Hónapokra főműsoridőbe kerülhet a kormányJanecskó Kata2008. 07. 21., 8:20 Utolsó módosítás: 2008. 07. 21., 9:07
Közel 900 millió forintot irányzott elő a kormány ősszel induló új kampányaira, ami az [origo] által megkérdezett szakértő szerint komoly tételnek számít a hirdetési piacon. Ez annyiban nem meglepő, hogy eddig is milliárdokat költöttek kommunikációra, amelynek hatékonysága és értelme bizonyos esetekben megkérdőjelezhető. A kormányzati kampányok igazi tanulsága azonban az, hogy mennyire elterjedt betegség az amnézia a politikusok körében.
Forrás: MTI
Van mire büszkének lennünk
A mostanában látható, hallható "Van mire büszkének lennünk" - hirdetésekre is kiterjedt a Fidesz bírálata, mondván a mögöttük álló Nemzeti Fejlesztési Ügynökség "egymilliárd forintot pocsékol el" rájuk. Ezt a kampányt azonban nagyrészt nem Magyarország fizeti. Mivel EU-tagként az államnak kötelező tájékoztatnia az embereket a nemzeti fejlesztési tervvel kapcsolatban, ezt a kampányt 85 százalékban az Európai Unió fedezi.
Közel kilencszáz millió forint elköltését tervezi a kormány hamarosan induló kommunikációs kampányaira. A közelmúltban jelentetett meg két felhívást is e tárgyban a Miniszterelnöki Hivatal (MeH) a közbeszerzési értesítőben: az egyik 300, a másik 582,3 millió forintról szól. Az utóbbi közbeszerzési kiírás nyertesének az lesz a feladata, hogy megtervezze, mikor, hol hirdessenek, és kifizesse a különböző médiumoknak a hirdetési helyért, időért járó összeget. A 300 milliós megbízást kapja majd az a reklámügynökség, amely majd a kormánnyal együtt kiötli, mi is szerepeljen a hirdetésekben. Azt egyelőre nem tudni, hogy ezeknek a kampányoknak pontosan mi lesz a témája, ennyi pénz azonban jelentős tételnek számít a hirdetési piacon.
Az [origo] által megkérdezett médiavásárlási tanácsadó, Kass Viktor Mihály szerint az 582,3 milliós keretből elég nagy kampányt lehet szervezni. Írásos hirdetésben ez az összeg körülbelül azt jelenti, hogy egy éven keresztül, szinte mindig címlapon szerepelhet az adott reklám egy hirdetési újságban - mondta a tanácsadó. A televíziós hirdetések már drágábbak, de az [origo] számításai szerint, ha a nagy megrendelésekhez járó kedvezményeket is beszámítjuk, a pénzből tíz hónapon át lehetne leadatni minden este egy félperces reklámot főműsoridőben, kereskedelmi televízión. Összehasonlításképp: a Blikk Nők című lap 2005-ös bevezető kampánya - tévé-és rádióspotokkal, nyomtatott és online hirdetésekkel, óriásplakátokkal és árushelyi promócióval - 350 millióba került - ahogy arról a kampány elindulásakor beszámolt a MédiaFigyelő.
Minisztériumi tételek is vannak
[...]