Szoljon ez a topik, erről a Szovjet gyártmányú nagyteljesítményü dizelmozdonyról, amit az M62-est gyártó Luganski Mozdonygyár készített. Ez a mozdony a mai napig üzemel Németországban illetve a Bulgáriában.
Nemrégen láttam egy tehervonatot haladni, a fekete Taurus vonatgép mögött egy nagyon szakadt külsejű, összegraffitizett Ludmilla volt besorozva. Úgy gondolom, a vonat Romániába - vagy azon túlra - tart.
Igen. A négy gép közül ez volt a legerősebb, de a leg lepukkantabb is. Füstölt mint a dög bármennyire is finoman próbált indulni vele az ember. Elég sokszor hengerfejes lett,folyt az olaj orrán száján. Nem sokat változott az un. nagyjavítás után sem, amit Romániában csináltak rajta. Elég sűrűn látogatta a műhelyt ez után is. De a festése az egész jól sikerült. Nemrég láttam Szombathelyen, azért már kezd fakulni az oldala.😀
Azóta a DB Cargo Hungária tulajdona lett (nem csak bérlés), nemrég a győri fűtőházban kikerült belőle a motor, folyik a felujitása (ette, zabálta az olajat hordószámra, már a GYSEV-nél is) .
Miután a GYSEV visszaadta a román félnek, a Kárpát vasút bérbe vette. Javításra Sopronba jön,most is itt van félreállítva már december dereka óta.Gondolom alkatrészre várhat.
Dunaújvárosban láttam életemben először Ludat pár hete az állomáson. Aztán november 30-án szombaton délután egy szál magában vágtatott ki a Ferrobetontól jelzőőrök segedelmével. Akkor hallottam először a hangját. Vajon az eredetinek milyen lehetett, itt ahogy emlékszem, kicsit megkopott már a hangja, mint egy öregedő rocksztárnak :).
Most találtam a topicot, ezek a képek június 14-én készültek Balatonfüreden. Érdekes volt ilyen gépet gépmenetben látni a 29-esen, ahol a teherszállítás gyakorlatilag nem létezik.