Egyre elterjedtebbé válnak a zárt égésterű kazánok körében a kondenzációs elven működő berendezések, ami számos kérdést vet fel egyrészről a 100% feletti hatásfokról, másrészről a hozzá tartozó legoptimálisabb rendszer tervezéséről, kiépítéséről, beállításáról…
Ezúton megkérek minden látogatót, hogy kerüljék a direkt vagy indirekt reklámozást – különös tekintettel gondolok itt forgalmazókra, kivitelezőkre.
Összegyűjtöttük a leghasznosabb információkat egy kondis oldalon. http://statisztikus.hu/kondis/
Tavaly ősszel telepítették az új kazánt, és a képen látható csővel kötötték rá a hálózati vízre. Ez már a második ilyen cső ami kilyukad. A szaki szerint ez azért jobb mint a normál flexicső, mert nagyobb a belső átmérője. Van valakinél ilyennel bekötve? Ha igen, nincs vele gond? Tényleg jobb ez mint egy sima 1/2-es flexicső?
Viszont ez nem is rozsdamentes acél hőcserélő, hanem AlMgSi ötvözet. Szerintem a kemény víznek ehhez nem sok köze nem lehet. Nem cserélődik nap mint nap átfolyó jelleggel a víz a fűtésrendszerben,
a használati melegvíz ezzel pedig nincs kapcsolatban, ez maga a kazántest.
Egy környékbeli fiatal gázos szaki elmondása szerint az "alu" hőcserélők nem vízoldalról lyukadnak ki, hanem égéstér oldalról, mert a képződő kondenzátum sokkal savasabb, mint amit a hőcserélő elvisel
(valami gázban levő adalékanyag miatt, vagy mit mondott). Ez a savasság előbb-utóbb tönkreteszi az alu felületén levő, saválló oxidréteget, és szép lassan átlukad az egész öntvény.
Másik lehetőség a gyártási hiba, mert azért ezek mégis csak öntvények, nem túlzottan vastag anyagból. Mindenesetre érdekes, kíváncsi leszek a fejleményekre. Kitartást a garancia "leveréséhez"!
A garancia füzetet elvitte nem tudom megnézni, hogy beírta e a beüzemelő a víz nem megfelelőségét. A karbantartási 20 F-t meghaladó keménység felet ír elő lágyítást.
Igen márkaszervizes üzemelte, most is márkaszervizes javítja! Víz jut a lángtérbe és ha töltöm vízzel a kondenzvíz már azonnal csepeg a kondenzvíz kifolyón. Na meg persze
Kérdezni szeretném, westen star condens 28/33-as kazánom kilyukadt. Még garanciális, nincs 2 éves!!!! Állítólag a víz keménysége miatt lyukadt ki ezért a garancia nem
érvényesíthető. Az új égéstér horror ár min. 130.000ft + jav. +kiszállás.......
Mit javasoltok új kazánt vegyek vagy restauráltassam?
Értem, ez logikus. Köszönöm. A kazán (azaz egyben a tágulási tartály) és a fűtésrendszer legmagasabb pontja ( (padlástéri légtelenítő) között kb 3m van.
Ok, köszönöm az instrukciót. Megcsinálom és tesztelgetem. Itt voltam mikor a kazánt felrakták, és a beüzemelésnél is jelen voltam. De ezt a műveletet amit leírsz nem végezték el és nem is ellenőrizték az tuti, láttam volna. Nyomás mérő van ezen a tartályon vagy szerezzek egy nyomásmérős autópumpát?
Ha felmászol és a kazán tetején az égéstermék kivezetés mögött a hátuljába benézel, akkor látni fogsz egy pumpaszelepet. Na azon keresztül kell felpumpálni a tartályt levegővel. Zárd el a kazán alján a bemenő és elmenő csapokat. A kazán vízoldali nyomását ereszd le. Kell lenni a kazán alján egy leürítő csapnak.
Ha leengedted a nyomást akkor pumpáld fel a tágulásit 1 bar-ra. ha ez kész akkor vízzel töltsd fel a kazánt 1,3-1,5 bar-ra.
Jelenleg szerintem nincs nyomás a tágtartály levegőoldali részén.
Szóval összefoglalva, egyértelműen át akarnak verni. A nyomáscsökkenés pedig a tágulási tartály nem megfelelő méretezése miatt is lehet. Ehhez viszont szakember kell, én max a "hibakód" törlését tudom elvégezni a készülék programozási táblázata szerint.
Esetleg van valaki itt a fórumon valaki Gyál környékén aki elvállalná? Ha Ariston szervizes és nem átverős az még jobb... Mert ezt a céget természetesen elfelejtjük. Gondolom nem vagyok köteles azzal karbantartatni gar időn belül sem aki beüzemelte. Keresünk másik Ariston szervízt.
Ahha... Ez logikusan hangzik. Kezd összeállni a kép, köszi. Erről a belső szelepről nem tudtam. De ha nálam is 2,5 bar on nyit ki akkor megvan hová tűnik el a nyomás. Mert ha én 2 bar ra töltöm fel hidegen akkor simán felmegy 2,5 bar fölé ha fűti a vizet, még 50 fokos előre menőnél is. Jelenleg 1bar felett van kicsivel,akkor hagyom így. De biztos hogy megy el a nyomás mert már előfordult hogy a kis nyomás miatt a kazán kiállt hibára és el sem indult.
Hmmm... Én csak szimplán megnyitottam a töltőcsapot és feltöltöttem a készüléket. Nem nyomtam semmiféle gombot mint ahogy azt a kezelési leírásban olvastam. Mondjuk ettől még nem kéne elmennie újra a nyomásnak. Mindenesetre köszi az infót.
Nekem a kazánon belül is van egy biztonsági szelep ami a kondenz szifonba csatlakozik és 2,5 bar a nyitó nyomása. Lehet, hogy ezért nem látsz folyás nyomokat a kintre épített szelepnél.
50 fokon járatom a kazánt, hidegebb időben feltettem 55 - 60 ra max. Abból gondlom hogy kell legyen csatlakozása a radiátoroknak alul mivel a padlóból nem a műanyag barbie cső csatlakozik a radiátorhoz hanem két krómozott fém cső. Ezt valahogy illesztették a műanyag csőhöz azaz toldásnak kell lennie minden radiátornál. Vagy rosszul gondolom?
Ha kicsi a tágulási tartály akkor a víz har melegszik és megnő a nyomás, a vészleeresztőn kívül hol tud elmenni a nyomás? Mert az a 3 bar os leeresztő tuti nem nyit ki. A tágulási tartály gondolom csak a kazánban lehet mert máshol nincsen. Az eredeti nyílt égésterű kazánban is benne volt. Viszont most hogy említed, az eredeti állapothoz képest én bővítettem a fűtésrendszert mert plusz 3 radiátort raktam a beépített padlástérbe. 1db 800*600 ast, 1 db 1000*600 ast és 1db 50x600 ast. A tágulási tartályra nem is gondoltam, nem vagyok szaki, azt se tudom hogy ellenőrizték e a tágulási tartályban a nyomást mikor felrakták a kazánt.
Köszönöm a választ, ilyesmire gondoltam én is hogy ez a karbantartási igény jelzése lehet. Amit persze nulláz a szervizes amikor elvégzi a műveletet és onnantől ketyeg az ideje. Sőt még az intervalluma is állítható, tehát ha megetet azzal hogy ez a "hiba" veszélyes akkor akár fél havonta is kitalálhat valamit amiért garon kívül mókol a készülékkel... Jól sejtettem hogy átb@szás szaga van a dolognak. Köszi a hasznos infót.
Azért a beüzemelő nem kicsit akar átverni. Ha a kazán menüt megnézed akkor ezt láthatod. Itt az első részben be van állítva hogy a beüzemeléstől hány hónap múlva jelezze a karbantartási igényt.
A második kép eleje, hogy engedélyezi vagy tiltja a figyelmeztetést. A második kép alján pedig hogy hogyan lehet törölni a meglévő figyelmeztetést.
A vízfogyásod pedig te tudod kiszűrni, de én a tágulási tartályod előfeszítési nyomását ellenőrizném elsődlegesen.