Keresés

Részletes keresés

Jeffsy Creative Commons License 2021.08.28 0 5 24062

https://www.youtube.com/watch?v=_i0DbFVz7Gc&lc=UgylY4LC_Wftmea_OLF4AaABAg

 

Tervezek egy tutorialt készíteni a készülő diorámámámról.

Most először próbáltam meg végigdokumentálni egy építést.

kisvasút-modell Creative Commons License 2021.08.09 0 2 24061

Az új konstrukciós Fleischmann egy Brawa-t közelítő minőség, a régi felejtős...

Pont úgy mint a régi Roco és a Lima is. Van még Märklin/Trix azokhoz nem volt szerencsém, így nem tudtam összehasonlítani az eredeti fotóival.

Előzmény: Peti251 (24059)
kisvasút-modell Creative Commons License 2021.08.09 0 2 24060

Nagyon ritka jószág. Még az ibájon is, itthoni börze oldalakon meg mint a fehér holló... Én is vadászom, de évek óta egyet sem láttam...

 

Előzmény: róbertke (24054)
Peti251 Creative Commons License 2021.08.09 0 0 24059

Piko-m van hét legalább. DB-s és DR-es is. És a Fleischmann? az vállalhatóbb?

Előzmény: kisfaludy1 (24055)
róbertke Creative Commons License 2021.08.04 0 1 24058

Más a nagy hibája:  - Világítása hagyományos izzós, ami égtelenűl sok hőt termel és megolvaszhatja a kasztnit. Azonnal LED világítósra kell átépíteni.

Előzmény: e94 02 (24056)
Vahren Creative Commons License 2021.08.04 0 2 24057

Tényleg gyönyörű modell.

Nekem azonban gyerekkoromban a PIKO E69 tetszett valamiért és keresztanyám még meg is vette volna nekem, de mondtam, hogy nem kell, mert nem akartam villanyvezetéket a terepasztalhoz majd, amit azóta sem sikerült megvalósítani. Viszont jó lenne egy E69-ből (nem kell működő motor se hozzá) egy diorámát készíteni...

 

(Tervben most egy N-es méretű terepasztal van, nagyon egyszerű tervvel.)

Előzmény: e94 02 (24056)
e94 02 Creative Commons License 2021.08.04 0 4 24056

A Brawa (nagyon hozzáérni nem lehet, mert annyira kidolgozott, hogy az első rossz mozdulatra törik rajta valami, szóval... szép):

kisfaludy1 Creative Commons License 2021.08.04 0 0 24055

Brawát még nem láttam közelről. Pikóm volt, az 

nagyon csúnya szegény. :-) 

Előzmény: róbertke (24054)
róbertke Creative Commons License 2021.08.03 0 0 24054

Reménykedtem, hogy beszereztél egy Brawa E69 03 -as gépet......)

Előzmény: kisfaludy1 (24053)
kisfaludy1 Creative Commons License 2021.08.03 0 3 24053

Majdnem. Kicsit hosszabb az orra. :-D 

 

Előzmény: róbertke (24052)
róbertke Creative Commons License 2021.08.03 0 0 24052

A középső vágányon E69 03 - 04 látható?         

A középső vágányon E69 02 - 03 látható? 😊 

Előzmény: róbertke (24051)
róbertke Creative Commons License 2021.08.03 0 0 24051

A középső vágányon E69 03 - 04 látható? 😊 

Előzmény: kisfaludy1 (24050)
kisfaludy1 Creative Commons License 2021.08.03 0 2 24050

Szia ! Köszi.

Szoktam motorozni majdnem minden nap. 

Ma pont nem, ma épp az urológián töltöttem a nap felét, egy kis üdítő masszázsra várva, de

minden rendben. :-D 

Meg is jutalmaztam magam egy újabb járgánnyal, mert jógyerek voltam. :-)  

Előzmény: jelzo (24049)
jelzo Creative Commons License 2021.08.02 -1 2 24049

Szia. Mindig üditőlátvány egy egy jelenet az asztalodról.:-) Köszi.

(Nem tudom miért, de azt hittem hogy motorozol?)

Előzmény: kisfaludy1 (24048)
kisfaludy1 Creative Commons License 2021.07.26 0 7 24048

Mára csak egy car-systemes fotó, a vonatok késnek. :-D 

róbertke Creative Commons License 2021.07.16 0 1 24047
Schmidt-féle túlhevítő Creative Commons License 2021.07.15 0 2 24046

Papírbakter épületeivel nem jársz rosszul. Magam is megépítettem már párat belőlük. Szépek, mérethelyesek, s ami fő, ha megfelelő módon vannak elkészítve akkor igen tartósak is.

Előzmény: Nogo (24044)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2021.07.15 0 2 24045

Az a baj a PLA-val, hogy egy-két év alatt rideggé válik, és képes magától repedezni, törni. Egy terepasztalt ezért ennél több időre tervezünk, meg több ideig is építünk.:-) Egy vékony anyagvastagságú épület falai meg nem szépek egy idő után ebből. OK, hogy a magyar vasút épületei azért pusztulnak rendesen, de nem szívesen modellezzük ezt, legalábbis én nem.

Előzmény: Nogo (24044)
Nogo Creative Commons License 2021.07.15 0 0 24044

Szia!

 

Igen, kicsit e miatt is "vakarom a fejem", ha erre az anyagra rákeresek, a "könnyen lebomló" a szó, ami gyakran kijön. Nyilván nem úgy kell persze elképzelni, hogy egyszer csak arra tér haza a modellező, hogy az állomása elporladt, de nem hangzik jól.

 

Néztem a papiíbakter termékeket is, azok is tetszenek, lehet inkább azzal kezdek.

Előzmény: csíkos-háTTú (24043)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2021.07.15 0 0 24043

A PLA a 3D nyomtatás egyik alapanyaga. Jól kezelhető, könnyedén nyomtatható, de sajnos egyáltalán nem időtálló anyag. És nagyban függ a nyomtatógép minőségétől is, meg a beállításától.

 

Keresd meg még egy pécsi kolléga "papírbakter" termékeit, az is egy alternatíva, és hazai téma.

Előzmény: Nogo (24042)
Nogo Creative Commons License 2021.07.15 0 0 24042

Sziasztok!

 

Vasútmodellezést újrakezdő vagyok. Nemrég akadtam a Vamitools termékeire. Nagyon tetszenek, régen nem lehetett venni magyar állomásépületek makettjeit. A gyártó ezekhez, mivel ezek "PLA" műanyagból készülnek, kétkomponensű ragasztót vagy az új technokolt javasolja.

Az a kérdésem, hogy akinek van ilyen makettje, az elégedett-e vele, és mivel ragasztotta össze? Az oké, hogy nem jó a "klasszikus" makettező ragasztó, de van valami alternatívája a kétkomponensűnek? Nincs valami egyszerűbben használható, fémtűs ragasztó?

juhkrist Creative Commons License 2021.07.06 0 1 24041

Kedves Benbe!

 

Részlet Kőbánya-Kispest állomás biztosítóberendezésének kezelési utasításából (1983):

 

"1.1. A biztosítóberendezés feladata és típusa

 

A biztosítóberendezés hatáskörzetében Kőbánya-Kispest állomás és Kőbánya-hizlalói elágazás tartozik.

Az állomási biztosítóberendezés feladata, hogy a hatókörzetéhez tartozó területen lebonyolódó valamennyi vonatmozgást, és azokban a körzetekben, ahol tolatás rendszeresen van (8,9,10 és 11 vágány és Kispest irányu viszonylatok, ill. a vontató vágányba az A.1 váltó jobb szárán) a tolatómozgást vágányuton szabályozza és a beállított vágányutra veszélyes vágányutak beállításának vezérlését megakadályozza. A vonatmozgások és az emlitett körzetekben a tolatások jelzővel történnek. Egyéb, esetlegesen szükséges tolatások egyéni váltóállítással és lezárással, jelző nélkül, ill. ezek közül a Metró vagy Kőbánya-hizlaló és a MÁV Építési Géptelep felöliek jelzővel végezhetők.

A berendezés tipusa: MÁV DOMINO-70 (D70) egyközpontos, tolatóvágányutas, váltó- és vágányfoglaltságellenőrzéses biztosítóberendezés."

 

(A helyesírási hibák is -nagyrészt- az eredeti szövegből lettek átemelve.)

 

Javaslom, hogy ezt a beszélgetést -ha szükséges- más fórumon folytassuk!

 

Üdv,

 

Kristóf

Előzmény: benbe (24034)
tom sawyer Creative Commons License 2021.07.05 0 0 24040

Köszi, igyekszem :-) .

 

Előzmény: jelzo (24038)
tom sawyer Creative Commons License 2021.07.05 0 0 24039

Köszi, írok majd!

 

Előzmény: róbertke (24037)
jelzo Creative Commons License 2021.07.04 0 0 24038

Ez hibátlan.:-)

Előzmény: tom sawyer (24033)
róbertke Creative Commons License 2021.07.04 0 0 24037

Megléptem ....

Előzmény: tom sawyer (24036)
tom sawyer Creative Commons License 2021.07.04 0 0 24036

Kérek egy elérhetőséget.

 

Előzmény: róbertke (24035)
róbertke Creative Commons License 2021.07.03 0 0 24035

Hogyan is lehet egy ilyen ékszernek a tulajdonosának lenni?

Előzmény: tom sawyer (24033)
benbe Creative Commons License 2021.07.02 0 0 24034

A vágányutat tolatásokhoz is le kell zárni. Kökin ehhez minden adott, hiszen teljes értékű D70 van (tehát az első lezárás mindenképp tolatóvágányútként történik). Tolatásjelzők nincsenek mindenhol telepítve, de attól még minden tolatómozgás lezárt vágányúton történik.

Előzmény: juhkrist (24025)
tom sawyer Creative Commons License 2021.07.01 0 11 24033

Ha valaki netán villamosítana, és alállomást építene. GANZ EHF 6000/120 vontatási transzformátor. De jól mutat trafószállító kocsin, tréleren is rakományként, vagy csak letéve a rakodó placcra. 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!