Keresés

Részletes keresés

katonalajos Creative Commons License 2009.02.11 0 0 1339
Nekem 220-ba jött bele a bélelés, mintha a fogamat húzták volna. Tróger banda csinálta, nem is nagyon van más. Kéményseprős műszakis ki se dugta az orrát. Miután használtuk vagy 2 hétig, szét kellett szednem, levágni az egyik függőleges cső hosszából 5cm-t, mert a vízszintes szakaszon nem volt meg a visszalejtés, így megállt a kondenzvíz. Jó mi?
Tehát a kutya se nyomatta meg úgy, hogy a teteje le lett volna dugózva. Most képzeld el, hogy mondjuk 10 méter légoszlop mozgatása mekkora túlnyomást hoz létre mondjuk a beltéri füstcsöveknél? Pont olyan piti, mit amekkora túlnyomása a gáznak van közvetlenül a végső nyomáscsökkentő után. (Nem a kettőt akarom hasonlítani egymáshoz.)
Előzmény: bustiboy (1338)
bustiboy Creative Commons License 2009.02.11 0 0 1338
A kondis kazánhoz az előírás szerint a kéményseprőnek sokkal magasabb nyomáson kell tesztelnie a rendszert, mint sima turbósnál (az arány többszörös). Ehhez pedig jobb illesztés kell.

Meg lehet ezt úszni olcsón is ügyesen, meg ki lehet fizetni sok 100 ezret, ha nem figyel oda. De oda kell figyelni (plusz savállóság, egyetértek, de a mai PPS-ek savállók mind szerintem)
Előzmény: katonalajos (1337)
katonalajos Creative Commons License 2009.02.11 0 0 1337
Teljesen jó a hsz, tök jól írtad neki, de ez nekem kicsit túlzás:
"nagy nyomást ki kell bírnia"
Persze, van ott valamennyi pici nyomás, de semmi extra, de tényleg.
Inkább a savállóság a fontos, de az nagyon.
Előzmény: bustiboy (1336)
bustiboy Creative Commons License 2009.02.11 0 0 1336
Ha ilyen házhoz kondenzációs kazánt, és kéményt akarsz, készülj fel egy jelentősebb kiadásra. Egyrészt a "kéményészeti" előírások is szigorodtak, másrészt elég komoly kémény kell a kondishoz (nagy nyomást ki kell bírnia).
A képen látható radiátorokhoz meg használhatatlan a kondis kazán, azok 50 fokos előremenőn semmit sem adnak le. Legalább 2 (inkább 3) soros Dunaferr lenne az alap ilyen méretben, hogy kifűtse 50 fokos előremenő vízzel a szigeteletlen házadat.

De az se biztos, hogy B29-nél elég lenne, sajna...
Előzmény: Hory74 (1335)
Hory74 Creative Commons License 2009.02.11 0 0 1335

 

Képek meg lemaradtak:-)

Hory74 Creative Commons License 2009.02.11 0 0 1334
Feltöltök pár képet, hogy lásd a radiátorokat, kazánt és a kéményünket. Szerintem a szomszédot nem zavarná, ha csak a falon kilógó oldalsó kéményünk lenne. Így a meglévő kéményt le lehetne bontani. Az ablakokat cseréltük, de láthatod a a fa tokok maradtak és a régi redőnyök, így nem lett rombólás. Ekkora házat körbeszigetelni nem kevés anyagi áldozat. A külső falak egyébként B29-es és 16-os tégla kötésben, így 45cm-es a fal + vakolat. Tudom ez nem szigetelés. Ja és ami nem látszik a gáz kazán alatt van egy fél pince ahol van a vegyes kazán, amit szintén cserélni akarunk, mert ez 30éves a gázkazán 20éves. Most kiváncsi vagyok, hogy a kondenzációs kazán jó lenne ide?
monyesz Creative Commons License 2009.02.10 0 0 1333

Ezt olvasd el először, utána haladjunk tovább a kérdéseiddel.

http://statisztikus.hu/kondis/

 

 

Ne vágj bele ismeretek nélkül. Minden esetre én azt mondom, hogy a legjobb spórolás a hőszigetelés, nyílászáró cserék.
A jelenlegi fűtési rendszeredhez hozzányúlás biztos nem áll meg egy kazáncseréből, ez költségben, munkában is sokkal többet jelenthet.

Enginer topictárs egy C18-as kazánnal nagyon jól elvan egyébként, lehet hogy neked is olcsóbb lenne azt magtartani, zárttá tenni a rendszert, berakni egy nagy puffert...

Előzmény: Hory74 (1332)
Hory74 Creative Commons License 2009.02.10 0 0 1332
Nem tudom:-(  Remélem kifejted! Hagyományos központifütésünk van nyitott a rendszer a padláson tágulási és rendes jó nagy sárga v alakú alu radiátoraink vannak. Nyilván a rendszert zártá kell tenni. A háznak van külőn ugynevezett kazánház része, ahol megtalálható a vegyes és fali gáz kazán.
Előzmény: monyesz (1331)
monyesz Creative Commons License 2009.02.10 0 0 1331
Ha kondenzációs kazánban gondolkozol, akkor ugye tudod hogy hova ajánlatos ilyet szerelni ?
Előzmény: Hory74 (1330)
Hory74 Creative Commons License 2009.02.10 0 0 1330

Sziasztok!

 

Érdeklődnék kinek van tapasztalata Termomax inka 35 kazánról? Egy nagy családi házban lakom és egy 20éves Fég C-30 üzemel nálunk, de nagyon gazdaságtalan. Igazából van vegyes kazánunk és azt is szeretnénk kidobni és helyette szeretnénk valami modern kazánt. Ez a termomax inka egész jó áron van a többihez képest és fontos az ár értékarány, mert lehet a 2-3száz ezerrel drágábbsem jobb?

portugálfan Creative Commons License 2009.02.07 0 0 1329
Hát akkor lehet, hogy mélyen a zsebbe kell nyúlni egy Exacontrol E7-ért. Kösz a gyorstalpalót
Előzmény: monyesz (1327)
monyesz Creative Commons License 2009.02.07 0 0 1328
Szobatermosztát nélküli jól működő rendszere Enginernek van, egy C18-as Fég kazánnal, lehet neked is az kellett volna.
Előzmény: portugálfan (1326)
monyesz Creative Commons License 2009.02.07 0 0 1327
De mit vársz a külső jeladótól ? Az arra való, hogy a kazán előremenőt szabályozza a külső hőfok függvényében.
Namármost ahogy az előremenő eléri az 50 fokot, lekapcsol a kazán, aztán azonnal vissza is kapcsol.
A szobatermosztátot megfelelően kell elhelyezni, a leggyorsabban lehülő és leglassabban melegedő helységbe. Oda nem szabad termoszelepes radiátort rakni.
A többi helységbe lehet és kell is, azok lezárnak, ha megvan a beállított hőfok.

Aztán meg a 20kw-ra visszaszabályozás nem sokat ér, hiszen a minimálist kellene lejjebbvinni, hogy kis hőigény esetén (amikor kisebb a hőveszteség a kazán minimális teljesítményénél) ne kapcsolgasson.
Előzmény: portugálfan (1326)
portugálfan Creative Commons License 2009.02.07 0 0 1326
Semmi, mivel az nincs. Csak az lenne a megoldás? Egyébként az összes radiátort termoszelepekkel kaptam, ha beraknék egy helyiségtermosztátot, akkor használhatnám őket dísznek, mondjuk most is ...
A szobatermóval az a gondom, hogy csak egy helyiség hőmérsékletét figyeli, ha lesz egy hűvösebb helyiség annál akkor ott vakarózhatok. Vagy nem jól gondolom?
Előzmény: monyesz (1325)
monyesz Creative Commons License 2009.02.07 0 0 1325
Szobatermosztáttal mi a helyzet ?
Előzmény: portugálfan (1324)
portugálfan Creative Commons License 2009.02.07 0 0 1324
Sziasztok! Kis segítség kellene: Egy SaunierD Ecosy F28 EAS tip. kazánunk van külső hőm. érzékelővel. A legkissebb (029) fűtőgörbével megy, talppont 15-re tolva, 20kW-ra maximálva a teljesítmény, max 50 fokos fűtővíz. Ha kint melegszik az idő, úgy tűnik, nem foglalkozik vele, ugyanúgy percenként bekapcsol, persze ezért bent már túl meleget csinál. 50-en fokra felfűti a vizet, kikapcsol, kb 1-2 perc alatt lehül 40 fokra majd kapcsol is be - ez normális? Vannak termosztátok a radiátorokon, de ha jól gondolom attól hogy lejjebb veszek egy kettőt, a kazán nem fog kevesebbet járni. Mit lehetne állítani rajta, hogy ne menjen annyit? Persze le lehet kapcsolni, de nem hiszem hogy csak ez a megoldás.
monyesz Creative Commons License 2009.02.04 0 0 1323

A helyzet szerintem a következő.

 

Először legyen meg a hőszigetelés és a nyílászáró csere, legalábbis legyen meg az, hogy milyen értékekkel lehet számolni az épületgépészeti tervnél.

A kondenzációs jobb hatásfokú lesz (egyébként ez is zárt égésterű és tubós ! :) ), mert a fűtési idény nagy részében, de a felében biztos, nem olyan nagy a hőigény, hogy ne tudna a kazán kondenzációs üzemben dolgozni. Ha meg kevés a kazán teljesítménye (kondenzációs üzemben nem ad le elég hőt), akkor a kondenzációs kazán működhet sima turbósként !

Valljuk be, hogy a -10 alatti hőmérséklet Mo-on nem sűrűn fordul elő (összesen 10-15 napnál többre nem saccolom, fűteni viszont 180-210 napon biztos kell). Tehát ha egy rendszer kondenzációs üzemben elmegy a fűtési idény 95%-ban, akkor a maradék 5%-ban mehet sima turbósként, lényegében nincs nagy jelentősége. Úgyhogy a radiátorokat nem biztos hogy annyira túl kell méretezni ! ;)

 

Nem tudok épületgépészt, de ígéretes, hogy aki előzetes számot mondott, az tervez és nem a hasára üt ! Persze amíg nem rendeled meg nála a tervet, addig nem fogja odaadni a méretezést, ez érthető. :) Szerintem ha van szerelő is, akivel összedolgozik, akkor ne keresgélj tovább tervezőt-kivitelezőt.

Előzmény: ArtuDitu611 (1320)
PR0DIGY Creative Commons License 2009.02.03 0 0 1322
Köszi.

Esztétikai szempontból a kazán alá gondoltam a 160-as szögletes változatát, tényleg lehet-e különbség abban, hogy hengeres vagy szögletes, esztétikáját kivéve? Most úgy néz ki, a 160-as felé billen nálam a mérleg nyelve.

Üdv.
Előzmény: Dínó (1321)
Dínó Creative Commons License 2009.02.03 0 0 1321
Szerintem a Junkers ST120 kb ugyanolyan, mint bármelyik másik gyártó hengeres zománcozott indirekt tárolója. Hőcserélőfelület kb 1m2, felfűtési idő (10->60 fok, 75 fokos előremenővel) 19-20 perc. A 160-as meg kb. 23-25 perc alatt végezhet.

Előzmény: PR0DIGY (1295)
ArtuDitu611 Creative Commons License 2009.02.02 0 0 1320
4. a kombi cirkó oké, csak a kondenzációsba nem vagyok 100 %-os.
Talán egy zárt égésterű turbós jobb hatásfokkal működne a rendszerben.
Először is olcsóbb, még egy márkásabb is, másodszor kisebb radiátorok is kellenek (nem kell túlméretezni). Ami pénzt ezen spórolnék, abból lehetne nyílászárót korszerűsíteni.
Ezért kellene a segítség. Az épületgépész ebbe is tud segíteni?
Előzmény: monyesz (1315)
Gyurco78 Creative Commons License 2009.02.02 0 0 1319
Szerintem biztos hogy nem a minimum teljesítményen van a legjobb hatásfoka...valahol a középúton lesz az.
Pl. néhány SD kazán prospektusát átböngészve, min. teljesítmény és min. gázfogyasztás alapján hatásfok: 80%, max. teljesítmény és max. gázfogyasztás: 90%.
Előzmény: katonalajos (1317)
ArtuDitu611 Creative Commons License 2009.02.02 0 0 1318
Hőigény adat onnan, hogy kijött egy gáztervező+ egy szerelő felmérni a dolgokat. A tervező azt mondta telefonban, hogy Ő egy számítógépes programmal kitudja számolni a hőigényt.
Majd két hét múlva kaptam egy árajánlatot Tőlük, amiben le volt írva sok minden, de például a hőigény csak így, nem helyiségek szerinti bontásban, valamint a radiátorok is csak darab számra egy tételben.
Addig is olvastam itt sokat és tanultam belőle.
Most kell egy jó épületgépészt hívni aki független!
Szentendre környéke, tudtok ajánlani normálisat?

Előzmény: monyesz (1315)
katonalajos Creative Commons License 2009.02.02 0 0 1317
Nekem ez a 3.9KW nagyon tetszik, én is elfogadnék egy ilyet. :-) A Baxink kb. 7KW-ig tud lemodulálni, és bizony sokat kapcsolgat emiatt a kazán. Biztosan még kisebb lenne a fogyasztásunk 5%-kal, ha folyamatosan tudna fűteni a kazán.
Különben meg én úgy tudom, hogy minél jobban lemodulál a kazán, annál jobb a hatásfok, alacsonyabb a fogyasztás.
Előzmény: mcsaba111 (1316)
mcsaba111 Creative Commons License 2009.02.02 0 0 1316
helló

Eddig a legkisebbre lemoduláló, amit találtam:

Junkers Cerasmart ZSB 16-1 A, ez 3,9 kW_ról indul, Al-Si ötvözetű hőcserélővel
Vagy itt egy Vaillant ecoTEC pro, 6kW-ig megy le, ez rozsdamenes acél hőcserélős

A ki-be kapcsolás mennyi veszteséget okoz? Számottevő, vagy nem érdemes vele foglalkozni?

köszönettel


Előzmény: monyesz (1314)
monyesz Creative Commons License 2009.02.02 0 0 1315
1. Én azt javaslom, hogy csak kombiban gondolkodj.
2-3. Fogj fülön egy épületgépészt , és méreteztesd ki a rendszert, a radiátorokat pontosan, nem hasraütésre ! Nagy különbség van a tetőtér és a pincerész miatt.
4. Kondenzációs kazánt, alacsony előremenőjű radiátoros fűtést alacsony hőveszteségű, jó hőszigetelésű helyen szokás alkalmazni. Pl a tetőtérbe iszonyat hősziget be kell pakolni, hogy ilyen legyen.

Azért az érdekes, hogy írsz 8-10kw hőigényt, de nem tiszta mekkora radiátorok kellenek - honnan akkor ez a hőigény adat ?
Előzmény: ArtuDitu611 (1312)
monyesz Creative Commons License 2009.02.02 0 0 1314
Akkor nagyon sok lesz oda a 7kw ! Ha max 8kw a hőveszteség (ami -15 fokra értendő), akkor neked olyan 2kw-ig lemenő kazán kellene.
Az Inka hőcserélőjével nincs gond egyébként.
Előzmény: mcsaba111 (1308)
Gyurco78 Creative Commons License 2009.02.02 0 0 1313
1. Ha csak 1 fürdőszoba van, talán jó az átfolyós kombi is. Csak ha asszony mosogat, te ne akarj fürdeni pont akkor :)
Ha tárolósat választasz, akkor hogy ez most külön tároló, vagy benne van a kazánban, szerintem ízlés kérdése, ha külön van, és behal a kazán, nem kell kidobni mindkettőt.
2. Ha 10 kW a ház hőigénye, akkor nyilván 10 kW közeli kazán kell, de mindenképp olyan, ami le tud modulálni minél alacsonyabbra (nehogy a kazán minimális teljesítménye is több legyen, mint a hőigény -15 fokban). Átfolyós kombiból kell a 24 kW max. teljesítmény.
3. Ha már tudod, hogy 10 kW a ház hőigénye, akkor tudnod kéne, hogy helyiségenként mennyi, különben hogy számoltad ki? Ehhez kell választani radiátort.
4. Passz, ha van sok pénzed, vegyél kondenzációsat :) Bár egy Inka nem is olyan drága...
Előzmény: ArtuDitu611 (1312)
ArtuDitu611 Creative Commons License 2009.02.02 0 0 1312
Sziasztok!

Előrébb vagyok néhány adattal házügyileg, amit most megosztanék veletek és kíváncsi vagyok a véleményetekre.
A ház 3 szintből áll pince(külön álló), földszint, tetőtér (1méteres térdfal+45°-os ferdesík), a kettőt 4 m2-es feljáró köti össze. Semmilyen fűtés eddig.
Kondenzációs kombi kazánra gondoltam, csak radiátoros fűtéssel!
Egyenként 44 m2-es alapterület. Légköbméterre pince 100 m3, földszint+tetőtér 243 m3. A ház hőigénye 8-10 KW.
A pince különnyíló teljesen, ide tervezem a kondenzációs kombi kazánt + helyiségenként 1-1 radiátort temperálni.
Földszintre nappaliba 2 radiátor, fürdőbe 1 nagy törölközőszárítós, kisszobába 1 radiátor tervek szerint.
Tetőtérbe 2 hálószobába 1-1 radiátor, wc-be 1 kicsi, közlekedőbe semmi, mert úgyis egy légtér a nappalival.
Szeretném jól méretezni a fűtésrendszerem ezért vagyok kíváncsi a Ti véleményetekre (itt "független" hozzászólók vannak).
Kérdéseim:
1., Milyen rendszer lenne a legjobb ( kombi vagy külön fűtő és melegvíz)?
2., Mekkora teljesítményű kazán lenne ide ideális?
3., Mekkora radiátorokkal (kb. KW)?
4., milyen kazánt (én kondenzációst szeretnék, de nem biztos hogy az a legjobb ide)?
Axióma Creative Commons License 2009.02.02 0 0 1311
Az a 8kW az kb. -15 fokra van meretezve... tehat lesz kb. 2 heted az 5 honapbol, amikor minimalisra modulalva (ki tudja, hogy ugyanolyan jo hatasfokkal-e, mint a nevleges teljesitmenyen) mehet a kazan folyamatosan. A tobbi 4,5 honapban meg veszettul sok...
Előzmény: mcsaba111 (1308)
Gyurma60 Creative Commons License 2009.02.02 0 0 1310

Sziasztok...

 

Nekem egy Inka 24-em van...680m3-van fűtve vele...igaz könnyűszerkezetes ház...10cm-Nikecellel borítva....

Mikor azok a nagy hidegek voltak jan közepén,akkor a kazánom 40%-os terheléssel működött...az-az naponta max 5-órától nem ment többet..és odabent 21.5-22.5Co-között van a higany...Ekkor fogyasztottam 9.2m3/nap-HMV-vel együtt...

Eddig Nagyon nem bántam meg ezt a kazánt....

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!