Lehet, hogy a mellékelt kép valamelyig átadás előtt készített kép (gyári fotó, vagy átadás), mert ha mnden nap utazol, a képen balról másodikként bekeretezett kapaszkodónak csak a hűlt helyét találod.
Szerintem a lényeg az, hogy egy több tízmilliárdos beruházásnál nem voltak képesek úgy kiírni egy közbeszerzést, hogy meghatározzák a megfelelő utascseréhe szükséges ajtók számát, miközben más esetekben sikerül nagyon alapos meghatározást végezni arról, hogy mi felelhet meg egy közbeszerzésen.
Nálad az oszlop kialakítású kapaszkodó pontosan mit jelent? Pontosan melyik kapaszkodót távolították el a képről?
A lényeg az, hogy ma nem úgy közlekedik, mint ahogy a mellékelt képen ábrázoltad.
Kétségtelen, csak apró javítás, menteni azt, ami menthető.
Egyébként van egy nagy szerencse: ezen a hosszú, fonódó járaton nem minden megállóban cserélődik szinte a teljes utasmennyiség (mint például a Körúton).
Nem nekem kellene nekiindulnom, hanem annak akik megrendelték megtervezték, kifizették. 2015 környékén biztos nagy elvárás lett volna, hogy olyat tervezzenek, ami megfelel az adott feladatra.
"de azt nem említed, hogy pontosan a két belső ajtónál kivettek egy-egy oszlopot"
Az pozitív, hogy az elrontott kialakítást próbálják utólag javítgatni, ettől függetlenül a legtöbb ismerős aki ezen a villamoson utazik szintén negatív véleményt mondott róla és kerülik ha tudják.
Nagyon nekiindultál a véleményeddel, de azt nem említed, hogy pontosan a két belső ajtónál kivettek egy-egy oszlopot, és az ajtókeretre szerelt kapaszkodó került a helyére, javítva a helykihasználást, utasáramlást.
Már kb. 1 hónapja rendszeresen utazok a 17-es vonalán és ez az új CAF villamos nagyon nem tetszik.
Szerintem a teljes utastér elrendezése rosszul van megtervezve.
-kevés ajtó van ami nagyon megnehezíti az utascserét, kommandós műveleteket kell végezned már a leszállás előtt percekkel ha szeretnél az ajtó közelébe kerülni :)
a fenti hiányosságot a következő további design hibákkal próbálták meg kompenzálni:
-az ajtók mellett elhelyezett kapaszkodók mélyen benyúlnak az utastérbe, akadályozva a megközelítést
-az ajtóknál elhelyezett középső kapaszkodó a szükségesnél nagyobb, ezt még megfejelték a szép nagy jegyérvényesítővel, ami a villamos két végén, ahol beszűkül a tér még hatékonyabban blokkolja az utasmozgást
-ha már kevés ajtó van, akkor próbáljunk meg minél több helyen 2+1-es üléselrendezést használni, hogy még szűkebb legyen a közlekedőfolyosó és ne tudjanak leszállni az utasok (valami hasonló elgondolást követtek a tervezők :)
Összességében ez a villamos nem nagyvárosba való ahol rövid megállók és sok utascsere van.
Hasonló méretű és kialakítású CAF villamossal utaztam más városokban ott teljesen jól volt kialakítva a villamos utastér elrendezése. (pl. az ajtók közelében nagy szabad terek vannak, blokkoló eszközök nélkül)
Az út végén felülülés átszállni a 4-6 villamosra, ami szintén zsúfolt, de legalább lehet rajta közlekedni.
Meglepően kihasznált a 17-es, akár 3 részes Tátrát ill. a hosszabb CAF-okat is elbírnák, némileg ritkább követéssel. A Duna parti (19, 41) kapacitás egy részét kéne áttenni a 17-ese.
2016.01.16-án megindult a menetrend szerinti utasforgalom óbudán, a Bécsi úton, budai fonódó villamos elnevezéssel. Ez annyit jelent, hogy az eddigi Margit híd budai hídfő végállomás helyett
- a 17-es villamos a Széll K. tér - Alkotás u. - Móricz Zs. körtér érintésével a Fehérvári úton a Savoya parkig jár majd,
- a 19-es és a 41-es járat pedig - a Lánchídi aluljáró elkészülte után - a koábbi Batthyány téri végállomása helyett északi irányban folytatva útját, a Margit híd alatt továbbhaladva a Frankel Leó utcánál csatlakozik a régi 17-es vonalához, hogy elérje a Bécsi út/Vörösvári úti új végállomását.
Itt a 2221-es psz-ú CAFka a Bécsi úton, a Szt. Margit kórháznál, 2016.01.16-án, az első napon.