Egyre elterjedtebbé válnak a zárt égésterű kazánok körében a kondenzációs elven működő berendezések, ami számos kérdést vet fel egyrészről a 100% feletti hatásfokról, másrészről a hozzá tartozó legoptimálisabb rendszer tervezéséről, kiépítéséről, beállításáról…
Ezúton megkérek minden látogatót, hogy kerüljék a direkt vagy indirekt reklámozást – különös tekintettel gondolok itt forgalmazókra, kivitelezőkre.
Összegyűjtöttük a leghasznosabb információkat egy kondis oldalon. http://statisztikus.hu/kondis/
Esetleg tudja valaki hogy a sensys miért nem tudja hány óra van? Beállítom a pontos időt aztán másnap már egy órával kevesebbet mutat 50e ft ért illő lenne tudnia mennyi az idő 😲
Azt elsőre is értettem hogy szabadon lebeg benne az érzékelő. Megpróbálom érthetően leírni még 1x:
A hőmérséklet érzékelő patront a vezeték végén, a cső hüvely falához kell nyomni, hogy az ott is maradjon, és teljes felületén érintkezzen a cső oldalával. Hogy ezt hogy oldod meg, majd kitalálod. (beütsz mellé egy fa darabot, vagy akármi) Én azt írtam, erre a célra van gyári lapos rugó ami ezt megteszi. Tehát nem csak benyomni kell, és ne kupakolgassad, arra ott az asszony! :D
Nálam nincs semmilyen feszítő, simán bele van dugva a csőbe és a végét le lehet kupakolni. Most benyomtam annyira amennyire tudtam, és próbáltam úgy lekupakolni, hogy az befelé feszítse a vezetéket.
"Nekem ingyen adnának tárolót akkor sem kellene,nincs szükségem a killodasra.kis pénzből ez a tuti."
Az hogy te így megoldottad, "sufni tuningosan" a kombi kazánoddal a dolgot, még nem jelenti azt hogy feltaláltad a spanyol viaszt és ez a legtutibb módszer. Semmiféle kínlódás nincs az indirekt tárolókkal, és ne is hasonlítsuk össze a komfortját az általad javasolt tuningal, mert ez kb olyan mintha egy BMW-re vennél egy gagyi sport kipufogót hogy jó hangja legyen, vagy eleve M Technic BMW veszel gyári sport kipufogó rendszerrel... Gondolom érzékeled a különbséget.
Egyszerűen csak szar kivitelezőt fogott ki... Az esetek többségében az ilyen jellegű anomáliák, kivitelezési hibák.
"Ami nekem furcsa volt, hogy a szonda is csak simán be dugva a letalpalt csőbe, és benne lötyög, nincs semmilyen hővezető paszta a szonda és a cső fala között."
Pffff :D Hát akkor ne csodálkozzál hogy ilyen anomáliák vannak nálad!
A tartályhoz van egy gyári lapos rugó ami hozzányomja a merülő hüvely falához a hőérzékelőt. A hőmérőnél ugyan ez...
Az mit jelent hogy betunkoltad? Valamivel a cső falhoz kellene feszíteni az érzékelőt. Menj be egy gépész boltba és vegyél egy illetve 2db ilyen lapos rugót.
Délután leszaladtam a pincébe és megnéztem a hőmérőt és a szondát. Mindegyiket csak simán ki lehet húzni, és kész. Ami nekem furcsa volt, hogy a szonda is csak simán be dugva a letalpalt csőbe, és benne lötyög, nincs semmilyen hővezető paszta a szonda és a cső fala között. Most betunkoltam amennyire csak tudtam, hátha ez segít rajta.
A felső hőmérő helyére nem raktam még át, mert nem volt nálam csípőfogó, hogy lebontsam a vezetéket. Holnap kipróbálom, ha lesz annyi időm.
Dehogy kell ramelegiteni , miért kellene? Nem 10mp-re nyitod meg a melegvizet. De tegyük fel 2x3x annyira nyitod meg hogy a kazán még nem termel melegvizet(pont ez a lényeg benne hogy ezeket a keseseket kikuszobolje a 80l) nehogy már elhutson 80l 45-50c fokos vizet mert betojok.itt szinte forditott a helyzet, minél többet van használva a melegvíz annál több/melegebb a bojlerba a viz. Régen 80l-bol furdott egy család most meg attól féltek hogy 10mp hidegviz bemenet után már kihűl.
1. Lehet nagyobb hőmérsékletű pl.60c vizte bele engedni ebben az esetben 100% hogy nem kell rafuteni.
2. Ha valakinek több a melegvíz igénye tehet föl 120l bojlert abba még több a tartalék.
Nekem amúgy jók az elhelyezkedése a berendezeseknek, a bojler és a kazán között 1.5m van.
De tényleg most ha bele gondol bárki aki küzd a melegvíz ellatassal nem éri meg tegyük fel egy pár kw(legyen 500-1000ft +) hogy lemegy a gond a nyakából..a melegvíz ellátás miatt.... Nekem megéri. de azt bizton allitom hogy nincs többlet fogyasztás willanyba legalább is nekem. (7-8e ft/hó)ennyi kb. Mindig. Régen mikor még rendesen vezéreltről ment 12-14e is volt.
Annyit teszek még hozzá hogy akinek van lehetősége próbálja ki aztán tud majd különbséget tenni komfortban és gazdasagossagban. Nekem ingyen adnának tárolót akkor sem kellene,nincs szükségem a killodasra.kis pénzből ez a tuti.
A pincében van, ott elég állandó a hőmérséklet egész évben, kb. 18 fok lehet. A kazán alatt az összes létező csövet leszigeteltem, nincsenek nagy távolságok a tárolótól, ezért nincs cirkulációs rendszer.
Van reggel is meleg, csak nem forró, és nem sokáig. :)
És minél messzebb van a bojler annál jobban rétegződik, a hideg és a melegviz a bojlerben. Mert minden csapnyitáskor belenyom egy kis hideget is, és ha hosszú meg vastag is a cső, akkor nem kicsi hideg víz szalad bele, hanem vagy 5-10l.
Arról nem beszélve hogy nyomás esés is van a meleg ágon ha ez így van bekötve. Ahol alapból nagy nyomás van a lakásban ez nem annyira vészes. De ahol csak 2,5-3 bár a hálózati víz nyomása, ott meglepetés egy melegvíz csap nyitás :-)
Ezen én is gondolkodtam, de az a baj, ha megnyitod a csapot, akkor a gázkazánba hideg víz folyik, míg be nem kapcsol és el nem kezd melegíteni. Az a hideg víz meg hűti a bojlert, így állandóan rá kell melegíteni villannyal.
Én még nem láttam hogy vilagitana a bojleren a lámpa,de 50c vizet küldök bele minden este furdeskor full 50c lesz benne a viz másnap 14h-ig vissza hül kb. 45c-re és ez is tökéletes fürdeni. De a lényeg ha még (egye fene) rá is fűt(nagyon ritkán) egy tároló árából éveken keresztül rafuthet,az a bosszankodas amiket itt olvasok nálam ismeretlen fogalom. És ez a komfort amit nyújt ez a megoldás pótolhatatlan.
Ez nyilván működik, csak épp azt a 80l vizet egész éjjel árrammal tartod melegen. Egy gyors mosogatáskor meg kiengedsz a bojerből pl. 20 l vizet, a kazán felfűt neked ugyanennyit, amit 1 óra múlva ismét árammal fogsz visszamelegíteni. Szóval gazdaságosnak semmiképp nem gazdaságos a megoldás.
Csak olvasgatom itt mit össze varialtok a HTM el, ide tároló,oda tároló ilyen csőkígyó itt meleg ott hideg a francba vele. Apám sorba kottem a 80l hajdu bojlerem a kazánommal oszt van korlátlan egyenletes meleg vizem. Semmilyen tárolóra nem cserélném pl. Az asszony mosogatott vagy 10p utána mind hárman megfurodtunk, semmiféle melegvíz ingadozás vagy hogy el fogyna a melegvíz stb.stb.. mióta így használjuk sosem volt gond a melegvíz és nem jár semmilyen befektetéssel,ezzel senki nem tud szembeszállni pung, tum.
Én sokat kísérleteztem és nekem az vált be, hogy vagy alulra teszem és 40 fokra állítom (250l tároló) ekkor a teteje valahol 60 alatt van. A fűtés után a felső harmad valahol 50 fok körül állandósul, amibe a keringetés is picit besegít az is a felső harmad aljába csatlakozik vissza és ott kiegyenlíti a hőmérsékletet.
Amikor fentre tettem akkor pontosabb a felső harmad hőmérséklete de kevesebb meleg víz van a tárolóban. Folyamatos víz elvételnél pedig (nálam!) nem elég teljesítményű a kazán, hogy pótolja amit este 2 fürdőszoba 3 lánnyal elvesz.
Ami ebben az esetben furcsa, hogy ha lentre van Neki téve akkor a beáramló hideg víz miatt nagyon hamar indítania kellene a kazánt ha folyamatos a vízelvétel.
Mindenesetre a leírt tünetek esetén valami extra fuckup-nak még lennie kell, nálam a lassú meleg víz volt ilyen. Izgágábbra kellett a kazánt/termosztátot állítani és kisebb hiszterézissel működött.
Őszinte leszek, nem tudom, hogy hány fokos vízben szoktam tusolni és fürdeni, de van itthon hőmérő, megmérem. :)
Nem hideg a 45 fokos víz, csak ahogy tusolok, úgy folyamatosan csökken a hőmérséklete, és a végére már tuti nincs 45 fok, hanem inkább langyos. Felfűtés után pl. képtelenség lenne csak melegvizet engedni, mert olyan forró, hogy éget.
A mi tartályunkban a hőcserélő kb. az alsó 2/3 részen van.
Nem egy órig zuhanyzik az egyik gyerek, és nem 100 litert engedek a másiknak. :)
A kádba szerintem 50 liter víz mehet, de úgy, hogy a végén csak a meleg van nyitva, és langyos víz jön. Ameddig folyik a kádba, addig megy a tusoló is. Sajnos az nem működik, hogy a kazán azonnal olyan gyorsan rámelegítsen, hogy folyamatosan forró víz legyen.
A 120 liter 45 fokos víz pedig csak addig 120 liter 45 fokos víz, ameddig ki nem nyitom a csapot. Ha kiendek 40 litert, akkor már csak 80 liter 45 fokos víz, amihez kevertem 40 liter 15 fokos vizet. Persze ilyenkor már bekapcsol közben a kazán, de nem lesz folyamatosan forró víz, várni kell 10 percet, hogy rendes meleg legyen. Ha nálam is úgy működne mint ahogy nálatok, hogy gyakorlatilag észrevehetetlen a hülés, és folyamatosan lenne meleg víz, akkor elégedett lennék. Csak pl. reggel nem olyan jó, hogy elkezdek tusolni meleg vízzel, aztán a végére már csak langyos. Pedig nem szeretek pazarolni, és nem engedek ki sok vizet, és nem is szeretnék ott állni vizesen 10 pecet mire felfűti forróra.
Értem én a rétegződést, de ha felfűtt este 11-kor, és a tejte 65, az alja pedig 45 fokos, akkor nem hiszem, hogy reggel 7-kor is szépen rétegződve van.
Igen, nem látok a rajzon felül merülő hüvelyt az NTC-nek... Be kell rakni a hőmérő helyére.
Az a lényeg, hogy a kazán azt a vizet állítsa elő, amit "használni akarok", vagyis ha megnyitom a csapot, az a víz hőmérséklet folyjon ami a beállított hőfok. Márpedig az csak úgy lesz az, ha az érzékelő a legfelső réteg ponton van, ahol távozik a melegvíz is. A gyári tárolón is így van.
Ne haragudj hogy ezt mondom de hülyeségeket beszélsz. Nem megy sehova semmi... legalábbis nem úgy ahogy te gondolod. Ez a tároló koppra ugyan az mint a gyári Bosch és nekem az van, tökéletesen működik vele a melegvíz. A hőcserélő a tartály alsó harmadában van, a hőérzékelőnek és a hőmérőnek viszont a felső harmadában kell lennie! Az írásodból meg azt vettem ki, hogy neked valahova alulra van bedugva az érzékelő? Jól értettem ugye?
Na az a lényeg hogy felül keress neki helyet, ugyan abban a magasságban, ahol a hőmérő is van! Ha nincs ott hely neki dugd be a hőmérővel együtt ha befér. Hanem akkor csak az érzékelőt rakd ott be! Nem kell az a hőmérő amúgy, ha jól működik a büdös életben nem nézegeted rajta a fokot. Állítsd be a kazánt 50 fokos HMV készítésre. Próbáld ki így ahogy írtam, jó lesz ;-)
Ezen ahogy nézem egy merülő hüvely van a jeladónak, hacsak nem a fenti hőmérőnek kialakított csatlakozásban van elhelyezve. Az alsó részen ráadásul. Ha a kazánhoz való jeladó van beépítve és nincs valami "lassú melegvíz" program aktiválva annak rendesen a tároló 2/3-át ami 80 liter folyamatosan legalább a beállított hőfokon kellene, hogy tartsa.
Vagy el van programozva, vagy nem belevaló az NTC/PTC.