Keresés

Részletes keresés

janijani Creative Commons License 2019.06.23 0 0 33707

Talán úgy lehetne megtalálni a szivárgás helyét, hogy leengedni a rendszerből az összes vizet, az automata légtelenítőket lezárni és megnyomatni kompresszorral levegővel. Ha szerencséd van meghallod hol sziszeg.

Előzmény: rfamp2 (33706)
rfamp2 Creative Commons License 2019.06.23 0 0 33706

Sziasztok!

 

Kérdezni szeretném, tavaly lecseréltettük a kazánunkat egy kondenzációsra, ARISTON CLASS ONE 24 tipusra. Csak fűtőkazán, egy 150l - es indirekt tároló van rákötve, nem átfolyós a HMV oldala.   kb 1 hónapja megjelent rajta egy villogó villáskulcs szimbólum, amiről semmi bővebb infót nem találok. A leírása szerint ha ez megjelenik : "szervizbeavatkozás szükséges". Ok, de ez elég tág fogalomkör lehet. Gondoltam mivel kb. egy éve telt el a beüzemelés óta, ez az időszakos szervízt is jelentheti. (mint az "INSP" az OPEL autóknál pl...)  Felhívtam az embert aki beüzemelte a készüléket, és első kérdése az volt hogy csapvízzel töltöttük e fel a rendszert? Mert ha nem, úgy be sem szabadott volna üzemelni. (Ő üzemelte be, no komment...) Nos, igen. Csapvízzel lett feltöltve mivel az átalakításkor erre más alternatívát fel sem kínáltak!  Erre a válasz, 100%  levízkövesedett a hőcserélő (nem egész egy év alatt?) minimum savazni kell ha nem cserélni, ez nem garanciális probléma. + fel kell tölteni a rendszert valami spéci folyadékkal. Egyébként a készülék egyelőre hibátlanul üzemel, illetve annyi baja volt télen hogy begyújtáskor kiirt valami hibát ami azt jelenti hogy elsőre nem sikerült a begyújtás. (INS1(?) talán...)

 

Kérdezném   mennyire életszerű amit a szervizes állít? Nem szeretném ha átvernének. Ha valós a probléma, kb milyen költséggel lehet számolni? (savazás, rendszer tisztítás és feltöltés ezzel a fűtőfolyadékkal)

 

A másik gondom ami szintén ehhez kapcsolódik, hogy egy fűtés szezon alatt kb 2 - 3 x utána kell tölteni a fűtéskört mert elmegy a nyomás valahol. kb. 2 - 3 havonta megy el 1bar. Télen és nyáron is.  Ez a jelenség már az előző kazánnál is megvolt, tehát nem az új beszerelésénél van valami szivárgás. Látható helye nincs szivárgásnak pl. a radiátoroknál, légtelenítőknél és a csöveknél. Egyébként a padlóban és a falban mennek a csövek rejtve, de remélhetőleg ott nincs toldás. Hacsak a radiátorok bekötésénél nem, mivel alsó bekötésűen és a felágazások csatlakozásai gondolom  a szerelőbetonban vannak.  (Az egész víz / fűtésrendszer azzal a szar narancssárga Barbie(?) csővel lett szerelve 13 éve, amihez semmilyen idomot se nyomó szerszámot sehol nem kapok egyébként.) Ilyen kis mértékű szivárgást hogy a bánatban lehet felderíteni? Esetleg megszüntetni valami olyan szerrel a fűtővízbe töltve (mint az autókba tölthető "radiátorstop")  ami eltömi a szivárgás helyét? 

 

Az aggályom hogy így hiába cseréltetem le a fűtővizet speciális adalékos fűtőfolyadékra mert ha elszivárog hogyan töltöm utána?  Tehát ezt a szivárgást az új feltöltés előtt  mindenképpen valahogy meg kéne keresni és megszüntetni. Kérdés hogyan?

 

Bocs a kisregényért és köszi a válaszokat előre is.

janijani Creative Commons License 2019.06.23 0 0 33705

Tele van a jófogás 10 éves leharcolt kazánokkal.

Aki pénzt akar kiárulni belőle szétszedi és alkatrészenként árulja, aki gyorsan meg akar szabadulni tőle leadja a vastelepen, vagy egyben árulja max 20 000 Ft-ért. Én is most vettem egy ilyet alkatrésznek 10 000 Ft-ért, de találtam hirdetést 5 000 Ft-ért is, csak az messze lett volna (200km)

Előzmény: DMA (33704)
DMA Creative Commons License 2019.06.23 0 0 33704

Sziasztok!

Van egy Thermomax Inka 24-es, 10 éves kazán használaton kívül. Működik, nem folyik sehol, annyi a baj, hogy nem modulál feljebb. Szerintem de ez erősen laikus vélemény a hőcserélő láng felőli oldala lehet eltömődve, hála a 10 év karbantartatlanságnak. Elektronika működik, kerámiák épek.

Mit érhet egy ilyen?

 

Előzmény: ssssi (33703)
ssssi Creative Commons License 2019.06.23 0 0 33703

köszi, már azt is kicseréltem újra... helyzet nem változott kb. 50%-ban műxik rendesen :-(

Előzmény: Gyurco78 (33702)
Gyurco78 Creative Commons License 2019.06.21 0 0 33702

Én a drága vezérlőpanel helyett inkább az ionizációs elektródát kapirgálnám/cserélném először. Már ha tényleg szikrázik is és van gáz.

Előzmény: janijani (33699)
ssssi Creative Commons License 2019.06.21 0 0 33701

Szia, köszi, az enyém gyullad, indul, majd leáll... 3x próbálkozik, majd dob egy hibakódot...

Előzmény: janijani (33699)
pro55 Creative Commons License 2019.06.21 0 0 33700

Igen, az más szituáció. Sikeres megvalósítást kívánok.

Előzmény: attila0325 (33698)
janijani Creative Commons License 2019.06.21 0 0 33699

… lángleszakadással küzdök … Néha indul néha nem, szerelő szerint panelcsere.. de akkor miért megy néha?

 

Nem állítom, hogy tudom a tuti megoldást, de leírok néhány tapasztalatomat:

- van valami mostanában a gázzal, a gáztűzhelyet a szikráztató kézi gyújtóval nehezen tudom begyujtani. Két hónapja az első szikra begyujtotta, most meg hosszas szikráztatás után van hogy begyullad, van hogy nem. De van hogy nem küzdök vele, előveszem a gyufát és azzal egyből begyullad.

A gázkazánunk és a gázbojlerünk viszont egyből megbízhatóan begyujt, így nem tudom mit gondoljak.

 

-Pár éve karbantartást végeztem a gázkazánunkon, azt láttam hogy a gyujtó elektródák között túl nagy a szikraköz, ennek ellenére gyujtott rendesen. A leírásban az van, hogy 4 mm legyen a szikraköz, nekem kb 6 mm volt. Kombináltfogóval összébb akartam hajlítani, de letört az elektróda végéből egy félcentis darab. Nem volt másik elektródám, a maradékot össze tudtam hajlítani 4 mm-re. Tehát félcentivel rövidebb lett, visszaszereltem a kazánba, begyújtásnál szikrázott rendesen (a kémlelőablakon lehet látni) de nem gyujtotta be megbízhatóan a kazánt. Többszöri próbálkozásra talán 5-6 alkalomból egyszer ha begyulladt. Ez így nem jó. Kiszereltem mégegyszer az elektródát, még összébb hajlítottam és flexkoronggal lecsiszoltam a szikrázó felületeket, ezzel állítva be ismét a 4 mm szikrahézagot. Visszaszereltem és gyujtott minden alkalommal rendesen megbízhatóan. Mi lehetett ennek az oka? az elektródák anyaga hengeres, a közöttük áthúzó szikra a hengeresség miatt karcsú volt. A köszörüléssel két egymással szembelevő lapos felület jött létre, a szikra is terjedelmesebb lett és ez kellett a biztonságos begyujtáshoz. 

 

(azóta alkatrésznek vettem egy másik ugyanilyen kazánt használtan elektronika hibával 10 000 Ft-ért, gyári állapotú elektródával. Az eladóval beszélgetve kiderült, hogy egyszer ő is pontosan ugyanúgy törte el az elektródát mint ahogy én. Ő vett helyette újat. Árulják most is potom 27 400 Ft az ára)

http://www.fokabt.hu/saunier-duval-Gyujto-elektroda-Ecosy-F25EAS-S1051500

Előzmény: ssssi (33690)
attila0325 Creative Commons License 2019.06.21 0 0 33698

Alapvetően a felületfűtésre korlátozódott a gondolatmenetem, mert nálam radiátor nem lesz :-)

Igen, megvettem az aristont, remélhetőleg pár hónapon belül üzembe is állíthatom. Az előremenő hőmérséklettel való játszadozásra is kíváncsi leszek majd, hogy működik a gyakorlatban.

Egyelőre elméleti a dolog, nyilván tesztelést igényel. Mivel nekem hidrováltó lesz a kazán után, külön szivattyú a padló és mennyezetfűtésnek, így a külső hőmérsékletet fogom neki szimulálni

az on/off vezérlés mellé, ennek hatására kell majd változnia az előremenő hőfoknak. Meglátjuk, már csak tartsak ott...

Előzmény: pro55 (33695)
ssssi Creative Commons License 2019.06.21 0 0 33697

köszi!

Előzmény: tclar (33693)
pro55 Creative Commons License 2019.06.20 0 0 33696

A hőntartás részhez még annyi korrekció, hogy a ki be kapcsolgatás, ami nyilván mindkét esetben minimál teljesítményen megy, közben megemeljük 1-2-3 fokkal a hőmérsékletet, egy on-off termosztátos vezérlés honnan fogja "tudni", hogy itt most rá kell tenni egy kis teljesítményt és nem a "szokásos" minimál teljesítményen történő ki-bekapcsolgatásról van szó?

(reggel zuhanyzáskor pl ez napi művelet télen)

 

Nálam csak úgy áll össze egy korrekt szabályozás, ahogy azt annak idején tanultuk, az alapjel és a mért jel különbségének a képzésével vezérelve a "beavatkozást".

Előzmény: pro55 (33695)
pro55 Creative Commons License 2019.06.20 0 0 33695

Ez jól hangzik, de valahogy gyakorlatban radiátoros, tehát nem túl nagy felületű fűtésnél kicsit nehezen tudom elképzelni.

Hogy egy 50 fokos középhőmérsékletű radiátor hőleadása mennyit változik azzal, ha a szoba hőmérséklet 15-ról 20 fokra emelkedik (felújítás alatt ez egy tipikus  szituáció volt), úgy hogy eltérő mennyiségű radiátor van a körben. Szóval  nem tudom.

De ha csak hőtartásról beszélünk mennyi legyen az induló teljesítmény, mi határozza meg, és mekkorára csökkentse, ha érzékeli a teljesítmény leadásának csökkenését, ha nincsenek valós számok a "proci agyában"? Számomra kicsit megfoghatatlan.

 

De ha írod, akkor biztos használják, meg padlófűtésnél nyilván számottevő a teljesítmény csökkenés. És minden fűtött helység ami egy körön van átlag hőmérséklete fog játszani a szabályzásnál.

 

Megvetted az Aristont közben? (Valamikor egy időben voltunk döntéshelyzetben, úgy rémlik)

Előzmény: attila0325 (33692)
tclar Creative Commons License 2019.06.20 0 0 33694

Meg tudok délpesten paneljavító emberkét.

Előzmény: tclar (33693)
tclar Creative Commons License 2019.06.20 0 0 33693

234 Üdv

 

Előzmény: ssssi (33690)
attila0325 Creative Commons License 2019.06.20 0 0 33692

Pontosan ezt fogja csinálni a kazán on/off termosztáttal is, mert az előremenő / visszatérő vízhőfok különbségéből ez adódik.

Tény, hogy nem olyan pontosan teszi ezt, mint egy Sensys vagy bármely más modulációs vezérlő, de egyáltalán nem lesz ettől nagyon messze, nem 30% lesz a különbség a modulációs vezérlő javára...

 

Minél közelebb kerül a helyiség hőmérséklete ahhoz, amit el kell érni (értsd egyre melegebb van), a hőleadók teljesítménye ezzel arányosan csökkenni fog.

Nem azért, mert olyan intelligens eszközök, hanem azért, mert kisebb a hőfok különbség, vagyis a delta T, és nem tud akkora hőteljesítményt leadni. Ahogy csökken a hőfok különbség,

csökken a leadható hőteljesítmény is.

Következik mindebből, hogy a hőleadóktól visszatérő vízhőfok elkezd emelkedni, így a kazán erre reagálva szépen elkezd lemodulálni, vagyis szépen csökkenti a teljesítményt.

Mindaddig, csökkenti a teljesítményt, amíg szükséges, illetve ameddig erre fizikálisan képes, majd jön a ki/be kapcsolgatás.

Ez akkor fog bekövetkezni, ha a hőigény kisebb, mint amennyit a kazán minimum teljesítményen lead.

 

 

Előzmény: pro55 (33691)
pro55 Creative Commons License 2019.06.20 0 0 33691

Nálam amikor ráközelít a mért/valós hőmérséklet érték a beállítottra, akkor elkezdi visszavenni a teljesítményt a kazán így sokkal lassabban éri el a kikapcsolási pontot, miközben a kazán már minimumon jár, így ritkábbak a ki/be kapcsolások és nincsenek (kisebbek) a szoba hőmérsékletében a túllövések. Ezt biztos nem tudja egy on-off termosztátos kazán, nincs hozzá infója.

(BaxiLP saját termosztáttal)

Előzmény: plusssuni (33676)
ssssi Creative Commons License 2019.06.20 0 0 33690

Üdv Mindenkinek! Ariston Class B Prémium lángleszakadással küzdök ... 
Néha indul néha nem, szerelő szerint panelcsere.. de akkor miért megy néha?
Tud valaki szervizkódot, hogy minden menübe tudjak nézelődni?
ksözi

sabrinho Creative Commons License 2019.06.20 0 0 33689

Sziasztok!

 

Nem nagyon értem az Ariston multifunkciós szabályzó leírását. Az első üzemmódban az 1-es bementre indítja az 1-es kimenetet, és így tovább? A kazán saját szivattyúját is indítja egyben a buszon keresztül? Az eddigi egykörös rendszeremre szeretnék egy második kört (padló) kötni, ehhez keresem a megfelelő vezérlőt Genus Evo kazánhoz.

 

Köszi előre is!

Gyurma35 Creative Commons License 2019.06.19 0 0 33688

Radiant kondenzációs kazánokkal van valakinek tapasztalata? 

Minőség, megbízhatóság, szervízháttér?

Paraméterek alapján jónak tűnik.

hgw308 Creative Commons License 2019.06.19 0 0 33687

Kiegészítő fűtés van rajta, kaloriferes.

Előzmény: attila0325 (33685)
hgw308 Creative Commons License 2019.06.19 0 0 33686

Ilyet kell érteni rajta :)

http://www.clh.hu/

Saját gyártmányú hővisszanyerős szutyok

Előzmény: attila0325 (33684)
attila0325 Creative Commons License 2019.06.19 0 0 33685

Gondolok itt arra, hogy ez egy kereszt-ellenáramú hőcserélővel ellátott, központi hővisszanyerős szellőztető berendezés, avagy egy víz-levegő hőcserélővel (kalorifer) megtámogatott rendszer?

Esetleg kiegészítő elektromos fűtéssel (fagymentesítő funkció) ellátták? Arra tudnék gondolni, hogy meglévő fűtőbetét esetén az - akár egy egyszerű reléhiba miatt - folyamatosan fűt.

 

Illetve nem ártana "picit" több infó a rendszerről a kérdés megértéséhez, megválaszolásához.

Előzmény: attila0325 (33684)
attila0325 Creative Commons License 2019.06.19 0 0 33684

Milyen berendezést értünk pontosan légkezelő alatt?

Előzmény: hgw308 (33683)
hgw308 Creative Commons License 2019.06.19 0 0 33683

Nem szorosan - sőt - témába illő, de hátha valaki tud válaszolni :)

Légkezelőknél, ha van egy 15 fokos bemenő víz és van egy 35 fokos kilépő az nem nagy különbség picikécskét?

Ha igen, mi okozhatja, illetve mi történhet ott bent a lelkének a bugyraiban?

Törölt nick Creative Commons License 2019.06.18 0 0 33682
Nekem 50fokra van állítva a parapetes vízmelegítő.
Nekem elég az 50fokok víz,még hideget is kell hozzárakni:)
Előzmény: occseb (33679)
Jocó0423 Creative Commons License 2019.06.18 0 0 33681

Ariston Cares Premium 24 EU ERP kombi kondenzációs kazánról van valakinek véleménye?

 

Nagyon jó az ára most, lehet lekéne cserélnem a 15 éves westenemet.

Wattocsak Creative Commons License 2019.06.17 0 0 33680

Felteszek egy rendszertervet, még kivitelezés előtt áll, de hátha lehet jobbítani rajta. Még van rá lehetőség! Ez egy 36 lakásos társasház egy étteremmel -ami nem műanyag evőeszközökkel üzemel- és egy fodrászat is található benne. Ezért meglehetősen nagy, és folyamatos a melegvíz igény. Tudom nem egy átlagos kapcsolás, de szerintem ez ami a mi igényeinknek megfelel. Minden strangra távműködtetésű szabáyozó szelepet kerül. A visszatérők hőmérséklete mérve lesz és a stranokon 10 fokos hőmérsékletesést szeretnék elérni elsőre. Aztán majd meglátjuk a tapasztalatokat. Jelenleg vannak strangok melyeken 3 fokos a hőmérséklet különbség.

Fűtés időjárás függő előremenő. A kaszkád kapcsolat a kazán automatikájáról működik a teljesítmény igény 0-10V a Loxonról.

Minden üzemi paraméter mérve és naplózva lesz. Természetesen minden szivattyú távolról elérhető, fordulatszáma állítható. A srangszabályozók is táveléréssel rendelkeznek.

Lesz automatikus légtelenítés program is. Próbálom az életem egyszerűbbé tenni. Minden paraméter a neten is meg fog jelenni, és nyílvános lesz, hátha valakit érdekel a kondenzációs kazánok hogyan működnek valós körülmények között.

Jöhetnek a kritikák, nem bújok el, ja és nem is sértődöm meg! :-)

 

https://drive.google.com/file/d/1pA-qxbYzNeI1LljA7WCSjMTU4JlvpM8Q/view?usp=sharing

 

occseb Creative Commons License 2019.06.17 0 0 33679

Sziasztok!

 

Érdekelne hogy egy kondenzációs kombi kazán melegvíz előállítási hatásfoka is sokkal jobb mint egy gázbojleré? 

Úgy gondolom hogy a melegvízhez magasabb hőmérsékletre kell melegíteni a vizet mint a fűtőkörbe, így kilép a legjobb hatásfokú zónából. 

ice device Creative Commons License 2019.06.17 -1 0 33678

Sőt még termosztát sem kell :)

 

Előzmény: nagykunsági (33677)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!