Egyre elterjedtebbé válnak a zárt égésterű kazánok körében a kondenzációs elven működő berendezések, ami számos kérdést vet fel egyrészről a 100% feletti hatásfokról, másrészről a hozzá tartozó legoptimálisabb rendszer tervezéséről, kiépítéséről, beállításáról…
Ezúton megkérek minden látogatót, hogy kerüljék a direkt vagy indirekt reklámozást – különös tekintettel gondolok itt forgalmazókra, kivitelezőkre.
Összegyűjtöttük a leghasznosabb információkat egy kondis oldalon. http://statisztikus.hu/kondis/
Felteszek egy rendszertervet, még kivitelezés előtt áll, de hátha lehet jobbítani rajta. Még van rá lehetőség! Ez egy 36 lakásos társasház egy étteremmel -ami nem műanyag evőeszközökkel üzemel- és egy fodrászat is található benne. Ezért meglehetősen nagy, és folyamatos a melegvíz igény. Tudom nem egy átlagos kapcsolás, de szerintem ez ami a mi igényeinknek megfelel. Minden strangra távműködtetésű szabáyozó szelepet kerül. A visszatérők hőmérséklete mérve lesz és a stranokon 10 fokos hőmérsékletesést szeretnék elérni elsőre. Aztán majd meglátjuk a tapasztalatokat. Jelenleg vannak strangok melyeken 3 fokos a hőmérséklet különbség.
Fűtés időjárás függő előremenő. A kaszkád kapcsolat a kazán automatikájáról működik a teljesítmény igény 0-10V a Loxonról.
Minden üzemi paraméter mérve és naplózva lesz. Természetesen minden szivattyú távolról elérhető, fordulatszáma állítható. A srangszabályozók is táveléréssel rendelkeznek.
Lesz automatikus légtelenítés program is. Próbálom az életem egyszerűbbé tenni. Minden paraméter a neten is meg fog jelenni, és nyílvános lesz, hátha valakit érdekel a kondenzációs kazánok hogyan működnek valós körülmények között.
Jöhetnek a kritikák, nem bújok el, ja és nem is sértődöm meg! :-)
Üdv ! "biztonsági vagy füst termosztát hiba" E 110. két hete ,és most is. A füstcsőbe van egy érzékelő amiről a sarukat le szoktam húzni, és egy piros gombot megnyomok és akkor rövidre zár újra ,és lesz megint melegvizünk. a tisztítónyílásba belenéztem,és cserebogáralkatrészeket találtam. az lehet a baj vagy más? A huzat jó
Vízkőtelenítéshez tablettás anyagról nem tudok, én háztartási sósavval csináltam a FÉG gázbojlernél.
Az eredeti technikája úgy van, hogy lekötik a bojlert a vízvezetékről és egy saválló szivattyúval sósavat keringetnek benne, ez oldja ki a vízkövet. Nekem ilyen szivattyúm nincs, ezért kiszereltem a csőkígyót a bojlerből, az egyik végére ráhúztam egy méteres darab kerti locsolócsődarabot és egy tölcsérrel ebbe öntögettem apránként a sósavat. (csak apránként mert felhabzik és visszanyomja a csőbe a savat) A másik végén egy műanyaglavorba csorgattam az elhasznált savat. Kb fél liter sósav kellett a művelethez. Ekkor már habzás nélkül tisztán folyt át a sósav a csőkígyón. Ezután még kerti slaggal átnyomattam vizet a csőkígyón és visszaszereltem a bojlerbe.
Buderus logamax kazánnál hogy lehet ezt csinálni nem tudom, talán érdemes lenne egyszer megrendelni és megnézni hogy csinálja a szakember. Aztán ha meg tudod csinálni a későbbiekben megcsinálhatod magadnak.
Üdvözlet a fórumozóknak!. Immergas VICTRIX TERA 28 ErP. 224 E.ft!!!!!Valaki használ ilyet?Miért ilyen olcsó??A24 kw os drágább ennél.Van valami buktató benne??Köszi a segitséget!!!!
Ma megnézte egy szaki a kazánt, természetesen nem produkálta a dörrenő hangot. Laikus szemmel figyelve alaposan és hosszan vizsgálódott, méregetett, egyben karbantartott is. A kondenzvíz-szifonban valóban volt trutyi. Eldugulva ugyan nem volt, de az áteresztő képessége szerintem erősen kérdőjeles volt. (nincs ugyan összehasonlítási alapom, de nekem eleve elég szűk keresztmetszetűnek tűnik az a szifon)
Szerinte nem valószínű, hogy ez volt a kiváltó ok, de igazából nem is zárta ki.
A levegő/gáz arányon állított még. Azt mondta az is normális tartományban volt, de mivel hosszú a kémény (12 m) szerinte érdemes korrigálni egy kicsit. Ha jól emlékszem 8,2%-ról 8,8-ra állította.
Az égésteret is megnézte, teljesen rendben és tisztának találta. (a víz elfolyását is ellenőrizte)
Azt mondta, hogy jó lenne legalább egyszer hallani azt a bizonyos hangot, abból is tudna következtetni esetleg, de így vizsgálódva semmi rendelleneset nem talált.
Mindent összevetve mégis csak a szifon szennyezettsége tűnik legvalószínűbb oknak, de valamiért neki ez nem volt annyira fajsúlyos probléma.
Csap nyitás után 50 fokos víz jön ki a tartályból ahogy jön a víz kb 1 perc múlva indul a kazán és elkezdi fűteni a tartályt.
Kb ahogy elfogy a víz a tartályból a kijövő víz langyos lesz 35 fok körül. A kazánból kilépő víz ami a tartályt fűtené az kb 70 fokos.
Ha elzárom a csapot és kb 5 perc múlva megnyitom újra akkor forró lesz megint. ( gondolom elég idő van átmelegíteni a tartályban a vizet)
Elsőre azt mondanám, hogy olyan mint amikor nem tudja átadni a hőmérsékletet a tartálynak elég gyorsan...Gondolnék vízkőre, de kb 1 éves a kazán így ezt kizárnám. Szenzoroknak szerintem jók mivel a tartályt fűtő kör az faszán forró. (megfogni nem tudom a csöveket, infra szarul olvassa le a rézről a hőfokot valamiért)
Ötletek ? :)
Próbálkoznék hőkamerával, de mivel nikecelben van így nem sokat érek vele.
Elképzelhető, hogy ennyit hőt tud a kazán átadni ? Könyv szerint 40-60 fok....végülis a 35-40 fok körül megvan az átfolyó rész.
Még 1 kérdés buderus logamax kazánt mivel érdemes savazni ? ha már így benne vagyok a témában lehet ráférne 10 év után. esetleg valami gépésznél kapható tablettás anyag van? vagy hasonló ?
Hihetetlen, szóról szóra ugyanez a hiba volt az Ariston Clas B Premium kazánomnál. A megoldás hogy az áramszünet után elfelejtett beállítások közül a kazán típusnál nem a 4-es rétegtárolóst kellett kiválasztani hanem az 5-ös normál tárolóst (pedig a készülék rétegtárolós) Valószínűleg a különböző kazán és termosztát szoftververziók között elcsúszott egy sor...Így korlátlan meleg vízünk van..
Nem tudom, amiket én látok ott 3 év volt. Szerintem a levegőben a por a ludas. Lelkiismeretes szerelő pucolja így ott nem gond ahol megvan az éves karbantartás.
Jellemzően mennyi idő alatt dugul el annyira a szifon, hogy ilyen problémát okozzon? Egyáltalán mi befolyásolja? Levegő szennyezettsége? Vagy más (is)?
Amikor a gyújtóelektródát eléri letilt, addig nedves a kazántestben a két korong, gőz áll benne hegyekben és ahogy egyre magasabb a víz egyre szarabbul gyújt majd a végén letilt. Viessmann Vitodens 100 -ról beszélünk és az így működik.
A szifon nem teljesen dugul el csak lecsökken az áteresztése és amikor hosszabban megy a kazán kondenzációs üzemben felgyűlik a víz, majd ha leállt lassan leszivárog. Ha rövid időkre kapcsol be nincs baja, ha hosszabbra akkor gyűlik a víz és rövid leállás utáni gyújtásnál robban egy picit amikor begyújt.
Lehet más baja is de ez az első amit meg szoktam nézni mert "típushiba".
Szerintem Te ne nyúlj hozzá! Nézd, hogy jön-e víz a kondenz csövön, ha nem akkor vagy éppen nem kondenzál vagy dugult. Jelenleg nem fűtesz melegvíz készítés közben meg nem mindig kondenzál.
Laikusként hajlamos vagyok félreérteni :)…sőt, meg se fordult a fejemben, hogy belenézzek a kazánba, merthogy nekem úgysem mond semmit, amit ott látok.
Ez a szifon egyébként könnyen vizsgálható, tisztítható helyen van, hozzá nem értőként kell valamire ügyelnem? (gépkönyv csak annyit ír, hogy újra fel kell tölteni vízzel) Vagy ha trutyisnak látom hívjak inkább szerelőt? Van még 3 hét a garanciából, de ha valami pofonegyszerű a megoldás, főleg, ha nem is garanciális a probléma, akkor nem hívnám ki.