Hárman sérültek meg, egyikük súlyosan, amikor összesen három jármű karambolozott a 86-os főúton - értesült a HavariaPress.
A súlyos baleset szerdán kora délután, valamivel két óra előtt történt a főút Vas megyei szakaszán, Vát és Szeleste között.
Egy Wartburg vezetője Szeleste felé haladt, majd balra akart lekanyarodni a főútról, egy földútra. Kanyarodás előtt lassított, majd meg is állt, a mögötte haladó Opel azonban belerohant, és átlökte a szembejövők sávjába, ahol a Wartburg egy érkező lengyel kamionnal is összeütközött. A baleset következtében a vétlen személyautó sofőrje súlyos, két utasa könnyebb sérüléseket szenvedett; a helyszínen jelenleg teljes útlezárás van érvényben.
Zalaegerszeg - Az M9-es gyorsforgalmi utat érintő levelet juttat el hétfőn Gyurcsány Ferenchez dr. Szigethy István ügyvéd, volt országgyűlési képviselő. Írását a zalai közéletet megszólító gondolatait együtt küldte el szerkesztőségünkhöz.
Zala megye közéleti szereplőinek: Kedves zalaiak!
Észak-Zala, benne Zalaegerszeg, Zalalövő, Zalaszentgrót fejlődésének kritikus szakaszába ért. Fennáll a veszélye, hogy később alig orvosolható hátrányba kerül, lemarad, visszafejlődik, mert a gyorsforgalmi úthálózatba kapcsolása kimaradt a törvényből. Ennek első jeleit már tapasztaltuk. Ne visszafelé tekintgessünk, ne felelősöket keressünk. Cselekednünk kell.Kérek mindenkit, aki felelősséget érez megyénk egészének, de mindenekelőtt e három városnak és térségüknek a fejlődése iránt, hogy olvassa el a miniszterelnök úrnak küldött levelemet. Mindenekelőtt azokat kérem, akik a rendszerváltás utáni években hasonló helyzetekben pártállástól függetlenül annyiszor segítettek. Hiszen 1991-ben ellenzékből sikerült meggyőzni a közlekedési minisztert, hogy hozzák előre a 2012 utánra tervezett zalaegerszegi elkerülő út építését. 1995-ben valamennyi zalai képviselő aláírásával erősítette a költségvetési módosító indítványomat, amellyel kormányakarat ellenére 350 millió forint támogatást szereztünk a Zala Megyei Kórház megmentéséhez. Összefogtunk a Szlovéniába vezető vasútvonal nem könnyű megszerzésekor. 1997-ben pedig a Zalai Hírlapban közzétett levelekben egy kivétellel mindenki támogatta kezdeményezésemet, segítségével mégiscsak átírhattuk az eldöntöttnek vélt helyzetet, a megyénk jövőjét behatároló régiós csatlakozásunk kormányzati elképzeléseit.
Kérek mindenkit, írjon ő is, egészítse ki saját érveivel, vagy legalább aláírásával, tekintélyével csatlakozzék hozzá. Bízzunk az érvek, a logika, a közös érdek iránti elkötelezettségünk, összefogásunk erejében. Mert amint a fenti példák is mutatják ezzel akár ennél is bonyolultabb, reménytelenebb helyzeteket is meg tudtunk oldani. Miért ne lehetne ezt is?
Szigethy István az alábbiakban foglalta össze Gyurcsány Ferenc miniszterelnök számára a jelenleg Észak-Zalát, Zalaegerszeget, Zalaszengrótot, Zalalövőt sújtó helyzetet:
Aggodalommal tölt el, hogy a jelek szerint Zalaegerszeg és Zala északi része belátható időn belül nem kerül be a környék, a vidéken legfejlettebb Nyugat-dunántúli Régió dinamikusan fejlődő gyorsforgalmi úthálózatába.
A régió öt megyei jogú városa közül Győr és Nagykanizsa autópályán máris elérhető, Sopron és Szombathely is gyorsforglami úton rövidesen megközelíthetővé válik a törvény szerint. Egyedül Zalaegerszeg maradna ki, kerülne hátrányos helyzetbe. Zala megyén belül is hasonló feszültséget keletkeztet, hogy kilenc városa közül az M7-es autópálya Nagykanizsán és Letenyén átvezet, Keszthely, Hévíz, Zalakaros és Lenti róla gyorsan elérhető, de Zala három északi városába, Zalaegerszegre, Zalalövőre és Zalaszentgrótra még hosszú út vezet.
Sokan szívesen közlekednek a fővárosból, még távolabbról Ausztria déli része vagy Olaszország felé, gyorsabbnak tapasztalták, ha az M7-esen haladnak a balatonkereszúri leágazásig, és onnan Zalaegerszegen keresztül csak Körmendnél térnek rá a 8-as főútra. Az M7-es elkészülte óta könnyebb, ha azon haladnak végig, majd Szlovénián keresztül, de ez hosszabb és drágább.Országos, sőt nemzetközi, uniós érdek, hogy az autósok tapasztalatával kitaposott legrövidebb, legésszerűbb útvonalon gyorsforgalmi úton haladhassunk, az M9 autóút megtervezett nyomvonalán. Az országhatártól kis távolságra haladó M9-es útra várunk országszerte, mégis hosszú idő óta csak a szekszárdi híd és megközelítése készült el. Az M7 autópálya és a 8-as főút közötti szakasz uniós, hazai és térségi szükségleteket egyaránt kielégítő közlekedési, gazdasági, területfejlesztési jelentősége vitathatatlan. De a Nyugat-dunántúli Régión, Zala megyén belül erősödő különbségek kiegyenlítése, az emiatt erősödő gazdasági és politikai feszültségek oldása sem várathat magára. E rég tervezett útszakasz elhagyását itt pártállástól függetlenül sokan tartják kellően végig nem gondolt, logikával ellentétes, akár kifejezetten igazságtalannak, diszkriminatívnak érzett kormányzati országgyűlési döntésnek.
Kérem ezért Miniszterelnök Urat, gondolja végig a fenti problémát és kezdeményezze, hogy az Országgyűlés egészítse ki a Magyar Köztársaság gyorsforglami közúthálózatának közérdekűségéről és fejlesztéséről hozott 2003. évi CXXVIII. törvény I. számú mellékletét az M9-es gyorsforgalmi útnak az M7 autópálya és a 8-as főút közötti szakaszával!
Megjelenés dátuma: 2009. január 21. 04:27.00 Szerző: Arany Horváth Zsuzsa
Zalaegerszeg (ahzs) - A zalai polgári politikai erők szerint van egyetértés a nyugat-dunántúli régió tervezett észak-déli gyorsforgalmi útjának nyomvonaláról, s közös fellépésre hívnak mindenkit.
Tegnapi sajtótájékozatóján erről számolt be Manninger Jenő, a megyei közgyűlés elnöke, Nagy Kálmán alelnök és Gyutai Csaba, Zalaegerszeg alpolgármestere. A politikusok utaltak arra, hogy már augusztusban született egy egyezség arról, hogy a zalai közéleti szereplők mindenfajta nyomvonalat elfogadnak az M9-es út ügyében és szorgalmazzák a Szombathely-Zalaegerszeg, majd Nagykanizsa közötti összeköttetés megvalósítását. (Mint ismeretes, a lapunkban elindított sorozat is mutatja, az út még terv szinten sem szerepel a 2013-ig tartó uniós fejlesztési tervek között.) Gyutai Csaba tegnap elmondta, a vasiakkal, és a zalai szocialistákkal is egyetértenek abban, hogy Szombathely-Vasvár-Zalaegerszeg- Nagykanizsa lenne a kívánatos irány. Nem lenne jó, ha Körmend felé menne az út, hiszen akkor Zala szélén haladna csak el.
Manninger Jenő hangsúlyozta, Zalában e lobbifellépéshez minél többen csatlakozzanak.
Ja meg kérem a 2x2 sávos 4-est is Üllő és Ceglédbercel között. De még hamarabb, mint azonnal!!! Meg a rendes M0-t az 51-es és az M5 között. Mijafasznak épül bármi is zillió tonna pénzér, ha hiányzik belőle az utolsó néhány méter? Az egész nem ér semmit, dug a dugó satöbbi. Vagy legyek én a kivitelező részvényese, ne mondják, hogy nem vagyok kompromisszumkész.
Ez szerintem is jó ötlet. Úgy hallottam Kanizsai M7 csatlakozását valahol Nagyrécse közelében tervezik. Laikusként én úgy látom, hogy a Kanizsa-Szombathely vasútvonal vezetése jobb megoldás lenne, lévén, hogy a 74-es Kanizsai elkerülő szakaszát is ide tervezték. (Neki is láttak, de azt hiszem a pénzszüke miatt le is állították) Lehetne közös ez a szakasz, csak ezt a néhány km-es részt ingyenessé kellene tenni. A D-K-re menő ágát meg ott lehet az M7-ből kiágaztatni, ahol csak tetszik.
Elképzelésekről van tudomásom, de a legjobb információim szerint még kijelölt nyomvonal nincs. Ha a Google Earth-öt kinyítod és rá zoomolsz a területre (én is most ott nézelődöm), találsz használható útvonalat. Ezért írtam alant, hogy az előkészítéssel lehetne nagyobb ütemben is foglalkozni most is.
Csak akkor, ha valakiknek az lenne az érdekük, hogy jó drága legyen. (Sajnos ez is benne van a pakliban) A 74-es út Kanizsa és Egerszeg szakaszán jóformán csak a Felsőfakos- Bak közötti szakaszon vannak érzékelhető emelkedők..
Egy autópálya építésének a leghosszabb szakasza az előkészítés. Ha a tervezés és előkészítés addig a költségek töredékéből megoldható lenne, akkor már az építés hamar menne, ha megnyílnak az új források.
Csak a völgyek tele vannak kis településekkel, ami nem teszi lehetővé, hogy a völgyekben átvezessék a pályát, valszeg a 75-ös úttól a megyehatárig igen komoly már-már hegyvidéki autópálya/autóút létesülne...
A domborzati viszonyok egyéltalán nem jelentenek nagy gondot, hiszen a völgyek é-d-i vetülésüek, ami az út irányával megeggyezik. A Széviz- Princi völgye teljesen sík.
Jó kérdés hogy miből épüljön. 2013-ig minden KözOP pénz le van osztva. Talán 2013 után lehet megkezdeni az építkezést. Elnézve a Nagykanizsa-Zalaegerszeg szakasz domborzatát nem lesz egy olcsó autópálya...
Gyógyszerész ismerősöm azon röhög, hogy Letenyére is Győrből járnak ki mostanában ellenőrizni a gyógyszertárakat. A munkaidejük elmegy az oda-vissza útra....
Tipikus politikus mentalitás. Erőnek erejével összehozzuka régiókat, megyei intézményeket szétverjük és régiós szintre telepítjük, de az infrastruktúra létrehozására, hogy egyáltalán működőképes legyen a tákolmány sz@runk egy hatost!! :-(((
Mondd ezt azoknak a komionsofőröknek, akiknek a fönökeik kiadják hogy x-y idő alatt szállítsd le az árut, fordulj meg és hozd vissza onnan a felpakolt rakományt, és lehetőleg atachográffal se bukj meg!
Ja... a 86-os és a 8-as tiszta életveszély... Az ember inkább a mellékutakon közlekedik észak-déli irányban Nyugat-Magyarországon... Nagykanizsa-Győr minimum 3 óra.... Holott egy "régióhoz" tartoznak...
Én életembe kb csak 4-5-ször jártam azon a vidéken (mondjuk Szhely-Győr-Veszprém háromszög), de rengeteg kamion jár arra, siralmas a közlekedés emiatt.
Autópályát Nagykanizsának! - Az SZDSZ az M9-esért lobbizik Gazdasági Rádió, MTI, 2008. december 12. 18:16
Törvénymódosítást kezdeményez az SZDSZ az M9-es gyorsforgalmi út Körmend és Nagykanizsa közötti szakaszának megépítése érdekében, amelyhez a többi parlamenti párt zalai képviselőjének támogatására is számítanak - közölte Kovács Kálmán, a liberális párt Zala megyei elnöke. Az országgyűlési képviselő, volt közlekedési államtitkár kiemelte: a gyorsforgalmi utak fejlesztéséről 2003-ban megszületett törvényből azért hiányzik az érintett szakasz, mert akkor még viták voltak a nyomvonalat illetően. Mostanra a Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Tanács és az érintett települések által is támogatott nyomvonaltervek készültek, amelyek szerint Nagykanizsa térségében metszené az M7-est az M9-es sztráda.
Kovács Kálmán úgy látja, valamennyi parlamenti párt zalai képviselője támogatja azt az elképzelést, hogy az észak-déli irányú, nemzetközi közlekedési kapcsolatot is biztosító gyorsforgalmi út ne csak Körmendtől északra és Nagykanizsától délre, hanem a két város között is mihamarabb megépüljön. Erről hétfőn, az idei utolsó parlamenti ülésnapon egyeztetni fognak, hogy a jövő évi költségvetést nem terhelő ötpárti indítványként beterjeszthessék a módosító javaslatot.
Forgalomirányítás mellett, fél útpályán már megindulhatott a forgalom a 86-os főúton, Kálócfa külterületén, ahol hétfő hajnalban felborult egy autókat szállító tréler - közölte a rendőrség az MTI-vel.
A balesetben a trélert vezető horvát férfi könnyű sérülést szenvedett. A tréleren lévő kilenc autóból nyolc az úttestre borult, míg a kilencedik a teherjármű alá szorult - tájékoztatott a Zala megyei rendőr-főkapitányság ügyelete.
A forgalmat az első órákban Lenti irányába a 75-ös, Zalalövő felé pedig a 76-os útra terelték. A mentés és a helyszínelés jelenleg is tart.
http://www.hirado.hu/cikk.php?id=289676
Tegnap kora este 2,5 óra alatt vergődtem el Győrből Zalaegerszegre (135 km) az M9-es hiányában....