Keresés

Részletes keresés

szaunas Creative Commons License 2009.05.06 0 0 222

 

 

Valaki tud valami biztosat arról, hogy az új buszokat is azonnal összegányolják ocsmány reklámokkal? Mert ha igen, akkor kár az egységes színvilág!!!

ZotyaJ Creative Commons License 2009.05.05 0 0 221
Azt is, mivel helyijárati vonal.
Előzmény: Törölt nick (219)
**BPO-700** Creative Commons License 2009.05.05 0 0 220
Köszönöm a válasz(oka)t mindenkitől!
Előzmény: Törölt nick (217)
Törölt nick Creative Commons License 2009.05.05 0 0 219
A 17F járatot is átveszik? Mert azt FHG-849 csinálja,pedig helyközis.
Előzmény: Törölt nick (217)
Törölt nick Creative Commons License 2009.05.05 0 0 218
Igen,az összeset.
Előzmény: **BPO-700** (216)
Törölt nick Creative Commons License 2009.05.05 0 0 217
Igen. A Debrecen Megyei Jogú Városhoz tartozó helyi autóbusz közlekedés üzemeltetésére írták ki a pályázatot. Az összes vonalat a DKV fogja átvenni. Pontosabban Cívisbusz konzorcium. Kivétel a Cora járatok, melyek ugyan a városban közlekednek, de szerződéses járatok.
Előzmény: **BPO-700** (216)
**BPO-700** Creative Commons License 2009.05.05 0 0 216
Az összes helyijáratot?
Előzmény: ZotyaJ (215)
ZotyaJ Creative Commons License 2009.05.05 0 0 215
Mind.
Előzmény: **BPO-700** (214)
**BPO-700** Creative Commons License 2009.05.05 0 0 214
Lehet valamit tudni, hogy a DKV mely buszvonalakat veszi majd át?
Garficicus Creative Commons License 2009.05.03 0 0 213
Lassan 2 évtizede (4A nem működő viszonylatot leszámítva), hogy drótot húztak volna ki Debrecenben. Egy kissé ezért vagyok szkeptikus. Ezek után nehezen képzelhető el és álomvilág kategóriába lehetne sorolni a trolihálózat fejlesztését. A DKV kétségkívül elment egy irányba: járműállomány fejlesztése/beszerzése, most a szolgáltatóváltás és a a jövőben a 2-es villamos esete, de a trolihálózat növelésére már nem maradt erejük, sem energiájuk, noha 20 év "alvás" után ideje lenne ezen is változtatni. Na ja, lehet mondani, ott van a 3E, de az egy rendkívül elfuserált dolog, lételeme is megkérdőjelezhető ebben a formában, ezzel a követéssel. Nyilván valami fontos politikus /vagy nagy ember lakik a környéken, mert a Tóciba már régen ki kellett volna vinni a trolit akár drót alatt akár anélkül a nagyerdei változat helyett.

Nem érdekes, majd most 1 éven belül jönnek megint a parlamenti választások, és az önkormányzati választások amivel szembekerülünk megint az ígéretekkel: "lesz 2-es villamos és minden ami szem szájnak ingere... ", csak az ígéretek továbbra is ígéretek maradnak.:(

A DKV jól tudja, hogy a Segner tér mint kényszeredett trolifordulóhely, már elvesztette létjogosultságát, különösen a kisállomás elköltözésével és a környék átalakulásával, azonban tömegközlekedési változások a mai napig nem születtek a végállomás áthelyezésére, különösen a trolira. Igen, simán meg lehetne oldani, hogy ehelyett a megoldásnak igencsak nevezhető Tóciba való kivezetésssel orvosolható lenne a probléma. Igen ám, de amíg az akarat hiányzik addig itt nem lesz semmiféle járathosszabítás, pedig emlékeztetőül azért vettek önjáró trolikat, hogy oda is eljuthasson a troli ahol eddig nem volt. Legalábbis akkor ez volt az egyik ütőkártya. És akkor itt most megállnék egy pillanatra: A fenti gondolatokat követve a 2-es villamos is oda épül ahol a legnagyobb lesz a kihasználtsága, de troliknál miért nem figyelhető meg hasonló? Annyian laknának a Nagyerdőn, hogy az egy önjáró trolivonalat kíván??? És a Tócoskert ahol min 40-50 ezer ember él???
Most, hogy szolgáltatóváltással Határ úti ipari parkban épül egy csili vili DKV-s kiszolgáló-bázis, egy idő után a Salétrom utcai telephelyről bizonyára átköltöztetnek majd sok mindent az új helyre, kivétel villamosok. Ha előrelátók és konzekvensek lennének a DKV-nál, akkor fejlesztésnek tekinthető is lenne a költözés. Evidensnek tűnik, hogy Segner tér-ipari park között (Kishegyesi úton) drótot kellene kihúzni ehhez, amiből a Tócos felé kiágazás a Derék utcán már nem lenne olyan nagy dolog, igaz ennek anyagi vonzatát nem ismerem.
De hát erről a jelenlegi körülmények között egy hang sincsen, hiába a közlekedésbarátok/szakértők igencsak erőteljes kívánalma és útmutatása, miközben a városháza tevékenysége kimerül abban, hogy sétálóutcákat csinálnak közlekedési hatástanulmányok nélkül valamint siránkoznak a többszörösére növekedett gépkocsi-forgalom által okozott dugók, balesetek, szmog és gondok miatt.
Tisztában van azzal mindenki, hogy a szolgáltatóváltással beszerzésre került új Volvo buszok EURO5 motorral mennek, emissziós értékei minden előírásnak megfelelnek , nagyon korszerűek, de a trolit a 0 emissziós értékével sosem közelítik meg. Jó, rendben, az elektromos áramot is erőművekben termelik többek között nem éppen környezetvédelméről híres módon, de akkor sem Debrecenben marad a szennyeződés. Igen is sokkal jobban szükség lenne arra, hogy buszok helyett troli vonalak épüljenek, ennek lételemét meg sem lehet kérdőjelezni, csak ki kell tekinteni a nyugat-európai nagyvárosok által indított kötöttpályás közlekedésre.
Debrecen város területét és népességét tekintve, már régen el kellett volna odáig jutni - köztük a városházának is - hogy a tömegközlekedés alapjául a kötöttpályás közlekedés újragondolásával megvalósítani egy egységes hálózatfejlesztést, egy új integrált hálózatot. Ami pedig a vonalak számát illeti, a legforgalmasabb vonalakat (pl. 24, 32) ki kell(ene) váltani trolikkal drót alatt, különben belefulladunk 10-20 év múlva abba a mocsokba, koszba, szmogba amit magunknak teremtettünk. A cselekvésnek a szükségességét mindenki érzi, de a válasz nemes egyszerűséggel mindig ugyanaz, nincs rá pénz. Miért is? Mert most is közel 10 mrd Ft-ból 140 db buszt vásároltak... Miért nem vettek inkább pl. 40 db trolit és 100 db buszt? Igen, az önkormányzat is hibás, mert így írta ki a tendert, lehetőséget sem adva arra, hogy a trolihálózat fejlődésnek induljon, hiszen újabb járművek nélkül nemigen lehet a hálózat hosszát gigantikus módon növelni... Mintha valakinek konkrét érdeke lenne, hogy buszokkal járjunk és ne "környezetkímélő" trolikkal... de ez már más kérdés, mintahogy az is, hogy a folyton növekvő szénhidrogén árak mellett vajon milyen jegyárakat kénytelenek majd fizetni az utasok 5-10-15-20 év múlva...

De messzire sem kell menni az ellenpéldáért: Szeged ! Ők vajon miért helyeznek óriási hangsúlyt (kb. 30mrd Ft- os fejlesztés) a kötött pályás fejlesztésére? Ott miért épülnek úl trolivonalak és villamosvonalak? Talán tudnak vmit, amit Debrecen nem:(
szaunas Creative Commons License 2009.05.02 0 0 212

 

Én is az előttinél hiányoltam! Ott kimértem, és lenne elég biztonságos hely.

De kapaszkodó: az nincs!

LoLkA Creative Commons License 2009.05.02 0 0 211
#209

Ott azért nincs kapaszkodó, mert a szabvány nem engedi meg. Túl közel lenne az ülő utas fejéhez, így amikor feláll, vagy leül beverhetné. Viszont az előtti üléssor felett elférne és kellene.
**BPO-700** Creative Commons License 2009.05.02 0 0 210
szaunas Creative Commons License 2009.05.02 0 0 209

Ma megnéztem a kiállított szóló, és csuklós buszokat.

 

Próbáltam nagyon kritikus szemmel nézni, de egy pár apróságtól eltekintve jó benyomást tettek rám.

Egy-két ülés-távolságot karcsúnak találtam.

 

Mindkettőben hiányoltam viszont, hogy a hátsó ajtó előtti ülések felett SEMMILYEN kapaszkodó sincs! Hogy ott egymás ölibe fognak esni az utasok, az boritékolható!

 

A helyszinen tartózkodó DKV-s úriember sem tudott érdemi válasszal szolgálni, úgy vettem észre, hogy neki is akkor tünt fel ez, amikor megkérdeztem. (különben igen kultúrált és udvarias volt!)

 

Ti nem tudtok erről valamit?

Vagy ez csak az én hülyeségem?

 

Köszi a választ...

Törölt nick Creative Commons License 2009.04.26 0 0 208
Törölt nick Creative Commons License 2009.04.24 0 0 207
Törölt nick Creative Commons License 2009.04.24 0 0 206
50A villanytelep Creative Commons License 2009.04.22 0 0 205
köszönöm a választ csak azért kérdeztem mert a mi volán társaságunk is vesz tőlük egy párat
Előzmény: Garficicus (204)
Garficicus Creative Commons License 2009.04.22 0 0 204
A HV az értékesítendő buszait nagy valószínűséggel már régen eladta (papíron!) hazai volántársaságok számára, igaz, leghamarabb júliusi vagy augusztusi átadással. De ha ezekről mégis szeretnél képet, akkor javaslom hogy látogass el a HV Déli sor telephelyére és készíts pár fotót a megmaradt flottáról.



Jó lenne, ha:
- a megérkezett 5 Db civisbuszt felhasználnák arra, hogy a szolgáltatóváltásig hátralévő időben a villamospálya felújítást megtennék és villamospótlónak használnák.
- Plazánál leendő váltó-rendszer kiépítése a fenti vágányzár alatt
- a megállóban felszerelendő táblákon a követési idők konkrét időpontokra vonatkoznának , s nem a jelenleg troliknál és villamosnál használatos 10-15 perces követési időt feltüntetve.
- a civisbuszokat próbázás során troli és buszvonalak összevonásával létrejövő vonalakon használnák... pl
2-es troli MGM-Nagyállomás-Segner tér-Doberdó
3-as troli Köztemető-Csapó-Széchenyi-Vincellér u.
4-es troli Vincellér-Derék-Kishegyesi-Segner tér-Dobozi Ltp
- az új buszokat olyan fóliával fednék le az ablakait, amellyel megvédnék a karcolásoktól, és a graffitisektől
- kamerák is vigyáznák a belső teret
- idő és zónaalapú jegyek és bérleteket vezetnének be július 1 től!!!
- a beharangozott ÁFA-emelés nem érvényesülne az árakban, bár ez utóbbi kizárt!!
Előzmény: 50A villanytelep (202)
Törölt nick Creative Commons License 2009.04.22 0 0 203
50A villanytelep Creative Commons License 2009.04.21 0 0 202
sziasztok azt szeretném megkérdezni tőletek hogy hol lehetne azoknak a debreceni helyi autóbuszoknak a képeit megnézni amik eladósorba fognak kerülni.és mikortól lesznek megvásárolhatóak?
Garficicus Creative Commons License 2009.04.20 0 0 201
Sajnos a beharangozott ÁFA-emelés szinte minden ágazatot, így a tömegközlekedést is érinti. Mivel a felnőtt helyi buszbérlet ezzel átlépi a lélektaninak mondható 5 ezer Ft-os határt, ezért sokan el fognak gondolkozni a tömegközlekedés helyett az egyéni közlekedés, magyarul a saját autó használatán. Tény és való, hogy a benzin és a gázolaj ÁFA tartalmának emelkedése miatt az autózás sem lesz olcsó, de ár és haszon elv alapján meggyőződésem, hogy még többen elfordulnak a tömegközlekedéstől. Persze lehet mondani, hogy 1-2 száz Ft-os emelkedés nem ver senkit a földhöz, azonban mindez csak viszonyítás és nézőpont kérdése, hiszen az emeléssel egy normál 4 személyes család esetén a minimálbér közel harmadát (Budapesten közel FELÉT!!!) kell majd kifizetni buszbérletre!!!! Ugye így már más az egész...
Na ja sokan felszisszennek és azt mondják, akkor majd járunk biciklivel, úgyis egészséges, de a biztonságos biciklis közlekedésnek a mai napig hiányoznak a tárgyi feltételei, nevezetesen az összefüggő kerékpárút hálózat!!!!

Megoldás: őszintén szólva és elszomorodva csak azt tudom mondani: NINCS!!
Törölt nick Creative Commons License 2009.04.20 0 0 200

5 cívisbusz elindult

 

Ugyan nem egészében, de már működik a honlapom:

www.dkvfan.extra.hu

 

A honlap magában foglal egy hír modult is, melyen naprakész információk lesznek láthatóak:

www.dkvfan.extra.hu/hirek 

Garficicus Creative Commons License 2009.04.15 0 0 199
Tud Valaki arról vmit, hogy a város mely területét és mikor tervezi az önkormányzat belterületté nyilvánítani?????

A kérdés legszűkebb értelemben nem tartozik ugyan a tömegközlekedés kérdéséhez, de az adott területen élőknek az életminőségében jelentős változást hozhat, beleértve a tömegközlekedés fejlesztését is.
Üdv
Garfield
Garficicus Creative Commons License 2009.04.14 0 0 198
Ahogy telnek a napok (még 77 nap) egyre nagyobb a riadalom DKV háza táján.... Amit főztek egyék meg:)
Garficicus Creative Commons License 2009.04.08 0 0 197
Már javában folyik a HV-nál is szvsz egy vészforgatókönyv készítése minden bizonnyal.
Ennek irányai:

1, Határ úti telephely ha nem készül el, valahová el kell tenni a 140 db DKV-s Volvót. -> HV Déli sor ->HOZHATJÁTOK

2, Ha pedig nem érkezik meg mind -> BESEGÍTÜNK

3, Technikai feltételek hiányoznak -> MEGOLDJUK

Ha ez megvalósul, akkor ennek NAGY ÁRA lesz! Drága mulatság! HV dörzsölheti a markát!
Tulajdonképpen itt még a személyi konzekvenciákat nem említettük, de bizonyára a fentiek esetén a DKv menedzsmentjét elküldik a Marsra iziben :)
LoLkA Creative Commons License 2009.04.01 0 0 196
2, Lesz-e kitérő és fordító vágány Fórum irányában a Hunyadi utcán?

Biztosan nem.

5, Középperon vagy szélsőperonos megoldással készülnek majd a megállók?

Mindkettővel.

6, Készült-e arról terv, hogyha megkezdődnek a kivitelezési munkálatok, akkor milyen terelések/alternatív útvonalak lesznek tömegközlekedés és autósok számára???

Természetesen.

Építés ideje alatt az érintett útvonalon közlekedő 15-ös, 31-es, 32-es busszal mi fog történni?

Szükség esetén terelés.
Előzmény: Garficicus (195)
Garficicus Creative Commons License 2009.03.31 0 0 195
2-es villamossal kapcsolatos kérdéseim:

1, Plaza megállónál lévő kitérők, fordulóról valami tervek, egyperonos átszállásról, váltókról még terveket nem láttunk... Én el sem tudom képzelni, hogyan fog 90 fokot ott fordulni a villamos. Van valakinek erről egy dokumentációja vagy műszaki tanulmánya erről?

2, Lesz-e kitérő és fordító vágány Fórum irányában a Hunyadi utcán?

3, Lesz-e átkötés Plaza megállónál a Nagyerdő felé? (Delta vágány). Kossuth téri Rendezvények esetén létrejönne a (3-as vonal) Doberdó-Plaza-Nagyerdő vonal így:)

4, Hol lesznek azok a pontok (váltók) az új vonalon ahol üzemzavar/baleset/forgalmi okok esetén a szerelvények visszafordíthatóak??

5, Középperon vagy szélsőperonos megoldással készülnek majd a megállók?

6, Készült-e arról terv, hogyha megkezdődnek a kivitelezési munkálatok, akkor milyen terelések/alternatív útvonalak lesznek tömegközlekedés és autósok számára???
Építés ideje alatt az érintett útvonalon közlekedő 15-ös, 31-es, 32-es busszal mi fog történni?

7, Bólyai utcában 350-450 méter -átkötő-vágánykapcsolat (akár egyvágányú) létesítése miért nincs a tervekben?
Előzmény: ZotyaJ (194)
ZotyaJ Creative Commons License 2009.03.31 0 0 194
Előzmény: Garficicus (190)
LoLkA Creative Commons License 2009.03.31 0 0 193
Az elmúlt években legalább ötször volt róla szó itt az Indexen.
Előzmény: Garficicus (192)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!