Keresés

Részletes keresés

Tóth Nándorka Creative Commons License 2019.10.21 0 1 34367

Értem.annyit meg tudok tenni,hogy a radiàtpr aljàn kitekerem a vakdugót és kiengedek egy vedér vizet,hàtha kijön a csövekből a levegő

Előzmény: Törölt nick (34362)
Hunter03 Creative Commons License 2019.10.21 0 0 34366

Mèg mindig szarakodik a lángleszakadással :( meg ha kalibrálom nagyon sokszor minimum teljesítmény nèl le szakad a láng ès kezdi előről valamikor ki írja befejezetlen kalibrálás :( holnap elviszem a panelt ismerősömhöz ő èrt ezekhez ha nem talál hibát akkor már csak a láng èrzèkelőre merek gyanítani .

szintező Creative Commons License 2019.10.21 0 0 34365

Köszönöm a választ, időközben a probléma megoldódott, a beüzemelő szaki analógra állította a termosztátot a szakember szintnél. Beszéltem valakivel aki felhívta rá a figyelmet és addig próbálkoztam amíg sikerült digitális üzembe állítani. Most már tökéletesen működik.

Előzmény: Törölt nick (34300)
csiba00 Creative Commons License 2019.10.21 0 0 34364

Szia!

 

Ahogy előttem is írták, szerintem is túl vastag a csöved a radiátor előtti szakaszon. Nálam kb. 1 hónapja építették ki a fűtés rendszert, van több ekkora radiátorom, amit írtál, de mindegyiknél 12-es a cső, ami a radiátorba jön, és ne közvetlenül előtte szűkül le. Akár már több méterrel előtte 12-es lesz a cső. Csak a kazán után van 22-es csövem viszonylag rövid szakaszon.

Előzmény: Tóth Nándorka (34356)
vampywiz17 Creative Commons License 2019.10.21 0 0 34363

Beszeltem beuzemelovel, meg a forgalmazoval (Szatmari) ok azt mondjak nem kell visszatenni a rovidzarat.

 

Nem ertem viszont, hogy a leiras miert keri megis (megpedig felkialtojelesen....)

Előzmény: vampywiz17 (34359)
Törölt nick Creative Commons License 2019.10.21 0 0 34362

Semmi értelme nincs a 20 as csőnek ,jelen esetedben.....a 20-as csőben még lassabban fog áramlani a víz ,tehát még lassabban fog melegedni a radiátorod....gondolj bele,egy rendesen kialakított osztó-gyüjtökkel ellátott rendszerben (úgy 99%) ban 16 os csővekkel ágaznak le az egyes -egyes radiátorokhoz--neked most a colos csőved az "osztó-gyűjtő" .A 16os cső is bőven sok 1 radiátornak ...pl Németországban sok helyen 12-es csővel kötik.

Megfelelően van légtelenítve? Az nem elég ha megnyitod a radiátor légtelenítőjét és ha azt is látod ,hogy ott már nincs levegő a csövekben megrekedhet valahol....ami azt okozza amit írsz.

Torló ki van nyitva teljesen? Termoszelepet raktak az új radiátorra??

Előzmény: Tóth Nándorka (34356)
yama303 Creative Commons License 2019.10.20 -1 0 34361

Miért akarom kiiktatni? Amikor a lakás hideg,de kint meg meleg van esze ágában nincs bekapcsolni a fűtést. amikor meg kint nagyon hideg van emeli a vízhőfokot ,amire meg egyáltalán nincs szükségem.(padlófűtés) Hidegben más feltekeri a kazánt én meg tekerem lefelé. 

Előzmény: Sony Black (34283)
yama303 Creative Commons License 2019.10.20 0 0 34360

Megnyugodtam, hogy nem csak az én kazánom ilyen ronda.

 

Előzmény: fejes.i (34313)
vampywiz17 Creative Commons License 2019.10.20 0 0 34359

Sziasztok!

 

Buszosan (OpenTherm) vezerlem a kazanom (Westen Boyler condens+) eredetileg egy sima reles termosztatom volt, ezt valtottam ki a buszossal. A leirasban az szerepel, hogy ha buszosan kotjuk be az uj termosztatot, akkor a reles sorkapcsot rovidre kell zarni:

 

 

A kerdesem, hogy miert? Egy szezont mar vegig futottem vele ugy, hogy nincs rovidre zarva, (tokeletesen mukodik igy is) csak jo lenne tudni az okat, miert keri a leirast ezt... 

nixon70 Creative Commons License 2019.10.20 0 0 34358

Remélem átlóba kötöttétek.....

Előzmény: Tóth Nándorka (34356)
nixon70 Creative Commons License 2019.10.20 0 1 34357

Próbáljátok meg leszabályozni a jól fűtőket annyira, hogy kb együtt melegedjenek a nagyszobaival.

Ha úgy sem fűt rendesen, mehet a vastagabb átmérő.

Előzmény: Tóth Nándorka (34356)
Tóth Nándorka Creative Commons License 2019.10.20 0 1 34356

Sziasztok.ismerősnél ma bekötöttük a rendszerbe egy imm.tera 28 at..melegit,de a collos vascső gerincből fél coll menetvégre van rà rakva 16 as kulcsos idommal egy nagy szoba,600/1800 33 k radiàtor,ami melegit csak lassan,mig a többi radiàtor fél coll vassal,mofém csapokkal van beüzemelve..érdemes ezt a 16 os szakaszt 20 as kulcsosra,cserélni?? Vagy 10 méter cső,oda és vissza,vagyis 20 méter..mit gondoltok???

Keeper83 Creative Commons License 2019.10.20 0 0 34355

Teljesen visszaigazolatlanul és tények nélkül olyasmire gondolok, mint Pmin környéki hatásfokrontó tényező, hogy azok a geometriai méretek az égéstérben, légutánpótlásnál és füstgázelvezetésnél, ami 24-28 kW névleges teljesítmény mellett rendben vannak, a lemodulált ventilátor freki és gázadagolás ellenére egy kissé bizonytalanabb gáz-levegő arányt hoznak össze és esetleg néhány CH molekula égés nélkül hussan ki a keményen.

 

Ez az effektus nem létezik? Mit lehet tudni róla?

 

A 2-3 kW környéki Pmin mellett 20-30 W-ot fogyasztó elektromos segédberendezések fogyasztása maximum 1 % környéki veszteség, én ezzel nem is foglalkoztam. 

Előzmény: smith (34352)
smith Creative Commons License 2019.10.20 0 0 34354

SD Thema szintén. Alapon indul és csak az a visszatérő emelkedése után kezd növelésbe amíg a kíván előremenőt eléri, majd ekkor ismét csökkenteni kezd.

Előzmény: ice device (34353)
ice device Creative Commons License 2019.10.20 0 0 34353

A kazán a beállított(vagy korlátozott) legnagyobb teljesítménnyel indul,( ilyenkor magas fordulaton megy a venti + a keringető is) és innen modulál, ennek a nagy része a füstgáz elvezetőn ki is illan, ebből pedig sok veszteség fog adódni.

 

Nem mindegyik kazán ilyen. Az enyém közel alapról indul és figyeli, hogy tud-e érdemben kezdeni valamit. Ha a  visszatérő hőfokán nem lát változást, akkor kezdi el a bulit. Majd innen veszi vissza a lendületet, ha már elérte  a célját. 

Saját megfigyelés, de kb. ilyesmi lehet a programja ;)

Előzmény: D.Tibor (34339)
smith Creative Commons License 2019.10.20 0 0 34352

Korrekt.

 

Az én kazánom műszaki táblázatában is magasabb hatásfokadat szerepel a névleges teljesítmény 30 %-ánál mint a névleges teljesítményen, természetesen ugyanannál a hőlépcsőnél.

 

Ahogy az enyém is. :-)

 

Nagy valószínűséggel a valódi 1:10 arányú 2 kW környéki min. teljesítményen már valóban romlik a hatásfok, de ezt mérni kellene...

 

Ott a lényeg, mérni. Mert amit mérni nem lehet, abban legfeljebb hinni lehet. :-)

 

Mi tudja rontani a a Pmin hatásfokot? Pl. az, hogy ha összemérhető a kazánteljesítménnyel az elektromos teljesítmény. Na most ez a ma tipikusan legfeljebb 60-80W, és a két "nagyfogyasztó", a füstgázventi és a keringető egyaránt  modulál, tehát vélelmezhető, hogy a 2kW fűtőteljesítményhez ennél is kisebb érték tartozik. Ráadásul ezt igen egyszerű mérni. Tegyük hozzá, hogy ha az így elhasznált villamos energia legalább részben a fűtőkörbe kerül, akkor még ennél is kisebb a hatásfokot rontó "veszteség"

Előzmény: Keeper83 (34346)
Keeper83 Creative Commons License 2019.10.20 0 0 34351

Tegyük tisztába:

Én nem a fűtőértéke normális ingadozására tettem a megjegyzésem, hanem a "Már megint 2x annyi idő alatt forrt fel a víz, ez a gáz csak fele olyan jó, meg egyébként is sárgán ég és meglop a szolgáltató és mindenki tudja!"  rettentően tudományos alapú tapasztalásokra.

Előzmény: peterch (34349)
peterch Creative Commons License 2019.10.20 0 0 34350
Előzmény: Keeper83 (34348)
peterch Creative Commons License 2019.10.20 0 0 34349

Én nem kifogásolok semmit !  Viszont ha jól tudom , akkor a M.o.-on kitermelt gáznak is kisebb a fütöértéke mint az import orosznak . Tehát a keverés aránya is okozhat változást . Vagy nem ?

Előzmény: Keeper83 (34348)
Keeper83 Creative Commons License 2019.10.20 0 0 34348

A mérési adatok 2019.01.16 - 03.29. között mért adatokra vonatkoznak. Arra az időszakra is van kifogás?

Előzmény: peterch (34347)
peterch Creative Commons License 2019.10.20 0 0 34347

Szia !

 

Most amikor minden rendes szolgáltató feltöltötte a tárolót , természetes , hogy nincs a gáz fütöértékében változás . Majd amikor egy kicsit jobban benneleszünk a télben és lesz hosszabb ideig tartósan mínuszos hömérséklet odakint , akkor majd lesz olyan idöszak , hogy kisebb lesz a fütöérték .

Előzmény: Keeper83 (34346)
Keeper83 Creative Commons License 2019.10.20 0 0 34346

Az én kazánom műszaki táblázatában is magasabb hatásfokadat szerepel a névleges teljesítmény 30 %-ánál mint a névleges teljesítményen, természetesen ugyanannál a hőlépcsőnél. Azt gondolom, hogy ez a hatásfoknövekedés csak bizonyos, nem extrém kicsi min. teljesítményig igaz. Nagy valószínűséggel a valódi 1:10 arányú 2 kW környéki min. teljesítményen már valóban romlik a hatásfok, de ezt mérni kellene...

 

És, hogy látszódjon ,hogy én nem a levegő beszélek mérés ügyben (fizikus lévén), beépíttettem  egy nem éppen hobbi kategóriás 60-70e Ft-os ultrahangos hőmennyiségmérőt az idén januárban beüzemelt kazánom fűtés oldalába és egy felújított szárnykerekes hőmennyiségmérőt a hmv tárolófűtő oldalába. Ezen kívül kapott egy vízórát a hmv tároló hideg víz betáp oldala. A dolog szépséghibája, hogy van még egy gázfőzőlapunk is, aminek a fogyasztásától nehéz megtisztítani a gázfogyasztási oldalt, de elutazós egy-egy hetekben, amikor nincs főzés és én mondom meg, hogy mi hogyan üzemeljen, érdekes és pontos dolgokat lehet mérni akár HMV oldalon (tárolófűtési hatásfok, tárolási és  cirkulációs veszteség) vagy akár fűtés oldalon (elsősorban hatásfok, másodsorban valós hőigény).

 

Ilyen érdekes adat volt például, amikor a tavaly téli szezon 2. felében 15 fokra temperálva tartottam a még épülő házat csak padlófűtéssel, 25 és 30 fok közötti előremenő mellett és a hatásfok valóban bőven 100 % fölé, 104,3 %-nak adódott. Mindez 400 m3 gáz elhasználása mellett, a gáz aktuálisan közölt fűtőértékével és a gázmérőnél figyelembe vett korrekcióval is kalkulálva. 

Mivel a kazán az indulási átmeneti időket leszámítva végig a névleges teljesítményének 20 %-a alatt duruzsolt, a fent említett nagyon alacsony teljesítmény melletti hatásfokromlást nem gondolnám túl nagy mértékűnek. (Mellesleg ez meg aztán tényleg független attól, hogy van-e hőcserélő a rendszerben.)

 

Ezúton szeretném 2-3 havi napi leolvasásos méréssorozattal cáfolni azt az időnként felbukkanó konteot is, hogy mennyire nagyon változik a gáz fűtőértéke, hígitják, hazudnak, blabla: a gázórán megmért elfogyasztott gáz mennyisége és a fűtésoldalba betáplált hőmennyiség aránya pár %-os mérési hibával végig állandó volt ebben az időszakban, azaz a gáz fűtőértéke a mérés hibájánál kisebb mértékben változott, ha változott egyáltalán. (Igen, én a gázszolgáltató pénzelt embere vagyok :))

 

Majd írok még adatokat, ha lesz több és érdekesebb.

Előzmény: smith (34336)
Sony Black Creative Commons License 2019.10.20 0 0 34345

"Meg nèztem a bekötèst ès rosszul van bekötve :( Nesze neked villanyszerelő jol sikerült neki :("

 

Én erre válaszoltam.

Előzmény: kisbalazs83 (34344)
kisbalazs83 Creative Commons License 2019.10.20 0 0 34344

Miért nyúlt volna bele villanyszerelő?? Ariston kazán dugvilla nélkül, de vezetékkel szerelve érkezik gyárilag. Képet nemrég tettem be, hogy nálam milyen szakmai szinten sikerült felszerelnie a szervizesnek...

Előzmény: Sony Black (34342)
kisbalazs83 Creative Commons License 2019.10.20 0 0 34343

Tipp: szerintem a dugvillás fi relé nem fázis érzékeny. Lehet valamikor ki lett húzva és fordítva vissza, vagy a hosszabbító... Majd írd meg, hogy ezután elmúlt-e a hiba. Ha igen, akkor legközelebb az első javaslat ennek megnézése lángleszakadás hibára.

Előzmény: Hunter03 (34341)
Sony Black Creative Commons License 2019.10.20 -1 0 34342

Mióta nyúlhat bele a kazánba a villanyszerelő?? 

Kizárólag a beüzemelő közheti bele a termosztátot, és a 230V-ot is!

Előzmény: Hunter03 (34341)
Hunter03 Creative Commons License 2019.10.20 0 0 34341

Meg nèztem a bekötèst ès rosszul van bekötve :( Nesze neked villanyszerelő jol sikerült neki :(

Kovacsger Creative Commons License 2019.10.20 0 0 34340

Sikerült berakni a gravitációs hurkokat tegnap. Ma reggel néztem, és úgy tűnik működik. Laza 20 -as lett az anyagk költsége 22 -es rézből + a tf1. Hát azt hittem dobok egy hátast... :)

D.Tibor Creative Commons License 2019.10.20 0 0 34339

nagyon hamar tönkre fog menni

Kérdezzük csapszi topiktársat, vagy a többieket.

 

Nálam pl. a 0-24 az annyit jelent, hogy SZINTE 0-24. Télen alig kapcsol le a kazán teljesen. Egyébként, ha nem tud tovább csökkenteni a teljesítményen, kikapcsolja az égőt, keringet. Leginkább bus-os szabályozással lehet elérni ezt az állapotot.

On-off a termosztát korlátai miatt  ez a ciklus sokkal több.

A kazán a beállított(vagy korlátozott) legnagyobb teljesítménnyel indul,( ilyenkor magas fordulaton megy a venti + a keringető is) és innen modulál, ennek a nagy része a füstgáz elvezetőn ki is illan, ebből pedig sok veszteség fog adódni.

Igazából egy hosszú mérés (gázfogyasztás) tudná megállapítani melyik jobb.

Komfort szempotjából nálam a 0-24 a nyerő, szigetelt háznál már nem biztos, attila0325-nál alig fog bekapcsolni a kazán,

nála nem biztos, hogy nyerő lenne erőltetni a szinte folyamatos üzemet.

Előzmény: Törölt nick (34338)
Törölt nick Creative Commons License 2019.10.20 0 0 34338

Meg aztán hallottam olyat is ,hogy ezek a kazánok LAKOSSÁGI kazánok és NEM IPARI kategória....értsd ezalatt azt ,hogy nem folyamatos 0-24 órás üzemre tervezték őket,és ha ellenben így használod akkor nagyon hamar tönkre fog menni ....azt mondták úgy képzeljem el az egészet mint a szerszámokban ,van a barkács kategória (pl ob-s) meg az ipari (Hilti,Metabó stb) kategória amit nyüstölhetsz egész nap....mondjuk az is érdekes ,hogy én még nem láttam lakossági "méretű" ipari kategóriáju kazánt...

Előzmény: Törölt nick (34337)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!