Keresés

Részletes keresés

Unatkozó rendszergazda Creative Commons License 2018.07.27 0 0 148

Hétfőn Sopronban füstölgött, néhány IC kocsi lökdösése közben. Lehet, hogy meg kéne nézni a motort, turbót, bár nem tűnt gyengének.

Előzmény: Unatkozó rendszergazda (147)
Unatkozó rendszergazda Creative Commons License 2018.07.20 0 1 147
Bbmot_634 Creative Commons License 2017.08.19 0 0 145

Ez pont nem ide illik :)

Előzmény: martinaxe7 (144)
martinaxe7 Creative Commons License 2017.08.19 0 0 144

Felícia767 Creative Commons License 2017.05.17 0 1 143

Csak mär több mint egy eve nem irt senki ebbe a topic-ba. Kepeket sem tett fel azota senki es semmi info a mozdonyrol hogy mi van vele. Sajnos en nem lakok Sopron közelebe(söt,meg Magyarorszägon sem) igy nem tudok fotokat feltenni a gepröl...Bär csak tehetnem. De az megnyugtato szämomra hogy a Gysevnel ez a mozdony jo kezekben van...

 

Előzmény: C50 (142)
C50 Creative Commons License 2017.05.16 0 0 142

Mivel tudtál írni bele, él.

Előzmény: Felícia767 (141)
Felícia767 Creative Commons License 2017.05.16 0 0 141

Hello emberek! El meg ez a topic?

zsiráftotya Creative Commons License 2016.01.14 0 0 140

Üdv. Sem fűtési ,sem távvezérlési csatlást nem építettek bele.

Előzmény: Zsivany2 (133)
m61-008 maki Creative Commons License 2016.01.14 0 0 139
Előzmény: cseuztompi (138)
cseuztompi Creative Commons License 2016.01.14 0 0 138

Valaki tudna feltölteni viszonylag friss fotót a gépről?

vasutTOM Creative Commons License 2014.01.25 0 0 137

Előkerült egy régi fotóm...

 

Előzmény: Zsivany2 (133)
marslakó Creative Commons License 2014.01.25 0 0 136

OK, köszi. 

Előzmény: Zsivany2 (135)
Zsivany2 Creative Commons License 2014.01.25 0 0 135

Én nem látok rajta egyik végén sem:

 

 

Előzmény: marslakó (134)
marslakó Creative Commons License 2014.01.25 0 0 134

Kösz, de kicsit messze van tőlem ahhoz, hogy most rákukkantsak! :-) Szóval?

Előzmény: Zsivany2 (133)
Zsivany2 Creative Commons License 2014.01.25 0 0 133

Pedig ezt egyszerű megállapítani: van rajt csatlás? :)

 

--------

Előkerült egy régi fotóm '97 nyaráról:

 

Előzmény: marslakó (132)
marslakó Creative Commons License 2014.01.24 0 0 132

Sziasztok,

 

Ugye nincs az M42-esben vonatfűtés? Így logikus, de azért rákérdek, nehogy rosszul tudjam! :-)

 

(u.i.: A 83-as hsz. fotóját én követtem el...)

wrobcsi2 Creative Commons License 2013.10.07 0 0 131

Sziasztok!

Nincs véletlenül valakinek olyan képe, amin a teteje, illetve az alváza jól látszik? Modell építéshez lenne rá szükség.

Köszönöm, Robi

CLY-802 Creative Commons License 2013.08.23 0 0 130
1435mm Creative Commons License 2013.02.06 0 1 129

Kedves Geri0703!

 

Miért akarod "zárt csoportba" vinni a topicot? Hidd el sokan vannak, akik nem szívesen regisztráltatják magukat egyetlen csoportba se, pedig érdekli őket a csoport megadott témája. Szeretném, ha meggondolnád magad.

Üdv.: 1435mm

Előzmény: Geri0730 (127)
gratzer Creative Commons License 2013.02.04 0 0 128

 

Ebben neked teljesen igazad van . 1992 szeptemberében az Északi járműjavítóban voltam a szokásos szakmai gyakorlaton és az egyik napon arra lettünk figyelmesek , hogy egy pályaszám nélküli friss , rikító narancsszínű Púpos karakterű szögletes , hosszú orrú mozdonyt járattak egész délelőtt a kovács műhely melletti vágányon . A kasztniból madzagog lógtak ki , ahogy a proto mozdonyoknál megszokott . Akkor tudtuk meg , hogy egy Deutz motor dohog benne csendesen .

 

Pár évvel később a volt muinkahelyemen találkoztam az akkor a Deutz Hungáriánál dolgozó egyik kollégával , aki emlékezett erre az eseményre , sőt , ő is ott volt több napon keresztül az Északiban és a méréseket elemezték , miután áttolták a Ganzból .

Előzmény: 1047 005-2 (117)
Geri0730 Creative Commons License 2013.01.30 0 0 127

Kedves fórumozók!

 

Gyertek és csatlakozzatok a Szürnyella Facebook-os csoportjához! Mindenkit szeretettel várunk. :)

 

csoport link

Geri0730 Creative Commons License 2013.01.27 0 0 126

Ezt a kis képet ki kéne tenni a topik leíráshoz.

Geri0730 Creative Commons License 2013.01.22 0 0 125

Már új, 428-001 pályaszámmal.

Geri0730 Creative Commons License 2013.01.22 0 0 124

Szeretném bejelenteni, hogy közkedvelt Szörnyellánk a tegnapi napon csatlakozott a Facebookhoz is. :)

 

Íme, a linkje:

 

http://www.facebook.com/szornyella.dizelelektromostolatomozdony

Felícia767 Creative Commons License 2012.12.27 0 0 123

Namek! utánanéztem és megtaláltam.Igaza van! Én emlékeztem rosszul.

 

Akkor pontosabban így van leírva,amit én találtam:

Az M42 001 es psz-u mozdonyba egy váltakozóáramú főgenerátor,tirisztoros egyenirányítón keresztül látja el a 4db Tc vontatómotort.

Később tervek születtek egy aszinkron erőátvitelü kivitel legyártására is(ez lett volna a DVM 15)szintén váltakozóáramú főgenerátorral.

De ez már nem épült meg(sajnos)

Előzmény: Törölt nick (122)
Törölt nick Creative Commons License 2012.12.27 0 0 122

egyenáramú főgenerátorral

 

A forgódiódás gerjesztővel egybeépített szinkrongenerátor a főüzemi egyenirányítón keresztül táplálja a TC-ket. Egyfázisú váltakozó áramot állít elő a főgen.

Előzmény: Felícia767 (116)
Felícia767 Creative Commons License 2012.12.26 0 0 121

Talán mintha rémlene valami,hogy valóban előbb elkészülhetett a mozdonyszekrény(csak az nem hogy mikor),csak motor lett bele később és főgenerátor,nem tudom.Mintha valami ilyent is hallottam volna.

Előzmény: 1047 005-2 (117)
Felícia767 Creative Commons License 2012.12.26 0 0 120

Kedves 1047 005-2.

 

Az lehet hogy akkor már kész lehetett a mozdonyszekrény,én ezt nem vitatom,de a gyárat a mozdony 1994-ben hagyta el,ez biztos.

Az indóház korábbi lapján(már pontosan nem tudom melyik számában,de úgy 1évvel ezelőtiekben lehet valamelyik havilapjában) volt egy táblázat hogy a Ganz-Hunslet 1986 és 1998,vagy 1999között mikor,milyen és mennyi járművet gyártott le,ill szállított le és ott az M42-001es,vagy DVM-14 es úgy emlékszem 1994-nél volt.Én januárban megyek haza Magyarországra és megkeresem azt az újságot és megnézem mégegyszer.

Előzmény: 1047 005-2 (117)
Felícia767 Creative Commons License 2012.12.26 0 0 119

És ott most arra nem térek ki hogy miket gyártottak,de ha valakit érdekel,szivesen beszélek arról is,de itt most az M42-es mozdony a lényeg.

Az akkori és ottani művezető,aki végigkisért bennünket,beszámolt arról is hogy M42-es mozdonyt terveztek gyártani váltakozóáramú főgenerátorral és egyenirányítóval is,ami szerinte mégjobb hatásfokú teljesítményre lehetett volna képes,de sajnos ez a kivitel már nem épült meg.

Valóban az M42-est azért sem követte több,mert a Mávnak akkoriban sem pénze,sem pedig komolyabb beszerzési tervei nem voltak,s már akkor is inkább a régebbi mozdonyok remotorizációját,mint olcsóbb lehetőséget vetette fel.Ezeket az utóbbi információkat akkor és ott a gyárnál hallottam és nem kitalált történet,de akinek van,vagy volt kapcsolata a Ganz-Hunsletnél dolgozókkal,akkor ezekről elvileg tudnia kell.

Felícia767 Creative Commons License 2012.12.26 0 0 118

1994 nyarán,már pontosan nem tudom melyik hónapban egy mozdonyvezető rokonom a mozdonyvezetők lapjában mutatta nekem erről a mozdonyról a leírást hogy mire tervezték és néhány adatot,mindjárt el is kértem tőle az újságot és otthon kiírtam az összes adatot és a mozdonyt is kikopíroztam belőle,és a mai napig meg is van valahol,majd megkeresem.

De amire emlékszem hogy valóban a régi,elöregedett M44-esek kiváltása volt,vagyis lett volna a cél.Ekkor még nem remotorizáltak mozdonyokat(csak a Bz-ket),de tervben volt.

Akkor még ami az újságban volt:

-Elsősorban tolatási feladatokra készül,de mellékvonali szolgálatokat is elláthat(középnehéz tehervonatok továbbításáig)

-Viszont 1996-ban volt szerencsém a Ganz-Hunslet gyárba látogatóként belépni.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!