Egyre elterjedtebbé válnak a zárt égésterű kazánok körében a kondenzációs elven működő berendezések, ami számos kérdést vet fel egyrészről a 100% feletti hatásfokról, másrészről a hozzá tartozó legoptimálisabb rendszer tervezéséről, kiépítéséről, beállításáról…
Ezúton megkérek minden látogatót, hogy kerüljék a direkt vagy indirekt reklámozást – különös tekintettel gondolok itt forgalmazókra, kivitelezőkre.
Összegyűjtöttük a leghasznosabb információkat egy kondis oldalon. http://statisztikus.hu/kondis/
Hát egy nap után tapasztalatról azért nem beszélhetek.
Úgy néz ki, hogy szépen teszi a dolgát, a Sensys jól vezérli nagyon.
Egyenletes a hőmérséklet, ahogy közeleg a beállított hőmérséklet, szépen leveszi a teljejesítményt. Ha nem kell sokat ráfűteni, akkor pedig nem teljes erővel éri el azt ,ami meg van adva neki, hanem csak amilyen meleg víz minimum elég hozzá. Nekem szinte csak langyos vizet keringet.
Mivel a kazán fent van a tetőtérben, nem megyek fel rendszeresen megnézni, de párszor rákukkantottam, 37 fokos volt a víz. 50 fokban maximálta a szerelő.
Lehet nekem még ez a 2 és fél kilówatt is sok, mert hosszú időkre leáll teljesen.
Az éjszakai hőmérséklet 2 fokkal hidegebbre van állítva, de az éjjel nem sikerült annyit hűlnie a háznak.
A reggeli visszafűtés is csak viszonylag meleg vízzel történt.
Szóval szerintem jó dolog ez ,hogy a termosztát közli is a kazánnal a házban lévő hőmérsékletet.
Na de a szigetelés vastagsága is számít! Nagyjából kijöhet egy ekkora fogyasztás, egy nem túl modern épületnél (megoldás a nyílászáró csere, szigetelés).
Ha nem kondenzációs a kazán, akkor feljebb kellene venni az előremenőt, olyan 50-55fokra.
A Baximnál 3 hónapon belüli üzembe helyezés esetén az üzembehelyezéstől számít a gari, három hónapon túli beépítés esetén viszont a vásárlástól. A 12 hónap elteltével elvégzett karbantartás után a jótállási idő további 12 hónappal meghosszabbodik.
Azért csak nézd meg a garanciajegyedet, hogy mit ír!
Bocsánat, akkor nem a megfelelő topicba írtam. Ez egy KLZ-30-as hőközpont. A házunkban 22 fokot tartunk a gyerekek miatt. Régebbi téglaépületről van szó, ami kívülről szigetelt hungarocellel, viszont a tetőteret is "lakjuk" és a nyílászárókkal is van itt-ott még probléma.
Jól gondolom, hogy nem kondenzációs kazánról van szó ?
Hány fok mellett lett ekkora a fogyasztás, és milyen hőszigetelésű épületről van szó ? Alapvetően a fűtésseel a hőveszteséget pótoljuk, ha az nagy, akkor nagy lesz a számla.
Sziasztok! Lenne egy rendkívül amatőr kérdésem. Van egy saunier Duval cirko kazánunk és mellé jó nagy gázszámlánk. Hogyan kell belőni a fűtővíz hőmérsékletét, hogy a rendszer a leghatékonyabban működjön? (Lapradiátorok vannak a lakásban) Helyes az az elgondolás, hogy a használati melegvíznek és a fűtővíznek is mindig azt a legalacsonyabb hőmérsékletet érdemes beállítani, amivel még tartható a kívánt hőmérséklet? (jelenleg a melegvíznek 44 fok, fűtővíznek 60 fok van beállítva. Viszont elég pontatlanul állítja be a kazán a hőmérsékleteket, a fűtővíz 8-10 fokkal is a beállított érték fölé szalad időnként.) Lehet ezek állítgatásával spórolni egyáltalán? Ahogy nézem novemberben már vagy 150 köbméter gázt fogyasztottunk. Brutális. :-(
Akciósan vettem, lehet, hogy éppen azért. 40 ezerrel volt olcsóbb, de 30 ezerért vettem hozzá meg később a szabályozókat. Ha ez így van, akkor csak 10 e Ft volt az akció. Viszont mivel 3 hónapon belül nem került beszerelésre, a vásárlástól ketyeg a garancia, így lehet, hogy még bukni is fogok az ügyeten, hisz december végén lejár a 12 hónap, de a kazánom még alig üzemelt!
A szabályozók számlája itt van előttem:
- QAC34 külső hőmérsékletérzékelő
- Luna Duo-Tec modulációs vezetékes szobatermosztát
Helyre kell állítani az M1 kapocsléc 1-2 kapcsainak áthidaló vezetékeit, ha nem használják a beltéri termosztátot (én használom!), vagy ha bekötik a tartozékként szállított távvezérlőt (nálam be van kötve)."
Hát szerintem elég egyértelmű...:) Az "(én használom!)" az előző posztokban általad leírtak szerint nem igaz, Te nem használsz beltéri termosztátot, hanem a tartozék távvezérlőt. Tehát rád a "vagy ha bekötik a tartozékként szállított távvezérlőt" mondatrész vonatkozik. Tényleg elég magyartalan a fordítás, de egyértelmű. Áthidalás kell! A külsőhőmérséklet érzékelőnek ehhez semmi köze, a szerelő bármit is mondott a mundér becsületét védve.
De az pozitív, ahogy véded a szerelőt, akivel nem vagy elégedett, Tényleg korrekt végfelhasználói magatartás, ritka az ilyen. Általában, akivel elégedettlenek az emberek, annak inkább felnagyítják a hibáit, aztán néha mire eljut az infó a megfelelő fórumra, addigra már a szerelőről az is elterjed, hogy még a házimacskát is bántalmazta...)
Nem vettem egyáltalán rosszindulatnak... :) Tudom, hogy semmi bántó szándékod nem volt vele sem Neked és sem nekem, hidd el, én sem keresem a konfliktust itt a fórumon (jut elég a mindennapokban).
De az eredeti kérdésed ez volt Marzi felé: "mit mondtál a szerelónek, miert jöjjön ki és mit keressen, mit csináljon?" Csak arra szerettem volna felhívni a figyelmedet, hogy fel ne hívj így egy boschos szerelőt (vagy inkább a központot), hogy azt olvastad a neten
A tüneteket mondd el nekik olyan pontossággal, ahogy a 9825-ös posztodon. Én a Bosch kazánokban nem vagyok ilyen mélységig otthon, nem tudok olyan tanácsokat adni, mint pl. Marzinak. Más kazán, más sajátosságok. Tényleg keresd a gyári vevőszolgálatot, vázold a problémát, kérj segítséget... Abban biztos vagyok, hogy a megoldás egyszerű lesz. És bízz a kazánban, amit választottál...
Igazad van cssb, nem akartam rosszindulatú lenni, de mentsegemre legyen szolva az utóbbi néhány hétben láttam kevéssé jóindulatú partnert.
Egyébként azokat hívtam ki, akik a kazánt hivatalosan, garanciával beuzemeltek. Ok jöttek ki és kezdtek a paraméterekkel játszani... Csak miután nem javult a dolog, kezdtem segítséget keresni a neten. Most is oket hivnam ki, ezért kérdeztem, hogy mit is mondjak nekik. Kosz előre is a tanácsaid!
Akarattal hagyta bent a szerelő. Tudta, hogy bent hagyta, de azt mondta, annak benne kell lennie. Az útmutató alapján üzemelte be, viszont az útmutató nem egyértelmű!
Ezt írja az útmutató:
Helyre kell állítani az M1 kapocsléc 1-2 kapcsainak áthidaló vezetékeit, ha nem használják a beltéri termosztátot (én használom!), vagy ha bekötik a tartozékként szállított távvezérlőt (nálam be van kötve).
Erre mondta a szerelő, hogy ha van külső hőérzékelő, akkor annak a kapocslécnek ott kell lennie. Viszont ha a mondat első felét nézed, akkor nem kell ott lenni a kapocslécnek. Kivette a kapocslécet, és azóta szót fogad a kazánom a termosztátnak!
"Azt már alig merem megkérdezni, hogy az a kis fém véletlenül maradt-e benne a kazánban vagy a beuzemeleskor "bennefelejtették"."
Juj... :-)))
Egy-két levélváltás, és a Marzi kazánjában GYÁRILAG SZAKSZERŰEN BEÉPÍTETT ELEKTROMOS ÁTHIDALÁS (amit az Ő szabályzásának sajátosságai miatt ki kellett volna venni, de nem vették) kazánban felejtett fémdarabbá nemesül. :) Aztán majd nem merünk kinyitni egy kazánt, mert még ránk esik belőle valami súlyos fémtárgy... :)
A Te BOSCH kazánodban is egyszerű lesz a megoldás, (szakavatott ember közreműködésével) hiszen a kazán is és a szabályzó is jó termék, de nem valószínű, hogy hasonló a probléma forrása, mint amit a BAXI készüléknél tapasztalt Marzi. Érdemes a Bosch vevőszolgálatot megkeresni közvetlenül, biztos hogy tudnak segíteni.
"Az ablakos stori az működik! csak rontja a hatásfokot..."
Na azt nem rontja... :) Hidegebb szoba = alacsonyabb visszatérő = nagyobb ∆T és alacsonyabb füstgázhőmérséklet = jobb hatásfok. A fogyasztást viszont tényleg növeli, emiatt gondolom az Téged nem vigasztalna, hogy több gázt fogyaszt, de azt jobb hatásfokon égeti el...
"A vezérlőnek (gyári baxi) 0,5 C azaz 1 fokra kapcsol.. Ezt sem értem, tudja és méri a tized fokokat, sőt
aszerint modulál, de kapcsolás 1 C"
De mit szeretnél? Kisebbre nem szabad állítani, mint fél fok, pedig "tudja és méri a tized fokokat, sőt aszerint modulál" mert akkor aztán tényleg állandóan ki-be kapcsolna. Tehát ez nem véletlen, hidd el. A BAXI teljes választékában ez a minimum. Ha nagyobbra akarod venni, azt megteheted, akár négy fokig... Az egy-két tizedes hiszterézist tudó szabályzókat kis vízterű kazán kapcsolására sok gyártó nem javasolja használni, ezek inkább arra kiválóak, hogy pl. egy pufferről levegyük a teljesítményt szivattyú indítással.
Visszatérve a szabályzódra, mivel egy bus rendszerű modulációs szabályzóról beszélünk, ez a fél fok igazából nem "hiszterézis", hanem egy ún. szobahőmérséklet korlátozás, és csak akkor lép életben, ha már nem tud olyan mértékben lemodulálni a kazán, hogy a parancsolt értéket folyamatos üzemben tudja tartani. Ha egy kicsit hidegebb lesz, meglátod, legtöbbször ezzel a fél fokkal sem lesz túllépve a kívánt szobahőmérséklet.
Az én Baxim ugyanezt csinálta, és itt a fórumon kaptam segítséget.
Nálam az volt a gond, hogy valamilyen kis huzal/vezeték/akármi benne maradt valahol beüzemeléskor a kazánban és
ez azt eredményezte, hogy nem fogadott szót a termosztátnak.
Termosztátról bekapcsoltam, aztán mikor túl meleg lett, kikpacsoltam.Szerelő jött, állítgatott valamit, de abszolút tanácstalan volt. Ezután jöttem ide a fórumra, és egy fórumtárs megmondta, mi a jelenség oka. Ezután még 2 hetet vártam a szerelőre, de végül jött, kivette a kis mütyürt, és azóta is szuperül üzemel a Baxim.
A kérdésem : egy zárt égésterű kombi turbós kazán helyére mehet e egy kondenzációs kazán ?
A gázcsaklakozás adott, a vízek csatlakozása, amennyiben nem stimmel alakítunk rajta, a fő kérdés a füstelvezető rendszer és a kémény megfelel e ?
Ez utóbbi : 80 mm átmérőjü kemény műanyagcsövön jön a levegő kb. 1m -en egy könyökkek, majd az égéstermék szintén 80 mm-es saválló csövön távozik 3 könyök tisztító idom és egy 6 m-es kéményen a szabadba.
Gondolom valamivel alacsonyabb a távozó égéstermék hőfoka és valamivel több a kondenzátum.
330 légköbméter.De szerintem nem Te írtad.MINd 1.A lábazati szigetelésem még mindig hiányzik és azt gondolom ez elég sokat ront rajta.Méregettem infrás hőmérővel,igen csak vannak külömbségek.
A következő a helyzet: van egy frissen elkészült ház, benne Bosch kondenzációs kazán, FW200-as kezelővel, IPM2-es keverőmodullal, külső hőmérséklet érzékelővel és két fűtőkörrel: egy padlófűtéses és egy radiátoros körrel. Annyit tennék még hozzá, hogy a ház nagyon jól szigetelt.
A probléma az, hogy hiába éri el a kívánt és beállított hőmérsékletet a fűtés, a kazán tovább fűt és a keringeti is a melegvizet, ezzel továbbfűtve pl a padlót. Így hiába van beállítva 22 fok a termosztáton (FW200), az aktuális hőmérséklet elérte a 26-27 fokot, amikor is átkapcsolta takarékos üzemmódra, hogy megakadályozzam, hogy a családom megfőjön. :)
Kihívtam a szervizeseket, akik a "szakember" menüben kutakodva különböző paraméterekkel játszottak, pl Méretezési hőmérséklet, Maximális Előremenő hőmérséklet (csökkentették), Épület hőtároló képessége 60%,
Nem volt nagyon meggyőző, különösen, hogy miután elmentek a folyamat hasonlóan folyatódott: hőmérséklet fel, átkapcsolás takarékra.
A kérdésem, hogy van-e erre valamilyen ökölszabály-beállítás egy ilyen konfigurációra, ahelyett, hogy nulláról próbálják kitalálni, hogy mik a megfelelő paraméterek (merthogy úgy tűnt, ezt csinálják). El is ismerték, hogy egy ilyen rendszert többször után kell állítani, de hányszor??!!
Tud valaki ehhez ötletet adni? Esetleg megosztani a saját, működő paramétereit?