Egyre elterjedtebbé válnak a zárt égésterű kazánok körében a kondenzációs elven működő berendezések, ami számos kérdést vet fel egyrészről a 100% feletti hatásfokról, másrészről a hozzá tartozó legoptimálisabb rendszer tervezéséről, kiépítéséről, beállításáról…
Ezúton megkérek minden látogatót, hogy kerüljék a direkt vagy indirekt reklámozást – különös tekintettel gondolok itt forgalmazókra, kivitelezőkre.
Összegyűjtöttük a leghasznosabb információkat egy kondis oldalon. http://statisztikus.hu/kondis/
https://www.comtherm.hu/termek-reszletei/ntc-homerseklet-erzekelo/357 külső érzékelőnek, a kazánon beállítod hogy külső hőm. után szabályozzon, karakterisztika beállítás, és egy sima on-off termosztát, kb ennyi után már szabályzza az előremenőt, ha profi rendszert szeretnél akkor a helységeket kellene külön mérni és szabályozni thermofejel a köröket.
Mindenképpen a sajátját vedd meg hozzá, ha teljeskörűen akarod a termosztátról vezérelni a kazánt akkor sensys kell, 35k kb, ha netet is akarsz rá akkor sensys net 76k . Ha elég a termosztát egy két beállítással, a többit a kazánon tudod vezérelni, akkor cube szobatermosztát, ha net is kell rá akkor cube s net. a netes letölti a netről az időjárási adatokat. ha a padlófűtésnél van szivattyú akkor kell egy multifunkcios modul is http://www.aristonszerviz.hu/userfiles/file/Multifunctional_kit_HUN.pdf 15k kb ez tudja vezérelni. A keverőkör mivel van megoldva, hogy a padlóba alacsonyabb víz menjen, mert igaz nem olcsó de van hozzá 250 ért komplett szett https://www.ventil.hu/ariston-mgm-ii-evo-hidraulikus-futesi-modul.35692.phtml .
Ami a "komforttalanságot" illeti, megerősíthetem, hogy erősen létező probléma.
Messze nem passzívház a miénk, de mivel a teljes járólapozás mellett döntöttünk, bizony van hátránya....
A fűtési szezonon és a nyári erősen meleg napoktól eltekintve kellemetlenül hideg tud lenni....
Aláírom, hogy egy szinte folyamatosan meleg padló szigeteletlenségre utal, viszont rendkívül komfortos, főleg egy nyirkos - hideg nap után. Ezt már csak a jakuzzival lehet fokozni.....
Jah, hogy pénzbe kerül....igen, de a szigetelés is....illetve a dohányzás is, csak még rákot is okoz....
Ha radiátorral fűtenéd ugyanolyan hőfokra a házat, akkor még annyira sem lenne meleg a padló, ettől az még lehet komfortos.
Én jelenleg 28 C°-os vízzel fűtök, kézzel annyit érezni a padlón, hogy nem hideg. Még nem lakunk a házban, tehát csak 18 C° körüli a belső hőmérséklet, így most nem is termosztát vezérli a kazánt,
hanem egy időprogramot állítottam be, mert nincs jelentősége, ha 1-2 C°-ot ingadozik is a hőmérséklet.
Fixen 6 óra fűtés, majd 12 óra üzemszünet. Homlokzati szigetelés még nincs fent, csak a födémen az "ásónyom" cellulóz. Hamarosan kipróbálom kicsit magasabb hőmérsékletű előremenővel is. (Értsd: 32 C°)
Ácsi. Az egy félreértés, hogy a jó padló(felület)fűtés meleg. Ha már melegnek érzed, akkor túl van fűtve. Nagyon jól hőszigetelt házaknál a teszemazt 30 fokos felületfűtés prímán fűt, de melegnek magát a felületet nem érzed.
Ez azt jelenti, hogy rohadt jó a hőszigetelés, örülni kell neki :)
Ha meg valaki melegen akar lépegetni, az ne akarjon passzívházat.
Csak, hogy lássátok az agyonszigetelt ház is lehet "hátrány "
Ismerősömnek passzív háza van, napelem, villanykazán. Szinte ingyen van a fűtés ~60e/év.
Padlófűtés.
A ház nem igazán hűl ki a jó szigetelés miatt, viszont a padlófűtés emiatt ritkán kapcsol.
De ugye a padló ki is hül viszonylag hamar, átadja a környezetének a hőt. Onoff termosztát vezérli, de ugye annak is véges az idő programozása. Szóval sokat hűvös a járólap és nem is lehet sokat tenni ellene.
A termosztát is valami 50cmre van a padlótól, hogy minél előbb tudjon reagálni..
Szóval ugye az sem jó ha átesünk a ló túloldalára a szigeteléssel. Ott is van "komfortbaj"
Ha nem akarsz netet akkor a sima sensys 35k kb, ha akarsz akkor sensys net 78k kb, vagy a cube s net termosztát 50k kb. Én mindenképpen javaslom, mert csak ezzel működik az időjáráskövető szabályzás, a sima termosztátokkal csak on/off rendszerben megy a kazán, nem tudja szabályozni a teljesítményét csak a gyárival.... a neten távolról eléred fogyasztási adatokat grafikonokat csinál, egész jópofa...
Igen, a belső és a külső hőmérséklet különbsége a lényeg, én is erre gondoltam. A külső nagy átlagban éghajlati adottság. A benapozás is számít valamennyit, ki is kell használni jó tájolású háznál energetikai és közérzeti okokból is, de azért annak utána kéne számolni hogy milyen szigeteltségű háznál nem elhanyagolható már a benapozás. Az biztos, hogy egy nem jól szigeteltnél nem sokra mész vele. A másik gond a napsütéssel hogy nincs éppen szinkronban a hőigény ingadozásával.
Ez igaz, de nem is gondolkodtam 24c belső hőmérsékletben 😉
Szerintem viszont két lényeges dolog ami érdekes a gázszámlánál: hány fok van kint és hány fokot csinálsz bentre.
Ezt befolyásolja a szigetelés nagyban és a szoláris behatás.
Van több tényező még, de szerintem elenyésző.
Ha magasabb hőfokon fűtesz rövid ideig vagy akár hosszabban fűtesz alacsonyabb hőfokkal hosszabb ideig a gázszámla kb ugyanaz... de!! a komfort érzet más (nagyon) a kettő közt.
Legalábbis én ezt tapasztaltam. ( lehet h rosszul fogalmaztam, de belekötésnél megpróbálom megvédeni magam ) 😊
Igen, a megtérülés az engem is teljesen hidegen hagy. A komfort hiánya (25 fokos szobában fázol, mert ontják a falak az 5 fokot, bélelt papucsban kell mászkálni mert megfagy a lábad) nehezen fejezhető ki pénzben. Illetve bármi történhet az évek alatt és akkor nem lesz mindegy, hogy havi 50 ezret fizetek csak a fűtésért vagy évente 50ezret. Vagy akár 100-at.
Nyilván ez még jobban kijön, ha már meglévő megtakarításból csinálom a korszerűsítést.
Ez egy hatalmas tévedés (ebben a formában külön magyarázat nélkül). Az energiaveszteség egyenesen arányos a hőmérsékletkülöbséggel. Ha 24 fokon tartod folyamatosan, akkor a dT 4 fokkal több mintha 20 fokon tartanád. A felfűtésnél egyéb veszteségek lehetnek, pl magasabb előremenővel "kell" dolgoztatni, hogy véges idő alatt beálljon, emiatt esetleg a visszatérő is magasabb, így alacsonyabb a kondenzációs hatásfok, magasabb a kéményveszteség, és egyéb dolgok is lehetnek amikről nekem halvány fogalmam sincs. De ezek nagyságrendje pár százalék, míg egy szezonon keresztül 4 fokkal kevesebb átlaghőmérsékletet tartani 20% feletti fűtésköltség csökkentést eredményez papírforma szerint (a mi éghajlatunkon, egész szezonra).