tehát nincs riasztó központ. De az elektronika lehetőséget ki szeretném használni hogy 3 percig szól a sziréna, és utána a lámpa tovább villog. 

Előzmény: laca151 (2120)
laca151 Creative Commons License 2025.04.29 0 0 2120

Ha a fekete kábelre gondolsz, elvileg az ugyanolyan vastag piros kábel végén is ugyanolyan sarunak kéne lennie, azokat a szirénába telepített akkura kell kötni.

Az nem igazán világos, hogyan akarod relével működtetni?

A megjelölt vonal (ha a piros nyilakra gondolsz) a sziréna áramköri lapjának és a riasztó központ áramkörének 'széle'.

Előzmény: Kov Zoltán (2119)
Kov Zoltán Creative Commons License 2025.04.29 0 0 2119

Következőt szeretném megkérdezni. Mi a megjelölt vonal. Egy relé segítségével kívánom működtetni, hogy kell bekötni az üzemi és a teszt módot. A kábelsarus kábelre mit kell kötni. Nem vagyok elektromos. Köszi 

Hehe164 Creative Commons License 2025.03.28 0 0 2118

Nem kéne reagálni a spamra...

Előzmény: Dehogyne (2117)
Dehogyne Creative Commons License 2025.03.28 0 0 2117

Nekem meg nagyon rossz tapasztalatom van mindkét céggel, meg veled. Ugye nem hiszed, hogy valaki elhiszi neked 2 hozzászólással amit mesélsz. Ez egy burkolt hirdetés.

Előzmény: retibalaaazzs (2116)
retibalaaazzs Creative Commons License 2025.03.27 0 0 2116

Sziasztok, Csak szeretném megosztani a tapasztalataim veletek. Néztem a xiaomi és nest kameráit is de végül vettem a proguard-tól Ajax Motion cam okkal riasztót és HUB-ot amit én megcsináltam magamnak Nagyon gyorsan és nagyon könnyen ment, szerintem szuper találmány de Apple Home Kittel nemtudomu összerakni sajnos. Én választottam hozzá riasztó szolgálatban objektőrt és összességében nekem nagyon jók a tapasztalataim a proguard al és az objekt-őrrel is. :)

Hehe164 Creative Commons License 2025.03.17 0 0 2115

"Ha valaki lekapcsolja az áramot" akkor minden "elmegy" ami nincs szünetmentesítve.

Sehol sincs az egész hálózat eszközönként szünetmentesítve.

(De például POE használatával elég a rögzítőt szünetmentesíteni a kamerarendszernél.)

 

Előzmény: oldmumus_v.2 (2114)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2025.03.17 0 0 2114

Ethernet Over Power esetén ez gyenge pont. Ha máson viszed át a jelet és annak van másik betápja ha valaki lekapcsolja az áramot vagy elmegy az egy + biztonsági faktor.

Előzmény: Hehe164 (2113)
Hehe164 Creative Commons License 2025.03.16 0 0 2113

Bármelyikre hamár toldozol foldozol.

Az "okosotthon" ugyanis valójában a ház/lakás áramhálózatán alapul/na. (Sínes, felügyelt huzalozás.)

Előzmény: oldmumus_v.2 (2110)
Hehe164 Creative Commons License 2025.03.16 0 0 2112

Akkor a legvalószínűbb hogy sziréna akkucsere szükséges.

Előzmény: Stefi111 (2111)
Stefi111 Creative Commons License 2025.03.16 0 0 2111

DSC-Lady

Előzmény: Hehe164 (2102)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2025.03.16 0 0 2110

Mármint arra gondolsz, hogy Ethernet Over Power és onnan WLAN/ZegBee szintenként vagy ethernet nélkül csak WLAN Repeater?
Vagy valami spéci Mesh megoldás?

Előzmény: Hehe164 (2109)
Hehe164 Creative Commons License 2025.03.16 0 0 2109

Túlbonyolítod.

Szintenként 1 darab 230V-os hálózati adapter. (Network over circuit).

Előzmény: oldmumus_v.2 (2108)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!