Amikor megvetted, az a papír részletei közt benne van, hogy el lehet adni bármikor.
Pontosítsunk:
Az van benne, hogy
-kamatfizetéskor és lejáratkor az ÁKK pontosan mennyit fizet
-lejárat előtt az ÁKK nem vesz vissza
-a (másodlagos) forgalmazók napi vételi árfolyamot jegyeznek
Ez utóbbi értékére semmilyen megkötés sincs. Mint ahogy a kincstár (mint másodlagos forgalmazó) 1%, egyéb forgalmazók 1-1,5-2%-kal jegyzik a vételi árfolyamukat a napi elméleti érték alatt.
Az alapvető kérdés az, hogy a magyar állampapír vásárlók hány százaléka az, aki ugrál a papírok között. Ugye elég sok cikk volt, hogy csomóan tartanak rossz kamatú papírokat, amikor vannak jobb opciók is, egyszerűen mert nem követik a gazdasági sajtót, és úgy vannak vele, hogy betették, jó helyen van, majd ha lejár, akkor foglalkoznak vele. A kisebbség az, aki tudatosan követi a híreket, kamatokat, és vált, ha van jobb lehetőség.
Kijött a rendelet: kötelező lesz a településeknek állampapírban tartani a pénzüket - mfor.hu
Első körben a leggazdagabb önkormányzatokat vonják csak be az akcióba, a fővárosra és a fővárosi kerületekre, valamint a megyei jogú városokra már október 1-től hatályba lép az új szabályozás. A városokat 2027. január 1-től, a többi települést 2028 január 1-től léptetik be a rendszerbe. Egy olyan rendelet is megjelent, hogy a kincstári ki-be utalások után a bankok nem számíthatnak fel díjakat.
De! Épp az a lényeg, hogy zűrzavaros időben akkora bizonytalanságot okozna az eddigi szokáshoz képest, hogy józan ésszel azt nem szabad megváltoztatni. Nem is értem, hogy mi a francért kell ezt most előhozni, amikor túl vagyunk a tényleg kérdéses nagyon nagy tömegű prémiumok kamatfizetésein, és nem volt semmi látnivaló.
Alapvetően a korai visszaváltás csak egy szívesség, senki sem veheti biztosra, így a bizalomvesztés is kérdéses, mert egy kötvény alapvetően úgy működik, hogy a futamidő végéig kell tartani, az állampapírnál is ez van, a korai visszaváltás csak egy a nyugodt időkben biztosított kényelmi funkció, józanul senki nem hiheti, hogy zűrzavaros időkben, amikor meg kell fogni erősen majd a kiadásokat, minden ugyanúgy fog menni.
Alapjaban veve ez mindig tema volt, de komoly valtoztatas nem volt. Nem is nagyon lehet, mert annak akkora bizalomvesztes lenne a kvoetkezmenye, hogy lakossagi papirt soha tobbet nem venne senki.
Az ilyen BMÁP meg hasonlók kapcsán ti nem tartototok attól, hogy most hogy egyre labilisabb a költségvetés helyzete, elképzelhető, hogy a következő években megszigoríthatják a visszaváltást, pl. felemelhetik a visszaváltási díjat, és akkor az ember beragad egy hosszú papírba az akarata ellenére?
Túlárazottak az ingatlanok ez tény és ez mesterségesen kialakult helyzet az állami intézkedések állnak emögött. Alacsony a kiadási hozam, ezt simán verik az állampapírok.
Szerintetek meddig marad a bmáp hozama a fixmáp felett?
Igaz, a visszaváltási árfolyam kérdéses lehet, ezért lehet, hogy rövidebb DKJ-t kellene néznem, pl. van szeptemberi is 5,61% hozammal, ami még mindig több, mint 1%-kal meghaladja a PMÁP-om hozamát, és a szeptemberi lejárat nincs túl messze, és akkor utána tovább lehet ugrani egy másikba, ami akkor éppen jó.
De ez nem egy fix mérték, ez a "piaci viszonyoktól" függ.
Én úgy szoktam magyarázni, hogy ha most megveszed a DKJ-t, és tartod lejáratig, akkor az évesített hozamod annyi lesz, mint az "eladási hozam". (Ez jelenleg a D260624-re 5,7%.)
Ha eladod, akkor az akkor aktuális piaci viszonyok szerinti árfolyamon fogod tudni.
Akkor lehet érdemes eladnod, ha a táblázatban a "vételi hozam" oszlopban álló értékhez képest jobb befektetéssel tudod helyettesíteni (mai nap ennek az értéke 6,56%.).
Nyugodt piaci viszonyok esetén ez a két érték (ehhez a papírhoz tartozó vételi és eladási hozam) hozzávetőleg hasonló értékeket mutat a futamidő alatt. Azonban, a magyar viszonyok között az egy év elég hosszú idő ahhoz, hogy ezek az értékek akár 1-2-2,5%-kal is elmászkáljanak a most látott adatokhoz képest.
A DKJ ugye nem kamatozik, nincs "felhalmozott kamat" tartalma. Azonban, a vásárlásod és a lejárati nap között magadban húzhatsz egy lineáris érték emelkedést, ezt tekintheted egy elméleti kamatozásnak. Lejárat előtti visszaváltáskor az is lehet hogy e vonal alatt, de az is lehet hogy e vonal felett fogod tudni eladni.
Ha van PMÁP 2027/K, ami 4,45%-ot fizet (tudom, már el kellett volna adni), akkor jól gondolom, hogy pl. érdemes D260429-re cserélnem, aminek 5,86 az eladási hozama, így meghaladja több, mint 1%-kal a PMÁP kamatát, vagyis behozza az 1%-os eladás veszteséget, és még van némi plusz kamat is jövő évig, és a DKJ-ban ülve lehet figyelni a potenciálisan jobb lehetőségeket, mert annak nincs visszaváltási költsége?
Én is úgy látom, hogy mostanában gyakrabban jár errefelé moderátor.
Én ezt nem bánom, mert jó pár hete (szerencsére) alig van off-topik.
Ha meg ideböffent valaki megint etf meg részvény meg ingatlan meg mittudoménmilyen befektetést, azt kigyomlálják (őszintén szólva örülök ennek is), de ha valaki reagált rá, az a reakció is megy a kukába (én is vettem már észre, hogy reagáltam valami ilyesmire, az is ment a levesbe).
Én azt gondolom, ez a topik végre valóban arról szól pár hónapja, ami a címe. Aki meg politikáról meg másféle befektetésről akar beszélgetni, az menjen oda, vagy nyisson magának újat ha nem talál mást.
többedszer írom, hogy Varga Mihály - kellemes meglepetésre - tényleg a kormánytól függetlenül irányítja az MNB-t. "türelmes" monetáris politikát folytat. azaz majd akkor lesz kamatcsökkentés, ha az infláció stabilan 4% alá csökken.
Es bar penzbe kerul, helyesen teszi, mert lattuk, mi tortent, amikor esz nelkul nyomtak le a kamatot, illetve amikor nem emeltek, amikor kellett volna.