Keresés

Részletes keresés

Szere28 Creative Commons License 2012.01.28 0 0 17564

Üdv!

Miért hiszed h nem jó ugy ha magasabb fordulaton indul akkor az nem jó?Az indulási fordulathoz a görgöknek nem sok köze van.Na jó kb 10% de a maradék 90% az a kuplungrugón mulik.Szoval a kuplunk rogokat kell gyengébbekre cserélni és akkor alacsonyabb fordulaton fog elindulni a motor.

Üdv!

Előzmény: weisman (17562)
Szere28 Creative Commons License 2012.01.28 0 0 17563

Üdv!

A szelephézag értékeket ebből a táblázatból tudod kinézni

 

Ha nem látod akkor a 17419 hozzászolásban találod meg.

A másik van szerviz utmutatás annak a linkjét pedig a 17479 hozzászolásban találod meg.

Üdv!

weisman Creative Commons License 2012.01.28 0 0 17562

Ja, és szerintem kicsit nagy fordulaton kezd megmozdulni, ami egy 4T-nél fölösleges. Lehet hogy nem bele való görgők vannak benne? Pl.: 2T ? Vagy más kopás okozhatja ezt?

Előzmény: Szere28 (17549)
weisman Creative Commons License 2012.01.28 0 0 17561

Lenne egy ide vonatkozó kérdésem: Vettem egy éve egy 150-est, jól nézett ki,ment is jól, hangja is, kivéve egy kis szelep hangot. Gondoltam ez még belefér. Mint egy varrógép. Úgy is volt, kipuf-himba görgő kiverődött. Kérdésem: mi a gyári szelepek hézagai? Lánckerék, "szív"alakú jelölés egybeesik, szelepek zárva, láncfeszítő bekapatva, felső holtpont. Ez így jó? Azt mondják hidro tőkés láncfeszítő kell lenni. Én nem látok benne csak két rugót egymásba tolva. 2000-es rotax block, ebbe segíts légyszi. Egyébként szerintem nagyon kényelmes moci, jó megjelenésű, dinamikus gyorsulású. MÉG!

Előzmény: Szere28 (17549)
weisman Creative Commons License 2012.01.28 0 0 17560

Én vittem 2l benzint,mert nekem se akart kijelezni.És rengeteget elmegy lefeküdt mutatóval 50-70km és mikor kigyullad,még 15-20 at!

Előzmény: kályhás tibi (17553)
kályhás tibi Creative Commons License 2012.01.27 0 0 17559
Üdv!
Holnap megitatom,meg megnézem az égőt is,mert a visszajelző ezekszerint nem műkszik.Kicseréltem a féktárcsákat és a betéteket,elég húzós volt.
Üdv!
Előzmény: Szere28 (17558)
Szere28 Creative Commons License 2012.01.27 0 0 17558

Üdv!

Lehetséges akkor csak az van h kevés a nyál a tankban.De ez nagyon egyszerű kideriteni ha tankolsz bele és akkor is csinálja majd akkor más a gond.

Üdv!

Előzmény: kályhás tibi (17557)
kályhás tibi Creative Commons License 2012.01.27 0 0 17557
Üdv!
Amikor sztenderen húztam neki kipörgött nyélgázig,amikor mentem vele most este kezdte el.Délután jöttem haza melóból még döngetett.
Üdv!
Előzmény: Szere28 (17556)
Szere28 Creative Commons License 2012.01.27 0 0 17556

Üdv!

Hát ilyet én még soha nem tapasztaltam.Ez csak akkor fordulhat elő amikor már tankban lévő bubárcsövön ahonnan a benzint szivja a pumpa akkor levegőt és benzint sziv vegyesen.Akkor már nem tud elég benzint szállitani a karbiba.Viszont akkor már max 1-2km mész és végleg leáll.Viszont álltalában senki nem szokta idáig kifogyasztani a motort.Szoval az ilyen félgáz utáni fuladás más hibára vezethető vissza de nem kizárt amit mondtál.

Üdv!

Előzmény: kályhás tibi (17555)
kályhás tibi Creative Commons License 2012.01.27 0 0 17555
Üdv!
Köszi a gyors választ.
Nagyon kevés benne a nafta,akkor előfordul h félgázig szépen húz,tovább húzo neki elkezd rángatni?
Üdv!
Előzmény: Szere28 (17554)
Szere28 Creative Commons License 2012.01.27 0 0 17554

Üdv!

Ez minden leonál máshol szokot lenni.Én még nem láttam két egyformát.Lehet ki van égve a kijelzöben az égő megkell nézni.De ha nagyon kiváncsi vagy akkor viszel magadal benzinz és addig motorozol vele még ki nem gyulad vagy ki nem fogy a motorból a bennya.A másik az szétkapod a motort kiveszed a tankból a szint jelzőt és akor rögtön kiderül kigyulad e vagy sem a lámpa.

Üdv!

Előzmény: kályhás tibi (17553)
kályhás tibi Creative Commons License 2012.01.27 0 0 17553
Üdv!
Kérdezném,hogy a benzinszint visszajelző lámpa mikor szokott felvillani v világítani.Mutató az szinte kivan feküdve,de lehet h a vissajelző a rossz......
Üdv!
Szere28 Creative Commons License 2012.01.27 0 0 17552

Üdv!

Nem sértő semmi ilyen nincsen.Inkább nem szeretem ezt ugymond kiemelést.Jól esik a mester szó mert jó hallani megtisztelő csak ugymond ez olyan nagyon figyelem felkeltő.Irnak magán leveleket h mondjam el mit h nem inkább itt kérdezné meg.Sokan vannak itt aki megtudja válaszolni a dolgokat.Igy is a tudásom kb 80% már itt van leo téren a többit nem tudom átadni irással.A másik meg az h én is szoktam hibázni mind mindenki.

Üdv!

Előzmény: peti074 (17551)
peti074 Creative Commons License 2012.01.27 0 0 17551

Üdv!  a mester jelzö mögöt semi roszindulat nemvolt viszaolvasva is van egy pár töbiben nagyábol egyet értünk ! ha nemtud valamit mjd rájön ha nem talán itt elmagyarázák hogy smint kel nemvagyunk egyformák szokták mondani  edigi segitséged köszönöm!! és ha sértönek erezted a mester jelzöt elnézésedet kerem!

Előzmény: Szere28 (17518)
peti074 Creative Commons License 2012.01.27 0 0 17550

üdv! tanulmányozom a szakirodalmat, mikor van idöm! nagyon hasznosak a linkak (szerviz manual) és köszi mégegyszer a segitséget!

Előzmény: Szomjas77 (17530)
Szere28 Creative Commons License 2012.01.27 0 0 17549

Üdv!

Tudni kell h törés soha nem jön csak ugy magától létre.Elötte mindig történik valami ami ilyen eredményt okoz.Sokan azt hiszik ha valami törik reped akkor elég csak azt kicserélni és kész is mehet tovább.Viszont h mi okozta ezt azt már nem deritik és ki idő mulva megint bekövetkezik.A hengerfej elég összetett dolog.Szelepek vezetök himbák görgök tengelyek vannak benne.150-125 leonál elsödleges a szelephimba törés.Ahogy én idövel minál többet láttam kiderült h elsödleges töréshez vezető ok a szelephézag elhanyagolása.Másodlagos ok a szelepvezetök kopása és a szelep elkezd imbolyogni ami enyhe szorulást okoz és az vezet töréshez.A harmadlagos ok amit láttam a himbának a csapágyazási hibálya.A himbán van egy görgő ami a vezérműtengelyhez és.Igazából ez surlodás csökentés miat tették bele minden korszerű motoron igy van megoldva más.Na annak a csapágynak a hibája okoza h elkopik pontosabban össze törnek a görkök benne ami szelephézag növekedést okoz és az okoz utána törést.Negyedig ok anyaghiba ,de én ilyen törést még nem láttam ha gyártásnál marad az anyagban egy mikro repedés és idővel amiatt történik törés.Ámbár nem lehetetlen.Ugy értem leonál még nem láttam szerelői multamból kiindulva láttam már kocsikban főtengelyt ketté törni vezérműtengelyt törni meg még sok mindent mást is.

No leszögezve elsődleges törés oka a leonál a szelephézag megnövekedése ami szétveri a dolgokat.Én ezt tapasztaltam leo ügyikeg ami megfordult a kezembe.A karbantartás elhanyagolása és időszakos ellenörzések elhagyása.

Üdv!

Szere28 Creative Commons License 2012.01.27 0 0 17548

Üdv!

No igen ahogy elöttem szoló mondja bontott hengerfej.El nem tudom h szakadt le a szeleptányér a szelepszárról és semmi kárt nem csinált.Mivel ha a szeleptányár lejön a száról akkor a hengerbe elkezd kavirnyálni és az onnan nem tud kijönni.Az pedig a hengert dugót minden szétver.

Egy helyen kapsz alkatrészt italmondo.hu .Csak ők árulnak alkarészt és sajnos annyi az ára amennyi ott van.Bontott alkatrész a megoldás.De az is 10-15e körül van.

Üdv!

Előzmény: Törölt nick (17546)
depi vol.2 Creative Commons License 2012.01.27 0 0 17547

Bontott hengerfej...

25e km? Lehetséges.

Előzmény: Törölt nick (17546)
depi vol.2 Creative Commons License 2012.01.27 0 0 17545

Ne ess kétségbe, más is járt így (tudom, ez nem vigasz).

 

Sajnos erről már rengeteget beszélgettünk itt, őszintén szólva én már nem vennék 125/150-es leót, túl nagy a koppanás esélye, a szervize meg a motor árához mérten irdatlan drága és jó szakembert kíván. A leó tipikusan az a motor, amelyik az itthoni viszonyokat nagyjából és általánosítva az olcsó húsnak híg a leve kaliber. Ezt a több éves fórumozás igazolja, ki lehet fogni jót, de ez a ritkább, sajnos. De az alap tézis, hogy 10 évesnél öregebb motorban 20-30e km van, karbantartott és szuper-csittifitti járgány, na ezeket aki nem kezeli helyén (vagyis úgy megy, hogy egy roncsot fog látni), akkor magára vessen, ha felül a szo**rollerre.

 

És tartok tőle, hogy a benzinár és a b125-ös könnyítés szélesebb rétegeket fog motorra ültetni, és innen nézve elkezdődik az ócska motorok szilikonozása és "felújítása" a remélt eladási haszon reményében. Lesz itt még pezsgés tavasztól, ezt garantálom.

Előzmény: Leo150 (17544)
Leo150 Creative Commons License 2012.01.27 0 0 17544

Üdv!

Hát az enyémnek tuti hanyag gazdái voltak előttem! :(((

Hiába cserélek olajat ha már előttem hazavágták az egészet,most ezeknek iszom alevét ,hogy rendbe tegyem!

Tisztában vagyok az olajcser   hasznosságával és azt is tudom,hogy nem szabad rajta spórolni ,mert meghálálja!

De sokan tesznek az egészre ,(gurul megy oszt jóvan...) (((((((((((

Ha ilyen ember lóval közlekedne biztos hamar kipusztúlna alóla..

De meg lehet nézni az itthoni autókat is, nálunk rengeteg a hulladék és csak azért mert nem tartják karban őket ...

Perszeerről még lehetne írni bőven ,de felesleges és eltérünk a tárgytól.

Igyekszem életet lehelni bele,de csak kudarc vár folyamatosan.

Esküszom az autóm motorgeneráljánál abszolút semmi gond nem volt ,de a kis nyavajás feladta a leckét,nem egyszerű kiszűrni a hibaforrást.

Hali!

 

 

 

 

Előzmény: urbika277 (17542)
urbika277 Creative Commons License 2012.01.27 0 0 17543

persze a szurot is,mert anelkul nem er anyit a csere biztos

Előzmény: urbika277 (17542)
urbika277 Creative Commons License 2012.01.27 0 0 17542

hello,nekem az olajat hagytak gyakran cserelni ,mert allitolag igen kenyes az olajra teljes szintetikust hasznalok REPSOL SCOOTER 4T 5W-40 est es tenyleg jol megy vele a moci,udv Jozsi

Előzmény: Leo150 (17541)
Leo150 Creative Commons License 2012.01.26 0 0 17541

Hát mikor felújítottam nem volt rajta kopás.

Összraktam mentem vele pár száz km-t és azóta áll ,mert csattog a moci.

Időközönként ugyebe indítottam mikor próbálgattam és az közben következhetett be a kopás ,szerintem nem kapott megfelelő kenést!

 

 

 

Előzmény: kinter1979 (17539)
Leo150 Creative Commons License 2012.01.26 0 0 17540

Mint kiderült az is oda van nagyon ,csak nem gondoltam,hogy esetleg a vezető kopása is ekkora tényező.

 

Előzmény: kinter1979 (17538)
kinter1979 Creative Commons License 2012.01.26 0 0 17539

Ahogy a dugó képeit elnézem, én annyit látok, hogy néha-néha kapott egy kis port.....

Előzmény: Leo150 (17521)
kinter1979 Creative Commons License 2012.01.26 0 0 17538

Nem mondtam hogy cseréld, de Te látod hogy mennyire kopott...

Előzmény: Leo150 (17514)
Szomjas77 Creative Commons License 2012.01.26 0 0 17537

 

 

közkívánatra.   :D

Szere28 Creative Commons License 2012.01.26 0 0 17536

Üdv!

No igen az érdekes volt az biztos.Azt azért tudni kell h hegesztéshez csak megfelelő árameröség kell.Pl sivatagi versenyen is szoktak hegeszteni a kocsi akumulátorával ott nincsen hegesztőgép csak a kocsi és ami abban van.Ilyet én pl már láttam élöben is.Igaz rendes pálcát használtak és nem pénzérmét mert az azért tényleg röhely.

Üdv!

Előzmény: Szomjas77 (17534)
Lord Vader Creative Commons License 2012.01.26 0 0 17535

Csigavér, még nincs hó sem amire ki lehetne menni. :)))

 

A McGyver-t meg inkább startom sci-fi mesének, mint akciófilmnek. :)

Előzmény: Szomjas77 (17534)
Szomjas77 Creative Commons License 2012.01.26 0 0 17534

Mindájrt tömegverekedést csinálok itt,ha még valaki kóstolgatni próbál.   :) 

 

Nekem olyan svájcibicska kéne ,mint amilyen a McGyvernek van és akkor nem lenne elháríthatatlan hiba sehol se nem.

 

Azt sose fogom elfelejteni mikor egy hajtókart hegesztett meg valami fémpénzzel és egy akkumulátorral vagy agregátorral.  :D

 

Utána természetesen összerakta a gépet és működött! Ott lementem hídba.  :D 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!