Keresés

Részletes keresés

csiba00 Creative Commons License 2019.10.11 0 0 34219

Igen, így sok a kérdőjel. 

 

Nálunk kb. 300 lég m3 fűtünk, most lett kazán csere, és a komplett fűtési rendszer felújítva. Ez is kérdés, hogy nálad pl. milyen a rendszered többi része a kazánon kívül. 

 

Házunk szigeteletlen, B30-as fal, 35 éves nyílászárók. 21 °C a földszinten és 21,5 °C az emeleten. Egy hete üzemelték be a rendszert, akkor az első nap kb. 10 m3 gáz fogyott. Utána kb. 4-5 m3-t fogyasztunk naponta és a használati melegvizet is a kazán melegíti egy indirekt tárolóban. 

Előzmény: bertuka (34211)
csiba00 Creative Commons License 2019.10.11 0 0 34218

"azaz a kazánod elektronikája ilyenkor tud vezérelni ,de csak 1 db szek sziv-t" Ezt úgy kell érteni, hogy egyszerre csak az egyik kör fog menni? 

 

Mert ment már mind a 2 szivattyú egyszerre. 

Előzmény: Törölt nick (34208)
azmindtevagydeénmivagyok Creative Commons License 2019.10.11 -1 0 34217

-Ha itt nyomom fáj, ha itt fáj! De ha itt akkor is! Doki! Mi a bajom?

-El van törve az ujja!

 

Esetleg ha leírnád a lényeget....

Mit(mekkorát) fűtesz vele, mivel(hőleadó) milyen hőfokszabályozás van, stb-stb.

A pecsétes jószág nem állítja be neked, a szerelő se játszik ottalvós bulit, hogy beállítsa...

Nem árt elolvasni a hozzá adott telepítési útmutatót, ha kérdés van visszaolvasni a topikban 5-6 évet az alapbeállítások miatt... 

Ha pedig nem vagy hajlandó ezekre hívj egy agilis szerelőt aki ért hozzá.

 

 

 

Előzmény: bertuka (34211)
azmindtevagydeénmivagyok Creative Commons License 2019.10.11 -1 0 34216

Már volt téma (válaszokat is olvass)

Előzmény: Hunter03 (34214)
csiba00 Creative Commons License 2019.10.11 0 0 34215

Majd aláfekszem és megnézem, hátha tudok valami fényképet készíteni. 

Előzmény: Törölt nick (34208)
Hunter03 Creative Commons License 2019.10.11 0 0 34214

Sziasztok ! Melyik ègèstèr tisztítót èrdemes meg venni ?

*Steve Creative Commons License 2019.10.11 0 0 34213

Egy heti fogyasztás alapján sokat eszik? Nem reális megállapítás.Amugy 1001 dologtól függ a fogyasztás

Előzmény: bertuka (34211)
bertuka Creative Commons License 2019.10.11 0 0 34212

---és melegviz készitésére nem használjuk!

bertuka Creative Commons License 2019.10.11 0 0 34211
Törölt nick Creative Commons License 2019.10.11 0 0 34210

2.5 Bar-nál működésbe kellett volna lépnie a tulnyomás szelepnek-azaz magától leengedné a kazán a "többletet"---úgyhogy az sem működik a kazánodban....

 

Előzmény: goldentaste (34192)
Törölt nick Creative Commons License 2019.10.11 0 0 34209

Üdv.

Nem igazán értem amiket írsz:-))   Hőcserélő dugulás -valós probléma -lehet  ??

Váltószelep a fűtésiágba---,megemeled a fűtési előremenőt????   ',1,.váltószeleped már van a kazánban ami hmv/fűtés irányba váltogat..... 2, Szerinted hmv termeléskor a kazánod primer hőcserélőjében(amivel a hmv hőcserélőt fűtöd) hány fokos a víz  ???  nem nem annyi mint amennyi a csapokon kijön (pl 45fok) hanem 75-80-85 fokos  ezt hova akarod emelni?

Tudnál rajzot készíteni mert nem igazán értem az egész elméletet

Továbbá az első elméleted szerint (amit jónak tartok:-) -rétegtárolót alkotnál ,a második elméletedhez meg ami lejött belőle egy csőkígyós tároló kell

Előzmény: tammmy4 (34200)
Törölt nick Creative Commons License 2019.10.11 0 0 34208

Szia.

Hát így nem vagyunk előrébb ,ezeket már eddig is tudjuk mert megírtad egy korábbi hozzászólásban,azért kérdezném ,hogy a kazánon belül hova van kötve a honeywelles vezeték mert a 3000-es szérián belül két helyre is be lehet kötni ,DE NEM MINDEGY hogy hova...

 

Fura ,hogy a szerelőd BOSCH-os és bedumálta neked ,hogy a gyári Bosch termosztátnak nem mennének át a jelei a födémeken.....AHA ....szóval az a helyzet ,hogy a Bosch gyári termosztátjai NEM rádiófrekvenciásan működnek,(vagyis inkább úgy fogalmaznám mielőtt belinkelne v.ki ide egy ilyet,:-)),hogy a jelenleg kapható Bosch kondenzációs kazánokhoz való vezérlő termosztátok) hanem kéteres BUS kábelen jut el a jel a kazánig.

Továbbá a Bosch kazánok vezérlése egy "zárt rendszer"  -tehát ezalatt azt értem,hogy pl OT (opentherm) termosztátokat sem gyárt  (szintén a jelenlegi kondenzációs kazánokhoz való)

Egy 3000-es bosch kazán kétféleképpen "vezérelhetsz"

 A,  Sima egyszerű ON/OFF termosztáttal -ez bármilyen gyártmány lehet-és lehet rádiófrekvenciás is.Csak ne legyen ilyen okoskodó ,meg tanulgató,mint a jelenlegid. DE ez a lehetőség számodra azért nem jó mert van két szekunder sziv-d is .és azokat Nem tudja indítani( azaz a kazánod elektronikája ilyenkor tud vezérelni ,de csak 1 db szek sziv-t)

B, A BOSCH gyári időjáráskövető rendszere  CW400 +CR100+ MM100 fűtőköri modul és ekkor lenne egy tökéletesen működö kazánod /fűtésrendszered/ 

Előzmény: csiba00 (34204)
Keeper83 Creative Commons License 2019.10.10 0 0 34207

A. Eset: Picit nyitva maradt a fűtésrendszert feltöltő szelep. (Kis tekerentyű általában a kazán alján a vízoldali betáp mellett.)

B. Eset: Átlyukadt a HMV hőcserélőd. 

 

Mindkét esetben megjelenik a hálózati víz nyomása a fűtési körben.

Kis játszadozással ki tudod deríteni, hogy mi a gond.

Előzmény: goldentaste (34192)
peterch Creative Commons License 2019.10.10 0 0 34206

Szia !

 

Ne haragudjon meg rám senki , de míg nincsenek nagy hidegek , miért nem kéred meg a szerelöt , hogy próbára dobjon fel egy " normál " csak höfokra vezérlö termosztátot , hogy láthasd a különbséget ? Aztán amelyik a jobb neked , azt állandósítod .

Eszembe jutott még az is , hogy nem lehetséges a Honeywell termosztátnál a felhasználás földrajzi helyére is gondolva ez az óránkénti 6x gyújtogatás ? Mire gondolok ? Elég sokat utazgatok délebb irányba is . Például az olaszoknál Szicílián nagyon sok helyen ház falán kívül van a kazán felfogatva védett helyen . Ott +6°C a téli minimum hömérséklet . Nem lehet , hogy ott ezt a programrészt a kazán esetleges megvédésére az esetleges fagy ellen használják ?

Előzmény: csiba00 (34205)
csiba00 Creative Commons License 2019.10.10 0 0 34205

Inkább azt mondanám, hogy csak rá lökdös kis meleg vizet. Lényegében az első felfűtés óta (akkor kb. 18-19 °C-os volt a lakás) nem érezzük melegnek a radiátorokat. Max nagyon gyengén langyos a teteje, de sokszor szinte még ezt sem érezni. Igaz, kint sincsen rossz idő még, de a házon sincs szigetelés. 

 

 

Előzmény: ice device (34182)
csiba00 Creative Commons License 2019.10.10 0 0 34204

Szia!

 

Nem nagyon, vagy legalább is úgy nem, hogy bármi érdemi látszódjon rajta. 

 

Úgy néz ki, hogy van a kazán mellett 1 db kötődoboz és 3 db Honeywell-es (földszint, emelet és kazán vezérlés) doboz.  

 

A kötődobozba van bekötve a földszinti és emeleti körhöz tartozó keringető szivattyú. Illetve a kötődoboz össze van kötve a 3 db Honeywell-es dobozzal. 

 

A kazánba 2 vezeték megy, de, hogy hova van rákötve, az nem nagyon látszódik. Egyik a 230V-os csatlakozása, másik meg a kazán vezérlős Honeywell dobozból megy. 

Előzmény: Törölt nick (34194)
Törölt nick Creative Commons License 2019.10.10 0 1 34203

Így van!

Aki jobban meg akarja érteni a sűrű(bb) kapcsolgatás okát, megteheti, ha letölti a meditherm winwatt progit(ingyenes) és felveszi az "istenbizony annyi" rétegrendeket, megtudja hogy különböző külső hőmérsékleteknél

mekkora a lakás(ház) és helyiségek hőigénye.

Előzmény: smith (34189)
Törölt nick Creative Commons License 2019.10.10 0 0 34202

Sajnos ilyen ország-világban élünk.

Egy év múlva a szervíz is ki fogja verni a biztit nálad(is) úgyhogy készülj. Tudod az kötelező, különben ugrik a bónusz garancia  :-)

Előzmény: Jocó0423 (34183)
Törölt nick Creative Commons License 2019.10.10 0 0 34201

Nálam hosszas beállítás után (402 alacsony hőfok)  elpöcörög elég sokáig.

Nálam is kicsit alulméretezett lett a radiátor.

A 860-as menüben olvashatod a hibajegyzéket, ide a hibával leállás okait írja, gondolom nálad nem hibával áll le.

Ha termoszelepes radiátoraid vannak és azok lezárnak, akkor a bypass kinyit és rövid körön visszaforgatja az előremenöt majd leáll mivel hamar eléri a kikapcsolási hőmérsékletet.

Ha nem ez miatt,

akkor ahogy írtad, kevés a hőelvétel - magas lesz a visszatérő, azért áll le, pontosabban csak az égőt kapcsolja le, keringet amíg újra visszaáll a "rend".

Ilyenkor én nem haszálom a külső érzékelőt, és a sensys programozva fut, így elég hosszan tud egy ciklust "pöszörögni" kapcsolgatás nélkül.

 

Persze ez a teljesítmény így nem ígaz  :-)

 

Előzmény: DMA (34158)
tammmy4 Creative Commons License 2019.10.10 0 0 34200

Vaillant VUW int II 286/5-3 a kazán típusa. 6,2 kW-ig tud lemodulálni.

A hőcserélő eldugulás viszont valós probléma lehet, ezen eléggé elgondolkodtam.

Másik alternatíva lenne hogy a fűtési vezetékbe teszek egy váltószelepet. Mivel plc-s szabályozást tervezek, raknék a kazán mellé 0-10V-os vezérlés bővítést, így a kazán előremenő vízhőfokát tudnám szabályozni. Így HMV készítésnél a váltószelepet váltanám és a kazán előremenőt megemelném. Lehet ez jobb megoldás lenne?

Előzmény: Törölt nick (34195)
smith Creative Commons License 2019.10.10 0 0 34199

Nem, azért, mert rosszul van konfigurálva a termosztát. Be kelll állítani. Azután is kapcsolgatni fog, csak épp ritkábban. És ugyanezt tenné a saját termosztátjával is.

Előzmény: Törölt nick (34198)
Törölt nick Creative Commons License 2019.10.10 0 0 34198

Nem nem vinné lejebb,de itt nem ez a legfőbb baj jelenleg, mert nem a magas min teljesítmény miatt kapcsolgat 5 percenként a kazánja.

Előzmény: smith (34196)
Törölt nick Creative Commons License 2019.10.10 0 0 34197

Viszont nem tudom milyen a kazánod ? Mennyire tud lemodulálni? hány kw.ra Mert nagyon nagyon fontos hogy minél kisebbre le tudjon menni ,ha ilyen "átalakítást" csinálsz.

Előzmény: tammmy4 (34166)
smith Creative Commons License 2019.10.10 0 1 34196

Tehát a saját termosztátja lejjebb vinné a kazán Pmin értékét is? Mesélj még! :-)

Előzmény: Törölt nick (34193)
Törölt nick Creative Commons License 2019.10.10 0 0 34195

Üdv .Csináld bátran...jó lesz és élvezd a rétegtároló előnyeit a csőkígyóssal szemben!

 

idézet:attól tartok hogy nagyobb melegvíz elvételnél (amikor a szivattyú üzemel) az elvett melegvíz csak a kazánon keresztül fog áramlani, de ezt a nagyobb mennyiségű vizet a kazán már nem tudja megfelelően felmelegíteni, így nem elég meleg lesz a víz a fogyasztóknál.   A kazánon átfolyó melegvíz mindig ugyanakkora mert a szivattyúd állandó fix fordulatszámon tolja bele a vizet tök mindegy ,hogy kinyitod a csapokat vagy sem a kazánon átfolyó tömegáramod ugyanakkora lesz.Továbbá a víz mindig a könnyebb utat választja azaz a tartályban szinte nincs ellenállása hogy a fogyasztók fele menjen míg a kazánon keresztül áramolva át kell préselnie magát a baromi nagy ellenállású hmv hőcserélőn.

Viszont nagyon nagyon fontos a szivattyúd tudjon legalább 0.75-0.8 m3 /órát és emelett 3.5 -4 mv.o. nyomást és legalább 18,de inkább 22 rézcsővet használj.

Az ideális egyébként a tároló felső 1/3-ad része -ha oda be tudod vezetni a kazánból jövő (töltö) csövet az úgy naon jó.

És a szivattyút kapcsoló termosztátod kapcsolási értéke mindig kisebbre legyen állítva mint amire a kazán hmv hőfokát állítod (kb5-7) fok ideális.

Előzmény: tammmy4 (34166)
Törölt nick Creative Commons License 2019.10.10 0 0 34194

Üdv.

Le tudnád fotózni,hogy a kazánon belül hova van rákötve (melyik csatlakozásra) a termosztát rendszered?

Előzmény: csiba00 (34185)
Törölt nick Creative Commons License 2019.10.10 0 1 34193

 

Üdv.

 Idézlek: Ja, és nem mellesleg 3 H-t veszel egy B árán.    És mi a legfőbb különbség még a kettő között ?  Az ,hogy a B vel (azaz BOSCH) tökéletesen múködne a Bosch kazán    nem lenne ez a kínlódás mint a "H"azaz honeywellel   ---és sosem lesz jó bármit állítgatsz rajta.

Előzmény: smith (34181)
goldentaste Creative Commons License 2019.10.09 0 0 34192

Westen Boyler Condens kombinált boyler-cirkóm van. Ma fűtőtesteket szereltek nálunk, leengedték a vizet, majd újra feltöltötték - jó alaposan. Amikor elmentek a szerelők, arra figyeltem fel, hogy a cirkó folyamatosan ki-be kapcsol és villog a 117 hibakód. Ez túlnyomást jelez, megnéztem a manométert, több, mint 3 bart jelzett.

Elkezdtem leengedni a vizet egy radiátorból, de a manométer mutatója nem ment lejjebb 20 liter leengedése után se. Gondoltam, rátöltök néhány decit, de a feltöltő csap megnyitásakor nem áramlik víz a készülékbe. lehet, hogy a manométert sikerült úgy kiaakasztani, hogy tönkrement ? A feltöltő csapot meg netán valami túlnyomáskor működésbe lépő retesz zárja le, hogy ne lehessen véletlenül tovább tölteni ? Valakinek van tapasztalata hasonló helyzettel ?

Galahed_ Creative Commons License 2019.10.09 0 0 34191

Maga a Honeywell is ezt ajánlja (melegvizes rendszerekhez) legalábbis a honlapjuk szerint,

 

Az írás szerint egy hőlégbefúvásos rendszernél az óránkénti kapcsolások száma 5 - ezt tartják normálisnak, hogy fenntartsa a beállított hőfokot a termosztát. A meleg-vizes rendszereknél ennél kevesebb. - írják.

így most én is a három kapcsolás  - min öt perccel próbálkozom.

Előzmény: smith (34187)
peterch Creative Commons License 2019.10.09 0 0 34190

 Érthetö , köszönöm !

 

 

Előzmény: smith (34189)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!