Minden, a BKV- hoz tartozó autóbuszgarázsnak nyílt külön topik, az elmúlt napokban... hát... Ne feledkezzünk el, az utolsó belvárosi trolibusz és autóbusz garázsról sem, amely a belváros főbb autóbusz vonalait látja el. Szívesen veszünk ebben a topikban minden egyes információt (képek, videók) a garázs autóbusz-kocsiparkjáról, de persze, a trolis barátaink se fogják vissza magukat, nyugodtan (mivel igenis köze van hozzá:P) osszák meg velünk a napi észrevételeiket (rendszámok és miegymás)... Szóval, jó szórakozást topiklakók:)
A mai napon a BPO-459-es busz ki van e adva a mai napon valamelyik BKV-s viszonylatra,ha ígen akkor melyik BKV-s viszonylaton közlekedik és hányas forgalmi szám alatt közlekedik jelenleg az adott BKV-s viszonylaton ez a BPO-459-es busz?
Gondban vagyok, hogy az előző átcsoportosítgatásokból most mi maradt itt, és mi nem. Például a 08-45 és a 08-73 a garázsban van-e? Mert a 00-05 és a 18-03 itt ragadt, de a többit nem tudom.
Az új, 150 db. busz az egyik része az autóbusz ágazat kiszervezésének. Most nem tudom megmondani, hogy hallottam, hogy +150, vagy +300 busz megy még a Transmannak. Az Óbudai garázs már (papíron) nincs, így lesz hely az új roncsoknak is. A Transmann viszi majd az óbudai vonalakat. A "zuhanyhíradó" szerint szeptemberben 400-600 embernek megköszönik az eddigi fáradozásait a cégért. Az összes létező garázsban leállították a felmondásokat, mert nem marad ember a nyári pótlásokra.
Most bejönni látszik, amitől sokan féltek, de a szakszervezetek hevesen cáfoltak.
Pedig hallomásom szerint a 479 is megy a pokolba, és nem is lenne kár érte. FUTÁR-t még nem kapott, de hiába is kapna, attól még ugyanolyan lomhán fog felmenni a Sibrik Miklós úti felüljárón.
Üzemeltetési, gazdaságossági és gazdálkodási okai vannak. Amúgy ha gondolkozol rá lehet jönni, hogy van 83 GVM, ami alapvetően az alapvető karosszériás alkatrészeket tekintve (és stb.) kompatibilis a buszokkal. A trolikat nem tudod elvinni úgy se máshova, két évig meg még biztosan itt lesz a többségük, ergo addig csak a teleppel lenne marha nagy kib@szás az egész autóbusz járműpark csere. Hiszen olyan jármű típus, ami troliból is meg van - ergo vmennyire alkatrész kompatibilis, nem osztja meg az alkatrész beszállítást és alacsonpadlós is, nem sok van a 412-esen kívül, amikből meg trolikat csinálnak, humoros :D Tehát VanHoolt vagy Volvot hülyeség ide hozni, amíg van GVM addig maradjanak a 200-sok a buszokban is. Még egy indok, mivel a járművezetők nagyrészének másra nincs típusvizsgája, ezért a járművezetők leoktatása is a garázs feladata lenne, ami meg horribilis összegeket emésztene fel, nem csak bérköltség és kiadott munkaórák terén, hiszen a járművezetőt és az oktatót is fizetni kell, hanem üzemanyag költség terén is.
19 darabot kell kiadni alapmenetrend szerint, 29 jármű van úgy, hogy selejtezés után vagyunk, bőven sok. Legalább a romhalamazokat kilehet majd dobni, amikre amúgy is sok pénzt kellene fordítani. Bár vannak fentartásaim. Szóval egy 473-ra vagy 479-re inkább megérné költeni, mint toldozgassunk foltozgassunk még egy 462-őt.
A 103-asnak már 12 éve nincs rendszáma, lelett adva. Selejtezett jármű rendszámát pedig nem lehet újra kiadni - teljesen mindegy milyen járműről van szó - jogszabály írja elő.
Hol, Afrikában? Mert én akárhányszor elmegyek a garázs mellett, az mindig pang. Ennek egyik oka lehet, hogy kitakarírják a placot a mazsolák miatt, a másik meg, a "C"-be vannak eldugva.
Nem kell ilyen ördöngösségekre gondolni, a nagy selejthullám csak a 150 VT-s bevonásnak, meg az innen onnan összekukázott egyebeknek (pl. 30 genfi) tudható be, már ez annyi töbletet jelent, hog kb. 200 körüli selejttel lehet számolni. Nyilván mert az szóba se jön, hogy akár csak 1 busszal több is legyen állományban ezután...arra nincs állami támogatás nyilván (ami ha lenne, talán még hálózat és szolgáltatásbővítésre is lehetne használni a többlet egy részét).
Egy motorcsere tényleg elhanyagolható, de egy motorjavítás költsége már nem. Amúgy nem (csak) a vázállapot számít most a selejtezéseknél, hanem a futott kilométer is döntő.
Vajon miért? 1998-ban kapott főjavítást a GJF-ben, azóta semmi érdemit. Egy jobb érzésű vadiúj 412-es ezalatt 5-ször atomjaira hullott volna. Egyébként amit írsz, az nem igaz, mert akkor még igen jó állapotban levő gép volt. Illetve még korábban a 06-69, 06-70, 06-71 trió Óbuda legmegbízhatóbb 260-asai voltak, 670 és 671 birtokolta a legerősebb d10-es motorokat (2000-es évek eleje).