A tankötelezettség kezdete
A gyermek, ha eléri az iskolába lépéshez szükséges fejlettséget, legkorábban abban a naptári évben, amelyben a hatodik, legkésőbb amelyben a nyolcadik életévét betölti, tankötelessé válik. A gyermek, ha az iskolába lépéshez szükséges fejlettséget elérte, abban a naptári évben, amelyben a hatodik életévét május 31. napjáig betölti, megkezdi a tankötelezettség teljesítését. A szülő kérelmére a gyermek megkezdheti a tankötelezettség teljesítését akkor is, ha a hatodik életévét december 31. napjáig tölti be. A tankötelezettség kezdete annál a gyermeknél eshet a nyolcadik életévre, aki augusztus 31. utáni időpontban született. A tankötelezettség teljesítése a tanév első tanítási napján kezdődik.
1993. évi LXXIX. törvény határozza meg.
Úgy értettem, hogy a 7. életév betöltését követően már nem maradhat az oviban, valamilyen iskolában kell folytatnia, tehát tanköteles. Természetesen ez nem zárja ki, hogy korábban kezdje el az iskolát ennél. (Pl 6 év három hónaposan, ha május 31-én született.)
Nekem a nagynál volt kérdés, hogy mi legyen, ő márciusi. Végül marasztottam egy évet, így 7 és fél évesen kezdte a sulit, szerintem jó döntés volt, még én is meglepődtem mennyit változott, ért egy év alatt. A kicsi júliusi, ott nem is kérdés a kérdés, alapból hét évesen kezdi.
Én eddig úgy tudtam, hogy a 7. életév betöltését követő tanévben iskolaköteles egy gyerek..változott a szabály? A kérdésed szempontjából mondjuk ez mellékes is.
Én biztosan nem vinném egyszerre a kettőt, a kisebb ártalom elve alapján. A nagynak esetleg rossz, ha elveszíti az "előnyét", ugyanakkor a kicsinek valszínű nem árt meg még egy év óvoda.. persze ez egy általános elv, sok más tényezőtől is függ egy iskolakezdés, tudom ( egy barátnőm pl azért kezdte el a sulit a lányával, mert nem szerették az ovit-ha jobb lett volna az óvoda, maradtak volna egy évet..) De ha egyébként jó az ovija, és nincs más fontos akadálya a maradásnak, akkor talán érdemes elgondolkozni azon, hogy akkor mit nyer egy év megspórolásával, vagyis a hamarabbi iskolával?
keresnék egy gyógy/fejlesztőpedagogust, aki iskolaérettségi vizsgálatot csinál ( még, talán a helyi nev tan is jó lehet, hátránya, legjobb tudomásom szerint, ha kiad egy papírt, hogy nem iskolaérett gyerek, akkor nem viheted suliba, ha nem tanköteles ) , elég sok van már, akik kimerítő szakvéleményt adnak, s az alapján tervezném a jövőt.
Bp-i vagy ? akár magánba is jöhet jankakilenckukacindexponthu
Nálunk a nagyobbik termetre kicsike, de a kicsi viszonylag nagy... : )))
Ami motivál: a következő évben még valószínűleg itthon leszek a legkisebbel, és végig mellettük tudok lenni az iskolakezdésnél, de utána következő évben már nem biztos...
Ők örülnének - mindketten. Akkor is, ha nem ugyanabba az iskolába mennének. Ez persze nem igazán szempont...
Az én kettőm között 14,5 hónap van. A nagy már iskolaérett volt - áprilisi, de még maradt egy évet. A kisebb nyári, tehát elméletben mehettek volna együtt. De én pl. pont azért tartottam vissza a nagyobbat is, mert termetileg és súlyilag is kicsi volt, hiába volt jó esze és türelme is sok mindenhez. Ráadásul manapság inkább visszatartják a gyerekeket, nem könnyű éppen 6 évesnek lenni a sok 7, majdnem 8 éves között. Sőt.
Nálam kicsit nagyobb a korkülönbség a lányok között, de azt látom, eszméletlen fontos a nagynak az a tudat, hogy ő a nagyobb - ha teljesen egyszerre kezdenék az iskolát a lányaid, ez a "nagyság" egy pillanat alatt elolvadna. Nem tudom persze, ők ezt mennyire tartják számon.
Viszont a kicsi éppen hatévesen lehet, hogy nagyon kicsi lesz a sok ilyen-olyan okból később iskolát kezdő között - ez nem biztos hogy gond, de ezt is figyelembe kell venni.
A két kislányom másfél év korkülönbséggel született. A nagyobbik idén már iskolaköteles volt elvileg (dec. 29-én lesz 7 éves), de mivel ha három nappal később született volna, akkor még a nevelési tanácsadó nélkül is óvodában tarthattam volna, és mivel volt egy problémája, beszédészlelési zavar, és amúgy kicsike termetre is, azt javasolták, hogy tartsam vissza egy évvel. Jövőre megy suliba. Viszont a kisebbik most kb. két hónap alatt olyan hirtelen fejlődött nagyon sokat, hogy csaknem utolérte a nagyobbat (ugyanazokat a feladatokat csinálja, nagyon nagy türelme van betűket másolgatni, szépen is másolja, nagyon szeretne olvasni tanulni, számolgat is, igaz, azt nem olyan ügyesen, mint a nagyobb, de szerintem teljesen megfelelően), és bár ő nem lesz még szeptemberben iskolaköteles, a 6. évét betölti, szóval ha iskolaérett, mehetne iskolába.
Kérdés: szerintetek hülyeség egyszerre elvinni a kettőt iskolába? Annyira olyan érzésem van, hogy a kicsinek szeptembertől az lenne a jó...
Annyit még, hogy nem ugyanabba az iskolába vinném őket...