Ez a topic azoknak van,akik nem tudnak/nem akarnak írni a zártkörű topicba.Ide jöhet a Hajdú volánról és a DKV-ról infó,kép,kérdés,egyszóval bármi:-)
Ha tetszik a topik akkor jó szórakozást,ha értelmetlen,akkor elnézést kérek,és tessék törölni nyugodtan.
Minden esetre jó szórakozást kívánok!:-)
Valamit kéne csinálni a 25/25y és a 41/41y menetrendjével, mert a buszok konvojként közlekednek a Csokonai Színház és a Komáromi Csipkés Gyögy tér között oda és vissza is. A legrosszabb az egészben az, ha az ember a Csokonai Színház felé utazik csúcsidőn kívül, akkor a 25-ös ér a megállóba először, ami szóló jármű, így az teli lesz, s 2 perc múlva megérkezik a 41-es, amiben csuklós busz van, így azon az utasok csak lézengenek. Ezért meg kéne cserélni a busz kiadást, vagy a menetrendet úgy variálni, hogy ne egyszerre menjenek el a járatok.
Ha már Derék utca: Az utca legvégén, az első megállóban a Kishegyesi felé (nem tudom mi a neve) az elmúlt ősszel szerettem volna felszállni (nem rendszeresen járok arra), de a megálló gyakorlatilag megközelíthetetlen volt az azt körülvevő sártenger miatt. Nem lehetne a szervízúttól egy járdát a megállóig? Gondlom reggelente elég forgalmas az a megálló.
Idén nem jártam arra, nem tudom változott-e a helyzet.
A Vincellér utca irányú Holló László sétány megállóhelyet is lekövezték, de csak félig-meddig, mert kb. a megálló háromnegyede lett lekövezve, a maradék egynegyedét leaszfaltozták...
Szerintem le fogják kövezni. Csak nem értem, hogy miért kell emiatt 80 méterrel hátrébb tenni a megállót, ahová két szóló is alig fér be. Debrecen - talán - leghosszabb buszöböljéről van szó; nem igaz, hogy nem tudták szakaszosan megépíteni.
Még az hagyján is de semmi értelme nincs,hogy nem állnak most ott meg a buszok hisz simán betud menni a megálló öbölbe. Pár busz meg is állt ott és nem volt gond. Mint az a képen is látszik a külső sáv van felbontva a megállónak kutya baja.
a 41-es és 41Y-os autóbuszok a Kürtös utca megállóhelyen, míg a Reptéri autóbuszjárat a Külső-vásártéren a Mechwart András Szakiskola megállóhelyen állnak meg.
Nem jutott eszükbe, hogy nem rég építettek egy megállót a Mácsay Sándor utcához? Miért nem lehet azt használni? Másodikáig azért még van pár nap. Nem szerencsés, hogy pont az egyik legforgalmasabb megálló esik ki.
Most működik az oldal. Jövő hétre már telet mondanak, és nem tudok 28-ától 30 napos bérletet venni, csak csütörtöktől, brrr! A 3 napos jegy meg k drága. Tényleg, a 30 napos bérletet miért törölték el?
És akkor a viszonylatok követési idejeit is megcserélnéd? Mert sztem nem sokan örülnének a szombat 14 óra utáni és egész vasárnapi egyórás követési időnek a Széchenyi utca érintett szakaszán... Mert amíg most az István út Széchenyi és Kishegyesi közti szakaszán ott van a TESCO-ig (meg vmennyire a Segner térig is) alternatívának a 22/22Y-os, addig a Széchenyi utca István és Nyugati közti szakaszán csak a 45-ös járna ebben az esetben. Ugyan, mint környéken lakó, elismerem, hogy hétvégén nem nagy az utasforgalom a Széchenyi utca érintett szakaszán, de sztem a mostani félórás követés, amit hétvégén a 41-es biztosít, rendben van, nem kellene itt is ritkítani. Mondjuk mostmár megint hetek óta hétvégénként nagyrészt csak szólók járnak, csuklósok pedig nem azon a viszonylaton, szóval úgy tűnik, hogy a félórás követés megfelelő, csak az utasforgalomhoz elegendő a szóló. De amit már előttem írtak, az is igaz, vagyis hogy hétköznap csúcsidőben a 45-ös követési ideje nagyobb, mint a 41/41Y-é együttvéve, ráadásul akkor a 41/41Y menetideje nőne, ha a Kishegyesire kerülne, bár én sztem se érné el az egyórás fordaidőt.
Mondjuk a 46-os elég necces így is, mert nagyon időszakfüggő a kihasználtsága. Ettől még a 44-esnek hosszabb útvonalon kellene járnia, akár a 10-es csoporttal is össze lehetne vonni.
A decentrum engem is zavar, de nem ártana új tartózkodóhelyeket kialakítani. A bevásárlóközpontoknál, a Derék utcánál, az IT-nél, és a Sámsoni út környékén is elférne egy. Már csak azért, is, hogy több legyen a bérletpénztár.
Azt hiszem pont én nem voltam az, aki semmit sem próbált tenni a közlekedés javítása érdekében a dkv-nál. Hetente több javaslatot "nyújtottam be" az ügyfélkapun keresztül, mindet lesöpörték!
Apróság, de a honlapjukon az egyik észrevételem még mindig hibásan van. Konkrétan a 36Y útvonala a térkép szerint. Be van rajta jelölve végig a Nagyállomásig, holott ez a járat a Doberdó utcáig közlekedik. Amikor felhívtam rá a figyelmüket, akkor azt válaszolták "nagyképűen", hogy ez így jó, mert a teljes járatcsaládot (36/36A/36E/36Y) tartalmazza. A dolog ott bukik, hogy a 36/36A/36E járatnál található térkép NEM tartalmazza a 36Y-t.
Apróság, de félrevezető annak, aki nincs tisztában a dolgokkal, ráadásul 2 perc kemény fizikai munkával orvosolható lett volna. (Véleményem szerint több idő ment el a válaszlevél megírására, mint a kép javítása igénybe vett volna egy Paint-tal.)
Másik példa, hogy a "vonatozó" járatokat is rendszeresen jeleztem nekik, és olyan javaslatot is tettem a megoldásukra, amely nem került volna plusz kiadásba a dkv-nak. Válasz: Nincs tervben menetrend módosítás. (Mindezt úgy, hogy 10-12 napon belül nagyobb, több járatot érintő módosítás is történt.)
Szóval ne csodálkozzanak, hogy az emberek sz*rnak bele az általuk nyújtott "szolgáltatásba", és inkább más módját választják a közlekedésnek.
Arról nem is beszélve, hogy a szóló buszaik súlyosan egészségkárosítóak! A folyamatos, hangos nyikorgás, zörgés a legtöbb esetben már fülsértő, az utastájékoztató folyamatos bömbölése max. hangerőn (valami kontakthiba lehet velük) szintén. Természetesen jótékony hatással van az utasok egészségére, közérzetére az is, hogy bezárt! ablak mellett ömlik az utastérbe a kipufogófüst. (A motor burkolat elvált a karosszériától, vagy épp lyuk van rajta, így semmi sem akadályozza meg hogy bejusson az utasok közé.)
A mostani esettel mit érek, hogy jelzem náluk? (Hamarabb elment a busz.) Max. előveszik a járművezetőt, elvonják tőle a plusz juttatásokat, így még kevésbé fogja lelkesen végezni a munkáját, a szemében az utas egy g*ci senki lesz, aki miatt nem kap elég fizetést. Következmény: csak azért sem fogja megvárni a megálló fele futó utast.
Ráadásul véleményem szerint ez a dolog nem is a járművezető sara, hanem azé az illetőé, aki a menetrendmódosításokat kitalálja, az útvonal időtartamát megszabja. Miért kell egy olyan útszakaszra, ahol 5 perc alatt végig lehet menni kényelmesen 8-10 perces menetidőt előírni? Most a sofőr vagy nézi a kiírást, és hallgatja a buszon ülő utasokat, hogy sietnének, induljon már el, vagy nem figyeli, és előfordulnak ilyen apró "balesetek", hogy a pontosan érkező utas szív. Konkrétan a 36-ossal az a baj, hogy a Hajdú Volán idejében a hivatalos menetidő 26 perc volt, jelen esetben 29. A Volánnál a tényleges menetidő 24-25 perc körül volt, azaz az így is az előírton belül. Mindezt úgy, hogy "kényelmes" 40-45km/h sebességgel cammogott a 35-ös főúton. Akkor most miért 29? Plusz lámpák nem kerültek beiktatásra az adott útszakaszon. Ráadásul a Volán idejében elég volt kettő busz erre a járatra (fél órás követés esetén), most folyamatosan keringenek a sofőrök össze-vissza, sok esetben nem is tudja melyik járatot viszi (többször előfordult, hogy a 35Y nem fordult le a Harmat utcára, mert a sofőr elfelejtette, hogy ott le kell). Ráadásul így több buszra is szükség lehet.
Meg kell vizsgálni az utasszámokat is az egyes időszakokban mindkét viszonylatnál, mivel a 46-os ürességén nem fog segíti ha összekötik a 44-essel.
csak akkor éri meg összekötni ha buszt spórolunk vele, de ha nem és esetleg a 44-es, vagy 46-os miatt a "másik" viszonylatra is nagyobb buszt kell berakni, akkor nem fogják megvalósítani. A másik ellenérv, hogy nincs decentrum egyik végén sem, mondjuk itt tökéletesen lehetne aklkalmazni a vezetőváltást, akár a tankernél is.
Gondolom kaptam volna egy limuzint frakkos sofőrrel! :) Még azt se tudják sokszor pótolni, ha lerohad valamelyik "szépújbusz", nemhogy az én "pitiáner" problémámmal sz*rakodjanak.
Jelenteni a dkv-nak? Minek? A kedves marketinges hölgy (a neve nem jut eszembe) megmagyarázta volna, hogy biztos az órám nem járt pontosan, mert ők a világegyetem központi időmérő rendszeréhez igazítják a járműveik mozgását. (Az már mellékes, hogy a pontosido.hu szerinti óra alapján az órám 2 másodperc sietésben volt a kérdéses napon.)
Nem, én a dkv ügyfélszolgálatával megszűntettem mindenféle kommunikációt, max. (fél)hangosan a családtagjaikat és foglalkozásukat vagyok hajlandó emlegetni ha gondom van (márpedig sajnos van) a cégükkel. Rengeteg hibára próbáltam felhívni a figyelmüket, mindig a "nincs tervben, úgy jó ahogy van, nincs pénz, továbbítottuk a megfelelő osztályra, várjam a választ, pontos adatok alapján nem lehet eljárni (ott volt a járatszám, pontos idő, rendszám) stb" válaszokat kaptam. A regisztrációmat is csak többszöri kérésre (a végén már az adatvédelmi törvénnyel való fenyegetéssel) voltak hajlandóak törölni több, mint 60 nap után.
Szerintük nem probléma, hogy a buszok okádják befele a kipufogófüstöt (végülis Louis-tól megtudtuk, hogy ólomdús hegyilevegőt árasztanak magukból), a kapaszkodók nincsenek rögzítve, balesetveszélyes több helyen a járművük (Éles acélcső mered karfa címen az égnek).
Tegnap egészen Belényesig kocsikáztam, azért láttam visszafelé a 44-est.
Érdemes megjegyezni, Debrecen testvérvárosában, Nagyváradon is jártam. Na, ott nincsenek nyúlfarknyi viszonylatok, és összesen - ha jól tudom - 17 autóbusz-viszonylat közlekedik.
Ezért kéne elgondolkodi azon, hogy a 44-est össze kéne vonni a kelet felé közlekedő viszonylatokkal. Egyrészt (talán) több utas lenne, másrészt a 46-os családnak is vannak időszakai, amikor üred midik közlekednek rajta, miközben csúcsban tömött csuklósok szaladgálnak.