Komoly riasztórendszer kiépítése egy külön szakma, azonban házilag különféle modulokból építve is nyilván sokmindent el lehet készíteni.
A tervezéssel, összeállítással, kiépítéssel kapcsolatos infókat, tapasztalatokat, megoldásokat nagy érdeklődéssel fgadja a topik.
A táp 13.6 V kimértem. Csak a W lehetne tobb. Az akkumulátornak a feszültsége se több mint 12.6 V ha áramszünet van. De az akkumulátor a csatlakozáskor jelzi a készülék hang fény formájában hogy áram alatt van, de ha a betáp szegmensre kötöm, ott már nem jelez. Valamint ha az akkumulator a helyére van csatlakoztatva, akkor a betáp ponton nem jelenik meg áram. Igy nem is működik a rendszer.
Gondok most kezdődnek! Mindent a leírás alapján csináltam. Egyik probléma, hogy egy másik üzletbe kellett hálózati tápot venni, 500 ma adtak, de ahogy nézem a minimális rendszer igény 750 ma. De nem ez a gond. Ha az akkumulatort a megfelelő helyre csatolom, akkor a leírás szerint villan a lámpa és a hangszóró egy hangos kattanásal jelzi, hogy a rendszer renddben van. Viszont ha a halozati szegmensre adok áramot, akkor teljesen mindegy hogy az akkumulátorral vagy a hálózati táppal, semmit nem csinal. Akkumulatoros üzemmód esetén is csak az emlitett visszajelzést adja, de riasztó funkció nem működik. Már arra gondoltam, hogy úgyis kell egy másik rendszer nemsokára, ezért veszek mégegy szirenát, ezt meg kicsereltetem ha meggyőződtem hogy nem bennem van a hiba.
Tudod, 50 éve még az volt az autónak is a kézikönyvében, hogy hogyan kell szelephézagot állítani. Ma meg az, hogy ne idd meg a hűtőfolyadékot. 50 év alatt a gyártók is rájöttek, hogy 20-30 évet kibíró akkukból nem lehet annyit eladni...
A riasztó akkumulátorok savas, zárt, gondozásmentes akkumulátorok.
Állandó töltésen vannak, mindig feltöltve kell lenniük, soha nem szabad ezeket teljesen kisütni. (A "mélymerülés" azonnal tönkre is teszi őket.)
A régi megnevezés szerinti "stabil" akkumulátorok nem teljesen ilyenek, (sokkal rosszabb például a teljesítmény súly arányuk a masszívabb belső felépítés miatt) de azokat sem szabadott "negyed évente kisütni". Rendszeres időszakonként regenerálni kellett őket, valamint folyadékot/savat utántölteni, és pár évente kitisztítani (átmosni) a celláikat.
A nikkel magnéziumhidrid akkuk pedig teljesen más kémiával rendelkeznek, teljesen lemeríthetők, és nagyságrenddel nagyobb a ciklusszámuk.
Viszont riasztóba nem alkalmasak, mert a cellafeszültségük kisebb.
Ezt nem teljesen értem. Vagy 50 évvel ezelőtt olvastam egy anyagot, hogy a stabil akkumulatort negyed évente ki kell sütni. Itt meg azt írja, hogy nem lehet tölteni, és mint egy elem úgy működik. Lepcsőházi vész világítás akkumulátor birja vagy 20 évet, bár NMH aksi
A vastag piros végén is van sarú. Csak például azt nem értem, az aku + az DC+ van a sorkapcsolon jelölve, bár gondoltam, hogy az aksi a vastag kábel. A töltő feszültséget hova kell kötni? A sorkapocsra, és szabalyozza az elektronika a töltés szakaszos működését, vagy az akkura és olyan töltő kell ami a 13.8 V esetén nem tölt tovább? Az az igazság, hogy a hálózati Konnektort nem keverem össze a lapos elemmel, de többre nem tellik.
Van egy ajtó amin nyitás esetén a relé jeléz. Tehát nincs riasztó központ. De az elektronika lehetőséget ki szeretném használni hogy 3 percig szól a sziréna, és utána a lámpa tovább villog.
Ha a fekete kábelre gondolsz, elvileg az ugyanolyan vastag piros kábel végén is ugyanolyan sarunak kéne lennie, azokat a szirénába telepített akkura kell kötni.
Az nem igazán világos, hogyan akarod relével működtetni?
A megjelölt vonal (ha a piros nyilakra gondolsz) a sziréna áramköri lapjának és a riasztó központ áramkörének 'széle'.
Következőt szeretném megkérdezni. Mi a megjelölt vonal. Egy relé segítségével kívánom működtetni, hogy kell bekötni az üzemi és a teszt módot. A kábelsarus kábelre mit kell kötni. Nem vagyok elektromos. Köszi
Nekem meg nagyon rossz tapasztalatom van mindkét céggel, meg veled. Ugye nem hiszed, hogy valaki elhiszi neked 2 hozzászólással amit mesélsz. Ez egy burkolt hirdetés.
Sziasztok, Csak szeretném megosztani a tapasztalataim veletek. Néztem a xiaomi és nest kameráit is de végül vettem a proguard-tól Ajax Motion cam okkal riasztót és HUB-ot amit én megcsináltam magamnak Nagyon gyorsan és nagyon könnyen ment, szerintem szuper találmány de Apple Home Kittel nemtudomu összerakni sajnos. Én választottam hozzá riasztó szolgálatban objektőrt és összességében nekem nagyon jók a tapasztalataim a proguard al és az objekt-őrrel is. :)
Ethernet Over Power esetén ez gyenge pont. Ha máson viszed át a jelet és annak van másik betápja ha valaki lekapcsolja az áramot vagy elmegy az egy + biztonsági faktor.
Mármint arra gondolsz, hogy Ethernet Over Power és onnan WLAN/ZegBee szintenként vagy ethernet nélkül csak WLAN Repeater? Vagy valami spéci Mesh megoldás?