Van egy vitám egy másik topikban, ha van pár percetek, kérlek osszátok meg velünk tapasztalataitokat a következővel kapcsolatban:
Harmatpont a falszerkezeten belül.
Mi jut róla eszetekbe?
A harmatpont mindig a falszerkezeten belül van, vagy csak bizonyos esetekben? Ha csak bizonyos esetekben, akkor mivel érhetjük el, hogy kialakuljon?
Ez egy káros vagy semleges jelenség?
"mert a tetőszigetelésnél mindenhol az van írva, hogy kell a párazáró fólia a födém, és a szigetelés közé, hogy a szigetelésbe már ne is juthasson be a pára, mert ott lecsapódik, és tönkreteszi azt."
Nincs mindenhol. Tény hogy néha néha írogatnak ilyent is, de csak azért mert felületesen ismerik a témát.
Először is párazárás nincs, csak pára fékezés . Mindig átjut bizonyos mennyiségű pára a födémen és a falakon is.
Hol több hol kevesebb a födém és a fal szerkezetétől függően. És ez a pára bizony lecsapódik.
De ! De előbb utóbb elpárolog a nedvesség.
A baj mindig akkor van ha ez a nedvesség nem tud elpárologni.
Pl. ha a födémre a hőszigetelés fölé teszünk fóliát.
És akkor a falakról.
A csupasz falban is van pára áramlás... tény hogy jelentéktelen, de van. Ez a pára még mielőtt a falon kívüli világba jutna néha... a hidegtől függően lecsapódik már a falon belül is, de azért gyorsan elpárolog.
Ha szigeteljük a falat, akkor pedig a hőszigetelésben, de onnan is elpárolog.
Egy kivétel lehet. Ez az az un. szerelt hőszigetelésnél okozhat problémát.
A szerelt hőszigetelést ugyanis kemény, jellemzően nem pára áteresztő réteggel védik. Pl. műpalával, fém lemezzel, máanyag burkolattal.
A probléma itt is megoldva. A szigetelés és a burkoltat közé un. szellőző csatornákat építenek. A csatornák függőlegesek és alul --felül nyitottak, tehát a lecsapódó nedvesség száradással onnan is távozik. Ez már azért sem probléma , mert mielőtt ezek a rendszerek elterjedtek volna, már korszerűtlenné váltak.
Győzött a ragasztott és vékony vakolatos hőszigetelés.
Itt is lecsapódik valahol a szigetelésben, de ... de elpárolog !!
Az lenne a kérdésem, hogy ha a harmatpont a falnál a hőszigetelésbe esik, akkor az nem okoz ott problémát? Azért vetődött ez fel bennem, mert a tetőszigetelésnél mindenhol az van írva, hogy kell a párazáró fólia a födém, és a szigetelés közé, hogy a szigetelésbe már ne is juthasson be a pára, mert ott lecsapódik, és tönkreteszi azt. Falaknál erről sehol nem olvasni, pedig ugyanaz játszódik le, nem?
Üdv. A harmantpontot hogy lehet kiszámolni? Az energiatanúsítvány szerint 41cm vastag a fal. 3 sor kisméretű hagyományos tégla van. A többi vakolat. 5cm szeretném leszigetelni jelenleg csak az északi falat. Ennyi elegendő lehet hogy a harmatpont kívülre essen? Sajnos az anyagi helyzet nem engedi jobban. Előre is köszönöm a válaszokat.
Ablak: a keret a nyithatatlan ablakoknal egyre inkabb elveszti a jelentoseget, nekem nyomatjak hogy kell a kinezeshez, de en siman ratakarnek vegig... akar belul is, miert ne, mert szokatlan? Esztetikan tul csak hatranya van. A 0,6 valoban csak az uveget szokta jelenteni... Koszoru: melosok csinaltak, nem mi:) Az ytong felfalazast meg 3 eve mi kertuk, hogy addig se fujjon at a szel, az uveggyapot betomkodest kozosen beszeltuk meg a dryvit rendszert felrako csapat fonokevel, teljes egyetertes volt a reszletekrol is. Terasz redony: ott falon kivuli van, mivel nem kulso homlokzat, egyaltalan nem zavaro. Belso szigeteles: pont azert gond, mert a para eljut a kulso mondjuk teglaba, ahol lecsapodik, megfelelo hidegben meg meg is fagy. Ha futened belulrol, akkor azon a szep kis abran nincs metszespont, most meg nem mondom hogy hol linkeltek be, de igen korrektnek tunt a leiras. A peneszedes EPS alatt is pont akkor lehet, ha a lecsapodas a tegla es az eps kozott van, mert pl. csak 4 centit tettek fel es oda esett, mikor az adott falhoz min. 6 centivel tudtak volna a harmatpontot az eps-be tolni. Tuzallosag akkor ezek szerint az itt elofordulo felhasznaloknak nem kell:) A mostani hazam araert nagyon remelem hogy - akar azzal a termekkel amit irsz, akar massal - epitek egy majdnem passzivat, mindenfele nyalanksaggal (foldreg. rekup. aktiv szelloztetes, szurkeviz-rendszer, stb.). Amugy tuti hogy a te termekedet ugy hasznalnam, hogy az adja a vazfalat HA minden mas feltetelemnek megfelel, de nem tennem fel 40 centi vastagsagban, mivel meg mindig olcsobb raszigetelni, a falak lelegzese meg nemhogy nem erdekel, de az emlegetesetol me'g rosszul is vagyok. Olcsobbnak is tunik igy ismeretlenul is (bar errol meg csak tippjeim vannak), de ami tuti, hogy sokkal vekonyabb is lehetne. Egyebkent meg nem gondoltok arra, hogy a kulso zsalun belulre felrakjatok elore a sok centi eps-t, vagy a nyomas miatt a 80-as ott nem alkalmazhato? EPS-zsalut a bonthatatlansag miatt nem szeretem, meg a felesleges beton miatt, eddigi (egyebkent csak agymeneseimben letezo) elkepzelesem szerint nyero lehetne egy eps-zsalus oszlopok altal tartott, de kitoltofalazattal (mondjuk 15 centi hogy legyen mire rogziteni meg a hagyomanyos haz-erzes is megmarad, plusz kivul sok plusz EPS) megoldott haz. Tervezo 400e nem horror egyaltalan, ennyit minimum ra kell ahhoz kolteni (egy normalisnal), hogy atgondolja annyira + megismerjen annyira, hogy megerje jobban mint az en kockas papiros (na jo, progival rajzolt) tervemnel! Mivel az meg mindig alig tobb mint 2 nm siman megtakarithatja nekem... A sator (vagyis inkabb azok az epitmenyek, amiket tulzassal igy akartal jellemezni - a mobil eddig se volt ep.eng. koteles) tavaly januar ota nem engedelykotelesek, neha bejelenteskotelesseg all csak fenn. Azota emeltek a mobil kerti medencet is 10-rol 30 m3-re. Bar ez tul sok melo alol nem oldotta fel az onkorisokat, mivel ezeket eddig is altalaban engedely nelkul csinaltak... (csak mi szivtunk 50e-et mert elkeszult a keritestervunk de mar nem kell beadni...). Meg egyszer megkerdezem, Construman vagy mas valodi kozonsegtalalkozon lesztek?
A 0,1 az 0,819. Az benne a nagy szám, hogy olcsó 1 légkamrás keret is tudja. Amúgy maga a 0,08 is nagy szám, tekintve hogy nem az ablak értéke hanem csak a kereté. Olvasok itt 0,6 -okról... :) Nem mondom hogy nincsen olyan, de az ára horror. nem kéne a keret értékét itt sok emberkének összekeverni az az ablak össz értékével. Az emeleti koszorút nem láttam készen. Sokan megelégszenek a külső és a belső felfalazással. Precízen megoldottad. Így csak magának csinálja az ember... Az ablakok és az ajtók alá EPS-t szoktam rakni, megszakítva ezzel az aljzatot és a "misungot" A teraszon a 26-ot a redőnytok mélységére értettem (240-es ajtó esetén) tehát ott mélyebbnek kell lennie, persze csak abban az esetben ha feltekerős redőnyről beszélünk. A belső szigetelésről nem osztom a nézeteidet. Ha mondjuk leszigetelünk egy falat belülről, nem tudom miért is ártana a hideg hiszen eddig is érte keményen. Ya hogy nem lesz fűtve belülről? Sztem nem is az a cél :) Műemlék épületeket nem lehet másként szigetelni. A tűzállóság előírás bizonyos épületek esetében, mégpedig elég költséges a megvalósítás. Ez itt jöhet előtérbe a hangszigeteléssel egyetemben. Ez elvileg így is lenne, viszont mivel lényegesen rosszabb a páradiffúziós értéke és a tömege is megvan hogy valamennyire áthüljön, a pára a két anyag között torlódik fel és a hidegebb felületen sztem ki is csapódik. Láttam már pár leszedett EPS-t. A rovarokat és az egereket még nem is említette senki. Ne érts félre, nem akarok senkit lebeszélni arról amibe hisz, de én azért még hihetek másban. Hidd el nem ebből a topikból lesz a gazdagodás, de az emberek még nem ismerik a másik lehetőséget. Pedig van. És ha azt mondom hogy a mostani házad áráért kapsz egy olyat amiben tizede a rezsid, egészséges környezetben élhetsz, az építés során a tudatlan, spórolós vagy lusta kivitelező nem tudja elcseszni olyan könnyen hisz tizede a munkafázis és a hibalehetőség, valamint feleződik az építési idő, talán te is átgondolnád. Sztem át is fogod... :) Én már tudok valamit amit te még nem ;) Az EPS-beton-Eps-s kolegák sem járnak rosszul, sztem nem rossz a történet, csak hát itt még sztem csak engem kérdezgettek eddig az érvényes engedélyekről... de kíváncsi vok ki az aki utána járt annak amiből épített és amit oly elfogultan istenít. Rengeteg jó dolgot megtudhat itt az ember, de sok a hozzá nem értő is aki sajna nem is tudja miről beszél. Nem ez a baj, hanem hogy ki is tart a hülyesége mellett. Lehet egyszerű pálcáttörni 1-2 segg építész miatt az összesen, de azt is elhiszem 400 000ft sok egy pár óra rajzolásért. Csak hát van itt egy pár másszemszög is amiből nézhető a dolog. Sok évig tanul egy emberke mire megvalósul az első terve. Legalább annyit mint egy felső középvezető. Az mondjuk mennyit is keres? Mennyi felelősség is van egy építész válán? Mennyi más teendője is van a rajzon kívül? Mennyi is a rezsije? Nem kell megszakadni a szívünknek értük, de én jártam a hivatalokat évekig és küzdöttem olyan hivatalnokokkal akik agyonterheltségükbe már csak azért is kértek hiánypótlást hogy újból ketyegjen a határidő, ugyanis nem férnek bele a sok munka miatt. Vagy mert nem, vagy alig értik a sok hülye és időnként értelmezhetetlen jogszabálymódosítást. Tudtad pl. hogy egy fóliasátorhoz ugyan olyan ügymenet tartozik mint egy házhoz az engedélyezetetés során? A jó tervező a dupláját megspórólja a bérének, főleg ha a hülyeségeken felbuzdúlt tulaj ad is a szavára és tapasztalatára. Persze van olyan is aki egy sznob broki és a kutyaólam sem bíznám rá. Ott is lehet referenciát kérni.
Ezt egyszer mar megirtam de ugy tunik, elszallt... 0.15 elfogadva. Az 1.0-s (mar ha jol emlekszem, mert most nem nyitja meg a kepet) keretben mi a nagy ujdonsag? Mondjuk nem erdekel kulonosebben, tekintve hogy fix ablakot szeretnek legkozelebbre a legtobb helyre, ugyhogy ott nem kell figyelni annyira a merevsegre csak beepitesig (na meg nem gond a 3 uveg, mar ha addigra nem 4-nel fogunk tartani). Az emeleti koszoru mar miert latszana hohidnak? Szerintem a tovabbi mondataidbol az derul ki, hogy nem is arra gondolsz talan, hanem a koszoru felett, a talpszelemen koruli reszre. Egyreszt felment vegig a 12-es EPS, tehat kb. 30 centivel magasabbra, mint a koszoru teteje (kb. tipp). Aztan a belulre epitett ytong "felfalazas" es a kulso eps koze bekerult - nyilvan a foliat nem a cserepnek nyomva, azaz esszel tomkodve - uveggyapot vegig. Most ez meg hogy futetlen a felso szint nyilvan nem tud mihez kepest hohid lenni, ha meg futott lesz, akkor lesz meg tetosikban ugy 30 centi hoszig. Namarmost az le fog erni boven az uveggyapot melle. Morickarajz mellekelve, itt max. az ytong lehet a kerdeses, ugyhogy azt esetleg meg kell majd bontani, hogy az uveggyapot osszeerjen a kozetgyapottal. Az ablaknal nincs magassag kihozas, egyelore a 2 centi befordulas van ott, de eps-t tartalmazo hoszig. kulso parkany lesz rajta. A misung se ertem miert lenne gond, tekintve, hogy a dryvit teljesen koruloleli. Jarda a falnal: na ez elvileg tenyleg lehet hohid. Sajna akkor meg nem voltam eleg hatarozott, es a Femu aki eloszor mondta hogy kell, utana mar letagadta, mondjuk lehet hogy azert mert be kellett kotni a vasalast (ramattyal lett feltoltve a jarda). De a tuloldalon 10 centi lepesallo + tizenpar centi (elrontott szintmagassag) konnyubeton miatt itt max. vonalmenti hohid lehet. Esetleg majd ramerek valami jo homerovel. A lepcso es a pince hulyeseg, mert futetlen, es a pince plafonjan van 5-6 centi EPS, plusz az emelet padlojaban eps-beton valami 10 centi. Majd az auto fazhatna, ha le birnank vegre allni... Redonytok helye: nem ertettek meg az eltolt athidalot, en a kozepet (12+6+12-bol a 6 a sima beton) meg ugy szerettem volna, ha lentre hagyjak, csak a kulso athidalo van megemelve. Na ezek nem ertettek... a kov. haznal ilyenekre rajzolok nekik csomopontot, bar pont ilyen tuti nem lesz (b-rekord tipusu megoldas lesz). Az ablakot viszont ezutan csak a belso athidalo kulso felere tudtak illeszteni. Viszont hohid ez is lehet, igazad van. Mondjuk nem tudom, hogy akkor miert nem vizesedik... mikor az ablak igen, amikor felmegy a para. A teraszt nem ertem! Gondolom valamelyik erkelyre gondolsz, de melyikre? Milyen 26 cm? Belulre (marmint melegebb oldalra) en semmilyen hoszigetelest nem tennek, es itt vegre ontopic vagyunk, mert azzal aztan tokeletesen tonkre lehet tenni a szerkezetet... elfagy a fenebe. Fuggetlenul a paraateresztestol, sot, belulre csak tokeletes parazarassal szabad barmit! Meghivo felteszem munkaidore szolna es nem komalnak ha beledumalnek, ugyhogy legyen valami tenyleg kozonsegbemutato, mar ha viszitek. Tuzallosag csaladi haz szinten kb. senkit nem erdekel, ezzel legfeljebb a cserepkalyhas/kemences topicban alkotnal sikert! EPS mogotti kicsapodasrol meselnel? Pont azert van vastag hoszig. hogy az EPS _belsejebe_ essen a harmatpont, ahol nem tud kicsapodni... Termeszetes oregites az mi? Most vagy termeszetes oregedes vagy gyorsitott oregites. Mondjuk remelhetoleg 10 even belul ujat epitunk, meg tobb korultekintessel. Addig remelhetoleg elegendo az adott korulmenyekhez kepest "szepen megcsinalt" :) [Ezt egyebkent koszi, sajna akkor kezdtem indexet olvasgatni, meg dolgozni jartam igy nem volt allando a felugyelet, ma mar tobb mindent mashogy csinalnek.]
A nyílászáróban csak a vassal együtt él a 0,819 ha elhagyjuk a vasat(a 120kg/m3-esnek van még tartása) ennél kb 0,2-vel jobb. Visszatérve az 1 légkamrás változathoz acél nélkül, lényegesen jobb a költség. A vassal lehet még csökkenteni a MagorTherm tömegét és akkor is hozza a passzívházba való értéket. A nyílászáróknál is a tűzállósága miatt alkalmazható, ugyanis nem olvad ki a profilok összesütése közben. Szabadalmaztatott történet!!!
A 0,1 lett volna 0,15 csak az 5 a végéről nem jelent meg és én nem olvastam újra csak elküldtem. Javítani nem tudom hogy lehet. egy másik topikon a W/m2K-ból maradt ki a 2-es. A laptopomon szerintem szemetes a billentyű és nem mindíg adja a leütött számot. Bocsesz. A méréseket hivatalos laborban végezték EMI is van csak azóta módosult az anyag és az újra folyamatban van. A régire nem hivatkoznék. Nyílászáró profilban töltőanyagként ezt tudja:
Amúgy ami még szerintem látszana a hőképen az az emeleten a koszorúk vonala. Szinte lehetetlen teljesen eltüntetni a hőképről. Ha belül is szigeteled vékony lesz ha felül ráteszed a szelement kilog alola és a külső felén beviszi a hideget. A MagorTherm ezeket a hozzáférhetetlen üregeket gyönyörűen kitölti. Az ablak párkányoknál misungal hoztátok ki a megfelelő magasságot? Az is lehet hőhíd ha nem szakítottátok meg EPS-el az ablak alatt és ez vonatkozik az aljzatra is. (ajtók alatt EPS) A MagorTherm alkalmas lépésálló aljzatnak is természetesen 250kg/m3 tömegű verzióban (350-en már targonca is mehet) persze akkor nem mehet bele a padlófűtés! A járdát nekivittétek a falnak. Ez is lehet gond. EPS-t le kell engedni a földig és ahoz mehet a járda. Lépcső ugyan így lehet gond. A pince szintén viheti a meleget. Célszerű vagy a lakásból szigetelni, de érdemes a pince menyezetét esetleg még az oldalfalait is. Az ablakokat elég mélyre tettétek. Látom beépített redőnytokotok van de az ablakoknál elég a 16cm mélység és az mehetett volna a szigetelés rovására is. A terasz kéri a 26 cm-t ott nincsen mese ha 10cm a szigetelés elég 16cm-t beljebb vinni. MagorTherm szintény alkalmas a tömörsége miatt a körbe kávázásra és abba mehet az ablak. Amennyiben a külsőszigetelés is abból készül javaslom a redőny sínre is rávakolni. Rétegenként akár 6cm-ben is felvakolható. A pincében alkalmas belső vakolásnak is. A powerpointon látszik milyen mohás, síma betonfelületre vakolják, tapadóhíd nélkül is fetmarad. Ha most megnéznéd sütne a hidegtől a beton és a csupasz szigetelés érezhetően melegebb!! Januárban jönnek Dubaiból és angliából termékbemutatóra ha gondolod küldök neked meghívót. :) Egyébként TMI vizsgálat van az A1-es tűzállósági besorolásról. 12cm-es válaszfalat nagyteljesítményű hőlégbefúvóval melegítettünk( a kéz alig bírta úgy sütött) és a másik oldala nem melegedett kicsit sem. A 0,052 a 120kg/m3-re vonatkozik. Természetesen minél sűrűbb annál magasabb az érték. A 250kg-os ha jól emlékszem 0,082W/mK. Reményeim szerint a mostani mérések ennél jobb értéket fognak hozni, de ez még nem igazolt. Egyébként az EPS-t pl ha megnézed ilyenkor amikor nagy az esély hogy kicsapódik mögötte a pára akkor kb 0,08 a lambdája vagy még sokkal rosszabb. A természetes öregítés után is (2-3 évesen) már lényeges rosszabb.
Legy szives, arra me'g valaszolj, milyen eliras volt az adataidban, mi most a tenyleges adat, melyik volt a hibas! A hazunkban 1. kihagytak a vizszintes uvegtegla feletti athidalobol a heraklith-ot, kaptak is erte, de most a hosziggel kb. elmult; 2. kihagytak az erkelynel korbe (ennyit a hozzaertesukrol), ott most hogy felul ki van eresztve (emelet padlojaban) alul leszigeteltek, oldalat leszigeteltek ez megszunt; 3. also erkely also betonja es a fal talalkozasa, na az megmaradt, keresem a megoldast Viszont erdekel, hogy mit latsz meg hibat! Az 1.4-es ablakokon kivul... (na jo, meg a kemenyesek miatt kotelezo legbeejtokon kivul). Egyebkent en mindig bevallom, hogy messze nem szakmam, de nem is magamra gondoltam mint kozonseg, hanem a valoban fizikabol is hozzaertokre. Az egetest lattam a videon, az elso szamu kifogasom ellene hogy csak egy kb. 2x2 cm feluleten melegitik, az nem csak merolegesen a tuloldalra vezetodik el (nagy holeadas a teljes kb. 1m x 1m -es darabon). Ettol tudhatja a lambdat, nem zartam ki, csak kicsi eselyt latok (a suruseget meg a reklamozott weboldalrol vettem, ja es meg mindig nem mondtad meg, hogy a 0,052 az melyik surusegre vonatkozik, vagy azt akarod sugallni, hogy mindre ugyanez?).
Biztosan van igazság abban amit mondassz, bár az is hozzá tartozik az igazsághoz, hogy sokan jönnek ide olyanok akik keresik a megoldást egy-egy problémára, vagy esetleg próbálják megkapni azokat az információkat amire szükségük van. Őket talán érdemes az új dolgokról is informálni, nem csak a régiekről. A problémát inkább abban látom, hogy sokan 1 vagy 2 ház építtetése után sokkal képzettebnek érzik magukat azoknál akik egész életükben ezt tanulták és ebből élnek, mert ez a SZAKMÁJUK. Sajnos a szakmabeliek jelentős része már szinte nem is jár ide mert elvakult, félreinformált, félinformációkból "képzett" emberkék osztják (néha alpári módon) az észt. Semmiképen nem rád értem! Viszont nem tudom hogy mondhatsz valamiről véleményt amit nem tudsz és nem is ismersz. Pontosabban modj véleményt de ne fikázzd le. Minden személyeskedés nélkül legalább 3 olyan helyet tudok mondani a házadon (fényképeid alapján) ahol hőhidat mutatna a hőkamera és a MagorTherm megoldhatta volna a problémádat. (Mindezt annak ellenére hogy szépen meg van csinálva) Hidd el én már nem kivitelezek és nem is akarok itt senkin keresni, viszont van csak családiházból egy pár utcányi tapasztalatom és ismerem a piacot, jobban is mint kellene... Ezt az anyagot jónak tartom és a tapasztalatom is jó vele. Kivitelezőként tudom hogy az eddig alkalmazott technológiák milyen hibalehetőségeket tartogattak a szakszerűtlen sőt időnként a szakszerű alkalmazásuk során is. Én már 2 éve hőkamerás felvételt adtam az elkészült munkákról. Ahoz viszont fáradt vagyok hogy olyanokkal vitatkozzak akik láttak már olyan embert aki látott már kőművest, ezért a szakma mesterének tartják magukat. (Ezt se vedd magadra) Érveket lehet sorólni és kérdéseket is lehet feltenni, de minden különösebb ismeret nélkül lefikázva ellentmondani legalább 4-5 neves szakembernek, lefikázva azt a terméket amire félmiliárd forinttal alapítanak céget, (viszonyításként a Prokoncept 80millióval alakult és 500millió az éves forgalma) és közel 1,5milliárd forint megrendelésálománnyal rendelkezik csak az első negyedévre... Szerintem nem biztos hogy elfogulatlan balgaság. Végre egy sikeres magyar fejlesztés.
Egyébként az anyag 120-400 kg/m3 tömegsűrűségű és tényleg tudja az értéket. Nagyon meggyőző amikor 2 óra égetés után is szabad kézzel tudod fogni az 5-cm vastag db másik oldalát.
Megkerdezhetem, hogy melyik 2-es es 5-os miatt lett kb. ketharmados adatod? Mert nem latok ilyen elirasi helyet. Azzal meg hogy nem a nick-eddel egyezo ceg gyartja, attol meg reklamozol. Azon kivul, hogy nem csak az onreklam, hanem altalaban a reklam tilos, azt mondjuk ugye elismered, minel tobb ugyfel vesz, neked annal tobb hasznod lesz? Mert akkor oncelu is a reklam raadasul. Remelem kint lesztek Construman es eredeti iratokat tudtok mutatni a hoszig. ertekrol, mert fizikai rejtely, hogy a 0.04-es kb. 15 kg/m3 EPS-t hogyan kozelititek meg a min. 100kg/m3 surusegu anyaggal. [Joindulatuan megsugom, hogy itt aki olvas-irogat, az a temaban sok szakembernel jobban tajekozott, ugyhogy ha nem akarsz magyarazni meg szamolgatni csak tekintelyelvuen mantrazva rabeszelni, akkor nem ez a te celcsoportod.]
Igazad van. Ki kellene cserélnem a billentyűzetet. Nem elszámoltam csak időnként nem írja a 2-est és az 5-öst rendesen. Ellenőriznem kellett volna. Nem a céget reklámozom csak hát ez az anyag neve. Sajnálom ha így érzed. Komlyan. Viszont sztem ha ismernéd az anyagot te sem bánnád hogy olyan topikban ahol ez a téma mások is megismerhessék. Mellesleg nem a NeoSzig Kft. gyártja.
Legy szives alkalmazd a kepletet es javitsd a szamaidat! Ha mar a korabbi kifogasaim elol elmenekultel ide.
U=1/(1/alfa_bel+1/alfa_kul+sum(d_i/lambda_i)), ahol
U (W/m2K) - a réteges szerkezet hőátbocsátási tényezője lambda (W/mK) - a réteges szerkezet egy elemének hővezetési tényezője d (m) - a réteges szerkezet egy elemének a vastagsága alfa_bel - a falazat belső oldalán a levegőből a falba belépő hőáram hőátadási tényezője ( 8,1 W/m2K ) alfa_kul - a falazat külső oldalán a falból kilépő hőáram hőátadási tényezője ( 23,3 W/m2K )
Hazi feladat egy 0.053-as lambdaju anyag egy retegben 36 cm-esen milyen U-t eredmenyez? (Hogy ellenorizhesd, 0.1437 kell kijojjon). Csak akkor ne irj 0.1-et.
Valamint javaslom elolvasni a forumszabalyzatot, mely szerint reklamozni egy ceget kizarolag ugy lehet, ha bannert veszel az indextol. Hozzaszolasban tilos!
Javasolhatom neked a MagorThermet. A páradiffúziós értéke 4-7 a lambdája pedig 0,053 W/mK. 36 cm falvastagságban passzívház (0,1W/m2K) készülhet belőle. Mivel önthető, tökéletes a födém szigetelésre, mivel befolyik minden üregbe és résbe, valamint nincsen illesztési hézag sem.
Igazából nem sok értelme van szerintem ennek a vitának. A páratechnika az elég pontosan modelezhető számítással. A szabvány is ezeken a számításokon alapul. Az elgondolt szerkezeti rétegrendet le kell ellenőrizni a számítással és annak alapján eldönthető, hogy megfelelő-e. Néha érik ennek kapcsán az embert meglepetések, hogy az első pillanatra jónak gondolt rétegrend (mondjuk egy nem megfelelő ragasztó, vagy külső festés alkalmazása miatt) necces lesz. Szóval én mindenképp ajánlom a számítások elvégzését.
"Ahogy a gyártók saját "dryvit" rendszere is nagyobb mint a kőzetgyapotnak."
Most jól értem? A saját dryvit rendszerük úgy van kialakítva, hogy a vakolat páraáteresztő képessége kisebb, mint a hőszigetelésnek? Ennyire hülyék lennének? Most fáradt vagyok utánakeresni, de ha tényleg így van, akkor az elég nagy baromság. A leghidegebb ponton bezárja a párát a kőzetgyapotba? Az egy dolog, hogy csökken a hőszigetelő képesség, de még le is fagy a vakolat...na holnap (vagy holnapután) összeszedem magam, és letöltök pár Rockwool adatlapot.
"Szerintem a kőzetgyapot szigetelésnél a legjobb az előtét falazás persze kiszellőztetett légréssel.:-))"
Ja, hát fokozni lehet az élvezeteket, de az előbb már magát a kőzetgyapot szigetelést is drágáltátok :-)
Ahogy a gyártók saját "dryvit" rendszere is nagyobb mint a kőzetgyapotnak. Szerinted melyik károsabb az esetleg kicsapódó pára a téglának vagy a kőzetgyapotnak. Szerintem a kőzetgyapot szigetelésnél a legjobb az előtét falazás persze kiszellőztetett légréssel.:-))
A falakat nem akarom hőszigetelni. De ez nincs kőbe vésve, most kezdődik itt az első telünk, érhetik az embert meglepetések, vályognál ahány annyi féle, mindenre csak kb. tól-ig értékek vannak, mit tudom én, a miénk milyen....de szerintem 50 cm vályog falnak működnie kell.
A födémet viszont szigetelni fogjuk, most csak egy egyszerű fa födém, agyagtapasztással, fölötte meg a padlástér. Szóval oda majd nézek valami megoldást, csak még gyűjtöm rá a pénzt :-)
Az EPS + nyari felujitas felara ketevente tuti kevesebb, mint a kozetgyapot hoszigeteles. Viszont ha nem vagy otthon arakban, akkor neked milyen hoszigetelesed van a falon?
"Én simán megcsinálnám az EPS külső szigetelést (itt a külső vakolat páraáteresztő képességére kell ügyelni) és a belső tér szellőzésére nagyon odafigyelnék."
Árakkal tényleg nem tudok vitatkozni.
A külső vakolat páraáteresztő képességére mindig ügyelni kell, mindenhol rossz összegyűjteni a párát, de a leghidegebb ponton a legrosszabb.
"Tegyuk fel, hogy a hoszigeteles vastagsaga korrekt. Ezek utan egy esetben van problema szerinted, ha kihul a lakas. "
Egy fűtetlen ház sem mindig "lakatlan", felújításnál pl. +5-10 fokon simán lehet mondjuk fűtést, elektromosságot szerelni, hogy az esztrichről már ne is beszéljek, pára termelődhet bőven.
Ha meg lakatlan, vagy egyéb okból nem fűtenek egy falat, akkor meg az a kérdés, hogy a feldúsult páramennyiség mekkora és az előbb eltávozik-e a falból, mintsem a fal hőmérséklete lecsökkenjen az épp aktuális harmatponti hőmérsékletre.
Félreértés ne essék, nem mondom, hogy ha egy kívülről nikecellel szigetelt házat télen felújítanak, akkor annak annyi. Csak azt mondom, hogy páratechnikai szempontból a kőzetgyapot szigetelés a korrektebb, általánostól (20-22 fok belső hőmérséklet 40-60 % relatív páratartalommal) eltérő körülmények esetén páratechnikai szempontból sokkal jobbak az esélyei.
Építőanyag árak szempontjából nem vagyok naprakész, hogy kinek mi éri meg, azt mindenki eldöntheti, a páratechnika egy szempont, de szerintem egy elég lényeges szempont.
Jól szellőztetett belső tér esetén ezzel a rétegrenddel nem lesz gond. A külső ásványgyapot hőszigeteléssel a rétegrend viszont tényleg "bolondbiztos" csak jóval drágább. A Baumit -nak EPS szigetelésre van az OPEN rendszere, ami az ásványgyapotoshoz hasonló paramétereket produkálja, de ez is elég drága. Én simán megcsinálnám az EPS külső szigetelést (itt a külső vakolat páraáteresztő képességére kell ügyelni) és a belső tér szellőzésére nagyon odafigyelnék.