Ez igaz. Mezőt és Récseit is így ürítették ki... Csak mostanában a típus kivonások is több ütemben történtek (lsd. óbudás 415-ösök, ami kb. egy hónapig tartott)
- Mi lesz a munkásszállóval/a munkásszállós sofőrök melyik garázsba kerülnek? Úgy tudom Délpesten van még munkásszálló, de nem tudom, hogy van-e annyi szabad hely, hogy az Óbudásokat áttudják venni.
- Milyen ütemben távoznak a buszok? Egyszerre kerül kiürítésre a garázs, vagy szép lassan, több ütemben fognak egyes vonalak, kocsik, sofőrök átkerülni más garázsba?
- A november 30. a végső dátuma a telephely bezárásnak, vagy az csak azt jelenti, hogy attól a naptól fogva nem adnak ki több buszt, de még 1-2 hónapig eltart decembertől a garázs teljes kiürítése.
A Kelenföldi garázs topikjában mindenki elhatárolódott a válasz adástól, így most itt kérdezném meg, hogy mi igaz azon hírekből, szeptemberben 50 busz megy Kelenföldre emberrel, számokkal együtt?
A mai napon az FKU-934-es busz ki van e adva a mai napon valamelyik BKV-s viszonylatra,ha ígen akkor melyik BKV-s viszonylaton közlekedik és hányas forgalmi szám alatt közlekedik jelenleg az adott BKV-s viszonylaton ez az FKU-934-es busz?
A mai napon az FKU-934-es busz ki van e adva a mai napon valamelyik BKV-s viszonylatra,ha ígen akkor melyik BKV-s viszonylaton közlekedik és hányas forgalmi szám alatt közlekedik jelenleg az adott BKV-s viszonylaton ez az FKU-934-es busz?
A mai napon az FKU-934-es busz ki van e adva a mai napon valamelyik BKV-s viszonylatra,ha ígen akkor melyik BKV-s viszonylaton közlekedik és hányas forgalmi szám alatt közlekedik jelenleg az adott BKV-s viszonylaton ez az FKU-934-es busz?
Már megint a 115-ös jelzésű viszonylat (11-es forgalmija, a 07-33-mal) okozott tegnap fej- de inkább lábfájást. Sokak örömére nem velem történt meg a tegnapi történet, de ettől függetlenül még ide való. Egy betegállományban lévő rendőr szeretett volna leszállni a Kossuth Lajos tér 1. megállóhelyén, hogy aztán onnan majd 70-es jelzésű trolibusszal folytassa útját. A busz a vészjelző folyamatos működtetése mellett(!) tovább ment a tér másik oldalára, hogy ott cseréljen utast! Nem tenné szóvá, de egy rommá csavarozott és lemezelt lábbal kellett azt a + néhány métert megtenni, ami még akkor is fájdalmas tud lenni, ha csak 1 métert kell menni. Csóri rendőr leszállás után néz vissza a buszvezetőre, hogy "mi volt ez", az meg csak mutogat. Nekem mutogathatott volna, mert egy szarabb kedvemben biztos, kiszedem a kalitkájából. Nagyon sok a panasz az óbudaiakra a Boráros téren, jó lenne ezt orvosolni!
Egy nem annyira érdekes történetet szeretnék itt megosztani, nem mintha bármiféle retorzióra számítanék a történet "főszereplőjével" kapcsolatban. 2013. 08. 26.-án, hétfőn kb. este háromnegyed 10-kor érkeztem a 15-ös/115-ös jelzésű viszonylatok, Boráros téri végállomására. A Fődiszpécseri tartalék kocsin kívül más kocsi nem tartózkodott a végállomáson. Kereken 22 órára be esett a 7-es forgalmi, letáblázott, stb. Én azt gondolván, hogy majd az megy 22:04-re, már készítettem elő a bérletemet, de kulturáltan közölte a srác, ő már garázsba megy. Újabb dekkolás. Már 22:08, de busz még sehol. Éppen akkor jött ki a tartózkodóból a tartalék kocsi járművezetője. Megkértem, hogy kérdezze meg az Irányítást a 22:04-es kocsi hollétéről! Felhívja, a válasz, mindjárt visszahívja! Ekkor már 22:14 az időpont! Vissza is hívta az Irányítás, és mondta, hogy már látja a monitoron a kocsit, az bizony elment 22:04-re! Itt egy pár másodperces hatás szünet következett. Elnevettem magam, és megkérdeztem, hogy esetleg a földalá bújva, vagy mégis hol? Erre persze bármiféle értelmes választ nem kaptam. Próbáltam finoman utalni rá, elég nagy a rálátásom erre az egész hübeleflancba, így próbáljuk meg a hülyének nézést mellőzni! Kis idő után megjegyeztem, hogy "még tiszta szerencse, hogy első ajtós viszonylat, kvázi "fizetni kell" az utazásért". Erre a tartalékosnak is elborult agya, artikulálva és gesztikulálva ecsetelte nekem, hogy vissza esett a 15-ös/115-ös jelzésű viszonylat utasforgalma, amióta első ajtós, mert az utasok 40%-a "kummant". Több szempontból sem álltam ott le egy ilyen értelmetlen témáról beszélgetni, így inkább elköszöntem, mert megjött az utolsó, 22:24-es kocsi. Talán elkéne gondolkozni a viteldíjak árairól, és többen vennének jegyet/bérletet! De ez egy másik, nem ide való történet. Amiért ezt az egészet szóvá tettem, annak a hülyének nézés a legfőbb oka igazán. A 12-es forgalminak 20:57-től(!) 22:04-ig lenne tartózkodása a Boráros téren, de még 21:45-kor sehol nem volt. Pont leszarom, hogy eseményezett, eltérítették, eltévedt, felborult, köddé vált, lerobbant, és még hosszan lehetne sorolni a menetkimaradás okait. Elismerem, be üthet a gatter, amikor nincs mit tenni, valamilyen oknál fogva a kocsi mozgásképtelen, vagy nem mehet tovább, mert... Viszont egy olyan tróger vonalon, mint a 115-ös jelzésű viszonylaton majdnem egy órát kell várnom mindenféle előzetes tájékoztatás nélkül, azt már nem veszi be a begyem. Még jó, hogy jóidő volt, nem volt hideg, nem fújt a szél, nem esett az eső, stb. A vonalon haladva, többen kérdezték/megjegyezték az előző kocsi kimaradást és annak lehetséges okát. Joggal, ha a 95-ös jelzésű viszonylaton a szosziknak pl. hétfői csúcsidőben csuklós buszt tesznek be pótolni, akkor este 10-kor egy "fizetős" viszonylaton is illik pótolni a kimaradozó kocsit. Mindezt nem tettem volna szóvá, ha nem akartak volna hülyének nézni. Amíg nem telefonáltak az Irányításnak, addig fogalma sem volt a 22:04-es kocsi hollétéről. Utána rögtön meglátta a monitoron, hogy elment időben, és még az öregnek sem tetszett a "poénom". És pont!
Már így is nagyon sok kocsiért kár, amik éppen "rossz helyen jártak rossz időben", azaz pont a selejt hullám idején járt le a vizsgája. Egyik nap még dolgozott, minden rendben volt vele, este bement, már meg sem tankolták, hanem lekapták a rendszám tábláját. :-(
Úgy, mint '14-es Volvo-val semmi, hiszen nem ismerem belsőleg. Mondhattam volna még a 03-17-et is, de az annyira lopta magát a 11-es jelzésű viszonylaton, hogy kár lenne ha leselejteznék. A 317 visszahozta a vételárát, viszont a Volvo-kkal nagyon nem vagyok kibékülve, ami nyilván érthető.
Miért is kéne pl. Kelenföldet bővíteni? Pusztán csak azért, hogy az Óbudai garázsban lévő hulladékokat szétszórják? Ugyan, nem kár értük! Kelenföldön is, de Kőbányán is olyan kocsikat selejteztek le, amiket egyszerűen nem értek. (Kelenföldön pl. a 12-66, Kőbányán a 00-74.) Nem mellesleg, ha mindig is karban lettek voltak tartva ezek a kocsik, akkor most nem kéne arra hivatkozni, hogy nem érdemes már költeni rájuk, ezért a nagy selejt hullám.
Ezek után nem gondolod, kár lenne leselejtetni Óbudai garázsban pl. a FKU-914-et?
Végre valaki, aki képes a rossz híreket is meghallani. Ugyanis többen nem szeretnének tudomást venni a BKV "becsődőléséről". Én elhiszem, hogy gáz szembenézni a tényekkel. Jómagam is volt a cégnél, Keresztfater 35 évet húzott le, ennyi nekem elég, sajnáljam a helyzetet. (Igaz, hogy ezzel még nem vagyunk ki a vízből.) Ne felejtsük el, a BKV a rendszerváltás óta a Főváros mostohagyereke. Ugyan kap támogatást, de csak annyit, amivel átvészeli azt az időszakot, amíg jön az újabb (minimális) támogatás. A végére már semmit nem szeretnének adni, azért van ez a hatalmas mennyiségű első ajtós viszonylat. Azt gondolják, hogy abból kilehet termelni a cég működéséhez szükséges pénzt. Nos, ez nem így van! Bárhol a világban ez úgy működik, az állam kompenzálja a veszteséget. (A tömegközlekedés mindehol veszteséges.) Még hosszan lehetne sorolni, taglalni ezt a témát. Pl; ki és miért engedte idáig terjeszkedni a Tramnssmant. Ugye, ez már megint nem szól másról, mint a politikáról? ...