Nem biztos, hogy ide való, de konkrétan ezzel a vonallal kapcsolatban merült fel a kérdés: másik vonalból kiágazásnál konkrétan mely ponttól kezdődik a szelvényszámozás? A konkrét eset a 41-es kezdőpontja Dombóváron (illetve a delta 41/a néven futó harmadik oldalának kezdete Dombóvár alsón), de úgy általában érdekel, hogy van-e erre valamiféle szabályszerűség, vagy AS szabvány szerint jelölnek ki egy pontot? Előre is köszi!
Nemrég találkoztam egy volt iskolatárs nővel aki 1990 és 1997 között naponta ingázott lakhelye és Kaposvár között, majd 2016 és 2017-ben egy hülye esett miatt (kocsiját lefoglalták) ismét vonatra kényszerült majd egy évre. Szerinte szinte alig változott valamit a vasúttal utazás lehetősége. Nem lett gyorsabb vagy ugyan azok a vonatok járnak mint anno. Szerinte arrafelé a vonaton utazás diákoknak veszélyesebb és így a gyerekei gumikerekessel utaznak.
Ezek szerint akkor amint Somogyszob - Gyekenyes kesz, rogton jon a Jakonagybajom - Kaposvar vaganyzar, de az mar csak kb. fel honap. Erdekes....
A tobbi reszen (Somogyszob - JakoNB) nem lesz hasonlo a kozeljovoben?
Ill. az elso es a masodik fenti vaganyzar is teljes kizarasos lesz (ez esetben merre kerulnek a teherek?), vagy ejszaka azert szabad lesz a palya?
Csak mert ha minden teher epp nyaron a 30-asra kerul, az nem lesz kicsit necces a Balaton deli partjan? Vagy netan Szentlorinc - Barcs, vagy Zalaszentivan - Nagykanizsa fele is lesz teher kerules?
És július közepétől Augusztus 4ig vonatpótlózás lesz Kaposvár és Jákó között. Kérdésedre válaszolva, síncserék, felsővezeték karbantartás, bokorirtás, ágyazatrostálás, Kaposvár C peron felújítása vannak a tervekben.
A vágányzár június 10. és augusztus 29. között van teljes kizárással. Legalább 25 éves elmaradás ez már. Reméljük lesz értelme az egésznek.
A ,,szaksajtó" egyébként hemzseg a hibáktól. Az egyik képen nem a beépítésre váró sínszálak vannak, hanem a bontottak. Nem mindegy, mert vadonatúj, 54 kg/fm-es hosszúsínek lesznek beépítve - sajnos - használt betonaljakra. A Rippl-Rónay IC utasai csak a 40-es vágányzárja alatt buszoznak Sárbogárd-Dombóvár-Kiskorpád között. Július 12 után csak Dombóvár-Kiskorpád között.
Az alépítményt is megbojgatják rendesen, Taszár és Kaposhomok között már másfél méter mélyen járnak, mert csak tömény iszap jön elő. Sajnos ez jellemző az egész 41-es vonalra.
A 41-es vonal átépítése Június 23-tól Július 12-ig tart, már ideje volt, hogy a legrosszabb szakaszt rendbe szedjék! http://iho.hu/hir/atepulo-41-es-140623
Személyszállító vonatokra általában 1000-res és 3000-res szilit ad,tehervonatokra pedig általában gigantot,de van olyan,hogy tehervonaton is szili mozog vagy ritka esetben szergej.
December 15-től ismét lesz nemzetközi személyszállítás a 41-en.Kora délután a Keletiből indulna egy IC ami Kaposváron át menne Zágrábba.A vonat párja vissza este jönne,Gyékényesről 17-18 óra tájban indulna.Ez jó hiszen 9 éve nincs menetrendszerinti nemzetközi személyszállítás a 41-en.A kocsikat egyébként a Máv-Start és a HZ fogja adni.