Egyre elterjedtebbé válnak a zárt égésterű kazánok körében a kondenzációs elven működő berendezések, ami számos kérdést vet fel egyrészről a 100% feletti hatásfokról, másrészről a hozzá tartozó legoptimálisabb rendszer tervezéséről, kiépítéséről, beállításáról…
Ezúton megkérek minden látogatót, hogy kerüljék a direkt vagy indirekt reklámozást – különös tekintettel gondolok itt forgalmazókra, kivitelezőkre.
Összegyűjtöttük a leghasznosabb információkat egy kondis oldalon. http://statisztikus.hu/kondis/
Ha a hálózati nyomás a magasabb , akkor nem tud szennyezödni a HMV a fütéskör vizével, amennyiben valóban nyit a túlnyomás biztonsági szelepe a kazánban .
Ebben igazad van, de ha egy tűszúrásnyi luk van rajta, akkor a nyomás van hogy 1-2 nap mire megnő a fűtési körben. Ezért engedte le a radiátornál a topiktárs azt a 2-3 liter többletet... Mondjuk az más kérdés, hogy a keveredet vízzel fürödni nem túl egészséges...
Köszi a választ . Akkor viszont a hálózati víz egészen addig folyik át a kazánon a szifonba , amíg a gazda rájön , hogy baj van és elzárja a hálózati vizet a puffer betáp oldalán ? Ez lehet akár több köbméter is egy hosszabb távollét esetén .
Elvileg nem, van benne nyomáshatároló szelep, ami a fölösleget a kondenzvíz szifonba kiengedi.
Nyilván az nem jó, ha folyamatosan oda megy a víz, illetve a fűtőkör nyomását is megtolja szépen, de maradandó károsodást a kazánban elvileg nem okoz. Csak azon múlik, mekkora nyomáson sikerül
A kazánban nem csinál galibát a hálózati víz magasabb nyomása , ha átlyukadt a két rendszer közötti csökígyó ? Mert a kazánokon általában 0,8-1,5bár-ig van az üzemi nyomás és a manométerek is csak 3bár-ig . A hálózati víz nyomása meg van ahol 6bár .
Egyértelműen a meleg vízbe kerül a fűtési víz, azért mert a tároló csőkígyója lukas. Ez nem kombi kazán, nincs arra lehetőség hogy kombiként üzemeljen. Új tároló kell! Ennyi.
Viszont, nincs iszapleválasztó a kazán előtt! Ez baj! Fernox TF1 ajánlott! A cserét követően a fűtési rendszert át kel mosni, minimum hálózati vízzel tisztára, kell az iszapleválasztó, és kell az inhibitor a fűtési vízbe! Ha ezek bent lettek volna nem lukad ki az a tároló 7 év alatt. Bár azért egy fogyasztói társadalomban ez már nem kevés idő azért :)
Adott egy Ariston Genus Premium System 24 kondenzációs kazán és egy Ariston BCH120 indirekt tároló. (padlófűtés + radiátor fűtés és meleg víz készítés a feladatuk)
Egyik napról a másikra megállt a rendszer, Err109 (rendszer nyomás magas) hibaüzenettel.
Az egyik radiátor légtelenítő szelepénél engedtem le a nyomást, és beindult újra a rendszer. (Most inkább a meleg víz készítését értem a rendszer üzemelése alatt, mivel fűteni nem kell).
Így, hogy leengedtem a rendszerből, így is pár perc alatt újra 3 bar fölé ment a nyomás. A második képen pirossal jelzett csapot elzárva, a rendszerből leengedve kb 2-3 liter vizet a radiátoron keresztül, esik a nyomás 2 bar környékére, és megcsinálja a meleg vizet.
Ha a jelzett szelep nyitva van, akkor 2-3 perc, és letilt a már az írt Err109 hibakóddal.
A hibaüzenettel egy időben büdös és sárgás színű lett a meleg vizünk, így kizárólag fürdeni használjuk, de szerintem ez sem egészséges. (A gyereknek hideg vizet forralunk villanytűzhelyen (ez van, bocsánat!) és úgy fürdik a kádban.)
Először a rendszerben lévő 8 literes tágulási tartályt cseréltem ki SOS, de a hiba megmaradt. (Most van kettő jó 8 literes tágulási tartályom, de ez érdekel a legkevésbé.)
Beszéltem kazánszerelővel, megerősítette a gyanúmat, hogy az indirekt tárolóban (7 év használat után, Budapesten (Csepel) - ezt csak azért írom, hogy ha valakinek releváns információ) a hőcserélő lyukadt ki nagy valószínűséggel.
Kértem, hogy jöjjön ki, és "zárja rövidre" a meleg víz oldalt, hogy mint átfolyó üzemű melegítő legyen meleg vizünk, és nem kell indirekt tároló. Erre azt mondta, hogy ehhez KELL a tároló nincs menekvés...
Rendeltem egy újat, napokban érkezik, de nem hagy nyugodni, hogy feltétlenül kell-e az indirekt tároló. (Interneten rendeltem, nem tart semeddig visszavinnem).
Tudtok-e ajánlani olyan vizes-gázos szakembert, aki beszerelné az új indirekt tárolót (Budapest, Csepel)?
Ha meg nem kell a tároló, azt is megmondhatjátok, teljesen sötét vagyok ehhez a témához (is).
Köszönöm szépen a segítséget mindenkinek. A kéményfej kúpos kialakítású és nyitott. Gondolom nem segített, hogy fél órán belül lejött 50+mm eső, néha szinte vízszintesen esett a széltől. Az udvaron csónakázni lehetett volna, amikor elment. Áramtalanítottam, amíg meg nem szűnt a csöpögés.
Szerintem a kéményen juthatott be, ott, ahol a friss levegőt szívja. Milyen kialakítású a kéményed, illetve milyen a kéményfej?
A friss levegő általában nem közvetlenül az égéstérbe jut, hanem a tömített kazánburkolat alá, és a kazán belsejéből szív a ventilátor. Jobb esetben egy hangtompítón és "tölcséren" keresztül,
de van, hogy csak egy darab csövön, ami a ventire megy.
Ha bejut a víz a kémény levegő ágába, az így nagy eséllyel a kazán belsejébe kerül, onnét meg keres magának utat.
Sziasztok, van egy Junkers kondenzációs kazánunk és a mai hatalmas eső után csöpög a víz a kazántestből. Úgy láttam, hogy a burkolaton lévő szivacsbélés át volt nedvesedve és abból csöpögött a víz kifelé. A kondenzációs víz elvezetésére való cső rendben van, van átfolyása. Mi lehet még itt a hibaok? Köszönöm szépen
A jelenleg 16 éves Junkers Euroline kazánomat is évente karbantarttatom, ebben nincs kivétel, mivel hidegben igencsak szükséges a megbízható működése ill. a melegvízre folyamatosan.
Nálunk pont a 3000-re esett a választás. A szerelőnk ezt ajánlotta. Mondjuk annyi volt a biztos, amikor elkezdtünk kazánt keresni, hogy elsősorban Bosch legyen. Illetve a szolár kompatibilitás.
Esztétika annyira nem izgat, mert pincében lesz elhelyezve. A lakás 2 külön körre lesz osztva (földszint, emelet), amit 2 külön termosztát fog vezérelni.
Illetve, ami kicsit meglepett, hogy a szerelő lebeszélt a kombi készülékről - használati meleg vizet is majd ezzel akarjuk előállítani. Így egy Concept 100 indirekt tároló kerül majd még a kazán mellé. Elmondása szerint így kevesebb a hibaforrás, és ha netán valamit javítani kell a kazánban, egyszerűbb és olcsóbb lehet. Vagy csak több pénzt akart magának :)
Persze hogy megoszlanak, mert senki nem tudja mi van nálad konkrétan. Csak a sötétben tapogatózás megy. Alapból nem szükséges a csere, ha nem foglalkozol a kondenzáció adta előnyökkel meg az esztétikával annyira. A kondis kazán is tud 70-80 fokon üzemelni, csak akkor nyilván nem fog kondenzálni. Magyarul takarékosan üzemelni. Ahhoz hogy a fűtési előremenőt 50fok alá vidd a téli mínuszok alatt is, biztos hogy cserélni kell pár radiátort, ha nem is mindet. A szelepeket az összes radiátoron lecserélném a torlóval együtt, Termosztatikus lehetőleg Herz-re, kivéve azt a helységet ahol a szobatermosztát van.
A csöveket nem szükséges cserélned, ha alapvetően jók. Itt is az esztétika dönt. Én mondjuk egy korszerűen felújítandó házban biztos nem hagynám ott azokat a durungokat. Ha most nem újítasz, de később gondolkozol ebben, akkor inkább megcsinálnám most a fűtés csöveket is ha van rá lé, ha már egyszer hozzá nyúlok, mint megint megbontani a rendszert.
Ami viszont ezeknél sokkal fontosabb, (nem kérdezted, de érzem a laikusságot az írásodban) hogy az új kazánt csak hőcserélővel lehet rá illeszteni a mostani fűtési rendszerre, mert különben elhányja magát a retkes iszapos víztől, még iszapleválasztóval is!
Üdv ! Csiba00 reagált Wattocsak bejegyzésére " hiszen akkor a puffer kapacitása kicsi",innen gondoltam tovább a Vta felé ,mert pufi nélkül tény hogy macerás beépíteni egy Vta-t!:-)