Keresés

Részletes keresés

ELŐRE! Creative Commons License 5 napja 0 0 22335

Köszönöm, próbáltam és valóban megfelelő eljárás, kivéve ha túlvágom és rövidebb lesz :)

Előzmény: Spd981 (22333)
Spd981 Creative Commons License 5 napja 0 0 22334

Demel = Dremel bocsánat

Előzmény: Spd981 (22333)
Spd981 Creative Commons License 5 napja 0 1 22333

Ha pl. Demel 3000-es, multifunkciós gépbe mini flextárcsát fogatsz be úgy vágod el a sínt akkor nem lesz deformáció, csak arra kell figyelni, hogy a vágókorong merőleges legyen a sínszálra. És nem kell tökölni a reszeléssel:-)

Előzmény: ELŐRE! (22332)
ELŐRE! Creative Commons License 2019.05.17 0 0 22332

“Ezt a kérdést az teszi fel, aki még nem dolgozott flexivel.”  Ez tetszik! :)

 

 

 

De a lényeg: a flexinél a gond az, hogy hajlítás után a belső és külső sínszál hossza eltérő lesz, így vágni kell. Ez a vágás deformitást okoz, így reszelgetni is kell. Na ez tud problémát okozni ha túlresze

jük vagy nem eléggé reszeljük. A normál sínt összerakod, osztjónapot! Végül átgondltam és otthoni 3x1 m-es asztalomon tök felesleges a flexi, nem is abból készült. A tillig felxi még most is ott rohad a szekrényben ágyazattal együtt, nemekem nem jött be, ügyesebb/türelmesebb ember kell hozzá.

Előzmény: diginewl (22331)
diginewl Creative Commons License 2019.05.16 0 0 22331

Ezt a kérdést az teszi fel, aki még nem dolgozott flexivel.

Van előnye hátránya, de már annyiszor leírták.

Előnyök:

-egyben van kb 90 cm szakasz, amit ha betáplálsz, azon a részen biztosan nem lesz kontakthiba.

-bármilyen geometriát létre lehet vele hozni, ettől nagyon szép vonalvezetést lehet kialakítani (ez már hátrány is lehet)

Hátrány:

-könnyű túlhajlítani. Ő nem tudja mikor éri el a R=380-at pl. H0-ban. Simán tudsz vele ipari vágány ívet létrehozni, amin a legtöbb modell nem fog elmenni. Az is könnyen előfordulhat, hogy az íven belül csak egy helyen hajlítod túl, de görülőállomány ezt is azonnal észreveszi.

 

Összefoglalva: nagyon csábítónak, tűnik. Az is, de kézügyességet igényel a fektetése. A lazábbakat: piko, tillig, kézben addig hajlítgatod (az egész sínt), amíg nagyjából fel nem veszi a kívánt ívsugarat. Leteszed a földre, és magától nagyjából azt az ívet veszi fel, amin futnia kell. Ha ez megvan akkor jön a nehezebb része: a végein azt a kb 10 cm-es szakaszt fogóval, a sínszálat nem sértve, szépen ívbe kell hajlítgatni, hogy az is felvegye az ívet.

Profi modellezőknél mindez nem gond, mert előkapják a fiókból a sínhajlító kis kütyüjüket, kihúzzák mindkét sínszálat a talpfarácsból, végigküldi a hajlítón, és kész is (persze utána vissza kell dugni a sínszálakat a helyükre.

A helyzetet nehezíti, ha ellen ívet is kell a flexibe tenni. Ezt úgy oldottam meg, hogy arra a részre (tillignek van) íves talpfarácsot tettem be. Az megvezeti rendesen a sínszálat, és szép átmenetet is ad.

A felxi végén is szoktam ilyent alkalmazni. Így megoldható, hogy a sínszálak papucs nélkül csatlakozzanak (máris van egy szakaszolás), és tök ta/dam-ta/dam sínkattogás is garantálható (ha erre szükség van).

Itt egy kép (kicsit homályos) talán a lényeg látszik. A pirossal jelölt rész a talpfarács, kettő piko flexi találkozik kb R400cm sugárban.

Előzmény: ZésZoli (22329)
manhattani Creative Commons License 2019.05.16 0 0 22330

Nagyon régi építésű nagyvasúti, ipar- és kisvasúti vonalakon volt/van salak, kavics vagy homok ágyazat. Mészkőről speciel nem hallottam, de az is lehet.

Előzmény: Sir Gombóc (22328)
ZésZoli Creative Commons License 2019.05.15 0 0 22329

Köszi!

 

Akkor tulajdonképpen mi a baj a flexikkel?

 

Mekkora szekrényen lesz ez a sétáltató?

Előzmény: Ikarus 242 (22327)
Sir Gombóc Creative Commons License 2019.05.15 0 0 22328

hanem mindenféle más is, pl. salak, mészkő, stb.

 

Ez így ebben a formában..

Előzmény: pkristof65 (22321)
Ikarus 242 Creative Commons License 2019.05.14 0 0 22327

Kéttengelyeseknek, amiknek elsősorban szánom nem gond ez az ív, forgóvázas és csuklós kocsiknál a csukló megoldása és a takart forgóváz lehet a szűk keresztmetszet. Halling meg szokott adni minimum bejárható ívsugarat, ez Düwagoknál általában 200mm, a modern takart kerekű típusoké jelentősen több, Roco Düwag-é 220. Maga a sínszál a PIKO-nál is meghajlítható úgy, hogy úgy maradjon. Kézzel meghajlítottam a sínszál utolsó kb. 3 centijét így nincs törés az egyeneshez illesztésnél.

Előzmény: ZésZoli (22326)
ZésZoli Creative Commons License 2019.05.14 0 0 22326

Sziasztok!

 

Ikarus 242 kolléga terve nekem nagyon tetszik! Remélem be fogja itt is mutatni, hogy halad vele. :-)

 

Kérdésem ehhez az "asztalkához": Vannak ugye ezek a 204mm ívsugarú Tillig ívek. Melyik gyártó melyik villamosa megy el ezen az íven? Én még ilyet nem találtam, vagy nem volt feltüntetve a modell mellett. 

 

A flexi témához: 

Volt egy darab olyan flexi sínem, ami egyáltalán nem volt rugalmas. Amerre hajlítottam, úgy maradt ( mint a forrasztóón, de azért nem olyan puha). A márkájára nem emlékszem. Nem használtam, csak vitrinben volt. Gyártanak még ilyet? Ha igen, melyik gyártó?

 

Üdv.

Előzmény: Ikarus 242 (22302)
tupolev Creative Commons License 2019.05.14 0 0 22325

Kb 2 méterre elég egy zacskó.

Előzmény: porszívómester (22324)
porszívómester Creative Commons License 2019.05.14 0 0 22324

Köszi a visszajelzéseket, közben én is kísérletezgettem és arra jutottam, hogy a HO-ás kő mégegyszer átszitálva (plusz némi N-essel keverve) ami az én ízlésemnek megfelel. Ízlések és pofonok... :) Paksinutiból kifejezetten TT-set nem láttam, HO vagy TT/N kapható, ha jól tudom.

Amatőr kérdés, de egy ilyen 200/250g-os csomag kb hány méterre elég? Nálam kb 12m a látható sínszakasz hossza.

Előzmény: pkristof65 (22321)
csgabesz1982 Creative Commons License 2019.05.13 0 0 22323

Időközben kikalkuláltam az irányárat. A faanyag valamint a teljes sinkészlet 150000Ft lenne.

Előzmény: csgabesz1982 (22308)
tupolev Creative Commons License 2019.05.10 0 0 22322

Humbrol Matt 113-assal festettem a rozsdát.

Előzmény: porszívómester (22320)
pkristof65 Creative Commons License 2019.05.09 0 0 22321

Én Revell 82 és 83 keverékéből csináltam 3:1 vagy 4:1 arányban és a 83 -ból kellett több. Egyszerűen hazahoztam a valós pályából egy jó rozsdás követ és addig öntögettem a két színt míg olyan nem lett mint a kő. Azért vigyázni kell mert száradás után árnyalatnyit változik a színe. Két rétegben vittem föl, mert az első nem takart eléggé, vastagon meg nem érdemes kenni. Ugyanezzel a festékkel lehet megadni a használt ágyazatkő árnyalatát is, oly módon, hogy egésze felhigítva viszed fel a kőre.

Nekem az alább belinkelt képen kicsit nagynak tűnik az ágyazatkő mérete, szerintem szebb ha TT -t használsz a Paksinutiból de ez már egyéni ízlés kérdése. Ha pedig valós pálya a cél, akkor ahhoz érdemes keresni szóróanyagot. A magyar pályákon is különböző méretű kövek találhatók, és nem csak bazalt, hanem mindenféle más is, pl. salak, mészkő, stb.

Előzmény: porszívómester (22320)
porszívómester Creative Commons License 2019.05.09 0 0 22320

Tényleg jól mutat, a színe is tökéletes.

Megkérdezhetem, hogy a síneket mivel festetted? Én a Revell 84-et próbáltam, hát elég erős barna...

Előzmény: tupolev (22319)
tupolev Creative Commons License 2019.05.07 0 1 22319

Én Paksinuti féle H0-ás zúzottkövet használtam, szerintem tökéletes a szemcsemérete.

 

Előzmény: porszívómester (22318)
porszívómester Creative Commons License 2019.05.07 0 0 22318

Sziasztok!

Ágyazat kapcsán továbbá, milyen méretűt? Tudom, hogy kapható a boltokban mindenféle méretű, de a legtöbb HO-ást én túl nagynak, durungnak találtam. 1,5-2mm nagyságú darabok is előfordulnak benne, ami elég zavaró számomra.

N-est használjak inkább?

manhattani Creative Commons License 2019.05.06 0 0 22317

Akkor írok egy harmadik módszert :-)

A "töltés"  trapéz formára igazított falap, erre erősítem a vágányt,

a "töltés" oldalára és a keresztaljak közé gyári töménységű faragasztót nyomok, H0-s vágányhoz jó a kis Pattex Palma ragasztó, mert annak a csöve jól befér a keresztaljak közé,

a ragasztóra bőven szórok szitált és festett parafareszelék "zúzottkövet", ujjal lenyomkodom,

a felesleget 5-6-óra múlva morzsaporszívóval eltávolítom,

az esetleges, ritka hibára (kis üres folt) újra ragasztót nyomok, de ebbe már kisebb szemű zúzottkövet szórok, hogy ne dudorodjon ki. Ha egészen kicsi a hiba, egy ecsetvégnyi festék is segít.

 

Macerás a ragasztót benyomkodni a keresztaljak közé, de így is kb. 1 óra / méter sebességgel lehet haladni,  plusz a száradási idő.

Előzmény: lolpox (22316)
lolpox Creative Commons License 2019.05.06 0 0 22316

Van egy teljesen mas iskola is, miszerint:

1. daralt tapetaragasztoval vegyiti az ember az agyazatot (nem kell sok, mert dagad is, markatol fuggoen)

2. le/elteriti igeny szerint

3. bepermetezi vizzel, a tapetaragaszto pedig megkot

 

(Nekem speciel vegyesek a tapasztalataim, de az tagadhatatlan, hogy ez a modszer szemermetlenul gyors a csepegtetoshoz kepest...)

 

Előzmény: zolti1001 (22314)
tupolev Creative Commons License 2019.05.06 0 1 22315

Én a hígított ragasztóba is csepegtettem 1-2 csepp mosogatószert.

A spricnivel előnedvesítés mindenképpen kell, én azt tapasztaltam, hogy ahová nem jutott, vagy felszáradt, ott a rácsöpögtetett ragasztó összerántotta a köveket.

 

Előzmény: zolti1001 (22314)
zolti1001 Creative Commons License 2019.05.06 0 0 22314

Sziasztok!

Ágyazatkő leragasztásánál Ti melyik módszert részesítitek előnyben?

 

A,: a felhígított ragasztóhoz keveritek a mosogatószert és úgy csöpögtetitek a leszórt ágyazatkőre?

Vagy

B,: vízzel keveritek a mosogatószert a spricnibe, azzal előnedvesítitek a leszórt ágyazatkövet, és erre csepegtetitek a hígított ragasztót?

 

Minden jó tanácsot szívesen fogadok.

pkristof65 Creative Commons License 2019.05.03 0 1 22313

A sztatikus fű ill. szóróanyag nagyságrendekkel szebb a szőnyeg alapú cuccoknál. Én biztos azzal készíteném. 

Előzmény: ignis01 (22309)
manhattani Creative Commons License 2019.05.03 0 0 22312

Ha ennek a gyep része jó, akkor ehhez kaphatók két ujjal vagy szitával szórható "szőrös" anyagok pl. a Nagyszőlős úti boltban.

 

Előzmény: ignis01 (22309)
ignis01 Creative Commons License 2019.05.02 0 0 22311

Köszi🤣

Előzmény: Schmidt-féle túlhevítő (22310)
Schmidt-féle túlhevítő Creative Commons License 2019.05.02 -1 1 22310

Egyiket sem. Ezt:

 

:-)))

Előzmény: ignis01 (22309)
ignis01 Creative Commons License 2019.05.02 0 0 22309

Üdv mindenkinek..lenne egy olyan kérdesem felétek  hogy....csinálgatok egy "egyedi" kis házikót és az udvart szeretném be füvesiteni...mit ajánlotok? Elektrostatikusan szorható füvet vagy gyepszőnyeget?? Melyikkel lehet szebb eredményt elérni??köszi

csgabesz1982 Creative Commons License 2019.04.28 0 0 22308

Üdv Mindenkinek!

 

Sajnos idő és hely hiányában ismét fel kell adnom a saját terepasztal építését. Így eladósorba kerül. 

Ha esetleg van, aki lát benne fantáziát és átvenné, azzal szívesen megbeszélem a részleteket (mi van meg, mi kell még, piszkos anyagiak)

publikus email címemen elértek. 

Amit tudni kell nagy vonalakban: 220x140cm, digitális üzemre terveztem. Két fejállomás, rejtett hurok, egy dilikör, és tolatgatás volt a terv. Rövid szerelvények, 2tg kocsikkal. A váz rétegelt lemezből van, Piko A sínrendszer (95%-a meg van, a váltók mind) Roco z21 startkészletes központ, plusz multimaus.  Wintrackes tervet mellékelem.

Van gördülő is, minden új. Szinte 0km-es. Digitoolsos váltódekóderek 3db, 17db szervo meg van már. Épület is van, dobozban még, szóróanyag, stb.

 

Minden kérdésre szívesen válaszolok. Árban szerintem megegyezünk, mert nem a nyerészkedés a célom, hanem a tisztességes üzlet. Nem feltétlen egyben válnék meg tőle (bár jó lenne), de nagy egységekben. 

 

Üdv:

Gábor

 

 

 

 

róbertke Creative Commons License 2019.04.27 0 0 22307

Itt az Index fórumai között megbújik a Városi tömegközlekedés modellezése oldal, ahol szakmailag jobban tudnának neked segíteni.

Fent vagy a Facén? Ugyanezen név alatt találsz egy zárt klubot, ahová villámgyorsan beléphetsz.

Van ott egy még egy Széchenyi Vasútmodellező Klub nevű csapat akikkel vedd fel nyugodtan a kapcsolatot, mert szintén villamos közlekedés a fő profiljuk.

Előzmény: Ikarus 242 (22306)
Ikarus 242 Creative Commons License 2019.04.26 0 0 22306

A LUNA 2mm magas U sín, a PIKO A 2,54 magas profilsín, gyári megoldás nincs az összekötésükre, a Tillig Elite-hez van gyári (fél)megoldás, hogy az U alját összenyomva alá kell tolni az Elite sínpapucsot. Kézenfekvő lenne Elite sínnel építkezni, viszont a régebbi modellek valószínű nem mennének el rajta.

 

róbertke: A LUNA két legnagyobb baja: nagyon drága és még ocsmány is, váltóból is csak azért azt használnám, mert nincs más ilyen szűk ívű gyári megoldás.

Előzmény: pkristof65 (22303)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!