Egyre elterjedtebbé válnak a zárt égésterű kazánok körében a kondenzációs elven működő berendezések, ami számos kérdést vet fel egyrészről a 100% feletti hatásfokról, másrészről a hozzá tartozó legoptimálisabb rendszer tervezéséről, kiépítéséről, beállításáról…
Ezúton megkérek minden látogatót, hogy kerüljék a direkt vagy indirekt reklámozást – különös tekintettel gondolok itt forgalmazókra, kivitelezőkre.
Összegyűjtöttük a leghasznosabb információkat egy kondis oldalon. http://statisztikus.hu/kondis/
Üdv. Immergas victrix tt 24 kombi dobálja az e96 hibát. Ezenkívül gyakran nem ad melegvizet és hátra kell mennem áramtalanítani újraindítani. Tisztítás óta csinálja főképp. Szerelő nem elérhetetlen, most meg már főképp 3 hét hívogatás után elküldtem az anyjába.
Nem tudom, neked "magához tért-e" a fűtési görbéd, de a miénk ma okozott meglepetést. Eddig úgy tudtam/gondoltam, hogy a kinti relatív meleg miatt és a külső hőmérséklet érzékelő miatt kezd felfelé kúszni az érték. Na ma nem ez történt, mert napok óta, a viszonylag melegebb kinti hőmérséklet alatt stabilan tartotta az 1,7-et, amire az 1,4-ről felkúszott, de ma lehűlt a levegő, (most is 3 fok van) és felment az érték 1,8-ra. Nem tudom mi lesz az az érték, ahol megállapodna, de továbbra sem tudom, hogy most amikor kint +3, benti igény +23, akkor milyen fűtési görbe érték az ok, továbbá mennyire befolyásolja a görbe értékét a kinti tény_benti igény hőfok. Ebben azért nem tudom hová tegyem, mert mindenhol azt olvasni, hogy lapos legyen a görbe akkor jó, de akkor most mekkora az a lapos érték? Ezzel együtt a rendszerben lévő sok vizet (az alsó helyiségben 2"-os csövek is vannak, a rendszer legvékonyabb fűtési cső átmérő 3/4"-os) frankón felmelegíti és tartja, az oda-vissza hőfok különbség 8 fok körül van.
Megköszönném, ha valaki tudna a kérdésben közelebb vinni a helyeshez.
Ha tudsz szerezni, inkább használtan egy CW400. Sony tapasztalata alapján a CW100-ast nem olyan egyszerű belőni időjárásfüggő módban a kívánt szobahőmérsékletre (CW400-on ott egy a szoba-offset beállítási lehetőség, ami hatalmas segítség, jócskán leegyszerűsíti)
Ha viszont maradna az on-off termosztát, inkább a 2500, mert a 2300-ra csak buszos termosztát mellett lehet rákötni külső hőmérséklet-érzékelőt.
Amúgy fűtésre ugyanazt tudják (azaz jócskán túlméretezett a házadhoz, de kombikazánban ez van, nincs kisebb), melegvízben viszont a 2300 lényegesen nagyobb teljesítményű, 30 kW
A fórumon olvasottak alapján eldöntöttem, hogy Bosch kombi kazánra cserélem a jelenlegi 20éves 24KW-os Ferroli kombi kazánomat.
Nem látom viszont, hogy "Bosch Condens 2300i W GC2300W" vagy "Bosch Condens 2500 W WBC 28-1 DCE 23" legyen a befutó?
Van otthon egy Q7 RF-em, viszont szintén a fórum alapján egy CW100-be beruháznék még (amennyire megértettem, ezzel lehetne külső hőm. függő, rendes szabályzást megvalósítani)
Melyik kazánt javasoljátok inkább? Nem látom, mi a különbség köztük.
Paraméterek:
- 100nm, átlagosan hőszigetelt ház, egy szint, 9db lapradiátor, egy körben felfűzve
- fontos, hogy halk legyen a kazán és a melegvízre is megfelelő kapacitású legyen
Köszönöm a választ! Most okával megmértem az értékekeket! A kazán által mutatott hőmérséklet 56 C- fok, a hőcerélőbe belépő 38 C- fok. a hőcserélőből kilépő 30 C fok. Kérdésem lenne, a kazán által előállított 56 C- os víz miért nem jut el a hőcserélőhöz?
Nem tudom, de úgy logikus, h mindkét esetre egyformán vonatkozzon, +- értékként kezelje. Nem muszáj a kazánon állítani, a CW400-on is megtalálható "Hőm. interv. (ütemzár)" néven, ott is azt említi a leírás, h "Hőmérséklet intervallum az égő ki- és újbóli bekapcsolása számára"
Nálam 7K-n van, mert ilyen enyhébb időben jócskán túl nagy a min. teljesítmény is a kis házamhoz, ne kapcsolgasson sűrűn a kazán.
Még egy kérdés, ez viszont a kazán... van olyan lehetőség a kazánmenüben, hogy lehet állítani a hiszterézist a fűtésnél. Gyárilag ez 6K. Ez csak a visszahűlési érték vagy a túl fűtési is?
Ha elállítom mondjuk 8K -ra akkor túlfűtéskor ugyanúgy marad a gyári 6°C on tehát nem engedi tovább fűteni...
Lehűlésnél mintha változna de ott meg beleszól az újra kapcsolási késleltetés.
1-10-ig állítható, mennyire legyen hatással a mért helyiség hatással a kért előremenőre. Alapban 3-as értéken van, már ott is követi valamennyire, 5-6 körül meg már kimondottan agilisen. Ami általában jó, de pl. szellőztetésre vagy nálam a (szintén nappaliból nyíló) padlásföljáró lenyitására is érzékenyen reagálna, ezért inkább írtam rá egy egyszerű automatizálást, h ilyenkor alacsonyabbra állítódjon a kért hőmérséklet, majd a becsukás utáni 10 perccel vissza.
És miként tudja a CW400 a benapozást tolerálni? Az nem mindig fennálló folyamat, de előfordul. Most például majdnem 1.5°C-kal feljebb van a hőmérséklet a kért hőfoktól. Viszont ha elmegy a nap, elég intenzíven süllyed a hőmérséklet a referencia helyiségben. Ezt a csökkenést is letudja követni a CW400?
2500-on a külső hőmérő egy mezei on-off termosztáttal annyit tesz, h az előremenő értékét átállítja - pont ugyanúgy, mint ha te tennéd azt a kazánon (tehát pl. 0 fok mellett 50C előremenő, -10 mellett viszont mondjuk 65C-t, a beállított talppont-végpont alapján). De ha bármikor a termosztát bekapcsolja a kazánt, az buta módon mindig ezt az értéket fogja megcélozni: akkor is, ha teljesen hideg a szoba, és akkor is, épp csak egy picit kell ráfűteni - hiszen az on-off termosztát mellett a kazánnak fogalma sincs a szoba értékéről. Egyébként a hagyományos módon kapcsolgat a termosztát: utólag, egy már kialakult hőmérséklet eltérés alapján. A radiátorok így hol forróak, hol teljesen kihűlnek a köztes időben.
Az időjárásvezérelt mód (pl. a CW400 termosztáttal) teljesen más. Olyankor a fűtés lényegében egész nap megy, egy alacsony előremenővel ami pont fedezi a házad hőveszteségét az adott külső hőfok mellett. Nem kapcsolgat a termosztát, hanem az előremenő értékét állítgatja szintén egy beállított talppont-végpont, a házad jellemzői (pl. hőszigetelés) a szoba aktuális hőfoka és a kívánt érték alapján. Nálam pl. reggel a beállított max. 60 fokkal indít, h gyorsan meglegyen a fölfűtés, aztán ahogy melegszik a ház, veszi egyre alacsonyabbra és végül olyan 30-35 fok közti előremenőt tart a mostani időjárástól függően. Nem egyszerű belőni, de megéri, mert ha jól van beállítva, lényegében nincs ingadozás, hiszen a külső hőmérséklet változására reagál még mielőtt annak benn hatása lehetne. A radiátorok pedig egész nap langyosak (ideális esetben pont a termosztát által kért értéket tartva, túlméretezett kazánnal pedig annak hiszterézise szerint ingadozva picit, de még mindig komfortosan)
Opcionálisan átrakhatod mezei, szoba-vezérelt módba is az ilyen buszos rendszertermosztátot, és akkor meg csak szoba alapján fog kapcsolgatni. A külső hőfoknak nincs szerepe, hiszen ott az lényegtelen: csak az számít, a szoba mennyire tér el a kívánt értéktől: ha nagyon, akkor melegebb vízzel fűt, ha kevéssé, akkor csak alacsonyabb előremenőt kér a kazántól. Az on-off-nál ezért jobb, okosabb, de egyébként ez a mód is utólag avatkozik be a már kialakult eltérés alapján, így kevésbé komfortos mint az időjárás-vezérelt.
Köszönöm a választ! Mennyire érzékeny a régi fűtési rendszerben levő szennyeződésekre /rozsda...stb/! Régi lemez radiátort nem lehet tökéletesen kitisztítani! Üdv F.F.
Mely hőcserélők a legjobb hatásfokúak? 33 kw os Weaten kondenzációs gázkazánom van. A lakásom tetőtérbeépítéses! Azért építtettem be hőcserélőt, hogy a vegyes tüzelésű kazánt is tudjam működtetni!Úgy néz ki hogy a szerelőm elnézte a paramétereket! Hogyan tudnám kijavítani?
Érdeklődni szeretnék, hány KW- os a hőcserélő? Nekem a két víz között 25 fok a különbség 70 KW- os hengeres hőcserélő van benne.!! Sajnos nem tudja átadni a hőt !!!
Jól értem, hogy a külső hőmérséklet érzékelő a Bosch 2500 WBC 24-re kötve (végül ez lett a kiválasztott) abban segít, hogy a külső hőmérséklet változását figyelve korábban (optimalizáltan, pl. alacsonyabb modulációval) indítja/állítja le a fűtést, mint ahogy a belső hőmérséklet alapján a szobatermosztát kapcsolná a kazánt (kvázi a pillanatnyilag beállított szobahőmérsékletre optimalizál)?
A szabályzó (pl. CW100, CW400, CT200) pedig abban segít (fűtési oldalon), hogy folyamatosan kommunikál a kazánnal, és a felhasználó által beállított időprogramja alapján legközelebb bekövetkező belső hőmérséklethez optimalizálja a fűtést (pl. hamarabb állítja le, vagy hamarabb, de alacsonyabb teljesítménnyel indítja a fűtést). Kvázi a programozott szobahőmérséklet változásokra optimalizál?
Mindezt a külső érzékelővel együttműködve: pl. a szabályzó által "ismert", hogy 20 perc múlva 5 fokkal csökken a programozott szobahőmérséklet, ezért annak ellenére nem indítja el a kazánt, hogy a külső hőmérséklet érzékelő a környezeti hőmérséklet csökkenését jelzi?
Azt sajnos sehol nem tudom megnézni hogy milyen teljesítménnyel fűt, de a visszatérő és az elmenő àg közt csak pàr fok különbség.
Hőcserélő van a rendszerben a vegyes kazàn miatt a kazàn fűtővize és a visszatérő àg közt is csak kb 8 fok a különbség. Ezért gondoltam hogy lassítok az àramlàson.
Olvastam hogy hogy úgy is lehet csökkenteni a visszatérő víz hőmérsékletét hogy zàrunk a kazàn visszatérő àgàn. Ez mennyire ajànlott érdemes foglalkozni vele?